Renfe rodalies Barcelona abandona els seus trens

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Renfe rodalies Barcelona abandona els seus trens

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2008 0:20

Temes relacionats:
-Civies amb grafitis
-Estudien que les pintades a metro i bus siguin delictes
-Què fa la RENFE contra el vandalisme
-FGC incentiva els grafits als trens?
-Increible! no només destrossen si no que fan propaganda

-Detienen a 3 jóvenes por pintar grafitis.


Avui m'he decidit a fer unes quantes fotos a Sants-Estació, durant 1 hora, per fotografiar el total estat de dixadesa en el que té Renfe els seus "trens" (si és que aquestes coses pintades per tot arreu es poden considerar trens) de rodalies. En diversos casos, he vist trens totalment pintats, d'extrem a extrem, de dalt a baix, sense visibiltat des de l'interior a l'exterior (com si fossin vagons tancats d'animals), sense indicadors visibles i alguns també guixats en l'interior.
Tal és la magnitud de la tragèdia, que de les dotzenes de rodalies més alguns regionals que han passat durant una mica més d'una hora, només en recordo un o dos en els quals no hagi vist pintades, mentre la majoria portaven grafits ben visibles en algun cotxe i fins i tot dos anaven pintats al 100%, circulant com si res no passés.

Curiosament, l'estat lamentable dels trens de rodalies, contrastava amb el brillant aspecte dels trens d'Alta Velocitat estacionats a les vies d'amplada internacional, i fins i tot amb els trens de Llaga Distància, que també estaven totalment nets. Evidentment, el fet que aquests trens "per gent de qualitat" dormin en cotxeres vigilades, al contrari dels rodalies, hi té molt a veure en tot plegat.

Fins i tot, he arrribat a veure turistes que fotografiaven els trens perquè no es podien creure que circulessin en aquell estat. Mentrestant, els trens passaven amb 5-10 minuts de retard, sense que ningú trobés això res d'estrany. Lamentable imatge la que donem, i lamentable servei el que ens ofereix Renfe.

Algunes fotos que he pogut fer:
Fitxers adjunts
sants-grafitis-1.jpg
sants-grafitis-1.jpg (124.07 KiB) Visualitzat 13448 cops
sants-grafitis-2.jpg
sants-grafitis-2.jpg (80.37 KiB) Visualitzat 13441 cops
sants-grafitis-3.jpg
sants-grafitis-3.jpg (94.75 KiB) Visualitzat 13422 cops
sants-grafitis-4.jpg
sants-grafitis-4.jpg (77.28 KiB) Visualitzat 15305 cops
sants-grafitis-5.jpg
sants-grafitis-5.jpg (95.51 KiB) Visualitzat 13415 cops
sants-grafitis-6.jpg
sants-grafitis-6.jpg (91.64 KiB) Visualitzat 13407 cops



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 29/04/2008 0:24

Cada dia n'he d'agafar trens d'aquests, i segons les pintades que tenen, et pots sentir com si hi fossin a una catedral, amb els vitralls de colors, o a un furgó nuclear o una nave espaial, si les pintades cobreixen les finestres de color plata, etc. etc.

En resum: Lamentable!!!!!!!!!!! Ni a Nova York els tenen així!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 29/04/2008 8:41

Realment és indignant l'estat en què renfe té els trens de rodalies. Fan fàstic i com molt bé dieu és gairebé impossible veure un tren 100% net de fora. I ja no diguem per dins, que també fan un fàstic considerable. No sé, dóna la sensació que a renfe se li en refot tot ja i que vulguin traspassar rodalies en com més mal estat millor a la Generalitat >:( És indignant!!



