Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Biarticulats

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 12/01/2014 16:26

res_publica ha escrit:Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB :bleah
Si et fixes en el que es diu pel fil, sí que existeixen.

Amb la resta de la crítica coincideixo a grans trets.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Diumenge 12/01/2014 16:39

Guigui ha escrit:
res_publica ha escrit:Los biarticulados, existen ¿? O son una campaña muy cara de marketing de TMB :bleah
Si et fixes en el que es diu pel fil, sí que existeixen.

Amb la resta de la crítica coincideixo a grans trets.
Si, si, tienes toda la razón, he leído el hilo antes, sé que existen como autobuses, incluso he montado en el 3901... pero voy más allá... cumplen o no la función de autobuses urbanos ¿? o sólo es pura publicidad ¿? como el bus del vino (somontano pe) o de la nieve (formigal pe) o similares... que transportan gente (son buses) pero sólo aparentemente, porque cumplen la función publicitaria de las bodegas o de las pistas de ski...

Yo no sé la respuesta, sólo sé que es difícil de demostrar su existencia funcional como bus...


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 12/01/2014 22:52

¿Quieres decir si se aprovecha su capacidad? ¿Si alguna vez van tan ocupados que se justifique su presencia en lugar de un articulado?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dilluns 13/01/2014 2:25

Fran-Ikarus ha escrit:¿Quieres decir si se aprovecha su capacidad? ¿Si alguna vez van tan ocupados que se justifique su presencia en lugar de un articulado?
Este, también, sería un tema importante a tratar, si los articulados de la H12 en determinados momentos tienen capacidad para asumir la afluencia de usuarios, y, si, por ello, afecta al servicio general de la línea. En este sentido, creo que un elevado número de viajeros en determinadas franjas horarias genera unos problemas que bien dos validadoras y 18 metros de bus no solucionan. Ahí entrarían en juego los biarticulados... una opción válida para resolver el problema, si realmente sirven como autobuses.

Un bus normal, pe el 6015, tan feliz lo vemos en la H8, un día, otro día... ¿por qué? Porque es un bus, sirve para transportar a grandes cantidades de gente... los buses belgas, deberían de cumplir esa función, pero no lo hacen o no pueden. ¿Por qué? No tengo la respuesta... aunque si nos paramos a reflexionar un poco, conocemos de ellos:
- su cochera: Zona Franca
- el dinero que se han gastado por cada vehículo
- el gasto y el tiempo en formación de mecánicos y conductores
- su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
- objeto publicitario, podéis encontrarlo en la TV, twitter, Facebook, revistas... a ver cuanto tardan en cederlo para alguna peli o anuncio ¿?
- que se dejan ver poco, pero cuando los vemos, le dedicamos un tiempo a mirarlos
- que vienen a ser el experimento de una forma nueva de entender la movilidad; un know-how que TMB intenta poner en práctica y que si le sale bien, le reportará prestigio
- que son para los autobuseros fotógrafos lo que un siluro a un pescador, una espera larga y lenta, pero una gran recompensa.

Entre otras cosas


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dilluns 13/01/2014 16:32

res_publica ha escrit: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/01/2014 16:51

Home, al BCNRail hagués estat ja pràcticament "Éste viene aquí a provocar" :)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 13/01/2014 23:24

raulitinbcn ha escrit:
res_publica ha escrit: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades
En cambio la factura de 800.000 euros nos da para mascar un buen rato... y sin la larga vida que tienen los vehículos eléctricos a catenaria, como trenes, tranvías y trolebuses....



