Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 22/12/2016 12:42

Fran-Ikarus ha escrit:Part de la gent que va a l'Hospital del Mar potser no ho fa en les millors condicions possibles, com perquè li sigui igual fer un trasbordament o no fer-lo... És d'aquelles coses que no es veuen en PowerPoints ni en frases conceptuals com ara "transbordaments òptims", sinó en la vida pràctica de la població...
Però això és aplicable a tota la gent que va a qualsevol hospital, no només als que van a l'Hospital del Mar!!!!
I no crec que tothom hi tingui connexió directa des del seu barri, no?


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dijous 22/12/2016 13:15

Però és que el barri de St. Martí (on visc, més exactament en Fluvià entre Huelva i Guipúscoa) sempre ha tingut i tindrá canvis constants. Ara mateix, amb lo de la 5a fase s'eliminen la 26, la 36 i la 40. Vale que són línies que gairebé mai en la meva vida he fet servir i vale que en posaran noves línies verticals (la V29 y la V31) per aquestes tres. Però ja no serà lo mateix en alguns aspectes. La 40 ja no anirà fins a Urquinaona, la 26 ja no anirà fins a Fabra i Puig i Virrei Amat, la 36 deixarà de conectar la Meridiana amb l'Hospital de Mar... Són comoditats, que malgrat les freqüències que tenen aquestes línies actuals, es perderan. Que és molt probable que arribi abans a aquests llocs fent servir dues línies de la NXB (una vertical i una horitzontal)? Segurament que sí, però ja no serà lo mateix que ara.

I espera... Que si continuem amb lo de la 5a fase, es suprimirà (això sí, un cop estigui en funcionament el TRAM per la Diagonal) la línia més collonuda i una de les més ben parides de TMB, la 33. Aquesta línia que conecta Verneda, Sant Martí, Mallorca, St. Joan, Psg. de Gràcia, Macià, universitats i altres llocs destacats de la Diagonal, a més de punts estratègics per enllaçar amb metro i bus, ens la fotran amb un pam de nassos! Jo que estudio a L'H, al costat mateix de la Pl. Europa, si ara agafo el 33, em baixo a Zona i allà L9 fins a Can Tries/Gornal, en un futur seria: H10 o B24, enllaç en la Diagonal amb el TRAM i després L9.

I espereu, que això només és una petita part de tots el canvis planejats...



Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Dijous 22/12/2016 20:30

Miquel ha escrit:El que fa falta, són línies de zona. Més aviat són línies de barri però més àmplies, uneixen diferents punts clau del districte o zona a tractar, amb la xarxa de NXB de la zona, ferrocarril, i per suposat, són els encarregats a grans trets de penetrar correctament dins el barri. Si la NXB te busos cada 5-7 minuts, les de zona poden anar a 10-12 minuts.

Per una banda tindriem les línies de la NXB, que són les encarregades de travessar la ciutat. Les de zona, que distribueixen i arriben més eficaçment allà on les de la NXB, pel seu plantejament no han d'arribar i fan més parades que aquestes. I finalment hi hauria les de Barri, que són les més petites i entren als llocs de més difícil accés.

Això és a mi el que semblaria òptim, el que no trobo la gràcia es a mantenir línies de bus pseudo solapades completament amb la NXB només per estalviar fer un enllaç.
Yo comenté en el Facebook de Congres/Indians y en amics del bus sino recuerdo mal, de prolongar el bus de barri 132 desde Borbón por Felipe II y solaparla a la línea 20 en su desaparición hasta final Calle Cuenca/Pg. Maragall o Dos de Mayo/Industria para que puedan acceder también la Cruz Roja y Sant Pau. A la vuelta que hiciera la entrada en el Congreso como el 20 por Vid, Cardenal Tedeschini , Riera de Horta con sus respectivas paradas y a su ruta de Arnau D'Oms. De esta manera seguirían teniendo acceso rápido y cómodo al Ambulatorio y conectarían con las tres líneas clásicas que se van a quedar(19-47-50) y que ellos bien conocen; además de ofrecerles buena comunicación con sus barrios vecinos . Eso si, mejorando la frecuencia actual del 132.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 23/12/2016 0:51