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dimarts 29/04/2008 10:39

Això és un problema que tenen totes les operadores, només que navegueu una miqueta pel youtube trobareu infinitat de vídeos de gent que es cola a les cotxeres de TMB o a les del Tram per fer grafits als trens que estan estacionats. També hi ha vídeos en que aprofiten les parades en una estació o que tiren de l'alarma per tenir més temps. Evidentment que a Renfe poden fer les amb tota la tranquilitat del mon ja que tenen els trens estacionats nits senceres sense protecció ni vigilancia i a més és la única que no retira ni neteja els seus trens quan estan pintats podent exhibir les "obres" per tot arreu i durant dies. FGC i TMB no deixen circular els seus trens quan estan pintats (tot i que de tant en tant se'n veu algun) però també reben aquests atacs.
El que s'ha de canviar és la legislació, perquè aquests atacs a la propietat siguin delicte i estiguin molt més penats que com estan ara. No pot ser que aquestes empreses públiques gastin milions i milions cada any per netejar i reparar aquests danys perquè en el fons això ho paguem entre tots.
Per cert... l'estiu passat hi va haver un euromed que anava amb un dels caps pintats durant uns dies, així que ningú se salva de la deixadesa de la Renfe.



Avatar de l’usuari
sirhall
N3
N3
Entrades: 28

Entrada Autor: sirhall » Dimarts 29/04/2008 12:06

És increïble veure com hi ha gent que sembla que li agradi viure en la caqueta, ho trobo incomprensible. Hi ha gent que ningú trobaria a faltar si no haguessin nascut.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimarts 29/04/2008 12:51

Peter ha escrit:Això és un problema que tenen totes les operadores, només que navegueu una miqueta pel youtube trobareu infinitat de vídeos de gent que es cola a les cotxeres de TMB o a les del Tram per fer grafits als trens que estan estacionats. També hi ha vídeos en que aprofiten les parades en una estació o que tiren de l'alarma per tenir més temps. Evidentment que a Renfe poden fer les amb tota la tranquilitat del mon ja que tenen els trens estacionats nits senceres sense protecció ni vigilancia i a més és la única que no retira ni neteja els seus trens quan estan pintats podent exhibir les "obres" per tot arreu i durant dies. FGC i TMB no deixen circular els seus trens quan estan pintats (tot i que de tant en tant se'n veu algun) però també reben aquests atacs.
El que s'ha de canviar és la legislació, perquè aquests atacs a la propietat siguin delicte i estiguin molt més penats que com estan ara. No pot ser que aquestes empreses públiques gastin milions i milions cada any per netejar i reparar aquests danys perquè en el fons això ho paguem entre tots.
Per cert... l'estiu passat hi va haver un euromed que anava amb un dels caps pintats durant uns dies, així que ningú se salva de la deixadesa de la Renfe.
Però a TMB o TRAM si no mires al Youtube i ets simplement un usuari del servei mai veuràs una pintada.
A tota la meva vida només he vist un metro grafitejat (millor dit, amb l'intent de graffitejarse perquè només tenia dues traçades fetes) que anava sense servei a cotxeres.
1- Hi ha prevenció (els grafiteros queden per anar a la renfe a pintar i no al metro, per alguna cosa serà)
2- En cas d'atac s'actua ràpidament (el metro que vaig veure pintat no l'havien gairebé pogut començar a fer-ho)
3- Cap metro pintat circula (es dona una imatge de que el metro no és un lloc on fer graffitis)
4- No es fa propaganda (si pintes un metro ningú ho veurà, i la teva "obra" serà borrada inmediatament)
¨
És absolutament deplorable i lamentable com Renfe té ja TOTS els seus trens, fa dies que no veig cap net. En canvi, TMB és molt lloable l'esforç que fa i el bon estat (en aquest aspecte) que té els metros.

A més el responsable d'aquesta deficiència de Renfe qui sap si no va mai a treballar, o va al seu treball i es posa a veure pelis o fer passar el temps, però no se si se n'adona que només que un tren amb un graffiti circuli durant un parell de dies, la setmana següent tindrà els mateixos que ho van fer pintant un altre cop i una altra colla més...



