Per quina porta cal pujar a un autobús TMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Per quina porta cal pujar a un autobús TMB

Entrada Autor: foronda 141 » Dissabte 29/07/2023 14:33

Fins ara, els autobusos de tres portes, calia pujar per la de davant i sortir per la del mig i la de darrera tan si fos bus estandar o articulat, i els de quatre portes es pujava per las dues de davant i se surtía per las dues de darrera i la central tenia doble funció.
Desde fa cert temps observo que hi ha molta gent que puja per la porta central en busos de tres portes.
Es mes, ahir vaig agafar un bus 18XX a la línia H14, i veig que han instalat una validadora per la T-Mobilitat a la porta central.
Pensen canviar o han canviat la normativa ????



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 29/07/2023 19:14

Bona pregunta. Jo fa dies que estava pensant si fer-la, i mira, n'ha sortit tema nou.

Fa ben poc que, en un D20 que venia força ple (aquesta línia acostuma a portar articulats, però aquest era estàndar; potser un torn de reforç), però que tenia espai a la meitat del darrere (la "síndrome de la gent que no passa cap enrere") vaig acabar pujant per la porta del mig.

És quelcom, però, que veig cada cop més i no necessàriament quan el bus va molt ple. De vegades simplement és gent que està arribant a la parada en aquell moment, i ni es molesta en dirigir-se a la porta del davant. Pot ser per comoditat, per no perdre el bus si és que està a punt de tancar portes, o qui sap si algú per no pagar...

Jo suposo que el fet que des de fa temps es pugui pujar als articulats per la segona porta ha fet pensar a molta gent que això és el mecanisme habitual en qualsevol bus.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 29/07/2023 19:25

Darrerament, anant en autobusos estàndard, veig que augmenta el nombre de passatgers (amb pinta d'autòctons, a jutjar pel llenguatge corporal que denota seguretat en allò que fan) que entren per la porta del mig, per obrir-se pas entre la gent per validar el bitllet. Altres (amb la mateixa pinta d'autòctons) ni es molesten en fer aquest darrer pas.

Passant de la pràctica viscuda a la teoria desitjada, va sent hora que els busos permetin pujar i baixar per qualsevol porta, col·locant validadores a totes. Això contribuiria a reduir considerablement el temps d'aturada a les parades, i també a distribuir millor el passatge pel vehicle.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 29/07/2023 19:47

A la línia H12 és una pràctica que s'ha estès i em sembla bé, la veritat, que ho facin. Al final és lògic, que només es pugui pujar per la porta del davant és absolutament estúpid.

A mi m'ha passat, esperant la línia H4, quan va arribar el bus, era un Volvo, clar, com estem acostumats al Volvo articulat, vam pujar per la porta central quan ens vam adonar que... ostres! On són les validadores!?!? Per un moment creia que estava al darrere del bus fins que em vaig adonar que era estàndard i les validadores estaven només al davant.

Caldria plantejar-se en fotre unes quantes validadores més, va molt bé.

També cal veure si hi ha una norma que permet, en cas que el vehicle estigui ple, que es permeti sortir per la porta del davant per raons òbvies.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 30/07/2023 0:51

Em sembla que les portes del bus ja indiquen per on entrar i per on sortir, oi?

A un standard, s´ha de pujar per la porta del davant, i baixar per la porta central o darrera. Fa uns dies vaig agafar un V29, era un 78XX, i quan anava a baixar, amb el meu pare, que és un senyor d´edat gran, per la porta central, a la parada pretenia pujar al bus un individu i a sobre, sense deixar sortir abans d´entrar, doncs l´individu, llatí, volia pujar al bus abans que jo i les altres persones baixéssim. Vaig veure que l´individu, va anar cap al fons del cotxe, i es va seure, sense validar, mentre que la gent que pujava al bus, per la porta del davant, correctament i pagant bitllet, els hi va tocar anar drets. I el conductor, no va dir res. Això va ser a la pl. Virrei Amat, i nosaltres veniem de l´Hipercor, en un curt trajecte, que ho vaig passar molt malament, pel motiu que alguns ja sabeu.

Fa temps, recordo que el conductor d´un estandard, va cridar i va fer baixar a una persona que va accedir al bus per la porta central, això abans de la pandemia, ara, amb les mampares, els conductors semblen més al.liens al que passa a dins del bus, o potser és una impressió meva. També cal tenir present que molts busos, ara porten càmeres de videovigilància, i se suposa que funcionen.

