Exprés.cat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
victorcasta
N10
N10
Entrades: 4231
Ubicació: Horta

Exprés.cat

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 21/09/2012 10:00


Nova xarxa d'autobusos d'altes prestacions
Les xarxes d’altes prestacions són serveis d’autobusos que es caracteritzen per la seva alta freqüència; l’ús de vehicles moderns i accessibles, velocitat comercial alta, informació en temps real, circulació per carrils segregats i una gran demanda.

Per tal de donar resposta al gran increment de la demanda de serveis de transport interurbà per autobús (des del 2001 ha crescut un 57%), la Generalitat comença la implantació d’una nova xarxa d’autobusos d’altes prestacions, que inclou les línies d’autobusos interurbans amb més demanda de cada demarcació, amb el nom d’exprés.cat.

La xarxa exprés.cat constarà de 40 línies que representen el 40% de la demanda, amb ocupacions mitjanes de 30 viatgers/expedició.

Les primeres línies de l’exprés.cat: millores i novetats

e1 Sabadell – Barcelona
- Nou servei directe amb freqüència de 15 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 60 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e2 Terrassa – Barcelona (directe)
- Nou servei directe amb freqüència cada 20 minuts
- 8 parades amb informació en temps real
- La durada del trajecte serà de 40 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e3 Ripollet – Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 15-20 minuts a 10 -15 minuts
- Prestarà servei durant el mes d’agost i els caps de setmana
- 14 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 40 a 30 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

e4 UAB - Cerdanyola del Vallès - Barcelona
- Increment de freqüència de pas: de 30 a 20 minuts en hora punta
- 9 parades amb informació en temps real
- Reducció de la durada del trajecte: passa de 65 a 50 minuts
- Sortida des de Sagrera | Meridiana

Característiques de l’exprés.cat

- Més freqüència de pas en hora punta i nous serveis directes.
- Informació als usuaris en temps real mitjançant pantalles d’informació dinàmica a les parades.
- Velocitat comercial alta i competitiva: carrils bus-VAO, prioritat en els semàfors i reducció del nombre de parades.
- Vehicles totalment accessibles.
- Ús de combustibles alternatius (biodièsel)
- Vehicles còmodes amb més serveis per als viatgers (wifi, etc.)

Mapa de la xarxa Exprés.cat
Font: Territori i Sostenibilitat



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4231
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 21/09/2012 12:50

No sé si la nova oferta de bus exprés entre Terrassa i Barcelona serà gaire atractiva pel públic.

En el mateix temps de trajecte, et plantes a la Plaça Catalunya, quan, en canvi, el bus et deixa a Sagrera-Meridiana. Anant en Rodalies, surts d'una altra punta de la ciutat, però tarda 30 minuts en deixar-te a Sagrera-Meridiana.

Veurem com respon la gent.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23376
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/09/2012 13:35

Té gaire sentit promoure des del govern una competència entre bus i tren? Ja estem veient on ha dut això en la relació Lleida-La Pobla.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2492
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 21/09/2012 13:40

Guigui: Hem coincidit en el temps i en el punt de vista. Però el meu missatge era:

I no es tracta només de com respon la gent. Des de molts punts de vista, en situacions d'alta demanda ha de ser més eficient un tren que un bus. El que s'hauria de fer és just el contrari, procurar que la gent agafi el tren enlloc del bus en línies amb trajectes coincidents. I si el tren no és competitiu, mirar quins són els motius que no el fan competitiu i posar-hi solucions.

Només entenc aquesta postura de l'administració des del 3%. No m'agrada. Els busos són privats i el tren és públic.

Salut !!


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Divendres 21/09/2012 15:39

Es absurdo, hacer una parte del recorrido de un tren que tiene seis veces la capacidad de este bus, esto son ganas de poner más vehiculos en las calles y luego hacer sufrir al servicio de tren. Para colmo no se les ocurre en pensar en servicios transversales, como por ejemplo Vilafranca - Martorell - Terrassa - Sabadell - Granollers - Mataró. Puedo pensar en mil y una veces que un bus rápido y con buena frecuencia en ese trayecto me habría servido a mi o a otra gente, no por nada es el trayecto propuesto para el ferrocarril orbital. Pero por alguna razón hay esa manía de ofrecer tres veces el mismo servicio, y luego otro que podría servir no existe. Quien lo entienda, pero eso sí, luego terminamos pagando nosotros porque habrá menos gente en los trenes y habrá que subsidiar estos autobuses. Mejor se ahrrarían el dinero para poner mejores asientos en los trenes de renfe.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4231
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 21/09/2012 15:41

Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.



iFercat
N6
N6
Entrades: 288

Entrada Autor: iFercat » Divendres 21/09/2012 15:46

victorcasta ha escrit:Es pot mirar com una competència tren-bus o es pot veure com un augment de la oferta, barata, però augment.
Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Divendres 21/09/2012 15:48

Hay que verlo como un complemento al tren y tal, no como un competidor, a1 tiene una frecuencia de media hora en dias laborables, bcn - sabadell, y seguro que mas de uno y de dos habran agradecido su existencia, cuando los catalanes tienen problemas, y los de renfe, dan por culo, como estos dias. Cada 1/4 de hora esta bien, pq hasta ahora o era pl. catalunya o fabra i puig (a1), ahora tenemos un poco mas de abanico si queremos dejar barcelona, y los trenes no van bien.