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 29/04/2008 15:05

Desconec com van aquests temes, però ara que hi ha tant bombo amb el tema de l'AVE i els nous serveis Avant, no estaria pas malament enviar alguna queixa a algun diari o tv, amb algunes de les imatges de trens de rodalies completament grafitejats i que es veiés clarament la deixadesa que hi ha pel que a rodalies BCN es refereix (desconec com van els trens de rodalies d'altres zones).
Ja veuríem que fa Renfe si pels mitjans de comunicació en comptes de mostrar-se AVE's tan nets i polits es mostressin aquests murs grafitejats amb rodes.....


Instagram: Ferrocarril | Aviació

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimarts 29/04/2008 15:19

EUKibo ha escrit:Però a TMB o TRAM si no mires al Youtube i ets simplement un usuari del servei mai veuràs una pintada.
A tota la meva vida només he vist un metro grafitejat (millor dit, amb l'intent de graffitejarse perquè només tenia dues traçades fetes) que anava sense servei a cotxeres.
1- Hi ha prevenció (els grafiteros queden per anar a la renfe a pintar i no al metro, per alguna cosa serà)
2- En cas d'atac s'actua ràpidament (el metro que vaig veure pintat no l'havien gairebé pogut començar a fer-ho)
3- Cap metro pintat circula (es dona una imatge de que el metro no és un lloc on fer graffitis)
4- No es fa propaganda (si pintes un metro ningú ho veurà, i la teva "obra" serà borrada inmediatament)
Fora dels trens sí, van nets (i és d'agraïr en comparació amb RENFE), però per dintre...

És habitual trobar-se vidres ratllats
Pintades (habitualment "tags") a les parets del tren i inclús als seients

Això fa anys que dura a TMB, i tot que els trens per dintre no foten tanta pena com fa uns anys (en part gràcies a la renovació de material mòbil) déu ni dó, ara, menys que a RENFE.

I a FGC d'ençà uns anys enrera cap ara es nota moltíssim la deixadesa a dins dels trens doncs ara és força habitual trobar-se tags a les parets dels trens i vidres ratllats en proporcions altes, i això s'ha notat sobretot a la Barcelona-Vallès on trobar-se una 111 sense pintades interiors és gairebé una raresa (o seré jo que tinc mala sort i m'ho trobo així, però m'hi trobo).

Ara, els trens més nets que he vist mai per fora i per dins són els trens de Rodalia València, que no només estan nets: brillen!



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimarts 29/04/2008 16:09

Avui he passat per Montcada-Bif. a l'altura de la 440-131 i he vist un parell de nois sortint-ne...

Com a resultat ja no sé com prendre-m'ho: premi per pintura original alternativa a la de Renfe?, cartell als llocs més habituals de pintura explicitant "La fregoneta de papá, también la podéis pintar" (donat que, pel que sembla, pintar material mòbil deu ser més divertit que pintar parets)?, omplim llocs de treball amb aquests artistes?

En qualsevol cas, no es pot negar que molts trens fan pena.



Danzig
N8
N8
Entrades: 761
Ubicació: L'HospiMollet

Entrada Autor: Danzig » Dimarts 29/04/2008 17:22

Prefereixo anar en un tren grafitejat en doble composició i assegut com déu mana que no pas en un tren net en simple i dempeus com un cargol a la llauna.

