Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
marcel
N7
N7
Entrades: 399

Re: Vagons FGC a Nuria

Entrada Autor: marcel » Dijous 24/04/2008 23:21

xevi ha escrit:Algú té més noticies i/o fotos dels vagons suïssos?
La setmana que ve m´agradaria pujar-hi, i no sé si els tenen molt amagats o ja circulen... ja em direu.
Merci!
Continuen al mateix lloc de sempre. Al costat dels K a ribes vila.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Diumenge 27/04/2008 23:14

Jo diria que els han canviat de lloc... a la via dels K no hi eren ahir...



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dijous 01/05/2008 10:43

M´ha comentat un expert en trens suïssos que aquests vagons són un classic, fins i tot la casa BEMO els fabrica en escala HO, us passo l´enllaç per veure´ls.
http://www.bemo-modellbahn.de/produktef ... nwagen.htm
A mi m´agradaria que els deixessin pintats així.
Per cert, qualsevol novetat ens ho feu saber.
Merci!



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 03/05/2008 13:47

Deuen ser aquests els que van pintar els vagons suïssos?

PINTADES A RIBES DE FRESER
http://www.avui.cat
Els Mossos d'Esquadra han detingut dos joves i un menor a Ribes de Freser per fer pintades en vagons de trens. Segons els Mossos, els nois formaven part d'un grup que havia pintat els vagons de tren amb la intenció de filmar les seves accions per fer-ne difusió per internet. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.


Les detencions es van fer el 25 d'abril i als detinguts se'ls imputa un delicte de danys. Els dos joves majors d'edat tenen antecedents i han passat a disposició judicial
Són Omar JM, de 23 anys i veí de Móstoles (Madrid), Enrique NS, de 18 anys i veí de Parla (Madrid), tots dos de nacionalitat espanyola, i un menor d'edat. Les detencions es van fer el 25 d'abril i als detinguts se'ls imputa un delicte de danys. Omar JM i Enrique NS, que tenen antecedents, van passar el 26 d'abril a disposició judicial.

La matinada del 25 d'abril, els mossos van observar que l'exterior d'un dels vagons aturats a l'estació de trens de Ripoll tenia pintades recents. A més, van localitzar al costat del tren guants de làtex i bosses, de les quals van comissar pots d'esprai presumptament propietat dels autors dels fets, una escala i cadires preparades per pintar més vagons.

Immediatament, diverses dotacions policials van iniciar la recerca dels autors de les pintades per diverses zones de Ribes de Freser i Ripoll. Va ser en aquesta última població que els agents també van trobar múltiples dibuixos fets en set vagons de tren.

Poc després, una dotació policial va aturar a Ribes de Freser un vehicle amb tres ocupants, els quals portaven 3 càmeres digitals i 1 càmera de vídeo, així com també envasos de cartró per portar esprais de pintura.

El menor va ser lliurat als seus pares i els fets es van posar en coneixement de la Fiscalia de Menors.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 04/05/2008 0:38

¿Perque compran aquets vagons?
¿Que ha sigut dels antics cotxes que anavan junt a las locomotores E1 a E4?
Tampoc estaban tan malament dons als anys 90 van rebre una remodelació total i em sembla que n'hi habian uns 12 vagons.
Un es el cotxe saló que es trova Ribes Vila, i l'altre dia en vaig veure un a Martorell Enllaç pintat amb els colors del cremallera de Montserrat.

¿Que han fet amb la resta?

Salutacions.



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Diumenge 04/05/2008 13:36

foronda 141 ha escrit:¿Perque compran aquets vagons?
¿Que ha sigut dels antics cotxes que anavan junt a las locomotores E1 a E4?
Tampoc estaban tan malament dons als anys 90 van rebre una remodelació total i em sembla que n'hi habian uns 12 vagons.
Un es el cotxe saló que es trova Ribes Vila, i l'altre dia en vaig veure un a Martorell Enllaç pintat amb els colors del cremallera de Montserrat.

¿Que han fet amb la resta?

Salutacions.
Del 8 cotxes convencionals només en queden 4 si no recordo malament. 2 es van convertir en cotxes taller, un en un cotxe cinema i un altre no se ben bé que sen va fer. Però sembla ser que no serveixen....



