Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
jlr
N6
N6
Entrades: 176
Ubicació: Badalona

Re: Nova xarxa bus de l'AMB (Metrobus i Exprés)

Entrada Autor: jlr » Dijous 17/01/2019 23:54

La M1 es nova no? No estava al projecte inicial. Faltaran les M25, M23...



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dijous 17/01/2019 23:56

La L30 havia de ser un reforç del JM, que va molt carregat al seu tram central entre la zona de Pl. Parador i Zona Universitària. Finalment sembla que s'ha optat per fer-la circular per la B-23 entre Walden i la Diagonal, amb la nomenclatura E30. Alhora substituirà la L30 actual entre Mas Lluí i Pl. Parador.

Sembla que hi haurà molts serveis que se solapen, però realment cadascun d'ells tindrà una utilitat diferent. El corredor d'entrada a la Diagonal des de Sant Feliu i Sant Just quedarà de la següent manera:

JM, Bellsoleig - Sant Just Centre - La Mallola - Zona Universitària. Amb velocitat comercial moderada en circular per zona urbana, però també amb cobertura territorial molt bona als barris de l'interior de Sant Just i Esplugues, on no hi ha gaire més servei.

E30, Mas Lluí (barri a cavall dels dos termes municipals, Sant Feliu i Sant Just) - Sant Just Centre - Av. Diagonal, i a mig termini prolongació fins a l'estació de Sant Feliu. Descongestionarà molt la JM entre Pl. Parador i Zona Universitària, i millorarà moltíssim la connectivitat des de Mas Lluí (barri relativament mal connectat i orogràficament dolent).

T3, Sant Feliu - Francesc Macià. Ideal per moure's entre Sant Feliu, Sant Just, Esplugues i L'Hospitalet, sobretot quan es faci la unió per Laureà Miró. Entre Sant Just i Mas Lluí deixarà de ser la millor opció per a anar a la Diagonal, ja que la E30 tindrà molta millor cobertura territorial i velocitat comercial, però no així des del centre de Sant Feliu.

L51, Mas Lluí - Sant Feliu Centre - Sant Just - Esplugues - Francesc Macià. Ara mateix té molt de passatge perquè 1) és més ràpida que el tramvia i 2) el tramvia queda lluny del centre de Sant Feliu i molt lluny de Mas Lluí. Aquesta línia està totalment condemnada, i crec que es molt probable que se suprimeixi un cop s'hagi posat en marxa la E30 i la unió del tramvia per Laureà Miró i el seu perllongament sobre les vies del del tren fins a La Salut.



premixero
N8
N8
Entrades: 711

Entrada Autor: premixero » Divendres 18/01/2019 0:01

La condena de la L51 tendrá que esperar todavía unos años a que se acaben las obras del tren y a la vez se produzca la prolongación del tranvía



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 18/01/2019 0:22

Per descomptat no em referia a un futur immediat. Però si encara sobreviu cap el 2028 (que és quan caduca la concessió i l'administració competent passarà a ser l'AMB) veig totalment improvable que l'AMB la mantingui al menys amb el traçat que la coneixem, tenint E30, JM i T3 directe.

En el mig termini, potser veiem retallada de traçat a Mas Lluí, donant per perduts els usuaris d'aquest barri, i intentant millorar els temps de trajecte des del centre de Sant Feliu per a captar més passatge. Si són prou àgils, Soler i Sauret hauria de fer-la anar també per la B-23 entre Walden i la Diagonal (E51?). Potser aquesta és la única manera de que a l'operador li continuï resultant rendible la connexió entre Sant Feliu i Barcelona més enllà de 2028.



Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 185
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Divendres 18/01/2019 8:40

França451 ha escrit:Muy bien. Y no hay ningún pdf explicativo ni nada, y la página de la AMB no dice mucho al respecto.

Hay una línea en concreto de la que tengo dudas. Yo que no conozco el Llobregat mucho, veo E30 Mas lluì-María Cristina, y les pregunto: dónde diablos está Mas Lluì? Eso qué es? Sant feliu? Sant Boi? Porque esa E30 es nueva, no sustituye a ninguna L de Baixbus, que yo sepa. Alguien puede iluminarme, por favor?
Hola Mikel; en noviembre pasado reeditaron un Pdf que salió previamente en marzo de 2018, Lo de la E30 lo habrán incorporado recientemente porque no lo veo en éste último Pdf.
Mas Lluí creo que es un barrio de Sant Feliu en donde últimamente prolongaron la linea L52.

http://www3.amb.cat/repositori/CONSELL% ... %C3%A0.pdf



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1599
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 18/01/2019 19:44

Com dic, la E30 no apareix a aquest .pdf perquè es preveia que anés per l'interior dels municipis i s'anomenés L30. A petició de l'Ajuntament de Sant Just finalment s'ha optat per fer-la anar per la B-23 i anomenar-la E30.

