Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
TGO (Transports Generals d'Olesa)
TGO (Transports Generals d'Olesa)
Primer pas cap a l'electrificació de la xarxa de busos interurbans
• Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia M3 Olesa – Esparreguera
• Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nterurbans
• Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia M3 Olesa – Esparreguera
• Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... nterurbans
Salvem l'Estació de França!
A partir del 22 de març es posa en marxa un canvi de recorregut de la línia M6, amb més parades i servei els caps de setmana, i una nova llançadora
El director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha presentat les millores en els serveis de transport públic entre Viladecavalls i Terrassa que entraran en funcionament el proper 22 de març. L’acte ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer; la directora dels SSTT de Barcelona, Mercè Santmartí; i la gerent de l’empresa operadora Transports Generals d’Olesa (TGO), Carme Pros.
Aquestes millores suposen, d’una banda, l’entrada en funcionament d’un nova línia llançadora entre Viladecavalls i Terrassa, l’M6A, que no existia i que en 10 minuts comunicarà les dues poblacions, passant per la Plaça de la Vila i l’IES de Viladecavalls, i connectant-los amb l’Estació d’FGC Rambla de Terrassa. D’altra banda, l’altra millora és que la línia M6 que ja existia i que comunica també Viladecavalls amb Terrassa oferirà una cobertura de parades i de dies més ample. Així, aquesta línia ara funcionarà els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any, i, a més, canviarà de recorregut en el sentit Viladecavalls-Terrassa, incorporant més parades per tal de donar més cobertura al municipi.
Saldoni ha volgut remarcar “la importància de la incorporació d’un nou servei de llançadora diàriament que possibilita la multimodalitat amb els Ferrocarrils però també és bàsic oferir a la ciutadania l’opció de moure’s en transport públic sostenible els cap de setmana, fent que la mobilitat no tant laboral també deixi la menor petjada possible”.
Recorregut llançadora
Canvis de recorregut M6
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ax2WnCgrZI
http://tgo.net/index.php/ca/noticies/508-m6-canvihorari
http://tgo.net/index.php/ca/noticies/50 ... oushoraris
El director de Transports i Mobilitat, David Saldoni, ha presentat les millores en els serveis de transport públic entre Viladecavalls i Terrassa que entraran en funcionament el proper 22 de març. L’acte ha comptat amb la participació de l’alcaldessa de Viladecavalls, Cesca Berenguer; la directora dels SSTT de Barcelona, Mercè Santmartí; i la gerent de l’empresa operadora Transports Generals d’Olesa (TGO), Carme Pros.
Aquestes millores suposen, d’una banda, l’entrada en funcionament d’un nova línia llançadora entre Viladecavalls i Terrassa, l’M6A, que no existia i que en 10 minuts comunicarà les dues poblacions, passant per la Plaça de la Vila i l’IES de Viladecavalls, i connectant-los amb l’Estació d’FGC Rambla de Terrassa. D’altra banda, l’altra millora és que la línia M6 que ja existia i que comunica també Viladecavalls amb Terrassa oferirà una cobertura de parades i de dies més ample. Així, aquesta línia ara funcionarà els dissabtes, diumenges i festius de tot l’any, i, a més, canviarà de recorregut en el sentit Viladecavalls-Terrassa, incorporant més parades per tal de donar més cobertura al municipi.
Saldoni ha volgut remarcar “la importància de la incorporació d’un nou servei de llançadora diàriament que possibilita la multimodalitat amb els Ferrocarrils però també és bàsic oferir a la ciutadania l’opció de moure’s en transport públic sostenible els cap de setmana, fent que la mobilitat no tant laboral també deixi la menor petjada possible”.
Recorregut llançadora
Canvis de recorregut M6
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... ax2WnCgrZI
http://tgo.net/index.php/ca/noticies/508-m6-canvihorari
http://tgo.net/index.php/ca/noticies/50 ... oushoraris
TGO absorbeix Autos Castellbisbal
Salvem l'Estació de França!