En tot cas, el problema principal no és Renfe, és l'incivisme i la quantitat de miserables porcs que tenim a casa nostra.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/04/2008 17:31

Em reitero en el que ja vaig dir ahir: Renfe només pensa moure el cul si li graffitegen els vidres de la cabina dels trens?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2008 17:41

Danzig ha escrit:En tot cas, el problema principal no és Renfe, és l'incivisme i la quantitat de miserables porcs que tenim a casa nostra.
Si fos això, tots els trens de totes les operadores anirien iguals. Òbviament, això no és així.
Danzig ha escrit:Prefereixo anar en un tren grafitejat en doble composició i assegut com déu mana que no pas en un tren net en simple i dempeus com un cargol a la llauna.
1- Si des de dins del tren en qüestió ni tan sols pots veure l'exterior, no crec que pensis igual.
2- Jo (i suposo que tots) he anat molts cops en Renfe, en simple composició, dret i enllaunat. Això desgraciadament no és patrimoni exclusiu de ningú.
3- Igualment, amb la porqueria de seients que tenen els trens de rodalies Renfe (encara que de vegades facin trajectes de 3 hores), potser de vegades fins i tot és més recomanable per la salut de l'esquena anar dret. I això sí és patrimoni exclusiu de Renfe.
Guigui ha escrit:Em reitero en el que ja vaig dir ahir: Renfe només pensa moure el cul si li graffitegen els vidres de la cabina dels trens?
Ja els grafitegen, però simplement netegen el vidre de la cabina i apa, a circular com si res passés.


Repeteixo: això de Renfe rodalies Barcelona ja passa de taca d'oli. Ni cap altra companyia catalana, ni tan sols Renfe en altres nuclis de rodalies espanyols, té els trens tant deixats.
Potser sí que el problema és que a Renfe (o més aviat al govern central) tan li fa Rodalies Barcelona, ja que sap que d'aquí poc el servei ja no serà seu, i per això el tenen absolutament abandonat a la seva sort.



Avatar de l’usuari
Peter
N5
N5
Entrades: 153

Entrada Autor: Peter » Dimarts 29/04/2008 18:14

Danzig ha escrit:En tot cas, el problema principal no és Renfe, és l'incivisme i la quantitat de miserables porcs que tenim a casa nostra.
Sí, i d'aquesta gent no només n'hi ha a Espanya sinó que a tota Europa i enlloc es veu tanta deixadesa com aquí.
Segueixo dient que el que s'ha de fer és endurir les lleis i penes (tant econòmiques com de presó si és necessari), perquè no ens mereixem veure els trens tant bruts però tampoc ens hem de permetre el despilfarro de diners que han de gastar cada any totes les operadores de transport en neteja. A la que enxampessin uns quants "artistes" i els hi caigués una pena contundent, ja veuriem com deixen de passar aquestes coses. I la de diners que estalviariem i bona imatge que guanyariem.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 29/04/2008 18:44

Peter ha escrit:Segueixo dient que el que s'ha de fer és endurir les lleis i penes (tant econòmiques com de presó si és necessari), perquè no ens mereixem veure els trens tant bruts però tampoc ens hem de permetre el despilfarro de diners que han de gastar cada any totes les operadores de transport en neteja. A la que enxampessin uns quants "artistes" i els hi caigués una pena contundent, ja veuriem com deixen de passar aquestes coses. I la de diners que estalviariem i bona imatge que guanyariem.
Em sembla que escarmentarien més si haguessin de fer treballs per a la comunitat, a més de reparar ells mateixos i de la seva pròpia butxaca els desperfectes causats. L'escarni públic pel que haurien passar farien que molts fillets de papà, que també n'hi ha, quedessin malament davant la seva tribu, molt pitjor que no havent de pagar una bona multa (apoquinada pel papi) o emportant-se una pena de presó que difícilment complirien.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

252-071
N7
N7
Entrades: 357

Entrada Autor: 252-071 » Dimarts 29/04/2008 18:51

El problema es que les estacions no estàn tancades i tampoc hi han cotxeres per salvaguardar els trens d'aquesta gent.Si a aquest fet hi sumem la falta de material i la nul·la preocupació de renfe per mantenir els trens nets ens dona com a resultat un material totalment deixat que circula així durant dies,ja no diguem dels interiors,que menys mal que no els pinten massa(si ho fan,ho fan de nit).

La solució estaria en tancar totes les estacions on apareixen aquests porcs i endurir les penes per pintar material public.


