Font Ripollet

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Font (Ripollet)

Entrada Autor: pau5321 » Dijous 10/01/2019 23:56

m.h.t. ha escrit:Déu n'hi do amb el micro (Daily Indcar Mobi) del 685!! Al passar de 40 es posa a tremolar com una rentadora vella!! :x Com pot estar així un bus tan nou?? :nose

Per cert, Font no ha renovat la llançadora de la Nissan, que li ha tret MonBus (que ja gestiona la de la SEAT). Sembla que Nissan ha trencat el contracte i obert concurs abans d'hora fruit de queixes dels treballadors pel servei; com la no-renovació del material.

http://www.miniautobusero.com/2018/12/2 ... za-un-ere/
Segons informa en Miniautobusero, això ha provocat l'apertura d'un ERO a l'empresa. Dels 100 treballadors actuals, es queden amb 70.
Doncs agafa la línia 620, els perolos que hi circulen. És una fauna: Goteres, autobusos als que no lis funciona ni la calefacció ni aire acondicionat, portes que s'obren soles en marxa, rodes que exploten pel camí, autobusos que es queden sense aigua i el conductor té que anar omplint amb una garrafa d'aigua que ha de portar a sobre, autobusos amb el escape lliure (sonant a Harley)....


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 14/01/2019 21:38

Avui he agafat la 690 i m'he fet Artigues-UAB. La meva intenció era baixar a l'estació de Renfe, però....

No hi passa per l'estació, tot i estar als horaris!! :martell1 :martell2

http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=7

Li comento al xofer que és als horaris. Fins i tot, els hi ensenyo amb el mòbil. Em diu que ho comentarà a l'empresa; però que no l'ha fet mai en sentit UAB (només en sentit BDN) i no consta pels conductors.

En fi; un cop allà m'he agafat un interior de la UAB (també de Font) per baixar a l'estació. Obviament, tocarà "parlar" amb Font i Territori. :roll:


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 14/01/2019 22:02

m.h.t. ha escrit:Avui he agafat la 690 i m'he fet Artigues-UAB. La meva intenció era baixar a l'estació de Renfe, però....

No hi passa per l'estació, tot i estar als horaris!! :martell1 :martell2

http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=7

Li comento al xofer que és als horaris. Fins i tot, els hi ensenyo amb el mòbil. Em diu que ho comentarà a l'empresa; però que no l'ha fet mai en sentit UAB (només en sentit BDN) i no consta pels conductors.

En fi; un cop allà m'he agafat un interior de la UAB (també de Font) per baixar a l'estació. Obviament, tocarà "parlar" amb Font i Territori. :roll:
Pels horaris que poses, una mica estrany que el servei del matí no tingui parada a rodalies però el de la tarda sí. No serà un error?


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 14/01/2019 22:07

Estos horarios no los hizo la propia Font. https://transport.cat/viewtopic.php?f=6 ... 20#p258181



marc_bcn_2
N5
N5
Entrades: 117
Ubicació: L1 Santa Coloma

Entrada Autor: marc_bcn_2 » Dimecres 16/01/2019 10:33

Sí, aquells horaris els vaig fer jo. Un dia me'ls vaig trobar penjats a les marquessines de la UAB, vaig contatar amb ells i em van dir que si volia que em pagessin els hi havia de fer factura (i fer-me autònom per tant). Al final ho vaig deixar córrer, preferia que els utilitzessin que ficar aquelles taules d'excel mal fetes que ni s'entenien.

Els horaris els vaig treure de la seva pàgina web, així que són els mateixos.

I l'altre dia em va passar una cosa semblant, vaig intentar agafar el bus direcció UAB a Av. Generalitat-Sant Silvestre i el conductor em va dir que no feia parada allà, però que m'agafava per no deixar-me tirat. Li vaig dir que als horaris si que ho posa i va suar de la meva cara :(

Cada dia el servei dona més pena (saltant-se parades, fent el camí que els hi rota per la UAB, anant un dia per l'interior de Cerdanyola, un altre per l'AP-7 i un altre per Bellaterra, saltarr-se les parades de Ripollet per agafar la C-58 sense BUS-VAO i acabar trigant el mateix), per no parlar de la validadora que m'espatllava dia rere dia la T-Jove...



