Propuestas para la mejora de los autobuses de BCN

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

L51 i L52

Entrada Autor: Javi M » Dimarts 03/12/2013 21:58

Adolescent barceloní ha escrit:Aquí teniu una proposta meva com a nova xarxa. El plànol està en desenvolupament; de moment he posat moltes de les H (encara me'n falten), algunes V, i tres D. A més, l'he extesa pel Barcelonès Nord i Sud.

https://www.google.cat/maps/ms?msid=215 ... ae0d&msa=0
Els noms de línia L51 i L52 ja estan agafats. En qualsevol cas, la lletra L correspon a les línies del Llobregat, i la B a les del Besòs, per tant tampoc seria idònia aquesta nomenclatura.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 03/12/2013 22:02

Javi M ha escrit:Els noms de línia L51 i L52 ja estan agafats. En qualsevol cas, la lletra L correspon a les línies del Llobregat, i la B a les del Besòs, per tant tampoc seria idònia aquesta nomenclatura.
Ja, però el que vull és unificar nomenclatures (de L1 a L50 per a les del Baix Llobregat, i de L50 a L99 pel Barcelonès Nord). També havia pensat números a partir del 200.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 04/12/2013 5:57

Al Baix Llobregat no n'hi ha prou amb 50. Es tindria que fer els 2xx per un costat i els 3xx per l'altre.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimecres 04/12/2013 11:17

Ecomobisostrans ha escrit:Al Baix Llobregat no n'hi ha prou amb 50. Es tindria que fer els 2xx per un costat i els 3xx per l'altre.
Doncs ja ho modificaré. La ideia és seguir la mateixa estructura de H V D el més possible.


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Sanato
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: Sanato » Dimecres 04/12/2013 12:17

Trobo que ficar lletres a les denominacions de les línees d'autobús equival a embolicar la troca. Molt més fàcils de recordar només amb número (algú recorda, als anys 80, la SBD-5R? Hi havien vàries amb aquestes denominacions tan "senzilles"...). De fet, estic pràcticament segur que a la llarga, per aclamació popular, les H, V i D acabaran desapareixent. Direm agafar el 20 i no el D20. Per cert que fer coincidir aquestes dues línies en un tram de l'Av. Paral.lel, pot prestar-se a moltes confusions

Per re-numerar les línies d'autobús existents, urbanes o no, s'hauria d'agafar com a model el que es va fer a principis de la dècada passada amb les carreteres. Només per posar un exemple: 1x verticals, 2x horitzontals, 3x diagonals...

D'altra banda a l'illa de Mallorca ho tenen millor organitzat: http://www.tib.org/portal/web/ctm/autobus/seccio/100


Cada vez que subes al tren, empieza una nueva aventura...
Renfe: siempre se puede viajar peor

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 05/12/2013 14:27

Sobre el tema de la nomenclatura de les línies de bus a l'àrea de Barcelona, ja hi ha un fil obert: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=6&t=6488


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 06/12/2013 18:58

sag470 ha escrit:Escurçament de la 36 i 41 a Cementiri Poblenou
Ja seria tot un detall que el 36, en sentit Mar, s'aturés a Taulat-Ciutat de Granada, a uns metres de l'entrada lateral al Cementiri de l'Est, i, per acabar d'adobar-ho, en una parada existent on només s'hi atura el 26, i no suposaria cap mena de problema. Té nassos que, des de Roc Boronat, travessi mig cementiri longitudinalment sense aturar-se, i s'espera per a fer-ho fins a gairebé 3 carrers més enllà, a Icària-Bogatell.

Òbviament, la gent (sovint gran, per "llei de vida") que l'agafa per visitar els seus familiars difunts, al cementiri, no surt tampoc als Powerpoints de TMB.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 16/12/2013 20:32

A part de la Nova Xarxa de Bus, tenen pensat com millorar el bus a la Diagonal (tram Pius XII → Francesc Macià)? Hi ha tram d'hores que els autobusos perden molt de temps en els creuament amb carrers com Gran Via III, Numància.... i un viatge per la Diagonal se't fa etern. Tant fer carril bus però desprès a Numància molts canvien a l'esquerra de tot per evitar els cotxes que giren des del lateral cap Numància, i tres quarts del mateix a Pius XII i Maria Cristina.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Diumenge 12/01/2014 20:23

Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que és ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se també amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nº de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada línia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres línies, com la 46 o la 9.

