Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 17/11/2010 22:20

Efectivament, al gener començaràn a funcionar les dues primeres línies del RetBus. Es farà de la següent manera:

- La 74 passarà a anomenar-se H4, i se li afegiràn 4 vehicles (tindrà una freqüència de pas de 3 - 4 minuts, amb 24 busos).

- Es crearà la V2, (amb 8 cotxes, freq. de pas cada 6 minuts), quasi paral·lela a la línia 30. La 30 no desapareixerà, però quedarà servida només amb 5 ó 6 cotxes.

Més tard aquestes línies es desdoblaràn pels extrems. I poc a poc s'aniràn implantant la resta de línies, fins completar el plànol següent:

Imatge

Les denominacions que apareixen al plànol elaborat per la PTP (Hx, Vx), són de moment les provisionals de TMB pel RetBus, així que podrien ser les definitives.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 17/11/2010 23:03

I vinga, més sopa de lletres!

Quousque tandem abutere patientia nostra?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ismael_BCN
N5
N5
Entrades: 95
Ubicació: Menendez Pelayo (Madrid)

Entrada Autor: Ismael_BCN » Dissabte 11/12/2010 15:23

La linea V3, sembla una barreja de la linea 14 i de la linea 20 i la linea 74 auqesta que passara a ser la H4, si no em falla la vista la volen ficar per la Ronda del Guinardo, aixo si que me agrada perque en vez de fer la volta pel carrer Camelies, continuara per el Túnel i podra anar tot recte i mes rapid, una bona proposta. I per Mare de Deu de Montserrat hi ha el 31 i el 32, i a mig recorregut el 39 i el 55, aixi que encara estara ben servida la zona, i servira de una altra que o te cap autobus.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 18/12/2010 0:28

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=11415
marc ha escrit:Pero al final desdoblaran el 74 en dues linies quan el facin expres o com ho feran? i el que mes interessa quines parades pensen suprimir :nose
Segons les informacions oficials, no. :( La 74 deixarà de circular per Mare de Déu de Motserrat per fer-ho ara per Rda. del Guinardó. Per tant, totes les parades de Mare de Déu de Montserrat en ambdós sentits quedaràn suprimides pel 74, amb la consegüent pèrdua de transport públic pels veïns d'aquesta zona.

Al meu parer, un error, ja que per la Rda. Guinardó ja passarà la L9-L10 del metro, que duplicarà el trajecte d'aquesta nova 74 express. >:(


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 852
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 18/12/2010 2:35

Amb el Retbus, ja veurem lo que pasará, pro segur que hi hauran moltes queixas veinals, doncs estem habituats a tenir la parada aprop de casa i agafar un bus directe al nostre destí, i si posan línias noves no pasa res, pro treure las que hi han de tota la vida i la parada que tenim mes propera es un altre cosa.
També al planell veig un vuit important doncs entre la línia del Front Maritim i el de la Granvía, no hi pasa cap línia, deixan sense servei Retbus tot el centre de la city Urquinaona, Catalunya, Universitat, i Mercat de St. Antoni en sentit transversal.
Caldrá veure com queda reestructurada la xarxa que no sigui de Retbus per poder opinar, pro en principi, a excepció d'algunas línias com la 165 que ja funciona molt bé com bus expres, no ho veig gaire clar.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dissabte 18/12/2010 18:46

En el tram de la Ronda del Mig (Ronda del Guinardó) entre la plaça d'Alfons X i el carrer de Cartagena ja han pintat el carril bus, tot i que per ara, no en passa cap de bus, però a l'espera del nou recorregut del 74; com a mínim en direcció Fabra i Puig, perquè en sentit Zona Universitària suposo que continuarà per Mare de Déu de Montserrat.

Fa dotze anys, quan és va obrir la urbanització de la Ronda del Guinardó (sector Hospital de Sant Pau), ja és va anunciar el pas de la 74 per la Ronda; i han passat dotze d'anys!!!!!.

Serà un nou i molt bon servei pel nou Hospital de Sant Pau, i una bona connexió amb el Metro línia 4.

Salut!



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 17/01/2011 23:51

Es van desvetllant noves dades sobre la xarxa RetBus. Us puc avançar que només funcionarà en laborables. :| El projecte s'endarrereix, i la nova data que dona TMB per la posada en marxa és l'1 de març.

Llavors em pregunto que passarà amb la 74 convencional. Finalment no la suprimiràn? Podria funcionar només dissabtes i festius, quan la xarxa RET no funciona? :x


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/01/2011 23:55

Ah, el succedani viari del metro només funcionarà en laborables, deixant els eixos principals desguarnits els caps de setmana? Que intentin fer-ho al metro de debò, vejam què en dirà la gent...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimarts 18/01/2011 9:49

M'encanta. Una xarxa de bus que intentarà fer el mateix que ja fa el metro però amb menys velocitat i molta menys capacitat.

