Les rampes automàtiques a debat. 30 anys després, cal revisió?

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Renfe445  
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Les rampes automàtiques a debat. 30 anys després, cal revisió?

Entrada Autor: Renfe445 » Dijous 17/08/2023 22:26

I tema propi ale!
Fran-Ikarus ha escrit:
Dijous 17/08/2023 13:44
Però a Alemanya qui les opera? El conductor -deixant el seu lloc tal i com es comenta-, o els propis usuaris?

Aquí l'ús de la rampa s'ha tornat bastant freqüent (lògicament, per això s'hi van afegir, i és esperable i desitjable), i si ha de ser el conductor, parant el bus, baixant, operant, tornant a seure al bus, etc. a banda dels riscos ja esmentats, el temps de parada augment significativament (i busos d'altres línies que vinguin al darrere esperant sense poder accedir a la parada)
Em diuen que conductor. De fet em diuen que hi ha alguns models que no tenen tirador, és un forat que necessites alguna clau o alguna cosa per fer de tirador, cosa que a lo millor tenen els nostres busos i no m'he fixat. :martell1

En fi penso que és un debat interessant, vist des del punt del professional i del usuari. Si podem preguntar a tothom, tindriem moltes opinions diferents.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Dijous 17/08/2023 23:12

Caram sí eh, els riscos enormes de anar a obrir la rampa. I les hores que es triga, en canvi la rampa automàtica que s'està un estona en obrir i tancar, i sort si no es queda atascada en algun lloc, que això ho he vist un munt de vegades.
És un punt de mira molt espanyol allò de que el conductor no hagi de sortir ni un mil•limetre de la feina d'estrictament conduïr. No confiem en la capacitat del conductor d'obrir una rampa manual sense trencar-se un braç, i menys encara en que pugui deixar 30 segons la cabina de conducció sense que algú es robi el volant. La cosa es tractar a tothom com si fossin pàrvuls.
Imagineu, a suïssa (i en algún lloc d'alemanya i també a Italia) fins i tot hi ha uns busos amb catenària anomenats troleibus, que de vegades si el trolei se surt del cable el conductor ha de sortir i colocarlo de nou estirant d'un fil. I tampoc s'acaba el món.

És una senzilla pregunta de si les rampes automàtiques compensen en temps, economia i fiabilitat respecte a rampes manuals. La resposta evidentment es que no. I bueno, recordo que a Terrassa els busos tampoc no en tenen rampa automàtica i es trigava 30 segons en obrir i tancar-la.
La rampa automàtica es un luxe, una "pijada", segurament motivada pels sindicats de TMB que no volen que els conductors s'hagin d'embrutar les mans o barrejarse amb el populacho.



Avatar de l’usuari
foronda 141
N8
N8
Entrades: 849
Ubicació: Poblenou

Entrada Autor: foronda 141 » Divendres 18/08/2023 0:57

No es tan sols el temps que es perd o si al conductor s'embruta las mans o no, es que menys TMB las demés empreses encara cobran en efectiu els billets, i durant l'ausencia, l'hi pot "volar" la recaudació a mes dels objectes personals.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 746
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Divendres 18/08/2023 1:24

No entenc el nerviosisme del passatge del bus quan es fa ús de la rampa, i la porta no s´obre fins que la rampa estigui estesa o recollida. Trenta anys després, encara alguns són incapaços d´entendre-ho, i criden "porta, porta, porta", quan la rampa encara està en moviment.



Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Entrada Autor: Elefant » Divendres 18/08/2023 10:25

foronda 141 ha escrit:
Divendres 18/08/2023 0:57
No es tan sols el temps que es perd o si al conductor s'embruta las mans o no, es que menys TMB las demés empreses encara cobran en efectiu els billets, i durant l'ausencia, l'hi pot "volar" la recaudació a mes dels objectes personals.
Osigui, el que deia, no confiem en que el conductor pugui ausentar-se ni un minut sense assumir que algú robarà alguna cosa.
A més de que els conductors s'ausenten habitualment al final de la línia...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 18/08/2023 10:49

oscar440 ha escrit:
Divendres 18/08/2023 1:24
No entenc el nerviosisme del passatge del bus quan es fa ús de la rampa, i la porta no s´obre fins que la rampa estigui estesa o recollida. Trenta anys després, encara alguns són incapaços d´entendre-ho, i criden "porta, porta, porta", quan la rampa encara està en moviment.
Bé, el nerviosisme esporàdic d'algú no serà un problema si, quan se n'adona, generalment al cap d'uns segons, de que la seva reclamació d'obrir la porta és incompatible amb el moviment de la rampa, la persona rectifica i, com a mínim, calla i otorga...

El problema seria un individu amb un punt ja alt de narcissisme, tal que fins i tot amb l'explicació davant seu, volgués portar la raó i que li haguessin habilitat una operació deshabilitada i, per tant, físicament impossible.

Algun n'hi ha, d'aquests, però crec que en general la gent se n'adona, del seu error, i para de liar-la (això sí, els crits nerviosos ja quedan emesos, i poca gent demana perdó en veu alta quan veu que s'ha equivocat)

Aquest nerviosisme és equiparable al de pitjar 2, 3, 4, 5, 6... cops molt seguits el botó d'obertura de la porta del metro, com si el botó hagués de fer cas per insistència.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”