Mas Lluí és un barri que comparteix terme municipal entre Sant Feliu i Sant Just Desvern, encara que físicament es troba integrat al nucli urbà de Sant Feliu i allunyat del de Sant Just. Precisament això ha motivat la introducció de l'estranya línia L30 actual, que atenent únicament criteris tècnics i no polítics, mai hagués existit.



França451
N9
N9
Entrades: 1759
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,15,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Divendres 18/01/2019 19:58

Javi M ha escrit:Com dic, la E30 no apareix a aquest .pdf perquè es preveia que anés per l'interior dels municipis i s'anomenés L30. A petició de l'Ajuntament de Sant Just finalment s'ha optat per fer-la anar per la B-23 i anomenar-la E30.

Mas Lluí és un barri que comparteix terme municipal entre Sant Feliu i Sant Just Desvern, encara que físicament es troba integrat al nucli urbà de Sant Feliu i allunyat del de Sant Just. Precisament això ha motivat la introducció de l'estranya línia L30 actual, que atenent únicament criteris tècnics i no polítics, mai hagués existit.
OK, gracias. Lo estuve viendo. Una pregunta...
El enlace en Trinidad NOVA de la M19? No iba a ser directa entre la Av. Pallaresa y Vall d'Hebrón, con parada únicamente en la Trini?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2298
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Divendres 18/01/2019 20:29

França451 ha escrit:El enlace en Trinidad NOVA de la M19? No iba a ser directa entre la Av. Pallaresa y Vall d'Hebrón, con parada únicamente en la Trini?
No, la M19 en teoría es directa entre la av. Pallaresa y la pl. Josep Andreu i Abelló (Via Favència-Ctra. de Ribes). A partir de ahí irá por la via Favència, haciendo (y probablemente sustituyendo) el recorrido de la actual 60.


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1548
Ubicació: Muntanyola

Entrada Autor: sag470 » Divendres 18/01/2019 20:35

Esperemos que la compra de articulados se agilicen, ya que son muchas líneas que pueden llevar. En Tusgsal veo pocos los 23 que estrenaran pronto.



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 18/01/2019 22:30

Espereu-vos!! Es presenten tots a L'Hospitalet?? :o


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 18/01/2019 22:40

m.h.t. ha escrit: Espereu-vos!! Es presenten tots a L'Hospitalet?? :o
Hombre se supone que se presentarán los que irán a parar a las líneas de l'Hospitalet.



premixero
N8
N8
Entrades: 711

Entrada Autor: premixero » Divendres 18/01/2019 22:45

además faltaría la "foto" de las autoridades de Badalona y Sta. Coloma y en estos momentos las "fotos" valen su peso en oro....



h2v1v19v23v23
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: h2v1v19v23v23 » Dilluns 21/01/2019 13:33

Aqui teniu les noves lines que sortiran de la segona fase express
E30 pl maria cristina/z.univeritaria/maria cristins
E70 st boi/pl espanya
E80 gava/viladecans/pl espanya
E86 gava/viladecans
E98 maria Cristina /castelldefels



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1847

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 21/01/2019 13:59

Nova línia M14
La nova línia del servei AMB Metrobús M14, que substituirà l’antiga línia L14, permetrà millorar la freqüència de pas i augmentar la capacitat del servei. Per aconseguir-ho, l’AMB incorporarà al servei dos vehicles més, passant de 13 a 15 vehicles en línia. Això permetrà reduir la freqüència de pas de 7 a 6 minuts els feiners. Es procurarà així satisfer l’alta demanda existent.

Dels 15 vehicles que donaran servei a la línia M14, 6 seran autobusos híbrids articulats, que permeten un 30% més de capacitat de viatgers. Concretament, aquests dos nous vehicles formen part de la nova flota de 128 autobusos de baixes i nul•les emissions que l’AMB va anunciar la setmana passada.

A partir del 30 de gener començaran a circular els autobusos articulats a la encara L14, i durant el mes de febrer es posarà en marxa la línia Metrobús M14.

Millores línia L16

D’altra banda, també es millora la freqüència de pas de la línia L16, que connecta Pubilla Cases amb la Plaça Cerdà de Barcelona. A partir del 30 de gener, els dies feiners s’incrementa la freqüència de pas, passant dels 20 minuts actuals als 15 minuts. A banda, també es millora la freqüència de pas els dissabtes, que es passarà de 25 a 20 minuts.

Aquesta millora es du a terme gràcies a la incorporació de dos nous vehicles híbrids. Concretament, aquests dos nous vehicles formen part de la nova flota de 128 autobusos de baixes i nul•les emissions que l’AMB va anunciar la setmana passada.
D’altra banda, l’AMB també ha anunciat que es canvia la tipologia dels autobusos de la línia L16, per oferir més capacitat. Progressivament, tots els autobusos midi, de 10 metres que actualment donen servei a la línia, es canviaran per autobusos estàndards de 12 metres. Això permetrà incrementar la capacitat de passatgers en un 20%.
La resta a → http://www.l-h.cat/detallNoticia.aspx?1 ... CeXggHYQEr



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 21/01/2019 22:29

I demà... :roll:
Crec que han volgut dir E97 i s'han confós :D


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 185
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Dimarts 22/01/2019 17:11

m.h.t. ha escrit:I demà... :roll:
Crec que han volgut dir E97 i s'han confós :D
Resumiendo:
Nova línia E97 i millora de l'L97
La nova línia del servei AMB Exprés E97 connectarà més directament Castelldefels amb la Zona Universitària i Maria Cristina (Barcelona) per la C-32. La freqüència de la línia serà cada 15 minuts en hora punta de matí en sentit Barcelona (6.45-10.00 h) i en hora punta de tarda en sentit Castelldefels (13.45-19.30 h).