La línia M3, que connecta Olesa amb Esparreguera, durà busos elèctrics
http://www.esparreguera.cat/actualitat/ ... /4719.html
https://www.olesademontserrat.cat/olesa ... s-2022.htmA la línia M3 Olesa-Esparreguera se substituiran els dos actuals autobusos dièsel de 12 metres per altres dos d’elèctrics. La demanda d’aquesta línia és de 44.000 viatges/any (dada de 2019) i en el cas d’Olesa, els autobusos estaran dotats de bateria de càrrega lenta nocturna alimentada a les mateixes cotxeres que usa Transports Generals d'Olesa, l'operador. La línia de l’estació d’Olesa que arriba fins a Esparreguera serà una de les primeres on es realitzarà aquesta substitució, preveient que els nous busos estiguin en circulació la primavera de 2022.
http://www.esparreguera.cat/actualitat/ ... /4719.html
Salvem l'Estació de França!
El mític 334 de TUSGSAL ha estat traspassat a TGO. Un cop repintat, presta servei a la M8 Terrassa-Matadepera (la M8D directa):
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
El bus urbà d’Olesa estrena vehicle i introdueix noves parades i més freqüència de pas
Els canvis es comencen a aplicar dilluns 14 de març
https://www.olesademontserrat.cat/pl19/ ... arades.htm
Els canvis es comencen a aplicar dilluns 14 de març
https://horaris.gruptg.com/tgo/?linia=M2Segons Aymerich, a banda de millorar el vehicle, recorregut i freqüència de pas, també "es tenia clar que calia renovar les parades", on a partir de dilluns s’instal·laran tòtems amb informació dels horaris de pas dels autobusos. En algunes parades, a més, hi haurà pantalles digitals que indicaran a quina hora passarà el següent bus.
El servei l’oferirà un vehicle nou, molt més ecològic i més còmode per a les persones usuàries. El nou vehicle té 26 places i espai per a una cadira de rodes, així com la possibilitat d’encabir dues bicicletes. [...]
A banda de trobar la informació a les parades, TGO DX va estrenar al gener una nova aplicació per a dispositius mòbils que permet als usuaris i usuàries consultar els horaris i els recorreguts de totes les línies d'autobús, però també saber l’estimació teòrica de pas dels autobusos per les parades: "TGO Direxis" (Android i Apple iOs).
https://www.olesademontserrat.cat/pl19/ ... arades.htm
Salvem l'Estació de França!
Servei públic de transport col·lectiu urbà de viatgers al municipi del Papiol. (902340/22)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 0&lawType=
El servei urbà es converteix en circular, amb dues línies (PA1 i PA2) en sentit horari i antihorari, respectivament.
També és previst que funcioni tots els dies de l'any (fins ara circula dies laborables).
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 0&lawType=
El servei urbà es converteix en circular, amb dues línies (PA1 i PA2) en sentit horari i antihorari, respectivament.
També és previst que funcioni tots els dies de l'any (fins ara circula dies laborables).
Salvem l'Estació de França!
Servei públic de transport col·lectiu urbà de viatgers al municipi de Castellbisbal (902238/22)
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 3&lawType=
El servei manté les 4 línies actuals, i afegeix 2 línies TAD a la demanda:
L1 ➡ CS1 (Castellbisbal-Estació RENFE)
L2A ➡ CS2 (Castellbisbal-RENFE-Martorell Vila FGC-Costablanca-Can Santeugini)
L2B ➡ CS3 (Castellbisbal-Comte de Sert-Can Costa)
L2C ➡ CS4 (Castellbisbal-Sta. Teresita-El Canyet)
CS5 (nou TAD a la demanda)
CS6 (nou TAD a la demanda)
El concurs no inclou les interurbanes L66 ni L67, que depenen encara de la DGTM.
https://contractaciopublica.gencat.cat/ ... 3&lawType=
El servei manté les 4 línies actuals, i afegeix 2 línies TAD a la demanda:
L1 ➡ CS1 (Castellbisbal-Estació RENFE)
L2A ➡ CS2 (Castellbisbal-RENFE-Martorell Vila FGC-Costablanca-Can Santeugini)
L2B ➡ CS3 (Castellbisbal-Comte de Sert-Can Costa)
L2C ➡ CS4 (Castellbisbal-Sta. Teresita-El Canyet)
CS5 (nou TAD a la demanda)
CS6 (nou TAD a la demanda)
El concurs no inclou les interurbanes L66 ni L67, que depenen encara de la DGTM.
Salvem l'Estació de França!
