Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Plànol de bus TMB
- res_publica
- N6
- Entrades: 253
- Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha
Plànol de bus TMB
Ya está disponible: el mapa actualizado de la red de autobuses de Barcelona ciudad.
Novedades que presenta:
1) Las nuevas líneas V y H que entraron en funcionamiento el pasado septiembre.
2) Erratas como indicar en Bonanova y Sarrià que cirucula el 72.
3) El nuevo logo de TMB.
Novedades que presenta:
1) Las nuevas líneas V y H que entraron en funcionamiento el pasado septiembre.
2) Erratas como indicar en Bonanova y Sarrià que cirucula el 72.
3) El nuevo logo de TMB.
Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.
No.
Suele pasar.
- raulitinbcn
- N8
- Entrades: 1171
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Ubicació: Barcelina
La del 72 ja l'arrastra desde la pasada edicióres_publica ha escrit:Ya está disponible: el mapa actualizado de la red de autobuses de Barcelona ciudad.
Novedades que presenta:
1) Las nuevas líneas V y H que entraron en funcionamiento el pasado septiembre.
2) Erratas como indicar en Bonanova y Sarrià que cirucula el 72.
3) El nuevo logo de TMB.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
L'inconscient els està traicionant, se n'adonen de la gran xapussa que han fet canviant la 72 per la V3 i creuen que tart o d'hora el canvi s'haurà de revertir!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Tandebó fos que l'inconscient els traiciona per justificar un plànol amb més errades per centímetre quadrat de la història.Ecomobisostrans ha escrit:L'inconscient els està traicionant, se n'adonen de la gran xapussa que han fet canviant la 72 per la V3 i creuen que tart o d'hora el canvi s'haurà de revertir!
Per a que us feu una idea del nyap actual d'aquests plànols, us esmento tots els errors que he trobat a la línia 60 de TB, la més llarga de totes.
1- Terminal mal indicat de la línia 60 a Zona Universitària, indicant-lo com a compartit amb la 33 a "Av. de l'Exèrcit - Trias i Giró".
2- Per suposat, la parada terminal actual "Tinent Coronel Valenzuela - Av. Diagonal" no està indicada com a Terminal (ni especifica que no hi para la 33).
3- Fins la següent parada oficial, un pot interpretar que s'atura a "Palau Reial" (mateix sentit), i "Zona Universitària - Esc. Enginyeria" (sentit invers).
4- No està indicada la parada "Zona Universitària - A. E. Empresarials", problema compartit amb les línies 33, 54, 75 i 113.
5- No està indicada la parada "Av. de l'Exèrcit - Trias i Giró" de la línia 60 i només en sentit Zona Universitària (ja que passa per davant en tots dos sentits).
6- No està indicat que la línia 60 no fa parada a "González Tablas - Av. de l'Exercit".
7- Indica que hi ha una parada a la rotonda dels carrers Av. Esplugues i Gran Capità. No hi ha cap parada aquí.
8- Indica que hi ha una parada a la Ronda de Dalt just abans d'arribar a la rotonda on abans feia terminal el 34, evidentment no hi ha cap parada...
9- No està indicada la parada "General Vives - Pg. Santa Eulàlia", problema compartit amb la línia 66. (Sentit Llobregat).
10- No indica que la Parada Plaça Borràs sols es sentit Besós.
11- Les parades "Terré - Plaça de Benet XV" i "Plaça de Benet XV" estan mal ubicades, doncs les posa properes a la Plaça Borràs, quan en realitat està passat el carrer d'Anglí.
12- No indica que la línia no fa parada a "Av. Tibidabo - Josep Garí".
13- S'inventa una parada entre l'Arrabassada i la Plaça d'Alfonso Comín per a les línies 73, 60, 124 i V15. (Sentit Llobregat).
14- Encara hi ha una indicada l'antiga ubicació de la parada "Alfonso Comín - Vall d'Hebron" (Sentit Besós), evidentment mostra correctament la nova ubicació.