Just fa un parell de dies em mirava una revista de la PTP on es parlava del Retbus. Era curiós veure com s'argumentava la creeació d'aquesta nova xarxa explicant que els autobusos actuals eren massa lents perquè tenien massa parades (es veu que no té res a veure que hi hagi retencions). Per això, sentenciava, calia un transport més ràpid que millorés els viatges de més distància. I, "al·lucina veïna", ni una sola referència a l'existència de la xarxa de metro barcelonina.

A més, aquesta xarxa és un cúmul de despropòsits, ja que entre d'altres coses es parla d'autobusos cada 3 minuts quan això és impossible de mantenir sense calçades separades ¿Com es pot parlar d'aquestes freqüències quan cap de les línies actuals baixa dels 10 minuts la major part del dia, i n'hi ha moltes que freguen els 30 minuts de freqüència en dia laborable?

Suposo que alguna empresa de construcció d'autobusos deu tenir un excedent que deu necessitar col·locar a algú, i per aconseguir-ho potser ha "convençut generosament" a alguns i ara intenta tergiversar la realitat i enganyar els mitjans. Això, i que segons qui viu en una altre galàxia i els segueix el joc. Si no, no entenc en absolut la bajanada aquesta del Retbus.

Ja sortirà la veritat amb el temps.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 18/01/2011 12:36

wefer ha escrit:Era curiós veure com s'argumentava la creeació d'aquesta nova xarxa explicant que els autobusos actuals eren massa lents perquè tenien massa parades (es veu que no té res a veure que hi hagi retencions).
Sobretot, hi té una gran incidència el desastrós ordenament semafòric. Ja veig convois de quatre Retbusos menjant-se la cua del de davant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 19/01/2011 0:24

De tota manera, no deixa de ser cert que alguna cosa s'ha de fer amb la xarxa de superfície de Barcelona.

Actualment visc a Barcelona, visc prop del Palau de la Música i vaig a estudiar a l'Escola del Treball. Tinc dos línies d'autobús que em porten de manera directa i a prop de casa: la 54 que la puc pendre a la Gran Via amb Pau Claris, i el 66 a la Ronda Sant Pere. A l'anada em veig obligat a fer servir el metro (línia 4 fins a Verdaguer i d'allà la línia 5) ja que no m'en refio de l'autobús (no per la frequència de pas, sinó per el temps de viatge). A la tornada sí faig servir l'autobús, ahir vaig enganxar el 54 i avui el 66 i només porto dos dies, però realitzo més ràpid el trajecte de tornada que el d'anada a pesar que l'autobús em deixa més lluny que el metro (poca diferència, per això).

No puc opinar de la xarxa Retbus encara, però no estaria malament dignificar la xarxa de superfície de Barcelona.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Diumenge 23/01/2011 21:53

Articles interessants, amb bona informació sobre la proposta de la xarxa ortonal de busos. Salut
http://www.joserodriguez.info/bloc/?tag=busos



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1659
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 04/02/2011 14:34

Informació apareguda avui al: Avui-Punt Diari
Barcelona descarta començar el Ret Bus en aquest final de mandat
La futura xarxa ortogonal de bus, el Ret Bus, no començarà a fer-se realitat aquest final de mandat per motius econòmics i perquè un canvi així s'ha d'executar en mandats sencers –expliquen des de l'Ajuntament–. La nova xarxa, que ha de fer els trajectes de mar a muntanya i de Llobregat a Besòs per respondre a les noves necessitats, requereix reformes a la via pública. Massa a prop de les eleccions després del fracàs de l'intent de la Diagonal.
Darrera actualització ( Divendres, 4 de febrer del 2011 02:00 )
????????????



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/02/2011 19:32

Si aquesta notícia -tot cal dir-ho, sona molt rocambolesca- és certa, significa que a l'Ajuntament han perdut definitivament el nord. Tant temps marejant-nos amb notícies sobre el tema, i no és fins ara que s'adonen que no estan preparats?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ramon
N5
N5
Entrades: 97
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Ramon » Divendres 04/02/2011 20:20