De la mateixa manera, també recordo que una vegada, un conductor d´un bus estandard va permetre l´accés a un cotxet de nen, per la porta central, ja que el bus anava molt ple.

I pel que fa a baixar del bus per la porta del davant, quan va molt ple, i no es pot anar cap al fons, ho trobo bé, ja que els qui volen pujar al bus de totes maneres no ho poden fer, i han d´esperar al següent, ja que el conductor no deixa pujar més gent, en conseqüència, no és cap tipus d´obstacle que, en aquesta situació "in extremis" es pugui baixar del bus per la porta del davant. També és una cortesia, avisar al conductor que tens la intenció de baixar a la següent parada, per la porta del davant, per ser imposible anar cap al fons. Sempre que he baixat per la porta del davant ho he fet així, i mai he tingut cap problema, i donar les gràcies al conductor, al baixar, per permetre-ho.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Diumenge 30/07/2023 1:28

I per que posen validadoras de la T-Mobilitat a un bus estándar a la porta central ????



Autobusero KNY
N2
N2
Entrades: 18
Ubicació: Cornellà de Llobregat
Contacta:

Entrada Autor: Autobusero KNY » Diumenge 30/07/2023 15:53

Aquesta validadora de T-Mobilitat al passadís central, que m'ho ha comentat un conductor propi de TMB, és per les persones amb mobilitat reduïda, ja que al accedir pel mig tindríen que anar fins endevant de tot i a més està més alta que ara. Fixeu-vos sino a l'EMT de Madrid, tenen una al costat del conductor i l'altra al lloc per posar les cadires.
Imatge
Imatge



xergi
N3
N3
Entrades: 33

Entrada Autor: xergi » Divendres 04/08/2023 10:39

Aquestes del passadís central no són per a comprovar dades de la teva T-Mobilitat? Almenys a les "tuses", sí. No sé si ens estem referint al mateix, però.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 04/08/2023 11:35

Efectivament, a les "Tuses" si, pro a can TMB no.



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Dilluns 07/08/2023 16:11

Com a conductor de TMB us dic, que arriba un moment que no es pot estar dient continuament que no es pugi per la porta d'enmig al estandars.
Jo els intento educar, avegades tardo en obrir les portes de sortida si veig gent a fora que vol entrar per la 2 porta, i fins que no es van encaminant a la primera, no obro (amb la consecuent falta de paciencia de la gent qe vol baixar)
Inclus gent que estan oberta la de davant amb ningu pujant, es queda quiet a la 2 donantli cops pq s'obri. Per la obsesio d'alguns de voler entrar per la 2 porta. I aquesta eprsona veu la 1 porta oberta i segueix obsesionat volent entrar per la 2.

En els articulats de 3 protes encara es mes dificil explicar el tema per la confusio amb la majoria d'articulats de 4 portes.

Conclusio, no es tan facil que el conductor pugi fer alguna cosa, es mes jo que molts cops dic alguna cosa, m'acabo emportant insults, desprecis etc



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Dilluns 07/08/2023 16:18

iFercat ha escrit:
Dilluns 07/08/2023 16:11
Com a conductor de TMB us dic, que arriba un moment que no es pot estar dient continuament que no es pugi per la porta d'enmig al estandars.
Jo els intento educar, avegades tardo en obrir les portes de sortida si veig gent a fora que vol entrar per la 2 porta, i fins que no es van encaminant a la primera, no obro (amb la consecuent falta de paciencia de la gent qe vol baixar)
Inclus gent que estan oberta la de davant amb ningu pujant, es queda quiet a la 2 donantli cops pq s'obri. Per la obsesio d'alguns de voler entrar per la 2 porta. I aquesta eprsona veu la 1 porta oberta i segueix obsesionat volent entrar per la 2.

En els articulats de 3 protes encara es mes dificil explicar el tema per la confusio amb la majoria d'articulats de 4 portes.

Conclusio, no es tan facil que el conductor pugi fer alguna cosa, es mes jo que molts cops dic alguna cosa, m'acabo emportant insults, desprecis etc
Com ja s'ha dit, la qüestió es que aquella regla es absurda i caldria permetre l'entrada per totes les portes, com al Tram. Massa temps es perd per l'entrada només per la porta de devant. Al final cau sobre gent com tu de fer complir una regla que a ningú li agrada i que no té sentit.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dilluns 07/08/2023 17:55

A més, per ara, és perillós entrar per totes les portes. Encara hi ha cotxes sense presencia volumétrica a les portes traseres y només estan protegides per contacte.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 08/08/2023 1:31

Doncs jo penso que els qui pujen al bus standard per la segona porta, són majoritariament, els usuaris de la "T-Cuelas".