oriolp13 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Part de la gent que va a l'Hospital del Mar potser no ho fa en les millors condicions possibles, com perquè li sigui igual fer un trasbordament o no fer-lo... És d'aquelles coses que no es veuen en PowerPoints ni en frases conceptuals com ara "transbordaments òptims", sinó en la vida pràctica de la població...
Però això és aplicable a tota la gent que va a qualsevol hospital, no només als que van a l'Hospital del Mar!!!!
I no crec que tothom hi tingui connexió directa des del seu barri, no?
Evidentment, però és que l'exemple que ha sortit a col·lació és el de l'Hospital del Mar, que es troba en aquest cas.

Clínic i Sant Pau, per posar un altre exemple oposat, tenen estacions de metro justament al davant, que òbviament no són les línies que tothom té al davant de casa, i requeriran trasbordaments, però això ja és el que té el metro, i no poden arribar totes les línies a totes les estacions. En canvi, fer-la passar o no per davant (de l'hospital), no havent-hi metro al davant, sí que s'hauria de tenir en consideració en el moment de determinar el recorregut exacte d'una línia de bus, com a servei públic que és, i que ha de tenir en consideració els grups socials que més ho requereixin en cada moment (posant un exemple molt directe, posats a fer caminar gent és més comprensible fer caminar 200-300 metres a universitaris des de la parada fins a l'entrada de la seva facultat, que a persones que van a l'hospital)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 23/12/2016 10:51

El Maño amañado ha escrit:I espera... Que si continuem amb lo de la 5a fase, es suprimirà (això sí, un cop estigui en funcionament el TRAM per la Diagonal) la línia més collonuda i una de les més ben parides de TMB, la 33. Aquesta línia que conecta Verneda, Sant Martí, Mallorca, St. Joan, Psg. de Gràcia, Macià, universitats i altres llocs destacats de la Diagonal, a més de punts estratègics per enllaçar amb metro i bus, ens la fotran amb un pam de nassos! Jo que estudio a L'H, al costat mateix de la Pl. Europa, si ara agafo el 33, em baixo a Zona i allà L9 fins a Can Tries/Gornal, en un futur seria: H10 o B24, enllaç en la Diagonal amb el TRAM i després L9.
La 33, de les millors línies de Barcelona: ràpida, eficient, amb vehicles nous, sense donar moltes voltes, amb alta freqüència i generalment bastant puntual.
Crec que, encara que finalment es construeixi el Tramvia, s'hauria de mantenir almenys aquesta línia. Bus i Tramvia haurien de ser complementaris, no exclusius. Si finalment s'elimina, obligaria a molta gent a fer transbords forçats (entre d'altres a mi), i no crec que sigui una bona idea precisament...



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 23/12/2016 12:17

Fran-Ikarus ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Part de la gent que va a l'Hospital del Mar potser no ho fa en les millors condicions possibles, com perquè li sigui igual fer un trasbordament o no fer-lo... És d'aquelles coses que no es veuen en PowerPoints ni en frases conceptuals com ara "transbordaments òptims", sinó en la vida pràctica de la població...
Però això és aplicable a tota la gent que va a qualsevol hospital, no només als que van a l'Hospital del Mar!!!!
I no crec que tothom hi tingui connexió directa des del seu barri, no?
Evidentment, però és que l'exemple que ha sortit a col·lació és el de l'Hospital del Mar, que es troba en aquest cas.

Clínic i Sant Pau, per posar un altre exemple oposat, tenen estacions de metro justament al davant, que òbviament no són les línies que tothom té al davant de casa, i requeriran trasbordaments, però això ja és el que té el metro, i no poden arribar totes les línies a totes les estacions. En canvi, fer-la passar o no per davant (de l'hospital), no havent-hi metro al davant, sí que s'hauria de tenir en consideració en el moment de determinar el recorregut exacte d'una línia de bus, com a servei públic que és, i que ha de tenir en consideració els grups socials que més ho requereixin en cada moment (posant un exemple molt directe, posats a fer caminar gent és més comprensible fer caminar 200-300 metres a universitaris des de la parada fins a l'entrada de la seva facultat, que a persones que van a l'hospital)
A més, hi ha un problema greu a l'hora de transbordar entre L4 i L5, que com tots sabem, no n'hi ha cap dels enllaços adaptats, ni tampoc cap de les estacions (Verdaguer i Maragall)



