Cremallera de Núria

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Respon
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: foronda 141 » Dimecres 25/03/2009 0:26

Ja se que una crónica d'altre temps, pro em sembla recordar que els antics ferrobusos de Renfe que feian las línias de la Pobla de Segur i BCN-Lleida via Manresa, no portaban cap mámpara o separació entre el lloc de conducció del maquinista i els viatgers, si be hi había una distancia considerable de on anava el maquinista i la primera fila de seients.

Salutacions.



Felip
N1
N1
Entrades: 3

Entrada Autor: Felip » Dimecres 25/03/2009 11:58

No sé com tenien les cabines els trens de la Pobla de Segur, pero si, es veritat hi havia un tren que tenia les cabines totalment obertes. És la primera locomotra a vapor que feia el trajecte BCN-Mataró, la pudeu veure el museu del ferrocarril de Vilanova i La Geltru.

Si això és progressar, milorar, i anar endevant. Val més que ens ho fem mirar.

I posats a comparar; perquè en comptes de comparar les cabines d'un tren a un autobus, perquè no les compares a les d'un avió, que aquestes si que estan tancades, i blindades per motius obvis.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 25/03/2009 15:10

Felip ha escrit:I posats a comparar; perquè en comptes de comparar les cabines d'un tren a un autobus, perquè no les compares a les d'un avió, que aquestes si que estan tancades, i blindades per motius obvis.
Perquè la circulació d'un tren té més a veure amb la d'un autobús que no pas amb un avió. Però, ja ficats en el tema, realment tindria ganes de saber quins motius hom addueix per no reclamar l'aïllament en una cabina pròpia del conductor del Tramvia Blau. Perquè les característiques del trànsit a l'Av. Tibidabo bé requereixen molta atenció.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dimecres 25/03/2009 15:12

Guigui ha escrit:
Felip ha escrit:I posats a comparar; perquè en comptes de comparar les cabines d'un tren a un autobus, perquè no les compares a les d'un avió, que aquestes si que estan tancades, i blindades per motius obvis.
Perquè la circulació d'un tren té més a veure amb la d'un autobús que no pas amb un avió. Però, ja ficats en el tema, realment tindria ganes de saber quins motius hom addueix per no reclamar l'aïllament en una cabina pròpia del conductor del Tramvia Blau. Perquè les característiques del trànsit a l'Av. Tibidabo bé requereixen molta atenció.
Em reitero, els paguen per això, i estic segur, que, abans de demanar tancar la cabina d'un tramvia històric, sensatament, si estiguessin mal pagats pel que aguanten, en tot cas demanarien un augment de sou.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/03/2009 15:52

Bé, porto dies llegint sobre el tema de les cabines, i estic totalment a favor dels maquinistes i del seu dret a tenir innegociablement unes cabines adquades a les seves necessitats. I fixa't que no he dit "més adequades", sinó adequades, simplement. De fet, he de dir que la primera vegada que vaig pujar en un Stadler, la gairebé inexistent separació entre la cabina i la resta del tren, és el primer que em va cridar l'atenció.

Per últim... quan he llegit que la noticia partia de CCOO, la veritat és que no m'ha sorprès gaire. Recordo el dia 11 de Setembre del 2007, que jo em trobava a Núria precísament. Feia molts pocs dies hi havia hagut l'intent fallit de vaga del personal del Cremallera de Núria, i aquell dia a la tarda em vaig trobar practicament sense adonar-m'en en una conversa amb un maquinista i un altre que em sembla que era dels castellers que havien pujat a Núria. El maquinista ens estava explicant una mica com havia anat la moguda de la vaga; que reivndicaven que el seu salari fós igualat amb el de la resta de la plantilla de FGC, que es van quedar sols, i que la UGT va desconvocar la vaga en contra de la seva voluntat. Just després d'aquest comentari, va l'altre tiu li va dir que se n'anéssin a CCOO, que van més en serio.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 25/03/2009 18:07

Estic d'acord amb les reivindicacions dels conductors del cremallers. Realment després d'haver fet el meu treball de recerca sobre el cremallera m'he adonat que allà es treballa d'una manera força estranya.


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 25/03/2009 18:48

Jo crec que fer referència al Tranvia Blau és simpement com volguer comparar l'AVE amb el tren de Sòller; el Tranvia Blau és un material històric que si no vaig errat, funciona únicament en dies concrets (caps de setman em sembla) i si es manté tal qual, serà unicament per la seva condició de material històric. Exactament de la mateixa manera que si ara agaféssin el Tren Verd aquell (que fa temps que no s'en parla, per cert) amb màquina de vapor, i es fés servir per justficar que, en un cas hipotètic, els trens AVE no tinguéssin l'espai de comandament en òptimes codicions.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 25/03/2009 20:17

Bé, ara que he banejat a qui tocava, i esborrat missatges de discussió, si us plau, centreu-vos en el tema.



