Notícies de Tusgsal

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Re: Notícies de Tusgsal

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 08/11/2011 22:55

Notícia del passat 2 de juny, que s'ens va passar per alt:

El metro obliga a TUSGSAL a redefinir la xarxa d’autobusos

La companyia que gestiona els autobusos urbans de la ciutat i també els nocturns, TUSGSAL, ha informat que està treballant en el disseny d’una nova xarxa integrada que permeti oferir un millor servei als usuaris. L’arribada del metro a barris com Llefià, la Salut o el Centre ha obligat a l’empresa a redissenyar les línies que té així com la seva freqüència. Segons el president de l’empresa, Fermín Casquete, els tècnics el futur mapa de transport ja està molt avançat, prop del 90%, però no es farà públic i s’aplicaran els canvis fins el 16 de novembre. Tot i això, Casquete ja ha avançat algunes modificacions, com més intensitat en les línies que acosten usuaris a les noves parades de metro, la supressió d’algunes rutes o el manteniment de línies que enllacen amb la veïna ciutat de Barcelona. D’altra banda,incorporarà nous vehicles més petits que permetin accedir millor als barris de carrers estrets, i ha presentat recentment 16 nous autobusos que s’incorporen a la flota, un d’ells el primer vehicle híbrid dièsel-elèctric. TUSGSAL té la concessió de transport terrestre fins 2021.

FONT: Línia Badalona (Comunicació 21)


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 21/01/2012 20:45

Notícia del passat 22 de desembre:

Tusgsal valora en positiu els canvis externs i interns del darrer any

- Sintetitzats en la figura del nou director general i la reestructuració de la xarxa d’autobusos


Aquest mati, Fermín Casquete, president del Consell d’Administració de Tusgsal, ha fet balanç del darrer any durant la tradicional trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació a la seu de l’empresa de transport. Casquete, que estava acompanyat pel director general, el seu fill Marcos, ha analitzat els darrers 365 dies parlant dels canvis viscuts per l’empresa. En el terreny intern, ha valorat molt positivament la restructuració de la companyia en els àmbits de serveis generals, explotació i producció, i administració i gestió de recursos humans. També ha parlat de la restructuració orgànica i de la renovació generacional. “Abans es deia que era complicat pensar en Tusgsal sense Fermín Casquete. Ara ja no és així perquè valorem més el lideratge col•lectiu”, va aclarir Casquete, que va reconèixer que encara no ha decidit com i quan serà la seva jubilació.

En el terreny extern, ha valorat en positiu la nova xarxa de transport públic de superfície que es va posar en marxa aquest passat dilluns, 19 de desembre. “Ha estat un èxit perquè hem sabut compaginar la reducció de costos, el milió menys de kilòmetres que ens van demanar les administracions públiques, amb un millor servei”, va afirmar Fermín Casquete.

En quant al futur, va apostar per “la reducció de la contaminació volumètrica, amb vehicles més petits que podran reduir les freqüències de pas, i la unió del Barcelonès amb el Vallès”. Pel que fa a la pujada de la tarifa el proper 1 de gener, va reconèixer que “potser afectarà els dos o tres primers mesos, però després es recuperarà” tot deixant clar que Tusgsal és només “l’operadora, nosaltres no fixem els preus, som agents recaudadors”.

Per la seva banda, Marcos Casquete va afirmar que continuaran treballant “perquè Tusgsal continui sent el mitjà de transport de referència de la zona”.

FONT: Àrea Besòs


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 28/03/2012 21:05

Ja es troba circulant el nou MAN Lion's City Hybrid (553) des de fa unes setmanes, a la línia B26. :ok

D'altra banda, el Tempus (552) porta un parell de mesos assignat a la B31.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 06/02/2013 20:40

Tusgsal aspira a renovar el Nit Bus per mantenir la seva facturació

La concessió del servei d'autobusos nocturns de part de l'àrea metropolitana que ara presta l'empresa badalonina expira a finals d'any.