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Divendres 23/12/2016 15:56

trenesrenfe123 ha escrit:
El Maño amañado ha escrit:I espera... Que si continuem amb lo de la 5a fase, es suprimirà (això sí, un cop estigui en funcionament el TRAM per la Diagonal) la línia més collonuda i una de les més ben parides de TMB, la 33. Aquesta línia que conecta Verneda, Sant Martí, Mallorca, St. Joan, Psg. de Gràcia, Macià, universitats i altres llocs destacats de la Diagonal, a més de punts estratègics per enllaçar amb metro i bus, ens la fotran amb un pam de nassos! Jo que estudio a L'H, al costat mateix de la Pl. Europa, si ara agafo el 33, em baixo a Zona i allà L9 fins a Can Tries/Gornal, en un futur seria: H10 o B24, enllaç en la Diagonal amb el TRAM i després L9.
La 33, de les millors línies de Barcelona: ràpida, eficient, amb vehicles nous, sense donar moltes voltes, amb alta freqüència i generalment bastant puntual.
Crec que, encara que finalment es construeixi el Tramvia, s'hauria de mantenir almenys aquesta línia. Bus i Tramvia haurien de ser complementaris, no exclusius. Si finalment s'elimina, obligaria a molta gent a fer transbords forçats (entre d'altres a mi), i no crec que sigui una bona idea precisament...
El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 23/12/2016 16:32

SrYeri ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:La 33, de les millors línies de Barcelona: ràpida, eficient, amb vehicles nous, sense donar moltes voltes, amb alta freqüència i generalment bastant puntual.
Crec que, encara que finalment es construeixi el Tramvia, s'hauria de mantenir almenys aquesta línia. Bus i Tramvia haurien de ser complementaris, no exclusius. Si finalment s'elimina, obligaria a molta gent a fer transbords forçats (entre d'altres a mi), i no crec que sigui una bona idea precisament...
El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.
Y no se podría hacer que la 33 se convierta en una línea de tranvía? :D



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 23/12/2016 20:37

Lo que podría hacerse es dejarla como está, que funciona de maravilla.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Divendres 23/12/2016 20:54

Fran-Ikarus ha escrit:Lo que podría hacerse es dejarla como está, que funciona de maravilla.
+1 :riure
SrYeri ha escrit:El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.
Abans d'eliminar-la sí que es cert que buscaria alternatives com aquesta, però tal i com està ara és una línia perfecta. No entenc la necessitat d'obligar a la gent a fer transbordaments forçats, i menys en una línia amb tan alta demanda com aquesta. En el tram de la Diagonal entre el Fòrum i les Glòries (un tram prou llarg, gairebé un terç de tota la Diagonal) el 7 i el Tramvia comparteixen espai i no per això s'ha retallat el recorregut del 7 fins a les Glòries.

Tampoc trobo gaire sentit acabar-la a Francesc Macià, quan hi ha un gran flux de persones que es mouen amb el 33 fins a Maria Cristina per enllaçar amb altres línies de l'AMB, i es trencaria l'enllaç (bastant útil) dels busos urbans de Sant Just i Esplugues a la Zona Universitària. No sé, no ho acabo de veure gaire clar...

El bus és un transport pensat per ser de proximitat, que vertebri cadascun dels carrers de la ciutat, d'aquí la relativament poca separació entre parades. El Tramvia és un transport ideat per creuar llarges distàncies en una ciutat, semblant al Metro, per això hi ha una separació més llarga entre estacions. I està clar que les estacions d'un Tramvia no poden substituir les parades del bus.