15- No indica que la Parada "Pg. Vall d'Hebron - Anna Piferrer" sols és sentit Besós i només hi paren les línies 119, 123 i 124.
16- No s'indica correctament la parada "Pg. Vall d'Hebron - Av. Jordà".
17- No indica que la parada "Pg. Vall d'Hebron - Basses d'Horta" és sols en sentit Besós.
18- No indica que la línia no fa parada a "Ciutat Sanitària de la Vall d'Hebron" i que es en sentit Llobregat.
19- No indica que la parada "Metro Montbau" només hi para la línia V21.
20- No indica que la parada "Pg. Vall d'Hebron - Metro Montbau" només hi para la línia V21.
21- Ni indica que la parada "Parc de la Vall d'Hebron" és només en sentit Besós.
22- No indica que la parada "Pg. Vall d'Hebron - Poesia" és només sentit Llobregat.
23- No indica que les parades "Pg. Vall d'Hebron - Fundació Albà" i "Pg. Vall d'Hebron - Velòdrom" són sentit Llobregat i que "Pg. Vall d'Hebron - Av. Can Marcet" i "Col·legi St. Joan Bosco" són sentit Besós.
24- No indica que la parada "Pg. Vall d'Hebron - Crta d'Horta" sols existeix en sentit Besós (hi ha força distància entre les parades sentit Llobregat).
25- No indica la parada "Pl. Karl Marx - Pg Valldaura".
26- No indica que la parada "Pl. Karl Marx - Via Favència" és exclusiva de la 122 i 185.
27- A banda de no indicar el sentit de les parades a Via Favència entre Rambla del Caçador i Guineueta Vella, hi ha un punt de parada dels 4 que hi ha que sobra.
28- No indica que la parada "Via Favència - Centre Cívic" sols és en sentit Llobregat.
29- No indica que la parada "Mercat de la Mare de Déu de Montserrat" sols hi para la 127.
30- No indica que la parada "Via Favència - Pablo Iglésias" sols hi para la línia 132.
Extra - No indica la parada "Via Favència - Ronda de Dalt" de la línia 127.
31- No indica que la parada "Pg. de Torras i Bages - Via Favència" no hi para la línia.
32- Indica que la línia agafa el Carrer Ciutat d'Asunción entre Tucumán i Pg. Santa Coloma. Doncs és fals ja que no hi ha cap línia de bus que passi per allà.
33- Com a conseqüència de l'anterior, no s'especifica que la línia baixa per Pg. de Santa Coloma, passa pel Carrer de Tiana, puja per Tucumán en sentit Glòries i ve de Potosí i Caracas en sentit Z. Universitària. I per suposat no consten les parades correctes.
34- No està indicada la parada "Ferran Junoy - Pg. de Potosí".
35- No s'indica que la parada "Ciutat d'Asunción - Potosí" es exclusiva de la línia 11.
36- Indica que les línies 11, 60 i 73 van pel carrer de Pg. de l'Havana en sentit ascendent, quan el sentit es descendent des de fa uns anyets. Alhora indica que la línia continua per Ciutat d'Asunción...
37- La parada "Parc de la Maquinista" està mal ubicada.
38- S'indica que la línia va per Ferran Junoy entre Sant Adrià i Sao Paulo. Cosa que no succeeix.
39- Indica que la línia va per Ciutat d'Asunción en sentit Zona Universitària i no per Sant Adrià (Mateix problema amb la 11 i 73).
40- No indica el sentit de les parades entre Sant Adria i Santander.
41- Indica que les línies 42 i 60 agafen el carrer de la Verneda en sentit descendent, quan ho fa en sentit ascendent.
42- No indica el sentit de les parades al Carrer de Guipuscoa ni Extremadura.
43- No indica que la parada "Gran Via - Carretera de Mataró" sols és en sentit Besós.
