Canvis de recorregut de línies de bus de l'AMB

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Desapareix l'11, modifiquen la 133 i creen la 134 TMB

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/04/2024 17:26

La línia 11 desapareix, i es modifica una de barri i se'n crea una de nova:

https://ajuntament.barcelona.cat/premsa ... gularitat/

La línia 11 d’autobús es reestructura en dues noves línies de proximitat per guanyar temps i regularitat

16/04/2024

El proper dilluns 22 d’abril es posen en marxa les noves línies: la 134 (Nou Barris) i la línia 133 (Sant Andreu), que fins ara funcionava com a Bus del Barri
Les freqüències de pas es milloren, s’augmenta la capacitat de passatge i permetran una millor comunicació amb punts de referència com el CAP de Sant Andreu



A partir d’aquest dilluns 22 d’abril, Nou Barris i Sant Andreu comptaran amb dues noves línies de bus que substituiran l’actual línia 11 (Trinitat Vella-Roquetes) per tal de millorar el servei als dos districtes. La mesura s’estableix per part de l’Ajuntament de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) després d’analitzar la regularitat i la freqüència, i compartir-ho amb els veïns i els districtes. Així, amb la substitució de la línia 11 per aquestes dues noves línies de proximitat, la 133 i la 134, s’augmenta l’oferta de transport públic per a les persones usuàries de Sant Andreu i de Nou Barris, amb una millor freqüència de pas i una major cobertura i connectivitat amb els equipaments sanitaris i culturals.


Línia 134 (Nou Barris)

Aquesta nova línia circular, amb terminal única a Roquetes, tindrà el mateix recorregut que la línia 11 fins al passeig d’Andreu Nin amb el carrer Rosselló i Porcel, on haurà de girar a l’av. Meridiana per arribar a l’estació de Fabra i Puig, just darrere de l’estació d’autobusos. Des d’allà enllaçarà amb la seva ruta actual.

Amb un recorregut de 8,4 quilòmetres, es calcula un temps de volta de 55 minuts i amb una freqüència de pas d’entre 15 i 18 minuts els dies feiners, mentre que els dissabtes s’estima que la freqüència sigui d’uns 20 minuts i, en festius, d’entre 24 i 27 minuts. Així, es millora la freqüència respecte a l’actual línia 11.

A les parades ja existents que donen servei als CAP’s de Roquetes, Chafarinas i Rio de Janeiro, amb la nova parada d’intercanvi amb la línia 133 a Fabra i Puig també es millora la connexió a l’estació de bus i de tren Sant Andreu Arenal, així com amb l’estació de metro de Fabra i Puig i altres línies de bus. A més, es millora la comunicació per arribar al CAP de Sant Andreu, centre sanitari de referència per a una part important de la població de Nou Barris tant per l’assistència d’especialitats com la realització de proves.

Dins dels canvis de mobilitat derivats de la reestructuració de la línia 11 en aquestes dues noves línies s’han ajustat alguns girs per millorar-ne la freqüència al carrer Almansa (afectació en les parades Via Favència / Almagro i Via Favència / IES Guineueta) i a l’av. Meridiana (afectació en les parades passeig d’Andreu Nin / Rosselló i Porcel, passeig d’Andreu Nin / Parc Esportiu Can Dragó, passeig d’Andreu Nin / Av. Rio de Janeiro i Vèlia / Pi Garrigó) i s’han creat dues noves parades: una davant de les Piscines de Can Dragó al carrer Rosselló i Porcel i una nova parada d’intercanvi entre les dues línies a Fabra i Puig propera al CAP Sant Andreu. La connexió entre les línies 133 i 134 en aquest sector es troba a 150 metres (uns 2 minuts).

A banda d’aquesta nova àrea d’intercanvi, les persones usuàries també disposen d’altres d’alternatives en bus: H4 (Zona Universitària / Bon Pastor), H6 (Zona Universitària / Onze de Setembre), V29 (Diagonal Mar / Roquetes) i 60 (Besòs Verneda / Vall d’Hebron).


Línia 133 (Sant Andreu)

Fins ara aquesta línia funcionava com a Bus del Barri, des de la seva creació l’any 2018, unint els barris de Baró de Viver, Sant Andreu del Palomar i el Bon Pastor. Amb aquesta modificació es converteix en una línia de proximitat circular. Amb terminal única a Carretera de Ribes, circularà pel lateral de l’av. Meridiana i baixarà pel carrer Malalts per donar servei a l’eix comercial del barri de Sant Andreu. La connexió amb el barri de Bon Pastor es farà pel carrer Sant Adrià i s’ampliarà a Baró de Viver per donar servei al CUAP Casernes.

Amb aquest canvi no només s’optimitza el servei sinó que també s’amplia la capacitat de passatge i de places per a persones amb mobilitat reduïda al passar a operar la línia amb busos estàndards. Pel que fa a les freqüències, estaran en 15 minuts en dies feiners, 20 minuts en dissabte i entre 37 i 40 minuts en festius, millorant així les freqüències de pas. I, a més, s’amplia l’horari de servei en caps de setmana.

Pel canvi del tipus de vehicle que farà el nou recorregut, s’ha adequat la infraestructura del carrer Ciutat Asunción amb unes obres ja executades que permetran l’accés a un bus estàndard al carrer Clariana.

TMB ha previst una campanya informativa que inclou un fullet explicatiu, cartells a les parades i a l’interior dels autobusos de la línia, a més d’informadors en alguns dels vehicles i en algunes parades els dies previs de vigència de la mesura i el mateix dilluns 22.



Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 746
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Diumenge 21/04/2024 2:08

Queixes veïnals contra l’eliminació de la Línia 11 de bus de TMB al Bon Pastor.

Les associacions de veïns asseguren que amb els canvis els busos tindran menys freqüència de pas i les parades queden més allunyades dels habitatges.

https://beteve.cat/mobilitat/queixes-ve ... on-pastor/



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”