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 04/05/2008 22:50

xevi ha escrit:Deuen ser aquests els que van pintar els vagons suïssos?

PINTADES A RIBES DE FRESER
http://www.avui.cat
Els Mossos d'Esquadra han detingut dos joves i un menor a Ribes de Freser per fer pintades en vagons de trens. Segons els Mossos, els nois formaven part d'un grup que havia pintat els vagons de tren amb la intenció de filmar les seves accions per fer-ne difusió per internet. La investigació continua oberta i no es descarten més detencions.


Les detencions es van fer el 25 d'abril i als detinguts se'ls imputa un delicte de danys. Els dos joves majors d'edat tenen antecedents i han passat a disposició judicial
Són Omar JM, de 23 anys i veí de Móstoles (Madrid), Enrique NS, de 18 anys i veí de Parla (Madrid), tots dos de nacionalitat espanyola, i un menor d'edat. Les detencions es van fer el 25 d'abril i als detinguts se'ls imputa un delicte de danys. Omar JM i Enrique NS, que tenen antecedents, van passar el 26 d'abril a disposició judicial.

La matinada del 25 d'abril, els mossos van observar que l'exterior d'un dels vagons aturats a l'estació de trens de Ripoll tenia pintades recents. A més, van localitzar al costat del tren guants de làtex i bosses, de les quals van comissar pots d'esprai presumptament propietat dels autors dels fets, una escala i cadires preparades per pintar més vagons.

Immediatament, diverses dotacions policials van iniciar la recerca dels autors de les pintades per diverses zones de Ribes de Freser i Ripoll. Va ser en aquesta última població que els agents també van trobar múltiples dibuixos fets en set vagons de tren.

Poc després, una dotació policial va aturar a Ribes de Freser un vehicle amb tres ocupants, els quals portaven 3 càmeres digitals i 1 càmera de vídeo, així com també envasos de cartró per portar esprais de pintura.

El menor va ser lliurat als seus pares i els fets es van posar en coneixement de la Fiscalia de Menors.
Van ser "pillats" a l'estació de RENFE. :plas :plas :plas :plas :plas per una vegada s'ha fet justicia.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

hospitalenc
N5
N5
Entrades: 82
Ubicació: L´Hospitalet.

Entrada Autor: hospitalenc » Dimarts 06/05/2008 18:15

Cotxes ex-suïssos a Nùria?....Al.lucinant!! :x :roll: :)

Per cert, el cotxe balu fosc que surt a la foto abaix a l´esquerra...es un Lada 110, oi?. Sén veuen ben pocs per casa nostra!...doble interès per a l´autor de la mateixa! :plas :ok



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 06/05/2008 19:20

hospitalenc ha escrit:Per cert, el cotxe balu fosc que surt a la foto abaix a l´esquerra...es un Lada 110, oi?.
Si et refereixes a la tercera foto d'aquest missatge, és un Opel Astra de mitjan anys 90.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 31/05/2008 16:53

Teinu noticies dels vagons suïssos? on són? ja circulen? etc...
Merci!



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/06/2008 8:41

xevi ha escrit:Teinu noticies dels vagons suïssos? on són? ja circulen? etc...
Merci!
Si no els han mogut (cosa que dubto) els dos cotxes estan a la via 3 de Núria com a "tren de socors" tot i que no tenen cap locomotora acoblada, de manera que si hi ha alguna emergència com no els baixin per gravetat no sé pas com els mouran :roll:



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dimarts 07/10/2008 10:49

Aquest cap de setmana uns amics han anat a Núria, al veure les seves fotos, han sortit els vagons suïssos a la via 3, m'han comentat que van estar tot el matí aturats allà. Per cert, sembla que els han deixat en colors originals.
Sabeu si ja han prestat servei?
Merci!



marcel
N7
N7
Entrades: 399

Entrada Autor: marcel » Dijous 16/10/2008 12:10

Aquests 2 cotxes han estat tot l'estiu a Nuria prestant funcions de Socors.
Val més que no passi mai res perque sino... jajaja



xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dilluns 03/11/2008 14:25

Algú podria fer una mica de resum de l'estat i lloc on es troba el material històric del cremallera de Núria?
La E4 tinc entès que no funciona i està exposada.
La E1 funciona? on és?
I respecte els vagons (a part del cotxe saló, que està bé) com estan els que estàven vius fa 3 anys? concretamnet els num. 11,12, 21 i 23?
En queda algun per Núria?