12/01/13 02:00 - Badalona - Sara Muñoz
Són molts els veïns del Barcelonès Nord que encara avui dia afirmen “vaig a agafar la Tusa” quan es refereixen als autobusos grocs de Tusgsal (Transports Urbans i Serveis Generals). La Tusa és l'embrió de Tusgsal, la societat anònima laboral creada l'any 1985 per un grup de treballadors de la vella firma, rebatejada primer com a Tubsa i després amb el nom que ha mantingut fins ara. La feina diària ha catapultat Tusgsal fins a esdevenir el primer operador privat de transports de viatgers de Catalunya i un dels primers de l'Estat.

Aquesta firma, amb seu a Badalona, s'encarrega de la gestió de la xarxa d'autobusos diürns del Barcelonès Nord (amb 33 línies dóna servei als municipis de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat, Tiana i Montcada i Reixac) i del servei nocturn d'autobusos (Nit Bus) de bona part de l'àrea metropolitana de Barcelona. És, a més, l'empresa que explota el 51% de l'Aerobús, el servei d'autobús que connecta l'aeroport del Prat amb el centre de Barcelona.

Imatge

Durant el 2012, les línies diürnes de Tusgsal han donat servei a 25 milions d'usuaris. L'empresa, que l'any passat va renovar els òrgans de direcció, assegura que la crisi econòmica i la pujada de preus no els han conduït a una gran davallada de clients. Més aviat han resistit, tot i admetre algunes fuites. Els usuaris que es van quedant pel camí, segons el nou director general de la companyia, Justo Alarcón, són persones que agafaven l'autobús per desplaçar-se al lloc de treball i que, malauradament, han perdut la feina.

La dada dels 25 milions d'usuaris s'analitza també en termes positius des de l'empresa si es té en compte que ara fa poc més d'un any Tusgsal es va veure obligada a implantar una nova xarxa de busos al Barcelonès Nord, motivada per una retallada d'un milió de quilòmetres en el servei, imposada des de l'Entitat Metropolitana del Transport. Dels deu milions de quilòmetres contractats el 2011 se'n va passar a nou. A més, en els darrers temps la firma ha hagut de competir amb l'entrada en funcionament de deu noves estacions de metro, distribuïdes entre Badalona i Santa Coloma.

Les actuals dades, entre les quals cal incloure el 3% d'increment del nombre d'usuaris que ha experimentat l'Aerobús, semblen haver aturat la sagnia que s'havia produït en els darrers anys. Entre el 2009 i el 2011, tots dos inclosos, Tusgsal va perdre 4,5 milions d'usuaris. Del 2012 Tugsal no ha facilitat xifres exactes, però la nova direcció recorda que la posada en marxa d'un nou servei, el bus llançadora entre la zona d'oci de Badalona i el centre de la ciutat, el divendres i el dissabte, també ha contribuït a fer guanyar nous usuaris.

Una prova que evidencia que Tusgsal està trampejant la crisi, segons subratlla Justo Alarcón, és que es va poder posar fre als 60 acomiadaments que es van arribar a preveure l'any passat (gràcies també a la reestructuració dels horaris i l'esforç de la plantilla). No es va poder evitar, però, prescindir-ne d'una desena.

Pel que fa al nou any, Tusgsal s'ha fixat com a gran repte la renovació de la concessió del Nit Bus, un contracte que expira el 31 de desembre del 2013. Justo Alarcón assegura que Tusgsal concorrerà al nou concurs amb “una bona oferta”. Paral·lelament, la societat aspira a consolidar la seva vessant social, objectiu que implicaria la creació d'una fundació que aglutini totes aquelles experiències de col·laboració amb la societat.

Un tercer objectiu, i no menys important, serà explorar altres vies de negoci en les quals Tusgsal ja té un peu posat. És el cas del transport sanitari, que l'empresa badalonina explota a Girona i a Sòria. “Ens agradaria ampliar la visió del grup i incidir en altres vies de negoci, però sense llançar-nos a l'aventura”, indica Alarcón.