Todo lo que sea poner mas transporte publico lo veo fantastico. ;)



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 21/09/2012 16:55

^^ Pues preferiría que esos autobuses fueran para mejorar la oferta en aquellas líneas dónde sólo hay bus, cómo por ejemplo de Castellar a Caldes, o de Castellar a Terrassa por la C-1415a, o de Terrassa a Martorell...



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2293
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 21/09/2012 17:01

Les línies de Sagalés (201, per exemple, que va de Bcn a Caldes) desapareixeran quan entri en servei aquesta xarxa? Ja que l'e12 també anirà de Bcn a Caldes...


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Divendres 21/09/2012 18:05

Y la suerte es que tenemos aunque solo sean 5 expediciones Castellar <--> Sentmenat, 1 que llega a Caldes, y 2 de Caldes a Castellar, que no me extrañaria que la acabasen quitando... ¿Cuando entrara en funcionamiento las lineas express del valles a barcelona?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23376
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/09/2012 22:16

iFercat ha escrit:Es que es aixo, si la gent li va millor el tren, seguira agafant el tren, i a qui li vagi millor el bus, doncs agafara el bus, no es dolent l'augment de alternatives.
En un país on tens totes les possibles relacions ben cobertes, d'acord. Però Catalunya encara ha de resoldre moltes més connexions, ara per ara pràcticament inexistents, abans de duplicar i triplicar trajectes que ja van força ben servits.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1527
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 24/09/2012 19:51

Se han visto las nuevas incorporaciones para las expres.cat? Sarbus necesita mínimo 8 coches para la e1 y e2. Para la e3, Font repintará los coches de la 622 y para la e4 Sarbus repintará los Cittour habituales de la A3, seguramente, porque son las lineas a las que sustituyen.

Sorprende el fin de la trasera TPC.



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dimarts 25/09/2012 12:26

le comente a un conductor de sarbus, lo de la expres en la linea de sabadell.... se echo a reir :D :) to mentira me dijo, no lo acabaran haciendo, que si ya hacia años que se hablaba del tema bla bla bla



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4231
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 25/09/2012 16:44

Opinió molt qualificada, la d'aquest conductor.



albe6
N8
N8
Entrades: 958
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimarts 25/09/2012 18:58

Si s'engega la parafernàlia electoral, adéu a tot això.

Sent que no hi ha logo de TPC, podria ser que a la molt llarga aquest esquema "prototip" substituïs al mig bus pintat de vermell amb el logo de TPC i amb un anagrama Operat per a l'estil de Rodalies?



fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dilluns 01/10/2012 10:20

Benvolgut senyor,

Sobre l'assumpte que ens comenteu a la vostra consulta, us comuniquem que des de la Direcció General de Transports ens informen que el dia 29/10/2012 entrarà en funcionament el bus exprés a la zona del Vallès.

Atentament,

Punt d'Informació del
Departament de Territori i Sostenibilitat
Generalitat de Catalunya
Av. Josep Tarradellas, 2-6
08029 Barcelona

Tel. 93.495.80.80
Fax 93.567.48.71
www.gencat.cat/territori



trainman
N9
N9
Entrades: 2354
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dissabte 20/10/2012 13:04

El 2166 y el 2169 de Sarbus ya han recibido la decoración exprés.cat. El primero de ellos está hoy en la A3.

Además comentar que en Cerdanyola de momento he visto los huecos para poner las pantallas de información en las paradas de Fontetes dirección Barcelona y en la de Sant Iscle/Virgen del Pilar dirección UAB. En Ripollet de momento están en todas las paradas excepto la del CAP II Cerdanyola-Ripollet, las de la Rambla Sant Jordi y la del Martinet.

Y para finalizar ya se han publicado los horarios de la línea Barcelona-Ripollet, aquí pone que es e4 y en principio era la e3. Este es el link: http://www20.gencat.cat/docs/ptop/Home/ ... _FINAL.pdf



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23376
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 22/10/2012 18:44

Començaran dilluns que ve. Tres últims paràgrafs de la notícia.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

trainman
N9
N9
Entrades: 2354
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: trainman » Dijous 25/10/2012 17:39

Horarios línea e1 Sabadell-Barcelona:

http://www.sarbus.com/PDFs/E1_Sarbus.pdf

Horarios línea e2 Terrassa-Barcelona:

http://www.sarbus.com/PDFs/E2_Sarbus.pdf

Horarios línea e3 Barcelona-Cerdanyola-UAB:

http://www.sarbus.com/PDFs/E3_Sarbus.pdf



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”