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 09/02/2019 12:48

Les principals línies de bus superen el 2018 els dos milions de viatgers

Posted on 7 febrer 2019 by Redacció in Portada, Societat

Els usuaris de les principals línies d’autobús que hi ha al municipi van superar en 2018 per primera vegada els dos milions de viatgers. La que més usuaris guanya en termes absoluts és l’E4, amb 68.437 més i en termes relatius el 648, que connecta amb la UAB, que creix un 685, la línia “local” que enllaça Tiana i Montcada, que augmenta en un 25,8%.

Ripollet – Barcelona

El bus segueix guanyant adeptes com a mitjà de transport per anar a Barcelona. En els últims quatre anys l’Exprés i el 620 han crescut en més de 100.000 usuaris. Només en el 2018 l’E4 ha registrat 68.437 viatgers més que l’any anterior. Compensa així una lleugera baixada en el 620. Les xifres demostren l’èxit de l’Exprés abans inclús que el preu del bitllet sigui d’una zona. És per això que segueixen havent millores per fer a la línia. El regidor de mobilitat, Fran Sànchez, explica que cal més freqüència al migdia, que l’últim bus des de Ripollet sigui a les 21.30h i des de Barcelona a les 22h i espera que el pas de les competències a l’AMB pugui ajudar a aconseguir-les. Des de l’AMB “van molt forts” i explica el regidor que entenen l’Exprés com un servei que ha de tenir una freqüència similar al metro i fer-se amb vehicles articulats. Pel que fa a la previsió que amb l’abaratiment del bitllet, en marxa des de l’1 de gener, augmentin els viatgers Sànchez confirma que “s’ha notat” però que no s’estan donant les situacions d’excés d’ocupació que hi havia abans de l’última ampliació del servei, la tardor passada.

Des del govern també volen proposar a l’AMB canvis en el trajecte del 620 perquè arribi a Tiana, millorar la freqüència i que l’últim surti de Barcelona a les 23.15h.

Ripollet – Cerdanyola – Sabadell

També augmenten els viatgers de les dues línies, B2 i B5, que connecten amb Sabadell. Pugen en l’últim any en 17.219 viatgers. El B2, que és la línia amb més passatgers, encara no pateix per la posada en marxa d’un bus directe a Sabadell ara fa tres anys, el B5. Una línia que malgrat la seva poca freqüència, hi ha un cada dues hores, augmenta un 13% el nombre de viatgers en 2018. Sànchez reitera que cal potenciar aquesta línia i que passi a haver un bus cada hora. És una línia que podria ser molt atractiva ja que, malgrat la situació actual, en els tres anys de vida que té ha augmentat un 40% el nombre de viatgers, que valoren sobretot no haver de recórrer tot Cerdanyola i Barberà abans d’arribar a Sabadell.

El bus “local”

Dues de les grans xifres que deixen les dades del 2018 és l’augment de més del 25% de les línies 648, que connecta amb la UAB, i el 685, que enllaça Tiana i Montcada. El bus de l’Autònoma havia perdut viatgers al 2017 però l’any passat va recuperar i n’ha incorporat de nous. Per la seva banda, el 685, el minibús que des de l’Ajuntament volen potenciar com la línia de bus local, ha crescut molt gràcies a la implantació de la T-10 Urbana. I és un servei que podria ser molt més utilitzat si com vol el regidor de mobilitat augmentés la freqüència, “no pot ser que passi un cada hora, necessitem un cada mitja hora mínim” i “no es pot permetre que un bus que connecta amb Montcada no circuli els caps de setmana ni el mes d’agost”, explica. Espera que amb el pas de la línia a l’AMB es puguin aconseguir millores com aquestes i altres com, per exemple, que tingui parada al poliesportiu.