SrYeri
N5
N5
Entrades: 97

Entrada Autor: SrYeri » Divendres 23/12/2016 23:42

trenesrenfe123 ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Lo que podría hacerse es dejarla como está, que funciona de maravilla.
+1 :riure
SrYeri ha escrit:El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.
Abans d'eliminar-la sí que es cert que buscaria alternatives com aquesta, però tal i com està ara és una línia perfecta. No entenc la necessitat d'obligar a la gent a fer transbordaments forçats, i menys en una línia amb tan alta demanda com aquesta. En el tram de la Diagonal entre el Fòrum i les Glòries (un tram prou llarg, gairebé un terç de tota la Diagonal) el 7 i el Tramvia comparteixen espai i no per això s'ha retallat el recorregut del 7 fins a les Glòries.

Tampoc trobo gaire sentit acabar-la a Francesc Macià, quan hi ha un gran flux de persones que es mouen amb el 33 fins a Maria Cristina per enllaçar amb altres línies de l'AMB, i es trencaria l'enllaç (bastant útil) dels busos urbans de Sant Just i Esplugues a la Zona Universitària. No sé, no ho acabo de veure gaire clar...

El bus és un transport pensat per ser de proximitat, que vertebri cadascun dels carrers de la ciutat, d'aquí la relativament poca separació entre parades. El Tramvia és un transport ideat per creuar llarges distàncies en una ciutat, semblant al Metro, per això hi ha una separació més llarga entre estacions. I està clar que les estacions d'un Tramvia no poden substituir les parades del bus.
La 33 funciona molt bé tal i com està ara, no ho nego, i estic totalment en contra de la seva supressió, o qualsevol canvi. Però, en cas que es fés acabar la 33 a Francesc Macià, que no t'estranyi que els de TMB posin l'excusa del TRAM o la D30, i que ho han fet per evitar duplicats. Ho comentava com una alternativa, en cas que s'hagués de fer alguna modificació sí o sí, per no eliminar-la.
Respecte el que comentes de les Glòries, TRAM i bus comparteixen espai entre Glòries i Fòrum, però si no han retallat el 7 en aquella zona, és bàsicament perquè és l'única línia de bus que passa per allà, llevat d'alguna parada que comparteix amb l'H16 o la 36 a prop del Fòrum.
És veritat que hi ha força gent que es mou fins a Maria Cristina per a fer transbordaments amb altres línies. Amb les línies de Soler i Sauret no hi hauria problema, ja que totes acaben allà al C/Buenos Aires. Pel que fa a les de Baixbus, es podria mirar d'allargar les L79 i L97 (I potser L14) a Francesc Macià, tot i que aquesta mesura depèn de Baixbus i no de TMB.
Pel que fa a l'enllaç dels busos urbans d'Esplugues i Sant Just, aquest enllaç bastant útil, com bé dius, no s'acaba de trencar del tot. Amb la D30, es pot baixar al final de ZU, i pujar uns pocs metres a peu.
Suposa un merder gegant? Sí. El que comento és complicat de fer? També. Però cal recordar que molts cops, allò que TMB anuncia en un principi, acaba sent definitiu. Un exemple, a Sants i ZF, quan es va canviar la 72 per l'actual V3, es va demanar que fessin circular la 70 els dies festius (Una mesura que no constava en els documents de TMB), per tal que la gent que pujava a Mandri amb la 72, pogués fer transbordament a Maria Cristina, i poder connectar amb aquesta zona tots els dies de la setmana. Malgrat això, tot i que el servei a la 70 va millorar dràsticament, va seguir sense funcionar els festius. Potser m'he desviat una mica del tema que estem parlant, però el que vull dir és que, si han dit que treuran la 33, el més probable és que ho facin, malgrat, com he dit al principi, no m'agrada aquesta idea, ja que connecta molt bé tots els llocs per on passa i ofereix un servei molt bo.
Conclusió: no a la supressió de la 33, però veig poques possibilitats de que sobrevisqui. El temps dirà...



