ATP-ATO

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Jo, sense problemes

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 11/02/2009 21:47

metring ha escrit:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 11/02/2009 21:50

metring ha escrit:
victorcasta ha escrit:
metring ha escrit:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
I tant. L'ATP no deixa obrir portes si no el tren no se situa dins de la zona marcada en vermell al principi de l'andana. Si s'ha fet curt, es pot avançar, frenar i així poder-les obrir. Si t'has passat, s'haurà de saltar l'estació i continuar fins a la següent.
Mare meva, la que ens podem esperar!!!
Caldrà aguantar fins que operi l'ATO, quan el tren segur que se situarà en la zona d'estacionament.



Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dijous 12/02/2009 12:34

Guigui ha escrit:
metring ha escrit:Avui he agafat la línia 1, i el tren tenia problemes per colocar-se bé a l'andana, frenava, no deixava obrir portes, i es tornava a moure. Pot tenir res a veure amb l'ATP?
En els dos trens de la L1 que he agafat avui no he tingut cap problema en aquest sentit.
No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/02/2009 12:56

traveller ha escrit:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
traveller
N6
N6
Entrades: 255

Entrada Autor: traveller » Dijous 12/02/2009 13:38

Guigui ha escrit:
traveller ha escrit:No tots els trens que circulen ara mateix a L1 van en ATP, només hi van els trens els quals el motorista està "ensenyat" a anar en ATP, que encara són pocs... potser els que vas agafar anaven en mode especial. Per saber si va en ATP o mode especial, només cal mirar si a l'exterior de cada cotxe motor hi ha una llum blava encesa; si és encesa és que va en mode especial.
Doncs no m'hi vaig fixar. Si no recordo malament, un era un 4000R i l'altre un 6000 (o potser dos 6000, en tot cas, cap 4000 no R).
Bueno, la sèrie es indiferent, ja que el problema no és que el tren estigui preparat (tots ho estàn) sinó la formació de la persona que el porta. :P



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 12/02/2009 19:45

Aveure, técnicament segueixen anant Manual en el sistema de conducció, ja que fan servir el manipulador, i no canvia pas el métode de condució, només et limita la velocitat per a que vagis més lent i alhora trigar més en fer el trajecte.
Obiament se li ha d'agafar pràctica per parar allà on et marca l'ATP, tot és igual.


El metro de Barcelona amb motoristes!

ferroviario_catalan
N8
N8
Entrades: 726
Ubicació: Horta L5

Entrada Autor: ferroviario_catalan » Divendres 13/02/2009 19:22

Hablando del ATO, tengo una sugerencia que tengo cosilla en porque lo han hecho tan mal: Sabeis el tramo de L5, desde Can Vidalet hacia Can Boixeres, cuando el metro va a hacer salida al exterior, que pasa por el cambio de agujas de acceso a talleres, se frena demasiado, y lo pasa muy despacio... Eso solo pasa cuando el motorista lleva el ATO puesto, pero en algunas ocasiones, en Can Vidalet, desconecta el ATO, y va con ATP, hasta Can Boixeres, y pasa por ese punto a una velocidad considerable, y no pasa absolutamente nada. En Can Boixeres, de nuevo, pone ATO.
Porque limitan tantisimo la velocidad en ese punto, si no es necesario?


¡No hay que hacer un mundo de una canica!

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dissabte 14/02/2009 11:36

La mateixa pregunto em formlo jo quan l'ATP diu 50 Km/h, quan pots anar a 65-70Km/h com s'ha fet tota la vida.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 16/02/2009 17:07

pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?


ES PELIGROSO ASOMARSE

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 16/02/2009 19:03

Mortadel·lo ha escrit:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 16/02/2009 21:17

Miquel ha escrit:
Mortadel·lo ha escrit:pot ser per complir els temps en comptes d'anar avançats?
Si tothom va a la mateixa velocitat en els trams és indiferent la velocitat a la que vàs, dona el mateix anar a 50 que a 70 si és va amb ATP.
Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 17/02/2009 20:15

victorcasta ha escrit:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.


El metro de Barcelona amb motoristes!