http://www.revistaderipollet.cat/wp-con ... es_Bus.jpg

http://www.revistaderipollet.cat/?p=33490



Avatar de l’usuari
TheBusSpotter
N4
N4
Entrades: 44
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: TheBusSpotter » Dissabte 23/03/2019 0:10

Dos noves unitats, es tracten d’uns Citaro Hybrid en la seva versió curta, a l’espera de ser matriculats a la “campa” de Mercedes-Benz.

https://flic.kr/p/Rw4TXg


Salut!

trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 13/05/2019 10:59

La línia de bus 685 (Tiana-Montcada) circularà també el mes d'agost

13/05/2019

L'Ajuntament, a través de la Regidoria de Transport i Mobilitat, ha acordat amb la Direcció de Transports de la Generalitat i amb Autocars Font que la línia de bus 685 circuli també durant el mes d'agost. Aquesta és una reivindicació de la ciutadania i, molt especialment, del grup d'usuàries conegut com "les noies del 685", amb les que el regidor de Transport i Mobilitat, Fran Sánchez, manté reunions periòdiques. L'Ajuntament haurà d'assumir enguany els prop de 20.000 € que costa adoptar aquesta mesura, donat que la Generalitat té els pressupostos prorrogats, a l'espera que l'Àrea Metropolitana se'n faci càrrec a partir de l'any vinent, un cop es faci el traspàs de competències.

L'any passat moltes persones que necessitaven anar a Montcada a l'agost, especialment per temes laborals, es van trobar que no tenien cap mena de connexió amb la ciutat veïna, ja que el 648 (Ripollet-UAB) tampoc circula durant aquest mes. Aquestes persones es veien obligades a anar a peu, exposant-se a altes temperatures, o bé utilitzar el vehicle privat. Aquest mes d'agost el 685 circularà en l'horari habitual de la resta de l'any, de dilluns a divendres, a excepció del 15 d'agost. En les pròximes setmanes s'espera modificar el conveni amb la Generalitat i Font per a fer efectiu l'acord.

Aquesta línia, coneguda com la de bus urbà, ja que és l'única línia que uneix tots els barris de la ciutat, rep amb una aportació anual d'uns 30.000 € per part de l'Ajuntament, que sufraga en bona part amb una subvenció de l'AMTU (Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà). L'any 2018, amb la incorporació de la Targeta Urbana, la línia 685 va registrar un augment de més de 9.000 usuaris. L'Ajuntament estudia demanar un augment de la seva freqüència de pas, per tal que es puguin incorporar noves parades, a punts com el Poliesportiu o el CAP Pinetons.

http://info.ripollet.cat/asp/llistat_no ... p?ID=30398



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 04/07/2019 16:21

TheBusSpotter ha escrit:Dos noves unitats, es tracten d’uns Citaro Hybrid en la seva versió curta
Han entrat en servei avui a la 620:
Els trobo massa curts per a la 620. Una línia amb força demanda; i que fins ara s'ha servit amb Scania Magnus LE de 12m. :roll:
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 04/07/2019 16:32, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 04/07/2019 16:31

Els BKB mal programats! Font és la resistència de posar l'origen en un rètol electrònic!! xD



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 20/01/2020 20:28

Font ha estrenado 2 nuevos Mercedes Irizar i6S num. 162 y 163.
Qué seran los 160 y 161?



trainman
N9
N9
Entrades: 2365
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dilluns 20/01/2020 21:17

Son 4 Mercedes Irizar I6S numerados del 160 al 163.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dijous 10/09/2020 20:30

690 // NOUS HORARIS A PARTIR DEL DILLUNS 14 DE SETEMBRE

Imatge

http://autocaresfont.es/noticia_detall.php?idNoticia=80

Ha tornat a l'edat de pedra. :'( Amb el pretext de la Covid, ha tornat als vells horaris d'expedició única.