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 2:37

trenesrenfe123 ha escrit:La 33, de les millors línies de Barcelona: ràpida, eficient, amb vehicles nous, sense donar moltes voltes, amb alta freqüència i generalment bastant puntual.
Crec que, encara que finalment es construeixi el Tramvia, s'hauria de mantenir almenys aquesta línia. Bus i Tramvia haurien de ser complementaris, no exclusius. Si finalment s'elimina, obligaria a molta gent a fer transbords forçats (entre d'altres a mi), i no crec que sigui una bona idea precisament...
Aquesta seria la millor opció, però no té pinta que sigui així i això que la 33 carrega un munt de gent, de les que més en dies laborables.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 2:43

SrYeri ha escrit:El que jo faria amb la 33, en comptes de suprimir-la, és tallar-la a Francesc Macià, així no es complementa tant amb el TRAM ni amb la futura D30, si és que finalment es crea. Els veïns de Verneda, St Martí i dels altres barris no quedarien afectats, excepte si han de seguir cap a Zona Universitària, aleshores s'hauria de fer transbordament amb la D30 o el TRAM, o amb la L3 a Diagonal. Sí, s'ha de fer transbordament, però no és tant fotut com eliminar-la.
Si fan el TRAM, la D30 no es farà. O és una o és l'altre, i sincerament, jo prefereixo més el TRAM, per molt que em foti a la llarga. La D30 no podria agafar tota la demanda de la 33 (a més de la 6, la 7 i la 34) per molt que la possin cada 4'. Un TRAM sí, ja que aniria un cada 2' i segurament en doble composició (o seria lo més lògic).



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 2:46

Renfe445 ha escrit:Y no se podría hacer que la 33 se convierta en una línea de tranvía? :D
Quita, quita! No veo yo el TRAM yendo por Mallorca/Valencia y luego por Guipúscoa y Rbla. Prim.
Como dice el otro compañero, mejor dejarlo tal y cómo está que ya va bien.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 3:01

SrYeri ha escrit:si han dit que treuran la 33, el més probable és que ho facin, malgrat, com he dit al principi, no m'agrada aquesta idea, ja que connecta molt bé tots els llocs per on passa i ofereix un servei molt bo.
De les poques línies més ben parides per fer enllaços. La Rbla. Guipúscoa tot collonut per agafar la L2 a St. Martí o Bac de Roda, per València/Mallorca lo mateix, les boques de metro a unes passes de la parada, a la Diagonal lo mateix amb Verdaguer, Diagonal, Mª Cristina, Palau Reial i Zona. La connexió amb la resta d'autobusos està perfecte. Si possem una pega... El carril bus de la Diagonal (que continua sent estret, cosa que fa perdre temps al conductors de busos, ja que molts idiotes enllaunats circulen trepitjant la línia ampla del carril bus.

I l'altra pega seria algunes sincronitzacions dels semáfors. Sense anar més lluny, em fot molt quan vas en sentit Verneda i una vegada es posa verd el del creuament de Aragó - Lope de Vega, si no lo dones "chicha" al tema, sempre se't possa en vermell el de Rbla. Guipúscoa - Bac de Roda, just abans d'arribar a la parada del Metro de Bac de Roda.

Clar, amb un de Tusgsal (B24), amb lo rally que van, aquell semàfor de Bac de Roda sempre ho passa o en verd i si ho apura molt, en àmbar. Algú de TMB, si li agrada còrrer o vol plegar abans o també es coneix aquell semáfor, li fot canya, possa el bus a 50, 55 km/h i ho passem, no obstant, mai sol ser així, però que hi farem.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4441
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 24/12/2016 11:48

El Maño amañado ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y no se podría hacer que la 33 se convierta en una línea de tranvía? :D
Quita, quita! No veo yo el TRAM yendo por Mallorca/Valencia y luego por Guipúscoa y Rbla. Prim.
Como dice el otro compañero, mejor dejarlo tal y cómo está que ya va bien.
Yo, sinceramente, nunca he probado la 33. Pero, si va demasiado llena para que los pasajeros sufran muchas incomodidades, ¿por qué no convertirla a tranvía para poder incorporar vehículos más largos, y por lo tanto, más plazas sentadas y muchas más levantadas?

Y eso va para las líneas de Nova Xarxa que puedan convertirse en tranvía.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dissabte 24/12/2016 12:10

Renfe445 ha escrit:
El Maño amañado ha escrit:
Renfe445 ha escrit:Y no se podría hacer que la 33 se convierta en una línea de tranvía? :D
Quita, quita! No veo yo el TRAM yendo por Mallorca/Valencia y luego por Guipúscoa y Rbla. Prim.
Como dice el otro compañero, mejor dejarlo tal y cómo está que ya va bien.
Yo, sinceramente, nunca he probado la 33. Pero, si va demasiado llena para que los pasajeros sufran muchas incomodidades, ¿por qué no convertirla a tranvía para poder incorporar vehículos más largos, y por lo tanto, más plazas sentadas y muchas más levantadas?