Avatar de l’usuari
res_publica
N6
N6
Entrades: 253
Ubicació: Barcelona-Estació de França, Zaragoza-Delicias, Madrid-Puerta de Atocha

Entrada Autor: res_publica » Dimarts 21/01/2014 23:04

alf_ ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:
res_publica ha escrit: - su utilidad exhibidora como "pieza de coleccionista" o "invento del milenio" en eventos de toda índole: Ferias de híbridos, expos de transpotes, rallies...
En el BCNRaíl no estaba, y en el calendario de TMB tampoco ... Le dura poco a TMB las novedades
En cambio la factura de 800.000 euros nos da para mascar un buen rato... y sin la larga vida que tienen los vehículos eléctricos a catenaria, como trenes, tranvías y trolebuses....
Tengo la sensación de que tendremos que mascar mucho, seguro que alguno más cae... quedarán muy bien verlos pasar en la renovada plaza de las Glorias Catalanas. :ok


Sabes el chiste del tren ¿?
No.
Suele pasar.

MiquelS
N4
N4
Entrades: 46
Ubicació: Sant Andreu del Palomar

Entrada Autor: MiquelS » Diumenge 09/02/2014 9:54

Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 25/02/2014 10:33

res_publica ha escrit:Si, si, tienes toda la razón, he leído el hilo antes, sé que existen como autobuses, incluso he montado en el 3901... pero voy más allá... cumplen o no la función de autobuses urbanos ¿? o sólo es pura publicidad ¿? como el bus del vino (somontano pe) o de la nieve (formigal pe) o similares... que transportan gente (son buses) pero sólo aparentemente, porque cumplen la función publicitaria de las bodegas o de las pistas de ski...

Yo no sé la respuesta, sólo sé que es difícil de demostrar su existencia funcional como bus...
Pel que sembla, a partir d'aquesta setmana els biarticulats compleixen una altra funció: punts wifi. No he trobat cap enllaç obert que posar aquí (notícia divulgada via Facebook)

Aquí són una mica optimistes, i relacionen la wifi amb la línia H12 en general... Més d'un es frustrarà quan hi pugi, a un dels articulats normals:

http://wifi-free.mobi/tmb-bus-h12-wifi- ... ain/490446


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 25/02/2014 17:45

MiquelS ha escrit:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 25/02/2014 17:57

Ecomobisostrans ha escrit: de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Amb el respecte que mostren els ciclistes per la senyalització general i la resta de vehicles per les bicicletes, no sé qui en sortirà més malparat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 25/02/2014 17:57

Veient l'exquisit respecte pels semàfors en vermell que hi ha a Barcelona allà on passen vehicles més grans que haurien de fer por, els "ceda el paso" en un carril en principi exclusiu...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

França451
N9
N9
Entrades: 2240
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dimecres 26/02/2014 22:07

Ecomobisostrans ha escrit:
MiquelS ha escrit:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Pues que me aspen, pero en el plano he visto mil veces este recorrido, y sin embargo, sobre todo algunos fines de semana, cuando me iba a patita a la Torre del Barò, pasando por la Meridiana, vi sentido CAMP NOU (no sueño, iban dirección Camp Nou), los H8 en el cruce de Fabra i Puig con Avinguda Meridiana, de hecho creo que tengo afotado dos sábados distintos el H6 en su cabecera, y se ve dos H8 uno tras otro, que venía de Pg. Fabra I Puig a girar a la Avinguda Meridiana. Y no sé por qué me dio por pensar que ese era su recorrido habitual. Y en la foto se veían el H6 y el H8 a la vez en la misma foto.

Ya me he fijado que no es su recorrido habitual, pero, ¿por qué con frecuencia van por aquí?


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

pau5321
N7
N7
Entrades: 448
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: pau5321 » Dimecres 26/02/2014 23:11

França451 ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:
MiquelS ha escrit:Hola a tots;

Cuant fa ja mès de dos mesos de la posada en servei de la linia H8 de La Maquinista a Camp Nou els veins de la Sagrera segueixen veient pasar el bus sense opció a poder agafarlo.

M'explico; desde la parada de Sagrera-Parc Pegaso fins a la de Meridiama-Metro Sagrera no hi ha cap parada , es a dir mès d'un km.

Mentres de baixada hi ha una a Garcilaso, per anar cap el centre no hi ha cap ni una per tant nyap. Fa falta urgentment una parada a Sagrera - Garcilaso dons sembla ser que a Garcilaso no es pot posar perque hi ha un carril-bici. !!! tè tela !!!