Alexis
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Alexis » Dijous 26/03/2009 12:38

La meva solidaritat amb els maquinistes del cremallera de Núria; No només cobren menys que els seus companys de l'area metropolitana de BCN, sinó que també tenen pitjors condicions de treball. Ara entenc perquè van convocar la vaga l'estiu del 2007.

Per lo que fa al tema de les cabines, és inútil dir perquè uns mitjans de transport estan obertes i altres tancades. Perquè les del tranvia blau estan obertes?. Doncs soposo que perquè es un material de principis del segle XX. Perquè les del trambaix i el trambesòs estan tancades?. Doncs crec que que són un material més modern i fan un servei diferent al tramvia blau.

Per lo que tinc entès; El cas de les cabines dels GTW del cremallera, la sanció és per l'incumpliment d'un requirement previ de la inspecció de treball, (veure web de CCOO) dons si és així, es perquè l'inspector de treball a vist coses que no estavan bé. per la qual cosa s'han de arreglar. La llei de LPRL (llei de prevenció de riscos laborals) en els seus aricles 14,15,i 16. parla dels drets i obligacions. I les obligacions que té l'empresari, és mantenir i millorar si és possible les condicions de treball dels treballadors.

El cas dels maquinistes del cremallera de Núria que tenen els trens BEH que disposen d'unes cabines tancades i espaioses, en l'arribada dels GTW que tenen la cabina oberta i de dimensions reduïdes, és evident que han perdut considerablement condicions de treball. S'hauria d'esbrinar si abans de l'estiu del 2003 data que es van posar en servei els GTW hi havia aquesta problemàtica. Que hem penso que no.

Per entendre'ns; és com un administratiu li traiessin la seva cadira ergonómica, amb respetller, etc. I de sobte el seu cap li posés un taburet. Segur que posarien el crit el cel.



Antonio
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Antonio » Dijous 26/03/2009 20:03

Per a Lluita1714:

Primer de tot crec que hauries de saber les coses abans de dir-les. No et pots ******* amb ningú (sé que has demanat disculpes, però t'ho havia de dir) abans d'estar-ne segur d'una cosa. En vàries ocasions has anomenat el plus perillositat; n'estas totalment segur que a Núria es cobri aquest plus?

Amb un augment de sou tot s'arregla? Posem l'exemple d'una química, on els treballadors estan exposats a varis riscos per a la salut. Amb un augment de sou queden exempts de complir un requeriment d'inspecció de treball? No creus que és millor augmentar les mesures de seguretat perquè aquesta gent pugui fer bé la seva feina abans que cobrin una mica més?

Estic totalment d'acord amb en liniadelripollès. Fora els 2 GTW i endavant les E.1 i E.4



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 26/03/2009 22:51

Antonio ha escrit:Per a Lluita1714:

Primer de tot crec que hauries de saber les coses abans de dir-les. No et pots ******* amb ningú (sé que has demanat disculpes, però t'ho havia de dir) abans d'estar-ne segur d'una cosa. En vàries ocasions has anomenat el plus perillositat; n'estas totalment segur que a Núria es cobri aquest plus?

Amb un augment de sou tot s'arregla? Posem l'exemple d'una química, on els treballadors estan exposats a varis riscos per a la salut. Amb un augment de sou queden exempts de complir un requeriment d'inspecció de treball? No creus que és millor augmentar les mesures de seguretat perquè aquesta gent pugui fer bé la seva feina abans que cobrin una mica més?

Estic totalment d'acord amb en liniadelripollès. Fora els 2 GTW i endavant les E.1 i E.4
No faré respostes gaire sonades, perquè ja he escrit molts missatges en và en un parell de fils d'aquest fòrum, censurats després per l'escandalitzament de certa gent (els administradors l'han esborrat, lògicament, rere la pujada de tò de la conversa); em reitero, a la frase diu, "si és així..." vol dir, que, en no ser així, no és vàlid en cap cas el que he dit, i de totes maneres m'he disculpat, i torno a demanar disculpes si algú s'ha sentit ofès.
Doncs això ho recolzo, no sé pas si cobren el plus de perillositat, si no és així trobo que l'haurien de cobrar.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Antonio
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Antonio » Divendres 27/03/2009 0:01

Noi, fes-t'ho mirar eee perquè no has donat cap resposta a les preguntes que he fet, però en fi, no fiquem més el dit a la llaga que ja prou calent està l'ambient. Si el cremallera de Núria s'ha de comparar amb un autobús metropolità jo vull pujar a Núria amb una T-10!!! I fent més parades, a Rialb, a Fontalba i al pla de Sallent.