Salutacions



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 29/04/2008 19:24

UT596001 ha escrit:
EUKibo ha escrit:Però a TMB o TRAM si no mires al Youtube i ets simplement un usuari del servei mai veuràs una pintada.
A tota la meva vida només he vist un metro grafitejat (millor dit, amb l'intent de graffitejarse perquè només tenia dues traçades fetes) que anava sense servei a cotxeres.
1- Hi ha prevenció (els grafiteros queden per anar a la renfe a pintar i no al metro, per alguna cosa serà)
2- En cas d'atac s'actua ràpidament (el metro que vaig veure pintat no l'havien gairebé pogut començar a fer-ho)
3- Cap metro pintat circula (es dona una imatge de que el metro no és un lloc on fer graffitis)
4- No es fa propaganda (si pintes un metro ningú ho veurà, i la teva "obra" serà borrada inmediatament)
Fora dels trens sí, van nets (i és d'agraïr en comparació amb RENFE), però per dintre...

És habitual trobar-se vidres ratllats
Pintades (habitualment "tags") a les parets del tren i inclús als seients

Això fa anys que dura a TMB, i tot que els trens per dintre no foten tanta pena com fa uns anys (en part gràcies a la renovació de material mòbil) déu ni dó, ara, menys que a RENFE.

I a FGC d'ençà uns anys enrera cap ara es nota moltíssim la deixadesa a dins dels trens doncs ara és força habitual trobar-se tags a les parets dels trens i vidres ratllats en proporcions altes, i això s'ha notat sobretot a la Barcelona-Vallès on trobar-se una 111 sense pintades interiors és gairebé una raresa (o seré jo que tinc mala sort i m'ho trobo així, però m'hi trobo).

Ara, els trens més nets que he vist mai per fora i per dins són els trens de Rodalia València, que no només estan nets: brillen!
Totalment d'acord. TMB te els trens força bruts per dins i FGC a vegades tambè, cosa que fa anys no es veia, almenys a la branca del Vallès que es la que he utilitzat més cops. De fet, del '98 al '02, quan anava a l'Universitat en FGC, estaven molt nets, feia goig anar amb les s112 i s111.

RENFE guanya per golejada en l'estat lamentable exterior però m'agradaria veure a mi a TMB (els que posen quatre planxes grogues a Sants i parlen de nova estació, els que estrenen els 5000 i 9000 i estan ratllats i amb porqueria setmanes més tard i etc etc) com tindria els trens si dormíssin on/com dormen els de RENFE. Es cert que TMB els cuida un pel millor però no es tant fàcil la comparació.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 29/04/2008 19:33

Danzig ha escrit:Prefereixo anar en un tren grafitejat en doble composició i assegut com déu mana que no pas en un tren net en simple i dempeus com un cargol a la llauna.

En tot cas, el problema principal no és Renfe, és l'incivisme i la quantitat de miserables porcs que tenim a casa nostra.
En part d'acord, Danzig. Renfe en te molta culpa per no netejar els seus trens però l'entorn tambè en te molta. Aquest es un dels païssos més bruts d'Europa (no estic d'acord amb que hi hagi aquests comportaments a tot el continent. Al sud/mediterrani sí però el nord i centre son més nets, no s'en lliuren d'elements varis però en general son més nets) i no ajuda gens que tot tipus de gent posi els peus damunt el seient del davant, presioni 200 vegades el botó d'obertura de portes (la llumeta verda es quelcom propi de gent especial, es veu) o tiri al terra del tren tot el que pugui i més.