TGO DX incorpora dos autobusos elèctrics a la línia M3 (Olesa-Esparreguera)
Com a novetat, tornen a lluir l'esquema FGC els busos de línies d'aportació.
https://www.gruptg.com/2022/12/16/tgo-d ... eva-flota/
Com a novetat, tornen a lluir l'esquema FGC els busos de línies d'aportació.
https://www.gruptg.com/2022/12/16/tgo-d ... eva-flota/
Salvem l'Estació de França!
Nova línia L59 (Rubí - El Papiol - Molins - Hospital St. Joan Despí)
https://www.gruptg.com/2023/03/29/terri ... ia-de-bus/
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... -linia-busEl servei funcionarà de dilluns a divendres feiners i oferirà un total de 9 expedicions per sentit. La nova línia substituirà l’actual L4, que fa el trajecte entre Rubí, el Papiol i Molins de Rei amb tres expedicions per sentit en dies feiners.
La línia L67 deixarà d’aturar-se a l’Hospital Moisès Broggi durant els dies feiners, perquè ja ho farà la L59, i podrà oferir un trajecte més directe cap a Barcelona. També disposarà d’una nova expedició per sentit a primera hora del matí durant els dies feiners i d’una nova sortida per sentit els dissabtes, festius i feiners d’agost, arran de l’augment de la demanda.
La L67 va transportar un total de 68.167 viatgers l’any 2022, un 45% més que l’any 2021 i un 18% que l’any 2019, abans de la pandèmia.
https://www.gruptg.com/2023/03/29/terri ... ia-de-bus/
Salvem l'Estació de França!
Supressió "encoberta" de la línia Terrassa - St. Vicenç dels Horts
Des d'aquesta setmana, la peculiar línia ha deixat de circular. Fins ara, circulava tots els dijous (1 exp/sentit). Però, l'han reduït a una sola sortida a l'any; el Divendres Sant, i només si algú truca per reservar-la:
https://horaris.gruptg.com/tgo/?linia=L59A
Fet que suposa la supressió "de facto" del servei, mantenint-lo anual per no perdre-hi la concessió. Curiosament, el seu últim dia de circulació regular ha estat aquest Dijous Sant.
Des d'aquesta setmana, la peculiar línia ha deixat de circular. Fins ara, circulava tots els dijous (1 exp/sentit). Però, l'han reduït a una sola sortida a l'any; el Divendres Sant, i només si algú truca per reservar-la:
https://horaris.gruptg.com/tgo/?linia=L59A
Fet que suposa la supressió "de facto" del servei, mantenint-lo anual per no perdre-hi la concessió. Curiosament, el seu últim dia de circulació regular ha estat aquest Dijous Sant.
Salvem l'Estació de França!
Desestimats els recursos de la patronal (FECAV) i els sindicats (CCOO i UGT). El concurs pot continuar:
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /200066367
Es disputen el servei:
- Transports Generals d'Olesa (TUSGSAL)
- La Hispano Igualadina (Monbus)
Salvem l'Estació de França!
Monbus s'adjudica l'urbà del Papiol
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /200142335
Nou daltabaix per a TUSGSAL, que perd un dels serveis heretats d'Autos Castellbisbal.
D'altra banda, s'ha anul·lat la licitació de Castellbisbal i se n'hauran de refer els plecs.
https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /200142335
Nou daltabaix per a TUSGSAL, que perd un dels serveis heretats d'Autos Castellbisbal.
D'altra banda, s'ha anul·lat la licitació de Castellbisbal i se n'hauran de refer els plecs.
Salvem l'Estació de França!
Nova línia M9 (Esparreguera/Abrera - Terrassa) (per la B-40)
Des del passat 2 d'abril circula aquest nou servei aprofitant el nou tram enllestit de l'autovia B-40, amb 7 expedicions/sentit.
La línia M1 també passa a circular per la B-40
De rebot, la línia M1 (Olesa - Terrassa - UAB) també ha passat a circular pel nou quart cinturó, abandonant l'antiga carretera B-120. A més, ha millorat el servei fins a 15 expedicions/sentit.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rassa-b-40
Des del passat 2 d'abril circula aquest nou servei aprofitant el nou tram enllestit de l'autovia B-40, amb 7 expedicions/sentit.
La línia M1 també passa a circular per la B-40
De rebot, la línia M1 (Olesa - Terrassa - UAB) també ha passat a circular pel nou quart cinturó, abandonant l'antiga carretera B-120. A més, ha millorat el servei fins a 15 expedicions/sentit.
https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... rassa-b-40
Salvem l'Estació de França!