Un conductor també em va dir fa temps que el seu treball era conduir el bus, i no comprovar qui té bitllet i qui no, que aquesta funció, correspon als inspectors, que és el seu treball, i no pas el treball dels conductors.

És evident, que com a usuari del bus, empipa veure els usuaris de la "T-Cuelas" actuar amb impunitat, mentre que els altres anem amb el bitllet, que a més, inclou una assegurança obligatoria de viatgers, cosa que els de la "T-Cuelas" no hi ténen dret, en cas d´accident.

En el marc de la societat degradada en la qual vivim actualment, puc compendre que els conductors no diguin res, en aquest sentit, ni els viatgers tampoc, per evitar follons i problemes, és més sensat fer-ho així i evitar discusions. Doncs, et poden treure una navalla, o un ganivet, en qualsevol moment.



jgomezs
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: jgomezs » Dimarts 08/08/2023 13:11

A mi mai m'ha semblat que hi hagi tanta lògica a seguir, simplement m'he guiat pels botons de la porta. La primera s'obre segur, i la resta si tenen un botó de obrir des de fora, és que es pot obrir des de fora.

Al principi de portar cotxet de bebé intentava entrar sempre per la segona porta, perquè pel disseny dels busos és més complicat arribar-hi des de la primera porta, i a vegades pràcticament has d'anar atropellant gent perquè el passadís es estret i s'hi queden com un estaquirot. Però un dia el conductor em va dir que no ho fes perquè des del seu lloc només pot estar atent a la gent que baixa per la segona porta, no la que puja, i podria tenir un accident. Així que bé, doncs a atropellar gent, si és el que se'm requereix per arribar a un lloc segur per al cotxet.

Per un costat entenc que emprenyi la gent que es cola, però també he de dir que quan el bus va ple, prefereixo que es colin i entrin/baixin ràpid, a quedar-me cinc minuts més a cada parada perquè es fa una cua per entrar, i "siusplau passin al final de l'autobús", i ningú es mou, etc, etc...



França451
N9
N9
Entrades: 2239
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 09/08/2023 16:25

Hay una cosa que ha dicho Óscar que plantea un posible problema que tiene fácil solución. Ya que el billete es una norma que hay que cumplir, en caso de accidente es muy fácil solucionar la asistencia médica. Actualmente en el sistema sanitario para cualquier cosa que vayas sólo te atienden si tienes la correspondiente dosis actualizada de vacuna COVID, al menos hasta hace muy poco era así. Bien, pues ya que se han dado vida en implantar esa norma, que puede ser tan discutible como otras, en caso de accidente, los T-Cuelas, que no reciban asistencia del servicio médico de urgencias de la Generalitat. Es tan dácil como comprobar en los heridos si en su documentación llevan billete y comprobar que está validado.
Que eso no sería éticamente correcto, me diréis algunos? Bueno, lo de las vacunas para recibir asistencia médica a mí tampoco me parece justo y se ha estado haciendo, por lo que al sistema sanitario no le cuesta absolutamente nada negar la asistencia a una persona sin billete o que no lo ha validado, en caso de accidente. A estas alturas del siglo XXI me parece una estupidez apelar al juramento hipocrático en la medicina cuando el mismo sistema hace un par de siglos que se pasó dicho juramento por el arco de triunfo.


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

jgomezs
N6
N6
Entrades: 168

Entrada Autor: jgomezs » Dimecres 09/08/2023 19:57

No sé qué tiene de fácil una solución que no tiene efecto, le complica la vida a gente que sí hace las cosas bien, y no es ética y probablemente tampoco constitucional.
En primer lugar, si la posibilidad de revisores no asusta a los T-cuelas, los va a asustar un peligro de accidente que es aún más improbable?
En cambio en el momento de un accidente, los médicos en vez de preocuparse en hacer su trabajo se tienen que preocupar en pedir billetes? Si alguien está inconsciente quién sabrá encontrarle el billete?
Éticamente claro que sería un problema, de hecho no sé si me he perdido algo, que yo sepa nunca se dejó de atender a no vacunados, lo único obligatorio era la mascarilla.
Y legalmente, las multas y sanciones tienen que seguir un cierto principio de proporcionalidad, por eso no te pueden meter en la cárcel por pisar un césped prohibido, [sarcasmo] o por manifestarse en contra del gobierno de turno[/sarcasmo]. Puedes justificar una multa de 5000 euros diciendo que es lo que se ahorra el colado entre vez y vez que lo pillan, más un extra disuasorio. Pero no dejarlo sin asistencia médica en una emergencia.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 09/08/2023 21:11

