El preu del bitllet de l'autobús (cartes al director)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

El preu del bitllet de l'autobús (cartes al director)

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 12/01/2007 10:40

El preu del bitllet de l'autobús
El Punt, 11.01.07
VICENÇ MARQUÈS. És que potser el gasoil és més car a Sabadell que a Valladolid? A què ve aquesta qüestió, diran vostès. Doncs ve a tomb perquè em penso que ens estan prenent el pèl i els diners, en el preu del bitllet dels autobusos urbans de Sabadell. Estant uns dies de vacances en un petit poble de Castella i Lleó, ara per Cap d'Any, vaig anar a passar unes hores a la capital de la comunitat, Valladolid. Vaig voler veure una sèrie de diorames (pessebres en diem aquí, «belenes» en diuen allà) i, com que feia bastant fred, em vaig decidir a fer els recorreguts d'un pessebre a l'altre amb autobús, allà on era possible. I oh sorpresa! Saben vostès quan en fan pagar allà d'un bitllet d'autobús? Doncs agafin-se fort no fos cas que caiguessin d'esquena de la forta impressió! 0,95 cèntims d'euro! Aquí ens en fan pagar 1,20 euros, amb l'augment que hi ha hagut, evidentment!, l'1 de gener. Senyores i senyors!, que són quaranta-dues peles de més, de les d'abans, de diferència! I amb uns autobusos allà, que donen setanta voltes als autobusos d'aquí, tret dels últims que la concessionària TUS ha adquirit, que sí que són molt bonics i s'hi va molt bé. Però per Sabadell no circula cap autobús amb gas natural. Allà sí! Cada dia més!I a moltíssimes parades, fa més de tres anys que tenen instal·lat el sistema que, per satèl·lit, s'avisa l'usuari del temps que manca perquè arribi determinat autobús. Aquí està instal·lat a molt poques parades. Tot això, i més, amb menys preu en el bitllet! Com s'explica aquesta diferència? Com és que allà poden gaudir de tots aquests avantatges i aquí no, pagant com paguem més diners que ningú? Bé, a Barcelona encara és més car. Però Barcelona no és la meva ciutat.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 12/01/2007 11:29

Diria que aquesta carta al director l'ha escrit algú de per aquí... :roll: :roll: :D :D

El preu del bitllet canvia a cada població. A Martorell em sembla que és no val més de 25 o 30 cèntims, mentre que a Salt es paga 1.15. És a dir, que depèn més dels ajuntaments que no pas del gasoil o d'altres coses...


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Divendres 12/01/2007 12:21

aarongilp ha escrit:Diria que aquesta carta al director l'ha escrit algú de per aquí... :roll: :roll: :D :D

El preu del bitllet canvia a cada població. A Martorell em sembla que és no val més de 25 o 30 cèntims, mentre que a Salt es paga 1.15. És a dir, que depèn més dels ajuntaments que no pas del gasoil o d'altres coses...
T'has passat eh! Fa anys que no l'utilitzo, però recordo que com a mínim costava 65 cèntims. Aquests 25 o 30 cèntims potser és la tarifa per a jubilats. Per cert, a veure si el bus urbà de Martorell l'inclouen a la tarifa integrada d'una vegada!



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Divendres 12/01/2007 13:23

En un fil re-perdut de per aquí es va fer una llista dels preus dels urbans de Catalunya i no sé si era Martorell, Manresa o algun altre poble proper a aquests però el tenia a 25 cèntims l'any passat. És el que té tenir mala memòria.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 12/01/2007 18:59

aarongilp ha escrit:En un fil re-perdut de per aquí es va fer una llista dels preus dels urbans de Catalunya i no sé si era Martorell, Manresa o algun altre poble proper a aquests però el tenia a 25 cèntims l'any passat. És el que té tenir mala memòria.
Quin és l'autobús urbà més barat de Catalunya?

Segons el fil, Solsona amb només 0,20 EUR el bitllet. El més sorprenent és que l'empresa explotadora és Alsina Graells! :o



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Divendres 12/01/2007 20:22

Mira, aarongilp, ja podem sortir de dubtes:
UT596001 ha escrit:Fa uns dies vaig agafar el bus urbà de Martorell i tenia aquests preus:

Bitllet senzill...0,45 euros
Bitllet reduït....0,25 euros
Bono 10.........3,10 euros

Per tant, encara més barat que a Manresa
Com que aquest missatge és del 26 d'agost de 2005, suposo que una mica haurà pujat ja. Imagino que deu estar sobre els 50 o 55 cèntims.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 13/01/2007 10:26

L'urba de Solsona va començar costant 20 centims però al juliol de 2006 va passar a costar 60 centims amb una tarjeta de 10 viatges a 3 euros. L'empresa explotadora es Alsina Graells, però qui paga aquest servei es el consell comarcal del Solsonès. Tambe es cosa del C.C. que el trajecte La Coma - St.Llorenc de Morunys - Solsona costi nomes 1 euro pels estudiants, quan per la resta val 3 i pico o 4.



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 13/01/2007 11:03

Algú te comptes del que costa realment el transport públic?

Normalment es parla del preu del viatge, però quan costa realment i quanta part paguem dels impostos?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 13/01/2007 13:46

No només costos derivats de l'explotació en sí, senyors. Cal tenir en compte les externalitats: ocupació de la via pública, contaminació...El vehicle privat, en aquest sentit, s'endú la palma... :twisted:


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dissabte 13/01/2007 21:05

Jo crec que s'hauría de fer un nou impost sobre ocupació territorial per als cotxes. Segons el que ocupi un cotxe en centimetres cubics, haurà de pagar lo necesarí. La gent evitaría comprarse vehicles que ocupin força, com els 4·4, furgonetes, monovolumens per a poques persones, etc... El Bus, no paga per ser tranport públic, igual que el tranvia (que té plataforma reservada, i consequentment, el seu propi territori), i el metro.

Amb la condició de que tot el que es recauda amb l'impost, s'inverteixi en transport públic.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”