I estrena fulletó de disseny propi, sense necessitat d'agafar-lo de foraires... :) :P


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 10/09/2020 20:59

m.h.t. ha escrit:
Dijous 10/09/2020 20:30
690 // NOUS HORARIS A PARTIR DEL DILLUNS 14 DE SETEMBRE

Imatge

http://autocaresfont.es/noticia_detall.php?idNoticia=80

Ha tornat a l'edat de pedra. :'( Amb el pretext de la Covid, ha tornat als vells horaris d'expedició única.

I estrena fulletó de disseny propi, sense necessitat d'agafar-lo de foraires... :) :P
Bé, ho han intentat. (At least they've tried)

Per últim, necessito saber els punts de parada exactes de la 690. Amb paraules no m'és suficient.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 30/12/2020 17:22

NOVES PARADES DEL 685 A MONTCADA I REIXAC (PLAÇA D'ESPANYA)

- Sentit MONTCADA i REIXAC:
791 Pl. Àguiles / Lleida

- Sentit RIPOLLET:
1729 Pl. Espanya / Sant Tomàs

http://autocaresfont.es/noticia_detall.php?idNoticia=90

Així es facilita l'enllaç amb les línies de Sagalés (Mollet, Caldes i Sentmenat) :brindis

El que cal ara és que li permetin fer trajectes urbans dins Montcada, tot complementant els congestionats 96 i 155. Cosa que arribarà amb el traspàs a l'AMB.
m.h.t. l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 30/12/2020 18:41, en total s’ha editat 1 vegada.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 30/12/2020 18:40

m.h.t. ha escrit:
Dimecres 30/12/2020 17:22
NOVES PARADES DEL BUS 685 A MONTCADA I REIXAC (PLAÇA D'ESPANYA)

- Sentit MONTCADA i REIXAC:
791 Pl. Àguiles - Lleida

- Sentit RIPOLLET:
1729 Pl. Espanya - Sant Tomas

http://autocaresfont.es/noticia_detall.php?idNoticia=90

Així es facilita l'enllaç amb les línies de Sagalés (Mollet, Caldes i Sentmenat) :brindis

El que cal ara és que permetin fer trajectes urbans als 648 i 685 dins Montcada, tot complementant els congestionats 96 i 155. Cosa que arribarà amb el traspàs a l'AMB de les línies.
Això del traspàs serà una bona notícia, perquè el Mou-te de la Generalitat és una caqueta de pàgina web que no informa del recorregut de la línia sobre el mapa, cosa que sí que fa el cercador de transport públic de l'AMB.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Dissabte 06/02/2021 19:17

El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Damià Calvet, ja ha signat el traspàs de les línies e4, 620 i 685 a l'AMB, com venia reclamant l'Ajuntament de Ripollet els darrers anys. Aquest acord en ferm arriba, tal com ha explicat el regidor de Transport Públic, Fran Sánchez, després que "al desembre, com Ajuntament, vam haver de posar una línia vermella, que era signar-ho abans de la celebració de les eleccions el 14 de febrer". Es tracta "d'una gran notícia, donat que aquest traspàs beneficiarà moltes persones de Ripollet, entre elles les de col·lectius vulnerables", com ha declarat l'alcalde de Ripollet, Jose M. Osuna.

Aquest traspàs de línies va ser el tema tractat a la reunió telemàtica celebrada aquest dijous, 4 de febrer, entre l'alcalde i el regidor de Transport Públic de l'Ajuntament de Ripollet amb el subdirector general de Transport Públic i Mobilitat de la Generalitat, Benjamín Cubillo; la cap del Servei Territorial de Transports de Barcelona, Lara Medina; el director de Serveis de Gestió i Administració del Transport de l'AMB, Diego Fernández, i el director de l'Àrea de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l'AMB, Joan Maria Bigas.