Y eso va para las líneas de Nova Xarxa que puedan convertirse en tranvía.
No creo que tenga sentido, justamente por lo que digo: el bus es un transporte de proximidad. Poner un Tramvia a hacer todas y cada una de las paradas del 33 es una locura, para eso ya está bien el bus. Que se pueda hacer un Tramvia complementario al bus en ese tramo, quizás sí. Pero sustituir toda la línea que no va por la Diagonal por un Tramvia no lo veo lógico, más que nada porque se quitarían paradas y no sería lo mismo.

SrYeri ha escrit:La 33 funciona molt bé tal i com està ara, no ho nego, i estic totalment en contra de la seva supressió, o qualsevol canvi. Però, en cas que es fés acabar la 33 a Francesc Macià, que no t'estranyi que els de TMB posin l'excusa del TRAM o la D30, i que ho han fet per evitar duplicats. Ho comentava com una alternativa, en cas que s'hagués de fer alguna modificació sí o sí, per no eliminar-la.
Respecte el que comentes de les Glòries, TRAM i bus comparteixen espai entre Glòries i Fòrum, però si no han retallat el 7 en aquella zona, és bàsicament perquè és l'única línia de bus que passa per allà, llevat d'alguna parada que comparteix amb l'H16 o la 36 a prop del Fòrum.
És veritat que hi ha força gent que es mou fins a Maria Cristina per a fer transbordaments amb altres línies. Amb les línies de Soler i Sauret no hi hauria problema, ja que totes acaben allà al C/Buenos Aires. Pel que fa a les de Baixbus, es podria mirar d'allargar les L79 i L97 (I potser L14) a Francesc Macià, tot i que aquesta mesura depèn de Baixbus i no de TMB.
Pel que fa a l'enllaç dels busos urbans d'Esplugues i Sant Just, aquest enllaç bastant útil, com bé dius, no s'acaba de trencar del tot. Amb la D30, es pot baixar al final de ZU, i pujar uns pocs metres a peu.
Suposa un merder gegant? Sí. El que comento és complicat de fer? També. Però cal recordar que molts cops, allò que TMB anuncia en un principi, acaba sent definitiu. Un exemple, a Sants i ZF, quan es va canviar la 72 per l'actual V3, es va demanar que fessin circular la 70 els dies festius (Una mesura que no constava en els documents de TMB), per tal que la gent que pujava a Mandri amb la 72, pogués fer transbordament a Maria Cristina, i poder connectar amb aquesta zona tots els dies de la setmana. Malgrat això, tot i que el servei a la 70 va millorar dràsticament, va seguir sense funcionar els festius. Potser m'he desviat una mica del tema que estem parlant, però el que vull dir és que, si han dit que treuran la 33, el més probable és que ho facin, malgrat, com he dit al principi, no m'agrada aquesta idea, ja que connecta molt bé tots els llocs per on passa i ofereix un servei molt bo.
Conclusió: no a la supressió de la 33, però veig poques possibilitats de que sobrevisqui. El temps dirà...
El problema del que dius és que si es fa el Tramvia ni tan sols es farà la línia D30 de bus. L'enllaç amb els busos de St Just i Esplugues es trencarà del tot, perquè ni tan sols hi haurà el 7 com a alternativa.
Sobre el tema del 7 entre Glòries i Fòrum, passarà el mateix a la Diagonal si es fa el Tramvia i s'eliminen la 6, 7, 33 i 34 alhora. Que no quedarà cap ni un bus per fer un trajecte recte per la Diagonal entre Verdaguer i pràcticament la Zona Universitària. Per això dic que haurien de mantenir almenys una línia, la 33 perquè és la més adequada de totes 4.
I per cert, si el Tramvia ha d'absorbir tota la demanda actual d'aquestes quatre línies de bus + la nova demanda + la demanda actual fins a Francesc Macià que fa transbord al bus, no us estranyi trobar Tramvies a qualsevol hora més plens que un 33 en hora punta. Veurem finalment com queda tot...



