Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Re: Nous carrils VAO i bus a l'entrada de Barcelona

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 17/01/2013 0:31

Doncs sort que ha fet marxa enrere, ja que si vas a 100km/h (límit del carril) i et trobes un autobús de cara, les conseqüències poden ser bastant greus...Ara, error del conductor de l'autobús, de no adonar-se que els panells lluminosos de Meridiana indicaven que el BUS/VAO estava tancat ni que hi havien les creus vermelles enceses a sobre del carril BUS...(i si no estaven enceses ho trobo encara un error més greu!!!)


Salutacions,

Oriol

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1037
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 20/01/2013 18:09

El carril VAO recibe solo el 1,3% del tráfico de la colapsada C-58

https://docs.google.com/file/d/108yGmG3 ... 78ifh/edit



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23382
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 20/01/2013 18:17

No entenc a què ve el títol (no he pogut llegir el contingut de l'article, ja que no tinc accés a Google Docs). El carril VAO no es va fer per descongestionar l'autopista com a tal, sinó per a bonificar determinats vehicles. Que això s'estigui gestionant de millor o pitjor manera (vegeu VAO tancat a determinades hores, quan hi ha congestió, etc.) és un altre tema.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1037
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dilluns 21/01/2013 1:05

No entenc a què ve el títol (no he pogut llegir el contingut de l'article, ja que no tinc accés a Google Docs).
Perdón. Había olvidado compartir el documento. Ahora ya es público.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 22/01/2013 17:12

Sembla que a l'SCT s'han posat les piles i ja recorren al BUS-VAO per desembossar la C-58 en cas de col·lapse. En els últims 7 dies, ja s'ha obert 3 vegades per a tots els vehicles.



Marcel Estadella
N6
N6
Entrades: 311
Ubicació: Sabadell
Contacta:

Entrada Autor: Marcel Estadella » Dimarts 22/01/2013 18:14

victorcasta ha escrit:Sembla que a l'SCT s'han posat les piles i ja recorren al BUS-VAO per desembossar la C-58 en cas de col·lapse. En els últims 7 dies, ja s'ha obert 3 vegades per a tots els vehicles.
Havia de passar. Amb el que ha costat l'obra, si es veu buida, els cauran les ires als polítics. Realment, fer aquesta obra faraònica va ser un brindis al sol sense justificació.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 07/02/2013 10:12

Sembla que a la conselleria s'han adonat que el carril VAO no rutllava, que a partir d'abril el podran utilitzar també cotxes amb 2 ocupants. També s'està estudiant que sigui només d'entrada a Barcelona.

Font: http://bit.ly/XpRrd3



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22796
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/02/2013 11:40

victorcasta ha escrit:Sembla que a la conselleria s'han adonat que el carril VAO no rutllava, que a partir d'abril el podran utilitzar també cotxes amb 2 ocupants. També s'està estudiant que sigui només d'entrada a Barcelona.

Font: http://bit.ly/XpRrd3
Uns cracs, això és el que son. Doncs vaja carril d'alta ocupació! :x



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22796
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/02/2013 13:43

http://www.lavanguardia.com/vida/201302 ... ctica.html

Santi Vila asegura que el carril Bus-VAO tenía "mucha ideología y poca práctica"

El conseller de Territori justifica los cambios adoptados y admite que su departamento no está "contento" con su rendimiento



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 22796
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 17/02/2013 14:33

http://www.transportpublic.org/componen ... de-la-c-58

PTP i ADENC denuncien el procés de planificació i els criteris d'explotació del carril Bus-VAO de la C-58

PTP Comunicats i presentacions - General
Escrit per PTP
divendres, 15 de febrer de 2013 12:12


Al Conseller de Territori i Sostenibilitat, al President de la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya, als grups parlamentaris, al Síndic de Greuges, a la Comissió Europea i als mitjans de comunicació.
La posta en marxa del carril Bus-VAO (3 ocupants) de la C58 ha posat al descobert uns fets que ja es veien a venir: la manca de funcionalitat real de la inversió i l'escassa capacitat per promoure una mobilitat més eficient. L'ús del VAO és testimonial i les millores d'oferta i demanda al servei d'autobusos totalment insuficients. En tot cas, els resultats han sorprès molt a la baixa en front les previsions intuïdes.

