Unitats de rodalies a Barcelona

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Unitats de rodalies a Barcelona

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dijous 05/06/2008 21:15

Hola, que tal? Abro este hilo para saber como repartiriaís vosotros las unidades de cercanías que tenemos en Barcelona para toda las lineas?( hay que dar ideas para que renfe tome mediadas jaja).



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Divendres 06/06/2008 0:23

A primera lectura, això es podria interpretar de dues maneres (suposo que la bona és la primera):
-debatre quins trens són millors per a quines línies (tasca molt delimitada: les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà; les 440 acceleren poc per a línies com la C1).
-calcular quants trens "necessita" cada línia (una feina més complicada: cal pensar quants trens calen fent el mateix servei fins que el primer torna al lloc d'origen, mirant freqüències i quant tarda a anar i tornar, després pensar quins serveis es poden fer en simple envers els que per força han d'anar en doble, que són la majoria).

Així doncs, dubto que aquest fil doni per gaire més que per repetir assumptes ja pensats.



Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

Entrada Autor: Alex_C4 » Dissabte 07/06/2008 6:34

593Dromedario ha escrit:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 07/06/2008 13:21

Alex_C4 ha escrit:
593Dromedario ha escrit:les 450/1 tenen problemes amb algun túnel crec que de vora Cornellà
a si???? No hi pasen? X això mai pasen 450 per la C4?
Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dissabte 07/06/2008 14:00

M'han dit que per vilafranca entre hair o avui va passar una 450



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 07/06/2008 14:09

victorcasta ha escrit: Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 07/06/2008 14:30

metring ha escrit:
victorcasta ha escrit: Quants cops s'haurà de repetir.... les unitats de dos pisos NO tenen CAP LIMITACIÓ de gàlib a cap túnel de les rodalies de Barcelona. En el cas citat, hi ha hagut trens xàrter amb 450 des de Barcelona fins a Sant Sadurní d'Anoia, així que sí que hi han passat, i si no ho fan normalment per la C4 és simplement perquè aquestes unitats estan pensades per a línies on hi hagi una forta demanda fins de línia i la C4 Sud més enllà de Martorell no té la mateixa ocupació que un tren de la C2.
Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
La tinc present, però no és de gàlib. En aquest cas és pel pont metàl·lic que hi ha a la sortida en direcció Arc de Triomf.



intercity+arco+civia
N3
N3
Entrades: 36
Ubicació: cardedeu

Entrada Autor: intercity+arco+civia » Dissabte 07/06/2008 15:15

Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 07/06/2008 15:29

intercity+arco+civia ha escrit:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 07/06/2008 17:10

metring ha escrit: Una petita aclaració: a túnel de Plaça Catalunya, hi ha una senyal de limitació de velocitat a 10 Km/ per a les unitats 450/451.
Jo també ho he vist algun cop, posa rombo 10, i a sota, locomotoras serie 450/451.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Diumenge 08/06/2008 5:17

Aquest tema s'ha tractat tantes vegades...que les 450 no entren en alguns tunels...xD

Jo crec que la distribució de trens es correcte, al menys jo mai he tingut problemes...si que la C1 va petada en hores puntes, i mes ara a l'estiu amb les platges, pero no trobo cap altre solucio. Prefereixo 35 minuts desde Vilassar Mar en un tren petat que un viatge mes llarg, tenint que anar de peu en una 450 (es petaria igualment)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 08/06/2008 9:43

Més que una qüestió d'acceleració el problema està en que el temps de càrrega i descàrrega de viatgers augmenta molt significativament respecte d'una 447.