TMB per dins es semblant i els FGC Vallès (els que conec, els altres només els agafo per alguna visita a la Plaça d'Europa, ja m'entens Danzig :D) van més nets. Home clar, no es que passin pels mateixos llocs que Renfe o TMB.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 29/04/2008 20:31

Vox ha escrit:Home clar, no es que passin pels mateixos llocs que Renfe o TMB.
Aquest argument ja l'havia sentit algna vegada...
Baixa en algunes estacions de FGC Llobregat, i veuràs que tampoc són Pedralbes com si diguessim :miedo
El que sí he notat és que sembla que FGC passi sempre per millors zones que Renfe, però no té res a veure amb la realitat de les zones que travessa sinó simplement en l'estat de conservació dels voltants de les vies. Hi ha estacions de Renfe en zones molt tranquiles i benestants que fan por... però simplement per l'estat d'abandonament en que estan.
Vox ha escrit:els que estrenen els 5000 i 9000 i estan ratllats i amb porqueria setmanes més tard i etc etc)
Però algú pot comparar l'estat dels 5000 i 9000 de TMB amb l'estat del trens de Renfe, o amn els de FGC o amb qualsevol altra mitjà de transport? :x :x :x A les fotos "me remito"...
Vox ha escrit:com tindria els trens si dormíssin on/com dormen els de RENFE.
I ara arribem a la pregunta final: per què Renfe fa dormir sempre els trens en zones sense protecció? Perquè li importa ben poc l'estat dels trens, i els deixa en llocs oberts i sense vigilància. En canvi, totes les altres empreses s'han espavilat com han pogut i han invertit en fer cotxeres tancades on tenir els trens, malgrat tenir molt menys espai que Renfe per fer les coses.

Miram-s'ho com vulguem... però amb Renfe i ADIF a Catalunya, per moltes voltes que hi donem, ens fixem en el que ens fixem, sempre arribem al mateix punt: falta d'inversió i desinterès.



Vox
N8
N8
Entrades: 1255
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dimarts 29/04/2008 21:25

Baixa en algunes estacions de FGC Llobregat, i veuràs que tampoc són Pedralbes com si diguessim
El que sí he notat és que sembla que FGC passi sempre per millors zones que Renfe, però no té res a veure amb la realitat de les zones que travessa sinó simplement en l'estat de conservació dels voltants de les vies. Hi ha estacions de Renfe en zones molt tranquiles i benestants que fan por... però simplement per l'estat d'abandonament en que estan.
Jo parlava dels FGC Vallès, que son els que conec: "TMB per dins es semblant i els FGC Vallès (els que conec, els altres només els agafo per alguna visita a la Plaça d'Europa, ja m'entens Danzig ) van més nets. Home clar, no es que passin pels mateixos llocs que Renfe o TMB."

La resta de comentaris Wefer, van més pel que ha comentat unaltre foraire, en clar tó regionalista polític (que de fet domina aquest odi foretil a Renfe malgrat això no treu en absolut que aquesta companyia descuidi trens), com si TMB fos una companyia amb trens nets per dins o per fora. En cap cas resto el "mèrit" de Renfe alhora de tenir els trens més bruts de la xarxa.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

suiza1957
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: suiza1957 » Dimarts 29/04/2008 22:14

No nomes es la sensaçio de brutiçia quan veus un CIVIA o un altre grafitat, es la sensacio d´insegurerat.
Jo quan veig un me pregunto si els grafites son capaços d´entrar a les cotxeras de RENFE a pintar sensa escruplus, que sera í un dia uns altres que no son grafites, sino bombistes tenen altres ideas.
Tan li costara a la RENFE protegir adecuadament les seves instalacions.No mes es questio de tancas, vigilants y camara.
Uan anecdota:
El any passat quan les obres entre Ripoll i Ribas, van deixar com base a Puigcerda unes quantes unitats de 440.En poc dies a l´estaçio de Puigcerda feia pena veurales.Sensa protecció, i al aire lliure, uns quant d´aquest grafiteros van aprofitar per deixar el trens que feia pena veurels,
I tots aquets que pintan trns segur que mai els veures pintar cotxes. Sera questio de pintarlis el seus cotxes, a veure com els hi senta.
Segur que fotan el crit al cel.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”