Davant aquest resultat entenem que no és suficient la denúncia política i el desmarcament d'uns responsables polítics respecte dels anteriors. L'obra ha estat feta a través de l'administració, i la coherència amb la denúncia política imposa revisar el procediment que ha permès la construcció d'aquest carril Bus-VAO. Les responsabilitats a esclarir han de comprendre tot el procediment de l'obra, des del projecte a la seva fiscalització, assumpció tècnica i explotació. Tanmateix s'han de justificar les motivacions per rebaixar la consideració d'alta ocupació, de 3 a 2 ocupants, prevista per al mes de març. Aquest fet atempta contra l'esperit inicial del projecte, que és potenciar l'alta ocupació i el transport públic a l'eix de la C-58, i converteix una actuació construïda en nom de la mobilitat sostenible en una ampliació viària més. El Govern hauria d'estudiar altres mesures més coherents amb l'esperit inicial del projecte, com ara l'especialització de la infraestructura en el transport públic bidireccional o incrementar l'ocupació dels vehicles privats amb mesures de gestió. Allò que importa no és omplir el carril Bus-VAO de vehicles sinó de persones, i un autobús pot portar-ne cinquanta.

Sabem, per experiència repetida, com els estudis de trànsit i els de les rendibilitats de les infraestructures han estat portats repetidament de forma poc consistent i com han estat presents només com a legitimació d'una decisió ja presa prèviament.

Per tot això demanem:
Primer: Que d'ofici el Conseller obri un expedient de depuració de responsabilitats que comprengui tant la tramitació interior com la fiscalització i revisió del projecte redactat per professionals externs.
Segon: Que la Comissió de Territori del Parlament de Catalunya endegui sessions de control sobre el procediment i els elements de context que han portat a aquesta realitat.
Tercer: Que el Síndic informi si aquest cas és únic i quins haurien de ser els mecanismes que esmenessin una ja vella tradició de l'administració.
Quart: Que la Comissió Europea, institució que ha finançat la meitat de la inversió, prengui cartes en l'assumpte i vigili de forma fefaent l'atorgament d'ajudes a projectes mancats de justificació o amb justificacions parcials.
i Cinquè: que els mitjans de comunicació expressin i difonguin la demanda social de major rigor en el treball de les administracions públiques.
Denunciem que aquest carril Bus-VAO és un cas espectacular dins una llarga línia de tradició de mancances dels projectes i de les tramitacions per part de les administracions, de la qual en són alguns exemples:
(1) Que els mateixos funcionaris que dirigeixen els projectes de l'administració i que se'n responsabilitzen siguin els responsables de respondre les al·legacions dels ciutadans, fent alhora de jutge i de part. Tenim l'experiència repetida de topar amb murs administratius degut a la manca de receptivitat per part de l'administració de les al·legacions que no són admeses per qui està directament compromès en un determinat projecte i solució.
(2) Que les administracions es tapen les unes a les altres i admeten les mancances de l'altra, tot deixant els ciutadans com a únics vigilants i denunciants de les mancances i ocultacions. Per exemple: un impresentable i deficient estudi de mobilitat en l'Estudi Informatiu de la B40 per part del Ministerio de Fomento no ha estat ni mencionat per part de les al·legacions de la Direcció General de Carreteres de la Generalitat, i han de ser els ciutadans qui ho posin de manifest.
(3) Que tot i els canvis en les direccions polítiques dels Departaments de la Generalitat, fruit dels canvis de govern, sovint els mateixos funcionaris mantenen les mateixes inèrcies i les mateixes maneres de fer, de manera que arriben a esdevenir un obstacle major davant els canvis progressius que no pas els polítics que encapçalen els Departaments .
En conclusió, si no fos amb crus fracassos com el del carril Bus-VAO de la C58, la ciutadana es mantindria encara més indefensa i amb la impossibilitat real de vetllar, fer un seguiment, participar i ser escoltada en les decisions de les administracions. Aquest cas demana un profund aclariment.
NOTA. Aquest no és un cas de corrupció (delicte que penalitza el benefici particular en l'exercici de la funció pública). Aquest és un cas de mala gestió, que també ha de ser bandejada. L'Estatut de Catalunya avalat pel Tribunal Constitucional reconeix el dret a la bona administració a l'article 30.
ADENC-EdC, PTP
Catalunya, 15 de febrer de 2013



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/02/2013 17:34

I hi afegeixo, que el desmontin i ho deixin tal com estava abans de fer aquesta obra.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23382
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/02/2013 20:31

Si retornen a les arques públiques tot el que n'han extret per fer aquesta obra tan faraònica com inútil, endavant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 17/02/2013 22:20

Això no pot ser.
Una obra d'aquest tipus les constructores, equips d'enginyers i la resta de treballadors no en tenen la culpa i menys la resposabilitat de la idea i execució d'aquesta obra.
A més, no es poden tornar un diners que han desaparegut en sous i/o inversions.