I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 12/01/2014 21:11

Ecomobisostrans ha escrit:Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que és ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se també amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nº de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada línia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres línies, com la 46 o la 9.

I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
Jo veig més capaç de millorar el servei per part de BaixBus abans que Can TMB :)



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 14/01/2014 2:31

José Mora (autobuses de Barcelona) ha escrit:Lanzadera de la cochera de Horta
El 15 de diciembre del 2003 y al entrar en servicio las cocheras de Horta se creó esta línea exclusiva para empleados de TMB. Se trata de una línea en circunvalación que parte de las cocheras para seguir por la Cta. de Horta, Av. Estatuto de Cataluña, Rbla. Carmelo, Dante, Pº Maragall, Av. Virgen Montserrat, Luís Sagnier, Ramón Albó, Escocia, Av. Meridiana, Pº Fabra y Puig, Pi i Molist, Pº Verdún, Pl. Lluchmajor, Vía Julía, Via Favencia, Pl. Karl Marx, Ronda de Dalt y Cocheras de Horta. Su horario es de 3.00h a 6.30h y de 22.00 a 01.00h, con una frecuencia de 20 minutos los dias laborables. Internamente su numeración es la 990. Mapa: http://cv.uoc.es/~jmora/lineas/mapa/lanzadora_horta.pdf

Lanzadera de la cochera del Triángulo
Existe una lanzadera de la cochera de Triangulo que pasa por Sta. Coloma, Badalona, San Adrían y vuelve a la cochera del Triángulo. Internamente se llama con el número 980.
I dic jo, que ja que hi són aquestes línies no podrien ser per tothom, i tindríem 2 magnífics bus del barri que complementarien la oferta a unes hores on el transport es ben escàs?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Dimarts 14/01/2014 17:13

Tantmateix a les CON triangle i Horta, n'hi ha també a les CON Ponent i Zona Franca?
Ecomobisostrans ha escrit:Jo fusionaria el H12 amb el 65 i el 165 (deixant alternativament un expres i un fent les parades), perque la veritat es que és ben absurd el troç que se solapen de Pl.Espanya a Gornal, solapant-se també amb el 46, totes les de Baixbus i el metro. Mantindria el nº de cotxes de manera que hi hauria cada 6 min. en total i cada 12 a cada línia (enlloc de 7 i 14). Si els biarticulats no hi caben pel Prat sempre poden anar a altres línies, com la 46 o la 9.

I de les Baixbus faria que 1 de cada parell sigui expres, sense parades des de l'hospital de Bellvitge fins a Pl.Espanya. P.ex. L70, L81, L87 i L95 exprès i L72, L80, L86 i L94 fent les parades.
Lo de Baixbus lo trobo positiu. Es podria fer anar per dins la C31 fins la Campana i a partir d'allà realitzar les parades de pas fins Pl.Espanya.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimecres 28/05/2014 19:37

He fet aquesta proposta per fusionar els autobusos 115 i 125, creant 2 circunval·lacions (una mica a l'estil de l'1 i el 2 d'Hosp. Així es millora la comunicació entre els 2 barris i al circular en els 2 sentits s'evita fer tanta volta i permet simplificar els recorreguts. Amb 1 cotxe més que ara n'hi hauria prou (2 per línia) encara que lo ideal seria que la blava vagi amb 3:

Imatge



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 15/07/2014 7:38

Mes d'una vegada he pensat amb allargar el 70 des del C/Badal fins a Constitució a través de Pavia/Canillejas i Riera Blanca, i llavors se m'ha ocorregut que es podria fusionar amb el 91, encara que quedi una línia estrambòtica, la finalitat no es anar de principi a final. I pensant mes enllà, m'ha vingut al cap una altra idea per crear 2 grans circunval·lacions que serien molt útils: 70+91+14 (crec que els feiners suficient amb els torns actuals, els festius farien falta uns 5 més):
Inici a l'actual terminal del 70 de Bonanova, fer tot el recorregut del 70 fins a Badal, Pavia, Riera Blanca, Constitució, d'allà fer el recorregut del 91 fins al mercat de Sant Antoni i el del 14 de nou fins la terminal de Bonanova. I el mateix al revés. I llavors el troç del 14 de Pl.Catalunya a Pla de Palau se'l pot quedar algun altre, p.ex. el 66.

