XARXA ÚNICA BUS AMB NÚMEROS I LLETRES (ÀREA METROPOLITANA)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 17/02/2007 9:46

Albert ha escrit:Per mi, cal aplicar algun criteri de nomenclatura a la llarga llista de línies interurbanes que surten de l'EMT. Actualment les diverses empreses que tenen la concessió de les línies que fan les relacions entre ciutats de la segona i tercera corona cap a BCN, i les relacions entre municipis que no són a la corona central no ténen cap mena de nomenclatura estructurada. Tenim els clàssics cartells estil "De tal a qual per tal puesto" o bé algo tipus "C2", on la C no vol dir res i el 2 tampoc. El més senzill: números a seques. Col·locar una lletra segons comarques, per exemple, ens provocaria problemes per escollir-les: Alt Penedès/Baix Penedès, Vallès Occidental/Oriental, ... Amb els números en tenim prou, però hauran de ser totes ells de 3 xifres.

A l'interior de l'EMT ja hi ha, més o menys, una nomenclatura que es segueix. Tenim els Lxx o Bxx, que si els treiem les lletres, llavors passarien a tenir 3 xifres com els interurbans de fora l'EMT.

Els autobusos locals no es confonen entre ells precisament pel fet de ser locals. Al continu urbà de BCN, això no és tan fàcil, i el millor seria incloure'ls a la nomenclatura general de l'ETM. Al cap i a la fi, suposo que tots ells estan integrats i no cal diferenciar-los més que pel número.
Això és més o menys el que volia dir jo, una manera molt fàcil i ràpida d'identificar un autobús. I en el cas dels continus urbans, exactament el mateix, ja que molts cops els urbans d'alguns pobles toquen d'altres...Fugint un moment de BCN, només per posar l'exemple, ens trobem que l'urbà de Salt toca Girona (i hi té una parada), pel que seria més apropiat posar-li com a id. "12" que "LC", amb el qual dius que és un Circular però no d'on.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 18/02/2007 12:25

UT596001 ha escrit:
Guigui ha escrit:Respecte al tema de les numeracions confuses a l'ATM, ja vaig exposar-ne la meva opinió en aquest fil (bé, de fet, vaig desviar-l'hi aprofitant el tema). Però atès que aquí, pel propi tema, la qüestió sembla més adient, rellanço la meva idea: Què costaria que l'ATM finalment posés ordre en la numeració caòtica que hi ha? El més sensat crec que seria deixar de banda aquesta combinació de lletres i números i utilitzar exclusivament una numeració de tres (o, si cal, quatre) dígits, deixant les línies d'un i dos dígits per Barcelona/TMB. Sembla que, oficialment, ja hi ha un esquema fet, amb els centenars d'acord amb la zona, però al final, cada empresa fa el que li dóna la gana.

O sigui, l'ATM no podria, ni que sigui una sola vegada, fer justícia al seu nom?
Jo la numeració (ja ho vaig dir en un altre fil) la faria segons aquesta manera:
-Del 1 al 99 urbans de qualsevol municipi. És a dir, Barcelona tindria els seus números, L'Hospitalet els seus, Cornellà els seus, Badalona els seus, Sabadell els seus, Girona els seus, Salt els seus...

Bé estic totalment en contra que municipis com Barcelona o l'Hospitalet tinguin cadascun una enumeració del 1 al 99. Perquè Barcelona i L'Hospitalet son la mateixa ciutat. Son diferents Municipis amb la seva història i propi ajuntament però el mateix sòl d'Urbanització. Son municipis que tant sols els separa un carrer. Us imagineu la línia 1 de bus de Bcn i la línia 1 de L'H passant molt aprop d'ells quin embolic! I això també ho crec de Sant Adrià, Santa Coloma, etc.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”