D'aquesta manera, l'E97 reforçarà l'actual L97 amb una freqüència combinada de 7,5 minuts en hora punta de matí i de tarda.

D'altra banda, també es millora l'oferta de la línia L97: millora la regularitat de la freqüència a 15 minuts durant tot el dia i incorpora vehicles articulats de 18 metres, que permeten incrementar la capacitat en ambdós sentits en la connexió entre Bellamar (Castelldefels) i la plaça de la Reina Maria Cristina (Barcelona) via Gavà i Viladecans. Addicionalment, també es posa en servei l'L97 en festius, cada 30 minuts.


Amb aquests dos serveis (E97+L97), l'AMB calcula que aquest gran eix de mobilitat millorarà amb un increment del 25% de l'oferta de places de transport públic, tenint en compte tant els vehicles addicionals que es posen, com la seva grandària (articulats).

Aquestes mesures serveixen per donar resposta al més d'1'8 milions d'usuaris anuals que té fins ara L97: uns 7.000 usuaris els dies feiners.

Millora L96
D'altra banda, també es millora la freqüència de pas de la línia L96, que connecta Bellamar (Castelldefels) amb l'estació de FGC de Sant Boi de Llobregat. En les properes setmanes, els dies feiners s'incrementarà la freqüència de pas, que passarà dels 15 minuts actuals a 12 minuts. A banda, també es millora la freqüència dels festius, que passarà de 30 a 20 minuts.

http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... sa/llistat



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1847

Entrada Autor: albert28 » Dimarts 22/01/2019 22:27




Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1847

Entrada Autor: albert28 » Dimecres 23/01/2019 20:09

Noves línies exprés E81 i E98 i millora L97

La nova línia del servei AMB Exprés E81 connectarà de forma directa per l'autopista C-32 i la C-31, Can Tries (Gavà) amb la Plaça Espanya de Barcelona. La freqüència de la línia serà cada 30 minuts, durant tot el dia.

La nova línia del servei AMB Exprés E98 connectarà de forma directa, per l'autopista C-32 i la Ronda de Dalt Les Panes (Gavà) amb la Zona Universitària i Maria Cristina (Barcelona). La freqüència de la línia serà cada 5-10 minuts, en hora punta de matí en sentit Barcelona (de 7 a 10h) i en hora punta de tarda en sentit Gavà (13:30-19:30h).

D'altra banda, també es millora l'oferta de la línia L97 millorant la regularitat de la freqüència a 15 minuts durant tot el dia i incorporant vehicles articulats, que permeten incrementar la capacitat en ambdós sentits en la connexió entre Bellamar (Castelldefels) i la Plaça Reina Maria Cristina (Barcelona) via Gavà i Viladecans. Addicionalment, també es posa en servei l'L97 en festius, cada 30 minuts.

D'aquesta manera, el corredor format per l’E98 i l’L97 millorarà la seva oferta, amb un increment del 25% de les places, tenint en compte els vehicles addicionals i la seva grandària (articulats). D'aquesta manera, hi haurà freqüències de 5 minuts (L97+E98) en hora punta de matí sentit Barcelona i freqüències de 7,5 minuts en hora punta de tarda sentit Gavà.

Millora L96 i Gavà Bus (Ga1)

D'altra banda, també es millora la freqüència de pas de la línia L96, que connecta Bellamar (Castelldefels) amb l'estació de FGC de Sant Boi de Llobregat. En les properes setmanes els dies feiners s'incrementa la freqüència de pas, passant dels 15 minuts actuals als 12 minuts. A banda, també es millora la freqüència dels festius, que es passarà de 30 a 20 minuts.

També es millora la freqüència de pas de la línia Ga1. S'incrementa la freqüència de pas, passant dels 30 minuts actuals als 20 minuts els dies feiners i dissabtes d'hivern. També millora la freqüència de pas dels 45 minuts actuals als 30 minuts els festius d'hivern.
https://www.lapremsadelbaix.es/noticies ... tobus.html



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1767
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 25/01/2019 13:19

Això és un "no parar"!! :P Dilluns a Sant Boi (Oliveras):


Salvem l'Estació de França!

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 3931
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 25/01/2019 13:58

m.h.t. ha escrit:Això és un "no parar"!! :P Dilluns a Sant Boi (Oliveras):
Y por qué ahora en 2019 y no en 1989? :x :D



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”