El nou director general de Tusgsal no ha valorat l'increment del preu del transport públic aplicat en els dos darrers exercicis en entendre que “ve imposat des de l'EMT”. Sí que admet que les pujades tenen especial afectació sobre els desplaçaments interurbans. “Qui pot caminar s'estalvia els 4 euros (dos d'anada i dos de tornada) i notem que es consolida la targeta i es mira d'evitar el bitllet senzill”, diu Alarcón. En la darrera enquesta de Tusgsal que mesura l'índex de satisfacció del client, el preu del bitllet apareix com l'element pitjor valorat. A l'altre extrem hi ha l'atenció que els conductors presten als usuaris.
L'empresa d'autobusos Tusgsal, amb seu a Badalona, és la principal activitat del Grup Tusgsal, que també inclou Autocares Capricornio. Gestiona el servei diürn de busos al Barcelonès Nord i bona part del Nit Bus. Disposa de 166 vehicles al diürn i de 84 als serveis de la nit.
Facturació
13,5 M€

Treballadors
768

Any de fundació
1985
La marxa de Fermín Casquete

El 2012 ha estat un any transcendent a Tusgsal perquè ha estat el de la renovació dels òrgans directius de l'empresa. L'històric dirigent Fermín Casquete, destacat militant socialista (es deia d'ell que era l'alcalde a l'ombra), va plegar de director general i, després d'exercir un temps de president del consell d'administració, es va desvincular de l'empresa. Li va seguir les passes el seu fill Marcos Casquete, qui d'entrada semblava que seria el seu relleu.

És tota una incògnita el preu que ha costat a Tusgsal jubilar qui ha estat el seu líder durant molts anys, si bé és cert que entre bastidors es parla d'indemnització milionària.

Amb Casquete desvinculat de Tusgsal, Justo Alarcón n'és ara el màxim dirigent. I sembla que disposa d'un gran consens dins la plantilla.

FONT: El Punt Avui


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 06/02/2013 22:14

(amb 33 línies dóna servei als municipis de Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Sant Adrià de Besòs, Montgat, Tiana i Montcada i Reixac)
I també Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dilluns 11/03/2013 16:30

A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/03/2013 17:56

pau5321 ha escrit:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!



iFercat
N7
N7
Entrades: 388

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 11/03/2013 18:22

metring ha escrit:
pau5321 ha escrit:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!
Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 11/03/2013 18:27

pau5321 ha escrit:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Són uns grollers.

Per cert, un comentari: hi ha alguna foto en aquesta pàgina que crec que és teva.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 11/03/2013 20:54

iFercat ha escrit:
metring ha escrit:
pau5321 ha escrit:A veure que us sembla l'informer de TUSGSAL, i la manera de contestar dels conductors cap al creador:
https://www.facebook.com/pages/El-infor ... 720?ref=hl
Que què em sembla? Que és gent maleducada i desagradable, i que amb mi aquests missatges no duraven ni 1 segon! Intolerable! Amb exemples així, se't treuen les ganes de fer Facebooks i històries mil!
Poc te a veure el facebook aqui, entenc que alguns tingeu mania a les xarxes socials i a l'evolucio d'internet, pero aixo es podria fer perfectament des d'un dels cents de blogs gratuits que es poden fer per internet(la pagina aquesta del facebook no es pas la oficial de tusgsal), aixis que culpar d'aixo a facebook i dir que s'et treuen les ganes de tenir aquestes histories em sembla desproporcionat quan s'hages pogut fer de mil i una maneres mes.
No, no, no es tracta del mitjà, si és Face o Twitter, blocs, etc., és que las respostes són innaceptables!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/03/2013 22:40

Per molt que se sentin provocats, n'hi ha un parell o tres que es "retracten" d'una manera que... Em recorda una mica l'escena de "L'autobus atòmic", en un bar, amb uns conductors d'autocars de línia dient-se bravuconades i encetant una baralla tot parodiant les baralles tabernàries de les pel·lis ambientades en barris portuaris: "¡Cuidado!, tiene un cartón de leche roto" (amb un tetrabrick de llet obert per una cantonada a la mà)

Dit això, la veritat és que em fa la impressió, veient algunes respostes seves i la manera de llençar "benzina al foc" (emmig de les discussions ja encetades) amb alguna expressió gens pacificadora, que al creador/gestor d'aquesta pàgina també li "manca un hervor" o potser uns quants... S'ho ha pres com un "joc" amb un col·l3ctiu que no és precisament per "jugar", com ara la plantilla d'una empresa.