Aquet mateix problema tambè estaba a Segre- Passeig La Habanna i viceversa on es deixaban sense opció d'agafar o baixar del bus a tots els veins que viuen allá pero fa justament 15 días es va adonar d'aquet altre nyap i las van posar.

Tant costa fer bè las cosas desde un bon començamemt ?????
Ostres es veritat! Amb la parada que proposes de Sagrera-Gargilaso ja quedaria una separació raonable, de totes maneres si fa falta posar una parada sobre un carril bici es posa, com es fa a Amsterdam, se li posa un ceda al paso al carril bici i s'hi posa la parada.
Pues que me aspen, pero en el plano he visto mil veces este recorrido, y sin embargo, sobre todo algunos fines de semana, cuando me iba a patita a la Torre del Barò, pasando por la Meridiana, vi sentido CAMP NOU (no sueño, iban dirección Camp Nou), los H8 en el cruce de Fabra i Puig con Avinguda Meridiana, de hecho creo que tengo afotado dos sábados distintos el H6 en su cabecera, y se ve dos H8 uno tras otro, que venía de Pg. Fabra I Puig a girar a la Avinguda Meridiana. Y no sé por qué me dio por pensar que ese era su recorrido habitual. Y en la foto se veían el H6 y el H8 a la vez en la misma foto.

Ya me he fijado que no es su recorrido habitual, pero, ¿por qué con frecuencia van por aquí?
Eso tengo entendido que solo pasó la primera semana de servicio, estaban las fiestas mayores de Sagrera, y habían cortado Garcilaso, así que se desviaban en vez de girar calle Sagrera seguían recto por Paseo Fabra i Puig, Meridiana hasta Metro Sagrera (sin parada desde Pg Fabra i Puig- Neopàtria hasta Metro Sagrera)


http://propostesdemobilitat.wordpress.com
Una página con propuestas de autobuses y metro


http://tutorialesparavagos.wordpress.com
Si no sabéis hacer algo en el PC, aquí hay solución para todo.

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dijous 27/02/2014 23:56

Una curiositat. Ara que caldrà agafar dos busos en comptes d'un per anar al mateix lloc (potser millorant el temps total i tot), quan TMB doni dades d'ús del transport públic, multiplicarà els viatges per dos automàticament?



Avatar de l’usuari
Henry 030
N4
N4
Entrades: 68
Ubicació: Barcelona (Verdaguer L4-L5)

Entrada Autor: Henry 030 » Diumenge 02/03/2014 20:47

Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.


Volem un museu del transport a Barcelona!!!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 02/03/2014 21:41

Home, per dir que vols que a la línia que utilitzes tu t'agradaria que hi posessin els busos més nous, no cal entendre gaire de busos.

Què és "entendre de busos"? Voler anar en els més nous, i els no tan nous pels altres?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dilluns 03/03/2014 0:03

Henry 030 ha escrit:Una cosa que no m'agrada de la segona fase de la NXB és que a la concorreguda H8 ens han endosat els 63xx que ja tenen 9 anys mentre que a la V3 que no necessita articulats hi han posat els moderns 62xx que s'haurien d'haver quedat a zona. A més no entenc perquè a la H12 i la D20 els caps de setmana són quasi tot 60xx moderns i a la H8 ens tenim que tragar els 63xx. Em sembla que el que va planejar tot això no enten gaire de busos.
Personalment, m'importa un rave si viatjo en un 6200, un 6300 o un 3500. Però clar, hi ha gent que prefereix anar amb disseny que anar a un lloc. Passa alguna cosa?
Ja m'agradaria que tornessin, els 3500... :(



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2374
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dilluns 03/03/2014 0:12

Renfe445 ha escrit:Ja m'agradaria que tornessin, els 3500... :(
(offtopic)El 3500 està preservat.(/offtopic)


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”