Ademés, el 41 es podria allargar també fins aquesta terminal, anant per Ganduxer i tornant per Escoles Pies i Fc.Perez Cabrero, que ja es el que farà el V el dia que es faci.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 01/08/2014 21:16

Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulàlia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta, ja que a Gran Via ja n'hi han d'altres. De pas els he fet la proposta de connectar La Bordeta amb Badal amb algún dels autobusos de la zona, per exemple el 70. Ja us diré que em contesten.



Avatar de l’usuari
Busman
N7
N7
Entrades: 430
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Busman » Dissabte 02/08/2014 11:19

Ecomobisostrans ha escrit:Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulàlia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta, ja que a Gran Via ja n'hi han d'altres. De pas els he fet la proposta de connectar La Bordeta amb Badal amb algún dels autobusos de la zona, per exemple el 70. Ja us diré que em contesten.
De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. Eulàlia.


Imatge

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 02/08/2014 23:37

Ecomobisostrans ha escrit:Acabo d'enviar a la EMT una proposta que em faig creus que no estigui feta perque cau de calaix i no requereix cap recurs extra: El N13 direcció Barcelona, al arribar a Santa Eulàlia gira per Riera Blanca, Av.Carrilet i Gran Via, quan lo llògic seria seguir recte per Constitució fins Moianès, donant servei a La Bordeta.
Ara que menciones lo del Nitbus, no sé si s'hauria de suggerir a EMT i aquesta als alcaldes, de posar carrers correctes o revisar les reyes perquè ara entenc que no pugui complir horaris linies com la N15 sentit Barcelona passants per carrers estrets, girs complicats (si els cotxes apaquen be), semafors desincronitzats... Vale que s'ha de cobrir força zona però que menys que adecuar els carrers.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 03/08/2014 0:49

Busman ha escrit: De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. Eulàlia.
Fins on arribava antigament la L52?



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 04/08/2014 18:09

Busman ha escrit:De fet, al principi de fer-se la N13 i quan era la LN2 ja circulava per La Bordeta enlloc de Gran Via. La van treure quan van limitar la L52 a Sta. Eulàlia.
Però això va ser per unes obres, quan aquestes van acabar es tenia que haver tornat a la normalitat.
albert28 ha escrit:Ara que menciones lo del Nitbus, no sé si s'hauria de suggerir a EMT i aquesta als alcaldes, de posar carrers correctes o revisar les reyes perquè ara entenc que no pugui complir horaris linies com la N15 sentit Barcelona passants per carrers estrets, girs complicats (si els cotxes apaquen be), semafors desincronitzats... Vale que s'ha de cobrir força zona però que menys que adecuar els carrers.
Això en el cas de Constitució no afecta, és un carrer per un se circula perfectament, l'únic gir pronunciat es de Gavà a Moianès, però al ser direcció obligatòria per tots ningú aparca malament, per tant no hi ha problema.
Javi M ha escrit: Fins on arribava antigament la L52?
Fins Pl.Espanya. El van retallar cap a 2001 o 2002.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 08/08/2014 3:17

Otra propuesta para el 115 sería convertirlo en 2 líneas de circunvalación cerrando el círculo por Badal, por ejemplo:
Constitució, Riera Blanca, Casteràs, Badal, Brasil, Av.Madrid, Vallespir, Puiggarí, Enric Bargés
y en sentido contrario:
Enric Bargés, Melcior de Palau, Comtes de Bell-lloc, Av.Madrid, Brasil, Sants, Bassegoda, Riera Blanca, Constitució



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”