44- Les parades de "Gran Via - Metro Besós" i "Plaça de Manuel Ainaud" estan mal ubicades.
45- No indica la doble parada "Gran Via - Maresme", problema compartit amb les línies 42 i H12.
46- No indica que la línia no segueix per Gran Via, i que ho fa per Bilbao - Perú - Llacuna fins la Gran Via altre cop.
47- A causa de l'anterior, les parades, així com el terminal no són els correctes.
I no se si m'he deixat cap més. Al plànol tampoc hi consta la línia 155 enlloc!! Entre molts d'altres problemes que he vist a d'altres línies...
Aquesta nova versió de plànol és el despropòsit més gran fet per l'empresa. Segueixo sense entendre el motiu del canvi quan abans, quan eren dibuixades totes les línies amb un color diferent, tot era més entenedor.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Una cosa, el nou plànol no indica les parades que fan cada linies, sino on són les parades sense indicar sentit ni les linies que paren. Com molts altres plànols de bus, l objectiu és definir el recorregut. En plànols així estic en contra de mostrar parades perque cada setmanes hi ha canvis i mai se sap on és la parada.
El terminal de la 60, ha cambiat moltísim en pocs anys i ja no se sap com està. L inici es situa a la caserna del Bruc, junt el terminal de la 33, d aquí que aparegui el plànol. El plànol de TMB només indican l inici de les línies, no el final. La 60 situa el final a Valenzuela. Durant una temporada, l inici-final el van situar junts a Valenzuela i després va tornar com abans; i així varies vegades.
Els plànols mostren els recorreguts oficials, sense les desviacions que pugui haber. Per aixó, no mostra el terminal al c.Perú que és degut a obres, de mitja durada, i el recorregut per la Maquinista-Potosí crec que no s ha fet oficial. A vegades es mostren alteracions de recorregut pero no es lo normal, com és les obres de la Sagrera.
Tot i aixó, no nego que hi ha vàries errades. El que es troben en falten són les reedicions de les antigues guies on mostraven les línies individualment, que complementaven completament els plànols.
El terminal de la 60, ha cambiat moltísim en pocs anys i ja no se sap com està. L inici es situa a la caserna del Bruc, junt el terminal de la 33, d aquí que aparegui el plànol. El plànol de TMB només indican l inici de les línies, no el final. La 60 situa el final a Valenzuela. Durant una temporada, l inici-final el van situar junts a Valenzuela i després va tornar com abans; i així varies vegades.
Els plànols mostren els recorreguts oficials, sense les desviacions que pugui haber. Per aixó, no mostra el terminal al c.Perú que és degut a obres, de mitja durada, i el recorregut per la Maquinista-Potosí crec que no s ha fet oficial. A vegades es mostren alteracions de recorregut pero no es lo normal, com és les obres de la Sagrera.
Tot i aixó, no nego que hi ha vàries errades. El que es troben en falten són les reedicions de les antigues guies on mostraven les línies individualment, que complementaven completament els plànols.
De que em serveix un plànol de bus si no m'indica correctament on puc pujar i baixar del bus? La majoria de canvis "setmanals" corresponen a moviments de pocs metres de la parada derivats d'obres i reformes del carrer. Si el canvi esdevé definitiu, a la propera edició del mapa es canvia i problema arreglat.sag470 ha escrit:Una cosa, el nou plànol no indica les parades que fan cada linies, sino on són les parades sense indicar sentit ni les linies que paren. Com molts altres plànols de bus, l objectiu és definir el recorregut. En plànols així estic en contra de mostrar parades perque cada setmanes hi ha canvis i mai se sap on és la parada.
És més, des de la primera edició d'aquest plànol s'arrossega una parada fantasma a la línia 19 entre les parades de "Josep Sangenís - Santa Gemma" i "Arenys - Rossell" i després de taaaaants anys no hi ha hagut absolutament ningú que s'hagi dignat a corregir l'error. És més, tampoc s'han dignat a mirar línia per línia que les parades i traçat sigui correcte, doncs amb una revisió n'hi hauria suficient per detectar l'error.
