Talgo per a Regionals?

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Talgo per a Regionals?

Entrada Autor: metring » Diumenge 15/06/2008 13:00

Tema relacionat: Nous Trens Mitja Distància


Ahir estàvem parlant el Marçal i jo, sobre la conveniència o no de posar trens Talgo a Regionals, i l'argument era força convincent: un tren adequat per a fer aquests serveis, poques portes per a rodalies, però suficients per aquests, millor que els 447 que es fan servir de vegades...Què en penseu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 15/06/2008 13:06

A primera vista, la idea sona estrafolària, però ben mirat, no té perquè no. Tenen les portes més juntes que una 448 i, trobant-se més baixes, tampoc caldrà fer rappel a estacions com Pg. de Gràcia. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 15/06/2008 13:22

Doncs podria ser, ja que es poden posar i treure cotxes segons necessitats, però caldria veure si un Talgo hi cap el mateix número de passatgers que un automotor que fa serveis regionals actualment. El que sí que passa és que tindria restriccions tècniques, com per exemple, que és necessari que hi hagi sempre un cotxe convertidor amb cada tren i la necessitat de construir un cotxe amb cabina i modificar una locomotora (i lligar-la sempre a cada unitat) per tal de fer composicions push-pull, per tal d'evitar maniobres.

Però crec que amb la compra de 59 trens elèctrics de 5 cotxes (que començaran a rebre's a finals d'any) per a regionals, ningú a Renfe deu haver-li passat pel cap.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Diumenge 15/06/2008 14:05

No hi ha prous Talgos, i el Talgo III està tan atrotinat que fa pena. Com diu en VictorCasta, amb l'arrivada dels nous trens ja no val la pena plantejar-s'ho.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 16/06/2008 22:07

No doneu idees...

Que en aquest país les idees tipus "amb una autopista de tres carrils, redueixo amplada i velocitat màxima i alehop tinc quatre" són premiades.

No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.

;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 20/06/2008 9:29

JaMiRo! ha escrit:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 20/06/2008 12:20

Si hem de triar entre talgos fent regionals i talgos podrint-se a Can Tunis o Fuencarral o tunejats camí de Xile, tinc molt clar que em quedo amb la primera opció.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 20/06/2008 15:39

wefer ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:No vull dir que sigui una mala idea, però penso que "al Cèsar el que és del Cèsar", els Talgo són trens per a serveis de llarga distància.
Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Però ja sabem quins picors li produeix a Renfe els trens amb material convencional. Renfe va preferir els beneficis dels trens amb dos caps motrius (més disponibilitat del material ja que es fan menys maniobres i l'estalvi dels cànons per maniobres de l'Adif) a l'adaptació a la demanda que ofereixen els cotxes convencionals.



orig440

Entrada Autor: orig440 » Dijous 10/07/2008 18:11

Ara ficaran talgos a Còrsega i el trajecte és tipus regional.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 12/07/2008 13:00

wefer ha escrit:Per quina raó?
No veig que hi hagi cap problema perquè un Talgo faci regionals. En molts països (i abans aquí també), alguns més avançats que nosaltres ferroviàriament parlent, serveis semblants es fan amb trens de locomotora i cotxes convencionals i es considera una cosa normal.
Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió. :P


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dissabte 12/07/2008 17:31

Empènyer un Talgo? Segons un col·lega meu que treballa amb els 102, diu que es pot però que no s'ha de fer perquè es fan malbé.

Al marge d'això, quin Talgo posarieu?

- El III - està fet un nyap. Un autèntic nyap. Vibra, grinyola, cau a trossos, malament. Si a l'extranger el volen que se'l quedin, però aquí fa més pena que res més. I no és qüestió d'arreglar-lo o no, és que per adecentar-lo s'hauria de desmuntar sencer i refer-lo de cap i de nou des del xassís, ni que sigui per la insonorització.
- Els altres: n'hi ha els justos.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 14/07/2008 15:13

JaMiRo! ha escrit:Si els feu una reforma per a que augmenti el seu aforament
Les places no són exageradament amples, o sigui que poc espai pots guanyar. Vaja, que no veig problemes en aquest sentit, ja que la capacitat pot ser la mateixa que a qualsevol altre tren.
JaMiRo! ha escrit: i possibiliteu que siguin reversibles (=es puguin conduïr des de qualsevol dels dos extrems), potser canviaria d'opinió. :P
:?
Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 14/07/2008 15:45

wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Sembla que el cànon que Adif cobra per maniobres. I també sembla que els Talgo no són aptes per a push-pull, a no ser que se'ls canviï del tot el sistema.

Conclusió: vista la política actual de Renfomentadif, no crec que arribem mai a veure Talgos fent regionals. Potser a Xile, però això ja és una altra història...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 14/07/2008 15:51

wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.

Vaja, li continuo veient inconvenients. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 14/07/2008 15:52

JaMiRo! ha escrit:
wefer ha escrit:Que jo sàpiga, simplement canviant la locomotora de costat ja tornes a tenir el tren a punt!!! No li veig el problema.
Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps. També necessites infraestructura per fer el canvi.

Vaja, li continuo veient inconvenients. ;)
A més a més, fer maniobres vol dir haver de pagar cànon de maniobra a l'Adif. Un altre inconvenient.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dilluns 14/07/2008 15:54

Un altre inconvenient.

Què passa amb l'ADIF, que el gestiona l'SGAE??? :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 15/07/2008 9:30

JaMiRo! ha escrit:Cal fer maniobres, això implica pèrdua de temps.
Menys de 5 minuts al final del trajecte amb el tren ja buit.
JaMiRo! ha escrit:També necessites infraestructura per fer el canvi.
Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.

Continuo sense veure el gran problema. Només cal voler-ho fer.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 15/07/2008 13:28

wefer ha escrit:
JaMiRo! ha escrit:També necessites infraestructura per fer el canvi.
Dues vies, és a dir, es pot fer a gairebé qualsevol estació actual.
Fornells té dues vies :P

Seriosament parlant, en el cas de l'actual estació de Girona te n'has d'anar prou lluny: les agulles costat Barcelona estan passada la plaça de Salvador Dalí. Amb la futura soterrada, directament impossible per via convencional, serà baixador.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 15/07/2008 13:31

entfe001 ha escrit:Fornells té dues vies :P
I quin tren hi faries canviar de sentit? El que ve de Barcelona o el de Portbou? :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 15/07/2008 13:35

Guigui ha escrit:
entfe001 ha escrit:Fornells té dues vies :P
I a quin tren l'hi faries canviar de sentit? Al que ve de Barcelona o al de Portbou? :x
Ni posant un "seriosament parlant" s'entenen les ironies... crec que les hauré de deixar de banda aquí, com cada cop més coses.

Posem Sils o Hostalric, possibles finals de recorregut d'hipotètics trens de rodalia a Girona.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”