TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2217
Ubicació: Badalona

Re: TMB i l'Àrea Metropolitana donen busos

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 04/07/2013 22:00

Donació de vuit autobusos metropolitans a la República de Cuba

L’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), responsable de gestionar la mobilitat del territori, dóna sortida als vehicles retirats del servei mitjançant projectes de cooperació internacional en països en vies de desenvolupament


Dins del marc del programa de donacions d’actius de transport per a projectes de cooperació internacional, vuit autobusos procedents de línies del bus metropolità han arribat avui a la terminal de contenidors del port de Barcelona. Està previst que el proper 20 de juny s’embarquin en un vaixell amb destinació a L‘Havana.

Imatge

Aquesta donació és resultat del conveni de col•laboració signat entre el Centro de Coordinación para la Colaboración Internacional a la Cultura Cubana, l’AMB i Oliveras, S.L. i Rosanbus, S.L., com a empreses de transport metropolità aportadores dels vehicles.

Aquestes vuit unitats, en situació de baixa del seu servei actiu, però en correctes condicions de funcionament i conservació, es destinaran al Centro Nacional de Escuelas de Arte de Cuba per al projecte “Mobilitat dels estudiants de les Escoles d’Art de Cuba”, que preveu donar servei de transport a uns 3.300 estudiants diàriament, tant a la ciutat de L’Havana com a d’altres províncies del país. El proper dia 5 de juliol és la data prevista d’arribada de la flota a la capital cubana.

Les iniciatives de cooperació metropolitana parteixen sempre del respecte per les prioritats de desenvolupament dels països receptors. Els projectes poden ser tant de cooperació directa com indirecta, modalitat mitjançant la qual es dóna suport a projectes d’iniciativa dels ajuntaments i de les ONGD de l’àrea metropolitana.

A més, l’AMB intenta prioritzar els projectes que tenen relació amb els serveis que normalment ofereix a la ciutadania, amb l’objectiu d’aportar la singularitat metropolitana i l’especialització tècnica com a valor afegit.

De la mateixa manera, l’AMB busca sempre concertar els programes de cooperació amb ajuntaments metropolitans i altres administracions públiques, així com amb les xarxes de ciutats de les quals forma part.

FONT: AMB Mobilitat


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2376
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 05/07/2013 0:00

Bé, millor això que no que estiguin aparcats al no-res agafant pols (i no miro a ningú, TUSGSAL).

Ara bé, amb aquests temps que corren estem en condicions de donar autobusos??


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/07/2013 0:10

Adolescent barceloní ha escrit:Ara bé, amb aquests temps que corren estem en condicions de donar autobusos??
Veus algú que els compri?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 05/07/2013 0:33

Per el que veig aquests autobusos tenen només deu anys escassos... el que haurien de fer és donar-los a companyies del país que tenen autobusos molt més antics que han de fer funcionar sí o sí perquè no es pot comprar res! O millor encara, donar els autobusos nous de trinca i que l'àrea metropolitana es quedi amb els autobusos no tan nous, què per això els hem pagat entre tots els catalans!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 05/07/2013 0:36

UT596001 ha escrit:què per això els hem pagat entre tots els catalans!
Inclosos els habitants de l'àrea metropolitana, que suposen un 70% de la població del país, si fa no fa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4425
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 23/05/2016 15:21

Pel que sembla l'AMB i TB donen altre cop autobusos fora de servei. (https://www.facebook.com/174467472266/p ... =3&theater)

Aquest cop sembla ser que marxen a Gambia els cotxes 7902, 2324, un parell de 2800 o 2900 no identificats i l'exclusiu cotxe amb el número 2200.

Francament no se a que collons juga el C.A pel patrimoni històric d'aquesta casa, però es per demanar caps aquí. Serà per busos retirats i van i els hi donen un que és únic i hauria de protegir-se.

En fi, i callo que m'encenc :emprenyat


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 23/05/2016 15:26

NOOO el 2200 noooo!! :'(



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 23/05/2016 15:42

En aquest cas, que el 2200 fós l'únic representant de la seva sèrie no el fa més exclusiu ni digne de preservació que qualsevol dels 2500... Crec que de vegades confonem "abundància" amb "exclusivitat", i aquesta última amb "representativitat".

Habitualment, TMB compra grups de vehicles idèntics entre sí, excepte per la caixa de canvis. Això acostuma a donar lloc a sèries "germanes", diferenciades només per aquest component mecànic. És el cas, per posar tres exemples, de les sèries 78xx i 79xx (ambdós MAN NL223F amb carrosseria CS40 City, però amb caixa ZF i Voith respectivament), 28xx i 29xx (també MAN NL223F però amb carrosseria Caetano, i les mateixes caixes respectivament), o 30xx i 31xx (Mercedes O530G Citaro articulats, novament amb caixa ZF o Voith)

En alguns casos, com ara les sèries 78xx i 79xx, la quantitat de vehicles d'ambdues sèries és similar. En d'altres, com ara la 30xx i 31xx, comença sent-ho, però una d'elles (la 31xx en aquest cas) "s'estanca", i l'altra (30xx) va rebent noves unitats fins a ser molt més gran (com a sèrie) que l'altra.

El cas del 2200 és el d'un bus idèntic als 25xx, és a dir, Mercedes O405N2 Caetano, només que amb caixa Voith van comprar-ne vint-i-tants (els 25xx), i amb caixa ZF només 1 (el 2200). És a dir, que la sèrie 2200 va quedar com a sèrie d'una sola unitat. Això sí, idèntica als 2500.

Fa anys que sento a dir que aquest bus té un interès especial per aquest motiu, però jo ho veig a l'inrevès: si hem de pensar en quants Km. han fet els autobusos 22xx/25xx a TMB, suposant que cadascun hagués fet 1.000.000 de Km., la sèrie 25xx hauria fet més de 20 milions de Km., i la "sèrie 2200" només 1 milió de Km.

Què és més representatiu, un bus de la sèrie 25xx o el 2200? Per a mi, un dels primers. La qual cosa no vol dir que si haguessin triat conservar el 2200 hauria dit que era una barbaritat, però sí que, com que no té res d'especial respecte qualsevol 25xx (ni carrosseria, ni interiorisme, ni cap mena d'innovació técnica ni estilística), per a mi que sigui l'únic integrant de la seva sèrie, havent-ne una altra bessona, és una pura anècdota. I, insisteixo, si anem "a nivell de sèrie", més hores, kilòmetres i passatgers han aportat (per motius obvis) els 25xx que el 2200.

Diferent és que, com a persones especialment sensibles a les particularits que som, ens "caigués bé" (jo també era d'aquells a qui li feia una gràcia particular agafar-ho). Però reclamar la prioritat màxima en la seva preservació per ser l'únic de la seva sèrie en base a la ditxosa caixa de canvis, no s'agafa per enlloc.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 23/05/2016 19:36

Miquel ha escrit:Pel que sembla l'AMB i TB donen altre cop autobusos fora de servei. (https://www.facebook.com/174467472266/p ... =3&theater)

Aquest cop sembla ser que marxen a Gambia els cotxes 7902, 2324, un parell de 2800 o 2900 no identificats i l'exclusiu cotxe amb el número 2200.

Francament no se a que collons juga el C.A pel patrimoni històric d'aquesta casa, però es per demanar caps aquí. Serà per busos retirats i van i els hi donen un que és únic i hauria de protegir-se.

En fi, i callo que m'encenc :emprenyat
Aquesta foto és d'arxiu, de la donació de fa 2 anys.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”