Alexis
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Alexis » Dilluns 20/04/2009 13:34

Dons com vaig dir, aquesta setmana Santa vaig fer un visita la Vall de Núria, la veritat, no sé si estavem al Pirineu de Girona ho ha Siberia. Molt de fred, i nevant. Tot i així la visita fou profitosa, sempre és interesant aquet lloc malgrat la climatologia.
Segons les meves indegacions, en referència a les cabines, dels Stadler, podeu visitar la web de ccoo Vall de Núria i veureu la diferència de cabines del tren groc, i les del cremallera, no és res d'estrany i normal, que les vulguin tancades com les del tren de la Catalunya nord.
En quan al tencament de l'estació Ribes Enllaç, la primera impresió que hem va donar va ser que sembla l'estació de portbou, amb aquella marquesina tan gran que resalta per sobre el poble, i de dintre sembla l'estació de Sants. Però segons tinc entès a la nit i dormiran els Stadler.

Salutacions



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/04/2009 1:22

Alexis ha escrit:Segons les meves indegacions, en referència a les cabines, dels Stadler, podeu visitar la web de ccoo Vall de Núria i veureu la diferència de cabines del tren groc, i les del cremallera, no és res d'estrany i normal, que les vulguin tancades com les del tren de la Catalunya nord.
Les imatges a les quals et refereixes deuen ser aquestes, oi?

Cabina del Tren Groc:
http://1.bp.blogspot.com/_cn8oxXdpNu0/S ... MG1784.JPG

La imatge de la cabina del Cremallera de Núria no me la deixa ampliar, però es poden veure totes dues en petit aquí:
http://ccoovalldenuria.blogspot.com/

I realment... sí, ja haurie n pogut currar-s'ho una mica a l'hora de construir els Stadler per Núria i Montserrat.
Alexis ha escrit:En quan al tencament de l'estació Ribes Enllaç, la primera impresió que hem va donar va ser que sembla l'estació de portbou, amb aquella marquesina tan gran que resalta per sobre el poble, i de dintre sembla l'estació de Sants. Però segons tinc entès a la nit i dormiran els Stadler.

Salutacions
Home... que consti que parlo am desconeixemet, però... Portbou és molt Portbou!!!



Alexis
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Alexis » Dimarts 21/04/2009 11:38

Tens raó Jordi Freixas: Portbou és molt Portbou, i Sants és molt Sants. Però va ser la primera impresió que vaig tenir el veure'l.
I en quan a les cabines dels Stadler, és una clara evidència que en segons quins espectes encara estem una mica enderrarits respecte a Europa.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 21/04/2009 19:33

Nois però no heu pensat en una cosa: Si tanquen les cabines dels Stadler ja no podrem anar a primera fila veient el mateix que el conductor! :'(


De nou al FTC

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 21/04/2009 21:37

Alexis ha escrit:I en quan a les cabines dels Stadler, és una clara evidència que en segons quins espectes encara estem una mica enderrarits respecte a Europa.
En aquest sentit els que estan endarrerits són els de Stader Rail. Més que res perquè aquestes cabines venien així de fàbrica. I tal com ja s'ha dt, les cabines dels Stadlers del Tren Groc estaven igual abans.



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dimarts 21/04/2009 22:59

Jordi Freixas ha escrit:
Alexis ha escrit:I en quan a les cabines dels Stadler, és una clara evidència que en segons quins espectes encara estem una mica enderrarits respecte a Europa.
En aquest sentit els que estan endarrerits són els de Stader Rail. Més que res perquè aquestes cabines venien així de fàbrica. I tal com ja s'ha dt, les cabines dels Stadlers del Tren Groc estaven igual abans.
Obviament Ferrocarrils de la Generalitat, i la SNCF van comprar així aquests trens perquè així els van volguer, sense considerar gaire els treballadors. Però com a França les coses són molt diferents no han tardat gaire a posar una cabina com toca.
marc ha escrit:Nois però no heu pensat en una cosa: Si tanquen les cabines dels Stadler ja no podrem anar a primera fila veient el mateix que el conductor! :'(
Però com a mínim, els maquinstes conduiran sense que ningú l'estigui distraient contínuament.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 22/04/2009 1:25

Pere ha escrit:
marc ha escrit:Nois però no heu pensat en una cosa: Si tanquen les cabines dels Stadler ja no podrem anar a primera fila veient el mateix que el conductor! :'(
Però com a mínim, els maquinstes conduiran sense que ningú l'estigui distraient contínuament.
Jo sincerament... si he de viatjar en aquests trens, els prefereixo amb una cabina normal, i tinguent la percepció de que ESTIC EN UN TREN, i no en un autobús urbà.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 22/04/2009 17:14

A la línia de Cerdanya, les cabines són acristallades. Ara bé, s'està posant de moda posar un banderí vermell desplegat al passadís dues o tres fileres abans de la cabina, que hem d'interpretar (i així t'ho fan saber) que és zona reservada a cheminots.

marc ha escrit:Nois però no heu pensat en una cosa: Si tanquen les cabines dels Stadler ja no podrem anar a primera fila veient el mateix que el conductor! :'(


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”