http://www.elperiodico.com/
---------------------------------------------
Els taxis tindran un canal audiovisual amb publicitat
1. • La iniciativa es posarà en marxa abans d'un mes en uns 100 vehicles
2. • L'oposició critica que l'explotació del servei no s'hagi atorgat per concurs
JORDI SUBIRANA
BARCELONA
Els taxis de Barcelona incorporaran abans d'un mes un canal audiovisual que emetrà informació cultural i d'oci i publicitat. La iniciativa, aprovada per l'Entitat Metropolitana del Transport (EMT) al juliol, es posarà en marxa en 100 vehicles, encara que l'empresa Taxispots, que explota el servei, espera que en un any portin les pantalles uns 1.000 vehicles, dels 10.500 que formen la flota. CiU i PP denuncien irregularitats en la concessió i vinculen Taxispots al PSC.
Les televisions, de vuit polzades, oferiran la informació en català, castellà i anglès. La pantalla s'instal.larà al sostre, darrere del conductor, i només serà visible per als passatgers. S'exhibiran talls humorístics, notícies sobre Barcelona i una agenda cultural, tot i que una part important de les projeccions seran publicitàries. Un sistema similar ja funciona a Londres, Copenhaguen i Nova York.
Les informacions es projectaran en bobines que duraran entre 12 i 18 minuts i que es canviaran un cop al mes. La pantalla estarà en funcionament des que el cotxe arrenqui, tot i que el passatger podrà demanar al taxista que apugi o abaixi el volum o que apagui la pantalla.
NORMES D'ÚS
Fonts de l'Institut Metropolità del Taxi (Imet) van explicar que se'n preparen unes normes d'ús, que es redactaran abans de finals d'any, per vetllar "per un ús ètic", evitar que el client "sigui metrallat per la publicitat" i controlar la informació que s'hi emet. No obstant, segons l'Imet, la redacció de les normes no és una condició obligatòria per posar en marxa aquest servei, ja que l'activitat està regulada per la llei de publicitat dinàmica del Parlament.
La implantació inicial suposa per a Taxispots una inversió d'uns 120.000 euros, uns 1.000 euros per pantalla. Als taxistes el servei no els costa res. Segons Eduardo Ferro, de Taxispots, totes les despeses van a càrrec de l'empresa. Al contrari, cobren uns 130 euros al mes per instal.lar la pantalla, segons Esteban Moreno, president de l'Associació de Taxistes Autònoms de Catalunya (Atac). Aquest col.lectiu ha firmat un acord amb Taxispots per subministrar a aquesta empresa els cotxes que portaran la publicitat. L'Imet va informar que altres dues empreses preparen una iniciativa semblant a la de Taxispots.
La concessió del servei a Taxispots es va produir enmig d'una polèmica, ja que tant CiU com PP van considerar que hi havia una vinculació de Taxispots amb el PSC. Ahir, l'Imet, Taxispots i Atac van negar aquesta relació. No obstant, tant Ramon Riera, del PP, com Jaume Ciurana, de CiU, van opinar que la concessió s'hauria d'haver fet mitjançant un concurs i havent regulat abans els continguts i el criteri de les emissions. Segons Ciurana, no té sentit redactar les normes després que es posi en marxa el servei.
Hora i data actual: Dimecres 05/06/2024 7:36
Els taxis tindran un canal audiovisual amb publicitat
Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 6993
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Els taxis tindran un canal audiovisual amb publicitat
Entrada Autor: wefer » Dijous 05/10/2006 10:40
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”
Salta a
- Transport Ferroviari / Transporte Ferroviario
- ↳ Ferrocarril àrea Barcelona / Ferrocarril área Barcelona
- ↳ Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña
- ↳ Ferrocarril en general
- ↳ Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario
- ↳ Propostes ferroviàries / Propuestas ferroviarias
- Transport per carretera / Transporte por carretera
- ↳ Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público
- ↳ Vehicles privats / Vehículos privados
- Altres tipus de transport / Otros tipos de transporte
- ↳ Aeri, marítim i altres / Aéreo, marítimo y otros
- ↳ Transport en general / Transporte en general
- Temes Diversos / Temas Varios
- ↳ Història del transport / Historia del transporte
- ↳ Nou mapa d'elements i cotxeres dels tramvies antics
- ↳ Mapa d'elements històrics a Barcelona (versió 2007)
- ↳ Trobades i esdeveniments / Encuentros y eventos
- ↳ Oci i divertiments / Ocio y divertimentos
- ↳ Comunicats del Fòrum / Comunicados del Foro
- ↳ Suggeriments i proves / Sugerencias y pruebas
- Enllaços
- ↳ Enllaços recomanats / Enlaces recomendados
- ↳ Trenscat.cat
- ↳ Wefer.com
- ↳ Museu del Transport de Barcelona (NOU)
- ↳ Fundación Ferrocarriles Españoles
- ↳ ARCA
- ↳ Autobuses BCN
- ↳ TMB
- ↳ FGC
- ↳ RENFE
- ↳ Amics del Carrilet del Delta de l'Ebre
- ↳ Revista de Ferrocarrils
- ↳ Federació Catalana d'Amics del Ferrocarril
- ↳ Promoció del Transport Públic (PTP)
- ↳ Associació d'Amics del Ferrocarril de Barcelona
- ↳ Agrupació Ferroviària 5a Zona
- ↳ El web del Tren d'Olot
- ↳ Carrilet de Sant Feliu de Guixols a Girona
- ↳ ASSOTRAM
- ↳ Rodalies de Catalunya
- ↳ Rodalia.info
- ↳ ARMF
- ↳ Tren de La Pobla de Llillet
- ↳ Històries del transport per carretera de Catalunya
- ↳ Reclamacions EMT-AMB
- ↳ Associació per la Preservació del Patrimoni Ferroviari i Industrial de Móra la Nova
- ↳ Agrupament Ferroviari de Barcelona
- ↳ Plataforma per a la Defensa d'un Ferrocarril Públic i de Qualitat
- ↳ Con la voluntad de perdurar
- ↳ ADEMAS bloc
- ↳ Red ferroviaria de Barcelona
- ↳ Ferrocarriles de España
- ↳ Bloc de Territori i Sostenibilitat
- ↳ Rails i ferradures
- ↳ Notes de transport públic al Barcelonès Nord
- ↳ Club Ferroviari de Terrassa
- ↳ Associació d’Amics del Ferrocarril de Valls i de L’Alt Camp
- ↳ Gran Metro de Barcelona
- ↳ TB Transportes de Barcelona
- ↳ Bloc d'ACEMA
- ↳ Historias del tren
- ↳ Historia de la Seat
- ↳ Cremallera de Núria
- ↳ Mou-te
- ↳ Tren de Palau
- ↳ Centre de Modelisme Ferroviari de Sabadell (CEMFE)
- ↳ Amics del Bus
- ↳ Ral·li d'Autobusos Clàssics de Barcelona
- ↳ Rails sense fronteres
- ↳ Los tranvías de vapor de España
- ↳ AFEVI Amics del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú
- ↳ ASAFEGI, Associació d’Amics del Ferrocarril de les Comarques Gironines
- ↳ AEHA: Associació d'Estudis Històrics de l'Automoció
- ↳ Grup Ferroviari Mataró
- ↳ Cercle Històric Miquel Biada BCN Mataró
- Índex del fòrum
- Totes les hores són UTC+02:00
- Elimina les galetes
- Privadesa
- Condicions
- Contacta amb nosaltres