Desmontar-ho implica una inversió, certament, però seria una mostra de conscienciació i responsabilitat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23382
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/02/2013 22:38

Com tampoc pot ser que una colla d'il·luminats, emparats en uns fons aparentment inacabables que no són seus, s'emboliquin en experiments de bruixot sense cap mena d'avaluació seriosa.

Però com sempre passa en aquest país, la culpa no és de ningú.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 18/02/2013 14:47

Doncs sento discrepar:

-Estic fart que es questionin totes les infraestructures previstes, de manera reiterada i sistemàtica, que beneficien a la comarca del Vallès Occidental. Estem farts de pagar i no rebre res a canvi.
-Els "senyors" de la PTP haurien de callar doncs ells són els màxims responsables de la situació actual.
-Si es tracta de gestió nefasta, exigim que els habitants de la comarca del Barcelonès, sense dubte extremadament mimada, que donin exemple i tanquin, de manera inmediata i definitiva, les línies 4, 9, 10 i 11 del metro senceres, la prolongació de la línia 5 al Carmel i ja de pas el tram Horta-Sagrera, el tram Lesseps-Trinitat Nova de la línia 3, el tram Hospital de Bellvitge-Plaça Espanya de la línia 1 i el tram Clot-Badalona de la línia 2. Evidentment, també exigim que es dinamiti a la màxima potència i sense escatimar recusos de cap mena els túnels per tal de provocar el màxim de perjudici possible i impedir llur reobertura, el retorn amb uns interessos del 200% dels diners malbaratats en aquestes infraestructures (sumant evidentment els diners esmerçats en llur destrucció), i en els casos que per l'ona expansiva de la dinamitació del túnel alguna casa resultés destruïda en cap cas donar facilitats de cap mena a les persones afectades. També exigim la clausura de les línies d'autobús paral·leles a les línies de metro clausurades a mode de càstig, així com prohibir l'ús del transport privat per part dels habitants d'aquests barris, amb l'expropiació de llurs vehicles per facilitar-los a famílies d'altres comarques que sí els neccesiten per manca de transport públic així com reordenar aquests carrers a fi de facilitar la circulació a velocitats de l'ordre de uns 100 km/h i prioritat absoluta en aquests barris per parts dels vehicles de la resta de comarques.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 18/02/2013 16:15

Coi, si que vas fort....


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 18/02/2013 16:35

UT596001 ha escrit:-Els "senyors" de la PTP haurien de callar doncs ells són els màxims responsables de la situació actual.
?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4233
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dilluns 18/02/2013 16:43

L'odi és molt dolent...



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 18/02/2013 16:48

Doncs a mi em sap greu discrepar amb tu UT596001. Per molt que diguis, llençar una quantitat de diners impressionant relacionat amb l'aprofitament que es pot treure del carril BUS-VAO no és discriminar el Vallès...és llençar diners. Aquest carril BUS-VAO ha costat MOLTS diners, per a un ús que, de moment, no ha justificat la inversió feta (i que fa que s'hagi replantejat ja el cambiar els criteris per a que hi passi més gent), i a més, per una distància que és relativament curta i que l'estalvi de temps serà de 10-15 minuts com a màxim. Potser hauria sigut més fàcil haver fet primer el de la Diagonal i B-23, que no requereix grans viaductes ni coses semblants, que és el que dispara el cost de l'obra.
oriolp13 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 18/02/2013 18:56, en total s’ha editat 1 vegada.


Salutacions,

Oriol

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dilluns 18/02/2013 17:25

Recordant experiències a Xile es podria fer el següent, tothom qui entri a Barcelona estigui obligat a dur un teletac (o com se'n digui), llavors, abans d'entrar a Barcelona uns pòrtics amb lectors de matrícules i detectors de teletacs i així fer el mateix que el BUS-VAO. Cotxes amb pocs passatgers ( que es determini el nombre) se li cobra un peatge, tanmateix a camions (per dir quelcom) i busos, cotxes etc, etc no paguen.
Es podria fer un registre de persones que sempre van soles, per tal que no paguin el registre i també altres mesures per cobrir més bé o bé, per fer-ho d'una manera flexible,


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”