Millorant la xarxa de bus de Sant Feliu de Llobregat

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Millorant la xarxa de bus de Sant Feliu de Llobregat

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 15/07/2014 16:25

Durant els últims mesos he estat elaborant un recull de propostes per millorar la xarxa de bus de Sant Feliu. La gràcia d'aquest recull rau en què, a diferència de moltes altres, les meves estan plantejades de forma que totes elles es puguin implantar sense cap cost addicional d'explotació (més enllà de les obres d'uns pocs canvis d'ubicació de parades).

He aconseguit una reunió la setmana que ve amb l'Alcalde, el Regidor de Mobilitat i el Tècnic de l'Ajuntament per tal de presentar-les-hi. Abans, però, m'agradaria demanar-vos opinió sobre el meu recull. També admeto tota mena de correccions gramaticals o d'estil lingüístic i gràfic.

Aquest és l'enllaç a Google Drive on podeu visualitzar els PDFs.


Gràcies per endavant a qui s'ho vulgui llegir i compartir les seves impressions.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 15/07/2014 19:21

En quant a la modificació de la L79 per el tema de la parada a una rotonda i més aquella que és força transitada per camions, tràilers... veuria la parada força insegura (ídem per a la de St Joan - "Centre" de la L79). No sé la mania de fer parades a rotondes força concorregudes i perilloses, i que desprès et vinguin que estan preocupats per la seguretat quan condueixes... [Irony]

La L77 en quant a duplicitats es nota degut a que, al meu parer, les freqüències del 78 i L46 fan que junt amb aquests dues i la L77 vagin consecutius provocant que passin els tres un rere l'altre. Ja si es podria posar una o dues parades al polígon Industrial de St Joan. A més, si s'està criticant que el O/F del L52 està en una rotonda i estàs proposant que la L77 acabi al mateix lloc.

En quant la N12 aquest recorregut que proposes seria realitzable per tema temps?

I per acabar, la N15 no veig viable la proposta ja que veig que la majoria de vegades ha d'anar més ràpid del normal el conductor degut a que costa cumplir l'horari (s'ha comentat en algun fil del fòrum) i a vegades fins i tot alguna vegada no arriben a fer la regulació horaria (el descans) a St. Joan (Torreblanca).

Per l'altre molt no puc opinar ja que desconec el dia a dia de les línies de St. Feliu, en canvi les de St Joan les conec força. :D

Espero et serveixin les suggerencies ;)



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 15/07/2014 22:55

La rotonda d'Av. del Sol és molt àmplia i a més hi ha un petit descampat on s'hi podria habilitar l'espai per a l'estacionament del bus. Aquí es pot veure. De totes maneres ja sé que no és el millor lloc per a una parada, però no hi ha cap altra ubicació on el L79 s'hi pugui acostar sense desviar-se gaire.

No he acabat d'entendre si et sembla bé o no la modificació de la L77. Després de rumiar-ho, la millor solució al problema de la Plaça Pere Dot és que el L51 efectuï parada uns metres abans de la rotonda, encara al C\ de les Roses. Per tant, deixaria de ser problema que els busos efectuessin regulació horària a la rotonda.

Per a la N12, l'increment del temps de recorregut total seria d'uns 3' (si hi arriba). Totes les línies nocturnes van molt ajustades de temps, però jo diria que aquest marge sí que el tenen. El mateix per a la N15, o l'increment de temps seria de 2'.


Gràcies, totes les suggerencies són benvingudes!



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 27/07/2014 16:09

De la reunió que has pogut treure de profit?



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dissabte 04/10/2014 0:07

Albert, la reunió es va ajornar a petició meva, ja que algunes associacions de veïns van trigar a donar-me resposta, i vaig estimar-me més anar a la reunió un cop totes les associacions de la ciutat m'haguessin signat un escrit de conformitat. Amb tot, la reunió serà aquest Dilluns, dia 6 d'Octubre.

Aprofito també per a enllaçar la versió actualitzada i definitiva del recull de propostes objecte del fil. A més d'haver patit algunes petites modificacions respecte de l'anterior, aquesta versió inclou l'annex.

Com sempre, agraeixo tota mena d'observacions.

Millorant la Xarxa de Bus de Sant Feliu .pdf



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”