M'imagino que la idea és esperar fins al mes d'agost per fer tots aquests canvis. A les pàgines 16 a 18 de la presentació http://w3.bcn.es/fitxers/mobilitat/pact ... os.312.pdf es pot veure el recorregut exacte de les línies. En el cas de la V2, per exemple, la pujada pels carrers Nicaràgua, Constança i Caravel·la La Niña implicaria un canvi del sentit de circulació dels mateixos. El transbordament amb les línies convencionals de la Diagonal en aquest sentit tampoc seria immediat... No acabo de tenir molt clar que acabi funcionant a la perfecció, i em faig moltes preguntes:
Són eficaços els carrils BLIP (pàgina 25) a determinades zones i hores tenint en compte el trànsit i que la freqüència pot arribar a ser de 3 minuts? No s'acabaran formant cues de Retbus?
La fase especial (pàgina 26) i les graelles (pàgina 27) són una bona idea, però s'assemblarà la realitat a la teoria? La fase especial no disminuirà la velocitat comercial d'algunes línies convencionals? La línia H2 podria utilitzar el carrer d'Aragó enlloc del de Mallorca, i la H3 el carrer del Rosselló enlloc del de la Indústria...
No s'haurien de considerar línies ràpides que cobrissin altres eixos no estrictament horitzontals o verticals com la Diagonal, la Meridiana, Paral·lel - Creu Coberta - Sants, la Ronda de Dalt...?



Voyager
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Voyager » Dissabte 05/02/2011 16:34

Hola

:plas muy interesante el dossier de presentacion del RETBUS, los inventos del CENIT son muy curiosos, carril virtual de bus, la graella,.....

Pero la realidad de la circulacion en Barcelona es muy diferente, yo creo que lo se intenta es reducir de alguna manera el numero de autobuses que circulan ya que no se plantea mejorar las demas lineas que no sean RETbus.

Que pensais que ha sido una decision politica y segun quien gane la alcaldia se realizara.

Saludos



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6994
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 05/02/2011 22:02

Realment curiós el document de l'invent aquest del Retbus. Algunes parts que m'han fet... passar-m'ho bé:
El BLIP és un carril bus virtual que es reserva de forma temporal i exclusiva per al bus [...] L’autobús emetrà senyals visuals (flashing) durant la seva circulació.
Un autobús ambulància :x
Quan els carrils es comparteixin amb línies convencionals, una nova fase semafòrica (activada) permet l’avançament de busos convencionals per part dels vehicles de RETBUS
Carreres d'autobusos!!! :moya
Zones grogues en el carril adjacent a la parada d'autobús per a evitar el bloqueig dins el carril bus
Segur que en un carrer col·lapsat en hora punta, aquestes zones seran "utilíssimes". Per no parlar del compte amb el que hauran d'anar els autobuseros normals de que un Retbus no els "afaiti" el morro

Però algú creu que en una ciutat real, amb un trànsit dens i caòtic com el de Barcelona, qalsevol d'aquests invents és aplicable? Si ni tan sols hem aconseguit encara que la gent no aparqui al carril bus per anar a comprar el diari!!!

La gent que proposa tot això, han sortit alguna vegada al carrer de Barcelona? Han anat en cotxe, en bus o a peu? Em temo que no, perquè si no no ho entenc. És ciència ficció total. No flipava tant des que els xinesos van treure aquell tramvia que "volava" per sobre els cotxes a les autopistes. I tot plegat per fer unes línies que dupliquen el recorregut del metro però recorrent-lo de forma més lenta. Per favor...



Voyager
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Voyager » Divendres 18/02/2011 22:44

[b]ADIOS AL RETBUS :hola

Hola
Hoy ha salido la noticia en varios medios de la suspension del proyecto Retbus. :'(

articulo del diario ara

Saludos.

Comentaris TRANSPORT PÚBLIC: ADÉU AL RETBUS


Barcelona aparca la xarxa de grans busos ràpids per la crisi :nose

M. ORTEGA / A. BALANZÀ Barcelona. | Actualitzada el 18/02/2011 00:00

El caos de l'actual xarxa d'autobusos de Barcelona encara no té data de caducitat, després que l'Ajuntament de Barcelona anunciés ahir que paralitza l'inici de la revolucionària xarxa ortogonal, que preveia estructurar onze línies ràpides de bus sota el nom de Retbus. Les primeres línies de la nova xarxa quedaran congelades per manca de recursos econòmics, segons va explicar ahir la regidora de Mobilitat



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/02/2011 22:56

Més enllà de la pròpia congelació del projecte -vista la darrera idea concreta, no deixa de tenir el seu sentit-, el que em sembla delirant són les batzegades sense solta ni volta que dóna darrerament l'Ajuntament. Està més clar que l'aigua que la camisa no li arriba al coll de l'Hereu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 02/03/2011 23:02

Doncs ja han aparegut imatges dels autobusos de la sèrie 60XX amb la "lliurea RetBus".

Imagino que els posaran a circular en altres línies, no crec que els tinguin aturats pel sol fet d'estar amb aquesta decoració.

Serà curiós veure'ls...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”