Aquest plànol actualment està fet amb tota la desgana del món, eliminen línies i treuen les fletxetes de la direcció i número de les línies suprimides, o et posen la línia nova al lloc buit, o directament et deixen un o dos trossos buits entre diferents fletxes. Massa feina agrupar-ho devien pensar.
Hi ha errades fins i tot amb les línies noves, mira't la V21. Ara puja pel Carrer de Marina fins Travessera de Gràcia, i d'aquí fins arribar a Padilla. Han estat taaaant mandrosos que no han posat la parada "Marina - Indústria" (de l'Àrea de Jardins de la Indústria) i si t'hi fixes, encara està marcat el recorregut de la línia 10 entre Indústria i Travessera, inclosa la parada que ja no existeix.
Però si seguim pujant ens trobem que la parada "Padilla - Túnel de la Rovira" (de l'Àrea d'Intercanvi d'Alfons X) no està marcada tampoc. (Curiosament la línia 10 no feia parada aquí).
També podem mirar a la zona de l'Avinguda de l'Estatut i veure que el traçat de les línies V21, 45 i 102 (junt amb les rèmores de la 10) si coincideix amb la realitat es de pura casualitat, doncs han fet una barreja entre el recorregut nou i el vell de les tres línies per aquella zona, i bueno, ha quedat com ha quedat.... També surten les dues parades anul·lades de l'Avinguda de l'Estatut arran de la conversió de la línia 10 en V21, ni tant sols es van mirar els canvis en aquella zona fa dos anys, i estem al 2014 i seguim igual.
La parada "Poesia - Jardins de Montbau" la van reposar fa uns mesos i en aquesta nova edició encara no l'han posat i ves a saber si la posaran.
Per fer el que fan, que no indiquin les parades al plànol. Doncs veurem com d'útil és un plànol sense parades, i com de pràctic és haver de mirar dos plànols per acabar de tenir tota la informació de manera correcta.
Ja fa un mínim de 2 anys que la 60 te origen i final a Valenzuela, per tant poden haver-ho canviat perfectament. Els usuaris no tenen per que saber que fa anys el terminal era més amunt o que varia a gust i plaer, un quan veu un plànol editat al Setembre de 2014, entén que la informació representada al plànol és l'actual a Setembre de 2014.sag470 ha escrit:El terminal de la 60, ha cambiat moltísim en pocs anys i ja no se sap com està. L inici es situa a la caserna del Bruc, junt el terminal de la 33, d aquí que aparegui el plànol. El plànol de TMB només indican l inici de les línies, no el final. La 60 situa el final a Valenzuela. Durant una temporada, l inici-final el van situar junts a Valenzuela i després va tornar com abans; i així varies vegades.
Els plànols mostren els recorreguts oficials, sense les desviacions que pugui haber. Per aixó, no mostra el terminal al c.Perú que és degut a obres, de mitja durada, i el recorregut per la Maquinista-Potosí crec que no s ha fet oficial. A vegades es mostren alteracions de recorregut pero no es lo normal, com és les obres de la Sagrera.
Tot i aixó, no nego que hi ha vàries errades. El que es troben en falten són les reedicions de les antigues guies on mostraven les línies individualment, que complementaven completament els plànols.
El tema del final a Carrer del Perú va per llarg, un usuari pot mirar el plànol en busca del terminal vell del 60 a les Glòries, anar-hi, no trobar-lo, i a sobre segur que no hi ha cap cartell indicant el nou recorregut. Una cosa es un canvi temporal de dies o setmanes, però si es per llarg ho han de reflectir. Després a la nova edició del plànol per l'any vinent, si ha canviat doncs es modifica i si no, es deixa igual, però tornem al mateix d'abans, massa feina...