Compte amb la moda dels "informers" aquests, que serà qüestió de temps que algú prengui mal...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5705
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 11/03/2013 22:45

Exemples de com no administrar una pàgina (en aquest cas) "escalfant" innecesàriament a un col·lectiu (la qual cosa no justifica la pèsima educació d'algun dels seus membres en particular, en les rèpliques):

"Al autobús con calca 303, por fin le han cambiado el parachoques trasero, que se le rompió gracias a uno que lo enganchó girando mal. El parachoques no creais que es nuevo, es reciclado de uno de los 100 buses que tienen retirados y cogiendo polvo, que los aprovechan para piezas y probablemente algún que otro conductor entra a rebentar a hostias los asientos jajaja"

"josue es mas listo que toda la plantilla junta."


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/03/2013 22:52

La manera de conduir d'alguns conductors de Tusgsal, documentada a diversos fils d'aquest Fòrum, permet deduir que l'estil de conducció i les formes en el llenguatge s'addiuen.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 11/03/2013 23:32

Fran-Ikarus ha escrit:Compte amb la moda dels "informers" aquests, que serà qüestió de temps que algú prengui mal...
Amb això dels informers hi ha hagut grans problemes, i seriosos, en moltíssims instituts (no és el cas del meu insti; ara bé, estem advertits). Els Mossos expliquen coses bastant esgarrifoses, sobre aquesta "moda".


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 12/05/2013 21:40

Dues novetats importants a Can TUSGSAL:

- Ha començat a circular el 1367 de Baixbus a la B26. Es tracta d'un Irisbus Citelis Hybrid, al qual se li ha posat els logos de TUSGSAL sobre els de Baixbus, però, encara conserva l'esquema de color genèric i l'anagrama de Baixbus. No ha rebut nova numeració, o sigui que segueix amb la calca de Baixbus.

- En proves, i coincidint amb l'entrada del Citelis a l'empresa, un Volvo 7900 Hybrid circula en buit simulant la B26.

La B26 ha esdevingut la línia de proves de TUSGSAL, com ho és la 44 per a TMB.


Salvem l'Estació de França!

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimarts 14/05/2013 1:45

http://www.flickr.com/photos/pau5321/87 ... hotostream
Afotat el 1367 de BAIXBUS ara a TUSGSAL, al terminal de Can Ruti.


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dimecres 15/05/2013 10:29

el mateix autobus pasant per devant de casa meva....

Imatge



pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Diumenge 30/06/2013 0:09

Imatge dentro de unos meses, estos Scania serán historia, después de 9 años de servicio, ya les está llegando su final. Para principios del 2014, se estrenarán 42 midis y 3 standard. La tendencia es que la empresa se especialice en buses más pequeños, estos 42 midis serán para retirar 20 scania (295-314) y que alguna línea pase a llevar midis y quitarse de encima a las calcas 316-334, y quien sabe si también se quitarán de encima a alguno más, porque sumando los scania y los del 316 al 334 solo son 39 coches, hay 6 que quizás sean para reforzar algo, o para cubrir futuras bajas (incendios, accidentes...)


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 30/06/2013 0:15

Aleshores, com faran el Nitbus? O mantindran els vehicles justos per servir les línies nocturnes amb busos estàndard?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2377
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Diumenge 30/06/2013 0:30

Guigui ha escrit:Aleshores, com faran el Nitbus? O mantindran els vehicles justos per servir les línies nocturnes amb busos estàndard?
Als autobusos que serveixen el NitBus, això no els afecta ja que generalment els autobusos que substituiran no serveixen normalment al NitBus.

Igualment, per llei Tusgsal ha de garantir 80 autobusos estàndard per servir el NitBus.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”