Autobús urbà de Puigcerdà

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Granolleri

Autobús urbà de Puigcerdà

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 05/10/2015 17:38

Bona tarda,

El passat divendres vaig estar a Puigcerdà i vaig veure diversos pals de parada d'un suposat servei urbà de la població. Indagant al web de l'ajuntament he trobat això:
Ajuntament de Puigcerdà, el 29/6/2015 ha escrit:NOU TRANSPORT URBÀ DE PUIGCERDÀ

Des de fa més d’un mes ja funciona el nou sistema de transport urbà de proximitat de Puigcerdà, que connecta el centre de la Vila amb els barris i els equipaments més importants, com l’Hospital Cerdanya, la Residència Geriàtrica o l’estació de tren.

El nou servei de transport urbà funciona de dilluns a diumenge, de 8 a 13 h i de 16 a 20 h, i té el següent recorregut: inici a la plaça Barcelona, Residència Geriàtrica/Via Ceretana, Hospital Cerdanya, plaça Barcelona, pont de Sant Martí, Colònia Simon, plaça de l’Estació, carrer de Vilallobent (Baronia), parc dels 4 Camins, passeig Josep Pla/avinguda del Segre, carrer Moixeró, avinguda del Segre/avinguda Catalunya i final a la plaça Barcelona.

Aquest nou servei de l’Ajuntament de Puigcerdà el presta l’Associació de Taxistes de Puigcerdà. Les parades estan identificades amb una senyal distintiva i els vehicles van logotipats.

El preu del bitllet senzill és d’1,50 €, però si s’adquireix un abonament de 10 viatges, el preu del bitllet surt a 0,90 € per trajecte. Els abonaments de 10 viatges es poden comprar a l’Oficina de Turisme de Puigcerdà.
Ajuntament de Puigcerdà

Algú en sap alguna cosa més? Quan pugui penjaré fotos dels pals de parada que vaig fer.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dilluns 05/10/2015 23:08

Imatge

Detall del pal de parada existent a la Plaça Barcelona.

Imatge

Pal de parada al costat del model de marquesina estàndard de la Generalitat per a les comarques de muntanya al barri del Pont de Sant Martí.

A les parades a part del pal no hi ha cap tipus d'informació del servei.



Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dijous 01/09/2016 10:47

Aixeco aquest fil per posar una mica més d'informació al respecte.

Abans d'ahir vaig ser a Puigcerdà i ja he esbrinat com funciona el servei: hi ha un recorregut fix, amb una frequència de pas d'una hora, però el servei el presten els taxistes de Puigcerdà (i un de Llívia segons em va explicar un taxista de Puigcerdà), a un preu de 1,50 euros el bitllet senzill i 9 euros un abonament de 10 viatges.

Ara als pals de parada ja hi ha penjat l'horari del servei.



Metropondikas
N5
N5
Entrades: 108

Entrada Autor: Metropondikas » Divendres 02/09/2016 13:09

Bon dia!

Vaja! Curiosament, jo m´he passat uns dies per Puigcerdà per desconnectar del "mundanal ruido" i, com a col-leccionista que sóc, vaig aconseguir a l´Oficina d´Informació Turística de l´església de Santa Maria, un plànol del servei urbà de bus de la ciutat. Ara bé, no vaig aprofondir en el seu coneixement. Ignorava que fos servit per taxistes de la vila i de Llívia. Potser un dia el penjo, si hi sou interessats, el que no sé és com se pugen les fotos al fòrum. Si algú o alguna té l´amabilitat d´indicar-m´ho. És que sóc un ceporro en l´ús de les tecnologies en general...
Aquest missatge em servirà per fer un parell de comentaris respecte a altres qüestions relatives al transport aprofitant el viatge i que, si bé, no pertanyen a aquest fil, espero que els administradors/es em sabran disculpar o fer el que creguin convenient.
Hi ha un fil d´hotels i hostals a estacions. Efectivament, hi ha un hotel a l´edifici de l´estació de Puigcerdà que no existia, almenys fa 3 anys, l´últim cop que vaig ser-hi. L´hotel es diu Parada Puigcerdà, de 3 estrelles. No confondre amb l´hotel Puigcerdà, de 2 estrelles, que es troba a només 200 metres, a l´Avinguda Catalunya...
La màquina automàtica taronja de bitllets de l´estació dóna totes les sortides de Puigcerdà independentment del dia de la setmana que sigui. Ho vaig comentar amb el de la guixeta i em va dir que era correcte. Home! Correcte, correcte...Era dimarts quan baixava a Barcelona i la màquina em donava com a possibilitat un tren que sortia a les 16.59 que no existia el dia en qüestió. Vam tenir una discussió amigable sobre aquest tema. És un bon paio el de l´estació...
Per últim, quant al Tren Groc. A l´estació de Montlluís vaig preguntar sobre els automotors Stadler, ja que tenia intenció de fer-los fotos. Em van dir que eren en reparació. No acabo de refiar-me de la resposta, semblava feta des del desconeixement. En sabeu alguna cosa d´aquests automotors? Fan un paper més aviat secundari, no són molt presents a la línia, però no els he vist mai...

Salutacions,
MANEL



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dissabte 03/09/2016 21:04

Metropondikas ha escrit:En sabeu alguna cosa d´aquests automotors? Fan un paper més aviat secundari, no són molt presents a la línia, però no els he vist mai...

Salutacions,
MANEL
Els Stadler com bé has dit tenen un paper secundari a la línia. No obstant, han tingut també els seus problemes, sobretot amb l'infraestructura... i no són massa estimats a la línia tampoc.

Les poques vegades que he anat al Tren Groc jo no l'he vist circular.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”