El tema de la Maquinista i voltants ja es de traca i mocador. Fa anys ja que es va canviar el recorregut per a fer l'actual "volta turística", de fet fa un o dos d'anys que es podria haver recuperat el recorregut original (o quasi) perfectament. Al Juny vaig estar comentant-ho amb un conductor de la línia i em va dir que la empresa va considerar recuperar el recorregut acabades les obres però al comunicar-ho al veïnat aquests s'hi van oposar (clar, hauran de caminar una miqueta per anar a la parada) i TB va cedir, fent que el recorregut es quedi igual, i continui sent un nyap com una catedral (la de temps que es perd fent aquest tour turístic com si fos una muntanya russa, pujant i baixant per tots els carrers de la zona ).
Sigui quin sigui el cas, és el mateix tema que amb l'altre, el viatger ignora i li importa un be negre si allà hi ha obres o no, o si els veïns pressionen per mantenir un recorregut estúpid i provisional, el que els importa es que els hi digui per on passa el bus i on poden pujar i baixar-hi per anar allà on vulguin.
Sobre les antigues guies es cert, però també cal recordar que aquest plànol és el que es posa a les parades de bus i la gent no pot complementar-ho amb una guia en format llibre, i es lamentable que els viatgers (que no tenen els nostres coneixements) siguin continuament enganyats per aquest plànol, fins al punt que realment dubto que sigui gaire útil més que com a plànol de referència dels llocs de Barcelona.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Dons la majories de guies espanyoles no indiquen les parades. Només s ha de veure, AMB, EMT Madrid, Auzsa, Girona, Tarragona, Lleida, Dbus, Pamplona, Bilbao...
Potser el fet d indicar-les, prodeix més confusions. I el fet de no indicar-les, no crec que faci el plànol inútil.
Pitjor està ara, que trobar el plànol a les parades és una sort. Moltes tenen ja la nova de la NovaXarxaBus amb només aquestes línies, i esquemàtiques, que no informen res.
Tal he dit abans hi ha molts errors, que el plànol està fet i corrent. Sino mirar el que van trigar en posar les modificacions de les 113 i tot i varies edicions. I encara és l antic recorregut de la 32 per Verge de Montserrat. Pel que es veu, no interesa; només es realitza una nova edició quan comença a escasseijar; i es realitza corrent. No ens extranyessim que arribem que algun dia no es facin, i només hagi una per turñistiques que és el que interesa.
Si haurien de editar amb les variacions que pateix Bcn, s hauria de editar una nova cada 2 mesos i no fer-ho com ara cada 1-2 anys. Una dada, a Barcelona es canvia de mitjana la ubicació d una parada cada dia, amb posible alteració de linia.
Aixó ja és percepció personal. Prefereixo una guia amb els recorreguts oficials i un bon pla informatiu de totes les alteracions. El problema és que la tendència de tot, és informar al web, i la resta no existeix. Faltaria informar actualitzadament a les parades afectades i als busos de les línies afectades, cosa que no es fa, només en casos de manifestacions i sense informar com afecta. Ara, si no mires la web abans de sortir de casa, tho trobes de cop. Ahh, i aixó és fruit de l era informàtica.
Potser el fet d indicar-les, prodeix més confusions. I el fet de no indicar-les, no crec que faci el plànol inútil.
Pitjor està ara, que trobar el plànol a les parades és una sort. Moltes tenen ja la nova de la NovaXarxaBus amb només aquestes línies, i esquemàtiques, que no informen res.
Tal he dit abans hi ha molts errors, que el plànol està fet i corrent. Sino mirar el que van trigar en posar les modificacions de les 113 i tot i varies edicions. I encara és l antic recorregut de la 32 per Verge de Montserrat. Pel que es veu, no interesa; només es realitza una nova edició quan comença a escasseijar; i es realitza corrent. No ens extranyessim que arribem que algun dia no es facin, i només hagi una per turñistiques que és el que interesa.