Signat aquest traspàs, que ara haurà d'acceptar l'AMB, durant els pròxims mesos ambdues administracions hauran de formalitzar el traspàs de les tres línies, solventant tots els aspectes jurídics i tècnics. Com ha explicat el regidor Fran Sánchez, "des de l'Ajuntament vetllarem per tal que es compleixin, d'una forma o altra, els acords de millora de les línies als quals vam arribar amb la Generalitat al desembre". Unes millores ja pactades a les converses amb la Generalitat d'ara fa un any i recollides a la moció aprovada per unanimitat al Ple de setembre de 2020. D'altra banda, l'Ajuntament també negociarà amb l'AMB si es pot avançar l'ús dels títols socials, com ara la Targeta Rosa, encara que no s'hagi fet efectiu el traspàs.

Descens dels viatgers per la COVID-19
Segons dades facilitades per la Direcció General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, el nombre de persones que va utilitzar el servei de transport públic en autobús a Ripollet el 2020 va descendir en un 39,26% respecte a l'any anterior. Dels 2.218.872 viatgers el 2019, l'any passat es van registrar un total d'1.347.687 passatgers. La COVID-19, tenint en compte les restriccions de mobilitat, així com els confinaments perimetrals, el teletreball i els ERTOs, es presumeix com el principalment factor determinant d'aquest descens.

De les 8 línies de bus que passen per Ripollet, operades per Autocars R Font i Sarbus, totes han patit un gran descens de passatgers, algunes de gairebé el 75%, com és el cas de la 690 (Badalona-UAB), a excepció de la línia 621 (Barcelona-Polígon Industrial Santiga), on el nombre de passatgers ha augmentat un 15%. Pel que fa a les línies més utilitzades, l'e4 ha passat dels 880.052 viatgers el 2019 als 576.132 l'any passat. La 620 (Ripollet-Barcelona per carretera) ha perdut més de 100.000 viatgers, registrant 170.253 el 2020 i la B2 (Ripollet-Cerdanyola-Sabadell) ha baixat dels 862.153 passatgers el 2019 als 495.207 durant el 2020.

Ripollet, 5 de febrer de 2021
http://ripollet.cat/asp/content.asp?id=32814

És extrany que no s'inclogui les 621, 648 i 690. Potser les vulguien separar de concessió i aquestes quedin amb la de Cerdanyola quan es traspassin.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Diumenge 07/02/2021 18:52

Enhorabona!! :plas Ripollet és el municipi que més ha lluitat pel traspàs a l'AMB de les seves línies. A destacar la bona gestió d'en Fran Sánchez, Regidor de Mobilitat. :master
sag470 ha escrit:
Dissabte 06/02/2021 19:17
És extrany que no s'inclogui les 621, 648 i 690.
La 621 és línia polígons (St. Andreu-La Ferreria-Santiga); hauran considerat que no urgeix. Tot i això, és la única línia que ha guanyat passatgers en 2020 (+15%) :ok

A la 690 li han tret les expedicions via Ripollet (excusa pandèmia). :| Així doncs, ara mateix no afecta Ripollet.

La 648 com la N62, són línies "bi-concessionals" (Font i Sarbús). Aquestes són més "fotudes" i és possible que s'hagi d'esperar a la caducitat.


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1896

Entrada Autor: sag470 » Diumenge 07/02/2021 21:54

Administrativament és complicat.

La concessió V-2070 la componen les línies e4, 620, 621, 648 i 690, i Autocars Font la té fins el 2028.

El més senzill seria cambiar el titular de la V-2070 amb totes les línies, de la Generalitat a la AMB, segons la llei de l'AMB.

Separar la concessió en dos amb la mateixa caducitat, quan les dues estan amparades amb la mateix llei de l'AMB, no li veig sentit.

Crec que tenen noves intencions per les 621, 648 i 690 a mitjà termini.
No m'extranyaria que la 690 s'inclogués a la nova concessió del Barcelonés Nord a partir del 2028.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 10/09/2021 17:27

690 // RESTABLIMENT D'HORARIS - 13.9.21 :reve :master

Imatge

http://www.autocaresfont.es/linia.php?idR=7


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”