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dissabte 24/12/2016 12:14

El Maño amañado ha escrit:
SrYeri ha escrit:I l'altra pega seria algunes sincronitzacions dels semáfors. Sense anar més lluny, em fot molt quan vas en sentit Verneda i una vegada es posa verd el del creuament de Aragó - Lope de Vega, si no lo dones "chicha" al tema, sempre se't possa en vermell el de Rbla. Guipúscoa - Bac de Roda, just abans d'arribar a la parada del Metro de Bac de Roda.
El mateix passa amb els semàfors de Girona i Bailèn -> Besòs. Quan arriba a la parada de Girona, entre que puja la gent i tot, se li tanca el semàfor, i quan torna a arrencar just se li tanca el següent, el de Bailèn.
Per no parlar del semàfor específic d'autobusos i taxis de Francesc Macià -> Besòs, abans de creuar la plaça. Dura escassos segons i entre taxis i altres cotxes que es colen pots estar dos o tres cicles semafòrics parat allà...



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 12:16

Renfe445 ha escrit:Yo, sinceramente, nunca he probado la 33. Pero, si va demasiado llena para que los pasajeros sufran muchas incomodidades, ¿por qué no convertirla a tranvía para poder incorporar vehículos más largos, y por lo tanto, más plazas sentadas y muchas más levantadas?

Y eso va para las líneas de Nova Xarxa que puedan convertirse en tranvía.
Mmm... No veo yo que el tranvía haga el giro cerrado de Felip II - Carrer Clot y más, que pase por el puente de Calatrava. Que vería bien eso que comentas de hacer en tranvía las líneas de la NXB? Posiblemente, sí. Eso sí, también depende de cuáles. Porque por ejemplo, las futuras D40 y H2 no soy capaz de verlas y creo que es inhumano hacerlas a tranvía, más que nada por el recorrido sinuoso que hacen. La V17 más de lo mismo... El tranvía por El Carmelo? Ya seria la repera!

En cambio, sobre líneas rectas o medianamente rectas como la H12, la futura H10 hasta Pl. Sants, la H14, la D20, entre otras... Esas sí! Lo que me gustaría saber si realmente sale más a cuenta montar un bus (que de infraestructuras y mantenimiento tiene poco comparado con un tranvía) que una nueva línea de TRAM. Ya me gustaría ver la Calle de Sants y Creu Coberta, una calle peatonal con solo circulando el tranvía. Vamos, sería igual que la calle Coso de Zaragoza. Que de los 4 o 6 carriles que habían para vehículos privados y bus, desde que se hizo el tranvía se ha convertido en una calle peatonal, dónde únicamente circula en tranvía y algún que otro cochecico que es vecino de la zona.



Avatar de l’usuari
El Maño amañado
N7
N7
Entrades: 463
Ubicació: Sant Martí (Barcelona).

Entrada Autor: El Maño amañado » Dissabte 24/12/2016 12:58

A més, una altra cosa... La 33 va tan petada sempre perquè en algunes hores concretes, al anar tan carregades de gent, pues òbviament van tards, amb lo que regulen alguns torns. Què passa aquí? Doncs que de sobte, et trobes que del torn 2 passa al 6 i aquest al 9 i després al 13 i així succesivament, amb lo que encara guanya força la teoria que tots els busos de la 33 vagin plens.

Si anèssin tots per igual, encara que vagin amb retard de 5, 10, 20, 30, 40'... Respecte al seu horari original (que això continua passant a dia d'avui), mantenint aquella freqüència de 6', el panorama es veuria de manera més sutil. Però clar, com també (que és de lògica) els conductors volen plegar a l'hora assignada, doncs més d'un (per paraules del controlador de línia) li ha dit per fonia «No facis el viatge de baixada, ves-te'n a cotxeres per la Ronda». Això es així perquè he vist com conductors anaven amb +42' i si volen plegar a l'hora, doncs han de fer això, no els hi queda altre solució millor.



Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”