Si haurien de editar amb les variacions que pateix Bcn, s hauria de editar una nova cada 2 mesos i no fer-ho com ara cada 1-2 anys. Una dada, a Barcelona es canvia de mitjana la ubicació d una parada cada dia, amb posible alteració de linia.
Aixó ja és percepció personal. Prefereixo una guia amb els recorreguts oficials i un bon pla informatiu de totes les alteracions. El problema és que la tendència de tot, és informar al web, i la resta no existeix. Faltaria informar actualitzadament a les parades afectades i als busos de les línies afectades, cosa que no es fa, només en casos de manifestacions i sense informar com afecta. Ara, si no mires la web abans de sortir de casa, tho trobes de cop. Ahh, i aixó és fruit de l era informàtica.
este tipo de mapas tienden a ser esquematicos porque tienen que hacer caber toda la ciudad en un espacio reducido por eso se señalan las terminales y el recorrido principalmente.
es verdad que el plano contiene algunos gazapos en direciones de alguna linea y cosas asi que quiza indica que no revisan como se debia el trabajo y cuando quitan o cambian alguna linea en el siguiente plano aun sale algo de lo antiguo. en principio se arreglaria con un buen departamento encargado de estos asuntos.
a mi no me molesta que no se pongan las paradas pero si un poco que el recorrido de la linea no este bien señalizado.
Lo ideal seria volver a editar la guia tipo libro que sacaron hace unos años, que no quitaba que tambien hubiese algun gazapo pero claro a mapa por linea es mas facil.....
es verdad que el plano contiene algunos gazapos en direciones de alguna linea y cosas asi que quiza indica que no revisan como se debia el trabajo y cuando quitan o cambian alguna linea en el siguiente plano aun sale algo de lo antiguo. en principio se arreglaria con un buen departamento encargado de estos asuntos.
a mi no me molesta que no se pongan las paradas pero si un poco que el recorrido de la linea no este bien señalizado.
Lo ideal seria volver a editar la guia tipo libro que sacaron hace unos años, que no quitaba que tambien hubiese algun gazapo pero claro a mapa por linea es mas facil.....
- Ecomobisostrans
- N10
- Entrades: 3718
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- Ubicació: Barcelona
- Contacta:
Aquest plànol tant poc habitual està a una de les parades de bus del consorci de la Zona Franca, la 1670:
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difúndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Molt curiós, aquest només es veu en el revers dels plànols desplegables massius de TMB. Per lògica com és la zona franca i molts dels treballadors arriben amb bus (sobretot la 109, aquesta és clàssica ) i també amb els nocturns (N1) que et deixen al centre de la ciutat, convé tenir una guia per saber quines línies arriben a altres ciutats de l'Àrea Metropolitana.
frankrodriguez.net
Außer Betrieb
Außer Betrieb
- Adolescent barceloní
- N9
- Entrades: 2381
- Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
- Contacta:
Posats a fer plànols, estaria bé que apareguessin les línies de l'AMB també... Però com que per a TMB sembla que només existeixi la mateixa TMB...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
Surten tots de l'AMB.
En la versió 2020 https://www.tmb.cat/documents/20182/960 ... 3e3fde5447 l'únic que a ull ràpid he vist falta és la E30 per la part Baix Llobregat. La resta diria estan totes AMB
En la versió 2020 https://www.tmb.cat/documents/20182/960 ... 3e3fde5447 l'únic que a ull ràpid he vist falta és la E30 per la part Baix Llobregat. La resta diria estan totes AMB
Tot i així, aquest plànol te tantes errades que fa mal veure'l...albert28 ha escrit: ↑Dijous 20/05/2021 16:28 Surten tots de l'AMB.
En la versió 2020 https://www.tmb.cat/documents/20182/960 ... 3e3fde5447 l'únic que a ull ràpid he vist falta és la E30 per la part Baix Llobregat. La resta diria estan totes AMB
El metro de Barcelona amb motoristes!