França451 ha escrit:
Dimecres 09/08/2023 16:25
Actualmente en el sistema sanitario para cualquier cosa que vayas sólo te atienden si tienes la correspondiente dosis actualizada de vacuna COVID, al menos hasta hace muy poco era así.
Aquesta barbaritat, caldria que la demostressis. I no valen vaguetats de l'estil "m'ho han dit" o "ho sé de bona tinta".

Les afirmacions fortes han d'estar fonamentades. No som a Sálvame ni a Tiktok.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 743
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dijous 10/08/2023 3:04

No vull fer "off-topic", però aquesta noticia d´ahir, és un clar exemple del que us deia, davant de qualsevol problema, millor callar-se la boca:

Ataca al conductor de un autobús en marcha y lo lanza a la calle en Valencia: todo por el abono de transporte.

https://elcaso.elnacional.cat/es/notici ... 30102.html



hola04
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Entre L’R2 i L’R4

Entrada Autor: hola04 » Divendres 11/08/2023 22:21

Guigui ha escrit:
Dimecres 09/08/2023 21:11
França451 ha escrit:
Dimecres 09/08/2023 16:25
Actualmente en el sistema sanitario para cualquier cosa que vayas sólo te atienden si tienes la correspondiente dosis actualizada de vacuna COVID, al menos hasta hace muy poco era así.
Aquesta barbaritat, caldria que la demostressis. I no valen vaguetats de l'estil "m'ho han dit" o "ho sé de bona tinta".

Les afirmacions fortes han d'estar fonamentades. No som a Sálvame ni a Tiktok.
No em compareu Sálvame amb Tiktok, si us plau, un respecte a la historia de la nostra televisió. Respecte al tema de les portes, crec que s’hauria de deixar entrar i sortir per totes les portes, i si aixó suposa frau, que posin mitjans per combatre’l, s’ha d’oferir la màxima competibilitat i fiabilitat reduint el temps de trayecte, tenir a tothom passant per una porta… I sinó, que tanquin totes les parades i que nomès s’hi pugui accedir validant. (Es molt difícil fer-ho, surrealista, pero si volem combatre el frau).

PD: M’agradaria saber quan s’ha donat una informació tant forta a Sálvame sobre la COVID, TikTok es un centre de fakes news, pero Sálvame mai ha fet aquelles coses, per criticar Sálvame, s’ha de veure, es molt greu menysprear la història de la nostra televisió.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 12/08/2023 13:01

Al Barcelonès Nord tenim la línia B15 que és la única que va servida amb busito (a part de la B84 però literalment si no opera una opera l'altra) i hi ha la norma "no escrita" que es pot entrar per la porta del darrere, que originalment va destinada a PMR i gent amb cotxets o carro de la compra, però que hi ha validadora i s'ha comprovat que és més àgil pujar per aquesta porta que per la de davant, perquè s'obre més ràpid.

En canvi a la resta de línies si vas amb cotxet o carro, el més comú és entrar per la porta del davant i encara que les especificacions dels busos per aquí sembla que demanen que posin menys seients a la part davantera del bus, segueix sent una caqueta perquè és molt incòmode fer passar el cotxet del nen o el carro de la compra per aquesta zona. Per què no posen més seients, deixen totes les màquines indra en mode validació en lloc de comprovant, perquè veure l'estat de la targeta es pot fer a qualsevol estació de metro, que hi ha moltes i a part ja que ens forcen a tenir un "smartphone", també hi ha una altra eina per fer això.

En conclusió: permetre l'entrada per la porta del davant i la del mig, sortida per la del mig i la del darrere. En busos de dos portes, entrada per totes i sortida per la del darrere. Si el bus va ple, permetre sortida per la de davant si és necessari.

Per últim encara que fora de context, perdoneu, deixar de comprar rampes automàtiques (sobretot les telescòpiques). Estalvi de 18000 euros més el manteniment, que es podria aprofitar per millorar altres aspectes dels busos com sistemes embarcats (les màquines indra o els nous BKB estrets són un insult a l'evolució humana). Els alemanys ja ho han vist als anys 90 que les rampes manuals són la solució definitiva.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”