Pel que fa als problemes de gàlib, si bé, aquest material no està vetat a cap recorregut de rodalies Barcelona sí que és cert que en el túnel de Plaça Catalunya existeixen diferents punts on el gàlib és extremadament ajustat i no es pot circular amb aquests trens en condicions normals, un seria l'estació de Plaça Catalunya pel mur que separa amb el metro, l'altre seria l'entrada a l'Arc de Triomf, quan circulen trens de la sèrie 450, trens amb locomotora, sèrie 101 per aquest túnel en aquests punts redueixen la velocitat vora els 10 km/h.
victorcasta ha escrit:
intercity+arco+civia ha escrit:Home la veritat que a la C2 van molt be les 450/451, pero per ejemple a la C1 tambe va a petar els trens y yo crec que podria ser una bona solucio ficar 450/451 a la C1, o almenys per les hores puntes.
El perquè no van a la C1, que també servirien molt, és que aquestes unitats tenen una lenta acceleració i desacceleració i no són aptes en línies on hi ha moltes estacions amb poca distància entre elles, com es tracta de la C1, ja que faria augmentar els temps de viatge i no es podrien complir les freqüències actuals.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Diumenge 08/06/2008 16:17

buenos dias,como nuevo miembro en este foro, y leyendo este tema,me gustaria aclarar que los trenes 450/451, pueden circular por cualquier tramo de la red de cercanias de barcelona. Yo mismo, hara cosa de 1 año, hice el trayecto desde Barbera del Valles a Cornella en un tren serie 450... la cara que ponia la gente de Barbera al ver llegar ese tren por alli... lo mismo que yo.y el tren iva destino Vilafranca,procedente de Terrassa. Dispongo de fotos, al llegar a cornella que lo fotografie, lo que tengo que escanearlas. 1 saludo


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 12/06/2008 20:10

Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?



Avatar de l’usuari
cristian26
N7
N7
Entrades: 544
Ubicació: Granollers

Entrada Autor: cristian26 » Dijous 12/06/2008 20:15

jordigt2008 ha escrit:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels? :D


Qui té el cul llogat, no seu quan vol.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 12/06/2008 20:32

Pel que sé sembla que està previst que amb els pròxims civia que arribin aquests s'assignin a fer els trajectes dels trens R2.
cristian26 ha escrit:
jordigt2008 ha escrit:Los trenes Civia, llegarán algun dia a Manresa?
I a Granollers o Castelldefels? :D


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

mix3
N5
N5
Entrades: 124
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: mix3 » Dijous 12/06/2008 23:42

I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 12/06/2008 23:55

Segons la bíblia salmeroniana existeix el projecte pels anys 50 de la construcció d'una versió de dos pisos dels trens de la sèrie 400 cosa que no va tirar endavant, probablement per problemes de gàlib, i veig difícil que sigui ni tan sols viable, tampoc ho nego categòricament, de tota manera els trens de dos pisos tenen per definició problemes per carregar i descarregar viatgers ja que per aprofitar els dos pisos tenen menys portes.

FGC, no té solució al seu problema de capacitat, doncs l'única solució que hi hauria seria ampliar la longitud dels trens, amb unes obres molt significatives en el cas de les estacions subterrànies i que en el cas de Plaça Catalunya estaria condicionat a la nova terminal.

A més a més, això no permetria resoldre el problema de FGC que és la baixa velocitat dels trens i que no té solució amb la infrastructura actual, és necessària la construcció de línies que connectin el Vallès amb Barcelona amb una velocitat molt més competitiva amb el transport privat.
mix3 ha escrit:I què tal seria de posar trens de 2 pisos als FGC (sobretot FGC Vallès). Es podria tècnicament, amb la infrastructura que hi ha?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

jordigt2008
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada
Contacta:

Entrada Autor: jordigt2008 » Dijous 12/06/2008 23:59

Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 13/06/2008 0:01

Ens estem desviant del tema, els administradors ja procuraran moure aquests missatges que no tenen a veure amb aquest fil.

Bàsicament el problema està en què ja hi ha massa trens, més dels que hi caben de forma òptima, i no és possible ni posar més trens ni crear serveis de diferents velocitats perquè resultarien incompatibles.
jordigt2008 ha escrit:Soc nou aquí, i pràcticament cada dia agafo la línia del catalans del Vallés. Em podeu explicar perquè no es pot ampliar la línia amb més trens, o perquè no poden anar més ràpid?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”