Moltes gràcies.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dilluns 03/11/2008 16:16

La E4 i la E1 funcionen, la que no funciona es la E3 (si no m' equivoco) que està exposada al museu.

Dels cotxes, no en sé res.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 03/11/2008 23:21

Actualment la linia de Núria s'explota en dos sectors, Núria-Fontalba i Fontalba-Ribes atès que la via és tallada a Fontalba. Els treballadors de Núria han de fer transbordament de trens a Fontalba.

Els Sport Wagen tornen a ser al sector de tall Núria-Fontalba des d'avui mateix, conjuntament amb la llevaneus, la DM6, la dresina i un automotor.
Al sector de tall Ribes-Fontalba es troba la resta de material, llevaneus antiga inclosa. El punt límit de parada en aquell tram és l'interior del túnel petit de Fontalba.

El tram Vila-Enllaç es troba interceptat per obres i el servei es fa en bus.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 20/12/2008 11:57

Parlant del cremallera de Núria, algú sap quan tornaran a obrir l'exposició de material mòbil de Ribes Vila? Suposo que la resposta és quan acabin de col.locar la nova teulada, però hi ha dates previstes?
Merci!



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 20/12/2008 12:09

Be encara que soc nou en aquest forum, conec força be el cremallera de Núria, ja que estic acabant el meu treball de recerca sobre aquest tema.
Pel que fa a la obertura de l'exposició, tot i que no he preguntat la data de la reobertura, crec que encara falta, ja que s'ha de restaurar les bigues de fusta originals de les cotxeres, s'ha d'instal·lar la nova teulada, i les plaques solars.
Pel que fa al material mòbil, a part d'algunes curiositats o anecdotes que he trobat, us puc dir que tot i no estar donades de baixa, les elèctriques E.1 i E.4 quasi no s'utilitzen ja que no es troben precisament de bones condicions :avall , i ningu es fia que siguin capaces d'acabar el trajecte. :'(


De nou al FTC

xevi
N7
N7
Entrades: 606

Entrada Autor: xevi » Dissabte 20/12/2008 13:20

Moltes gràcies per la resposta. Una altra pregunta, la E3, la que està en estat original, està a Ribes? tenia entès que l'havien portat al Museu de Vilanova.

Respecte les locomotores E1 i E4, segons em va dir un dels maquinistes la setmana passada, funcionen perfectament, inclús em va dir que a l'estiu les puguen diverses vegades i que l'estiu que ve ho tornaran a fer.
Precisament abans d'ahir em va arribar la resposta del director de Vall de Núria on m'explicava que les locmotores elèctriques (E1 i E4) els fan la revisió cada any uns eginyers suïssos i estan en perfecte estat de circulació al igual que els 4 vagons de passatgers de l'any 1929. També em comenta que l'any passat aquests enginyers van determinar que el material de l'any 29 no podia fer el recorregut fins a Núria en servei comercial degut a les normes de seguretat actuals, el recorregut queda limitat entre Ribes i Queralbs, és per això que van decidir comprar els Sportwagen.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dilluns 22/12/2008 23:26

Be doncs a mi la cap d'explotació del cremallera no em va dir en cap moment això dels enginyers suissos :o , a mes, em va deixar intuir que estaven en força mal estat, tant la E.1 i la E.4 com els cotxes (no digues vagons de passatgers, que no es correcte, a mi els del cremallers em van cridar l'atenció per això el primer dia :twisted: ) 11, 12, 21, i 23, i que no pujaven a Núria per dues raons, que per questions de seguretat, ho tenien prohibit, i que a més, com ja vaig dir, ningú es fia que arribin al seu destí, cosa que encara posa més de relleu el seu mal estat.

Per altre banda, no tinc constància que algú vulgui pagar el "paston" que costa treure la E.3 de Ribes :boig , a més dubto que FGC i Vall de Núria la vulguin vendre, però ja ho investigaré. Per últim dir que els que vulguin fer el viatge en tren històric al 2009, per molt que ens dolgui només tindrà una diferència amb el del 2008, l'augment de preu :'(


De nou al FTC

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”