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 17/02/2009 21:57

Miquel ha escrit:
victorcasta ha escrit:Sí que és important. Amb ATP has d'intentar anar a la màxima velocitat possible sense passar-se del límit. Si en una zona amb codi 60, vas a 45 repercutirà en la regulació.
El que dic jo, és que si tots van a la mateixa velocitat màxima és indiferent la velocitat a la que vas, com pasa amb l'ATO, pero tú traccionant.
Però al ser conducció manual hi acaba influent d'alguna manera o altra. A la L3 van haver-hi retards en el compliment dels horaris fins que es va posar en servei l'ATO.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/02/2009 8:54

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Retards a la L-1 per un nou sistema de seguretat

1. • Alguns usuaris critiquen que l'interval entre combois supera a vegades els 10 minuts :o :?
2. • TMB diu que el problema és passatger, però nega una falta de regularitat gran

JORDI SUBIRANA
BARCELONA

Els metros de la L-1 acumulen des del 10 de febrer passat endarreriments que, segons alguns usuaris i empleats, se situen per sobre dels 10 minuts en alguns moments. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), el motiu de "la falta de regularitat" en alguns trens és que s'està implantant un nou sistema de seguretat que impedeix superar determinades velocitats, però nega que el retard sigui tan gran.
L'empresa diu que a la L-1, que usen diàriament 350.000 persones, els trens passen cada tres minuts i 40 segons en hora punta i cada quatre minuts la resta del dia. TMB va admetre que des de la posada en marxa de l'ATP, les sigles del nou sistema de seguretat, l'interval de pas pot ser "un 10 o un 20%" superior en alguns trens, però nega una diferència de temps més gran. En cas de produir-se, va apuntar un portaveu, es deu a altres incidències.

MÉS LENTAMENT
Aquest diari ha pogut comprovar que la regularitat gairebé no existeix --les alteracions als rellotges d'informació són constants-- i si alguns trens passen cada tres o quatre minuts, altres en triguen fins a sis o set. Ahir, alguns usuaris que utilitzen la L-1 gairebé diàriament van explicar que noten el problema des de fa més d'una setmana i que han arribat a esperar-se "fins a 10 minuts al matí", va dir Sonia García. Un altre viatger, Josep Fernández, va afegir que "els trens van molt a poc a poc i es paren més".

FORMACIÓ ESPECÍFICA
Segons TMB, la falta de regularitat es deu al fet que la implantació del sistema ATP requereix que els conductors segueixin una formació específica. A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Per intentar que la diferència de temps entre els uns i els altres sigui mínima i evitar altres problemes, els combois que corren més s'han d'esperar més temps a les parades. TMB espera que les incidències se solucionaran al març, quan s'hagi acabat d'instal.lar l'ATP, que ja funciona a la resta de línies, i s'hagi superat la fase d'adaptació.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/02/2009 9:51

A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 20/02/2009 9:53

Guigui ha escrit:
A més a més, la mesura funciona per ara en un terç dels trens, cosa que fa que aquests circulin més lentament que la resta.
Realment, no hi ha manera d'implantar-ho tot de cop? No hi ha més remei que tirar de miquetes? La implantació de l'ATP va ser igual de traumàtica a les altres línies?
Doncs no recordo que hi hagués tant de sarau amb les altres. Algú pot dir-ne alguna cosa?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 20/02/2009 15:44

A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 20/02/2009 16:05

victorcasta ha escrit:A la L3 va passar el mateix que està passant ara a la L1. El que no recordo és quant de temps va passar a la L3 entre la posada en marxa de l'ATP i la de l'ATO.
Cap a quin any es va implantar? Perquè és la "meva" línia i no recordo pas que hi hagués aquest festival.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 20/02/2009 16:25

Mesos abans de la posada en servei de l'ATO a L3 (fa un any o poc més), els panells que marquen el temps d'espera sempre sumaven més temps que restaven. Si arribaves a l'estació quan marcava 03:30, acabaven passant uns 10 minuts fins que arribava de debò. Amb l'ATO allò es va acabar i també els retards dels horaris dels trens, que provocaven allargaments de jornades dels motoristes.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 20/02/2009 17:56

am totes les línies hi ha hagut aquests problemes, a excepció de la L2 que ja va començar a circular en ATP.



Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”