Xarxa quadriculada a Barcelona (Nova Xarxa Bus)

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon

Nova enquesta: us sembla que la darrera fase completa bé la implantació de la NXB?

Si, la xarxa queda ben implementada
16
46%
No, haurien d'haver escoltat més les propostes dels veïns
15
43%
No, que tornin ja les antigues línies
2
6%
Altres (expliqueu)
2
6%
 
Vots totals: 35
Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Re: Línia d'aportació

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 08/11/2013 19:14

Guigui ha escrit:Un ramal no, però sí una línia d'aportació; però no sols a l'H10, sinó també al metro i al tramvia.
No vull ser un ignorant, però què vol dir una "línia d'aportació"?



Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Divendres 08/11/2013 19:42

Cada vegada que sé més coses de la V3, m'enfado més.

Aqui al barri no està agradant, de fet al facebook del barri la gent es queixa bastant.

Com pot ser que un autobus que portava a la bonanova, on per exemple et deixava a l'Illa i a diversos centres mèdics i força llocs de treball, ara l'autobus et porti fins a dalt de tot on només hi ha la ronda? Com pot ser que un autobus que molta gent del Corte Inglés agafava a la sortida de treballar i ara a veure com s'ho faran si aquest acaba a les 21?

I ja la tonteria més gran no és aquella parada de la plaça cerdà de pujada sinó la volta que farà per aturar-se a la ciutat de la justicia i després a l'altra banda de la Gran Via!

En principi crec que les persones som les que ens hem d'adaptar una mica al transport ja que aquest la seva funcionalitat és fer un servei ràpid i util. Si la gent s'ha de desplaçar uns metres per anar fins la parada tampoc crec que sigui un crim, en comptes de fer que l'autobus s'aturi a totes dues bandas per facilitar l'enllaç entre linies. Què només són uns metres i que potser és més fàcil posar informació dins de l'autobus (o a les parades i no un simple pal) sobre possibles enllaços i com arribar que no pas moure l'autobus. I no seria tampoc res a criticar si l'autobus tingues preferència en els semafors però esperar a què aquest pugui girar a la ciutat de la justicia, farà que triguem molt més. Evidentment tornar a casa serà un procés més llarg igual que anar a treballar.

Imatge

Bé i a continuació té la resposta de TMB a un vei que ha preguntat per allargar la H16 fins al barri de la marina, on sembla que no mereixem que arribin les linies que travessen tota Barcelona i arriben a l'Hospitalet i Badalona.

Imatge



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/11/2013 20:16

Renfe445 ha escrit:No vull ser un ignorant, però què vol dir una "línia d'aportació"?
Com diu el seu nom, una línia d'aportació és una línia que uneix diversos indrets amb un o més punts d'enllaç amb línies importants o d'alta capacitat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Divendres 08/11/2013 21:14

Dabi ha escrit:Cada vegada que sé més coses de la V3, m'enfado més.

Aqui al barri no està agradant, de fet al facebook del barri la gent es queixa bastant.

Com pot ser que un autobus que portava a la bonanova, on per exemple et deixava a l'Illa i a diversos centres mèdics i força llocs de treball, ara l'autobus et porti fins a dalt de tot on només hi ha la ronda? Com pot ser que un autobus que molta gent del Corte Inglés agafava a la sortida de treballar i ara a veure com s'ho faran si aquest acaba a les 21?

I ja la tonteria més gran no és aquella parada de la plaça cerdà de pujada sinó la volta que farà per aturar-se a la ciutat de la justicia i després a l'altra banda de la Gran Via!

En principi crec que les persones som les que ens hem d'adaptar una mica al transport ja que aquest la seva funcionalitat és fer un servei ràpid i util. Si la gent s'ha de desplaçar uns metres per anar fins la parada tampoc crec que sigui un crim, en comptes de fer que l'autobus s'aturi a totes dues bandas per facilitar l'enllaç entre linies. Què només són uns metres i que potser és més fàcil posar informació dins de l'autobus (o a les parades i no un simple pal) sobre possibles enllaços i com arribar que no pas moure l'autobus. I no seria tampoc res a criticar si l'autobus tingues preferència en els semafors però esperar a què aquest pugui girar a la ciutat de la justicia, farà que triguem molt més. Evidentment tornar a casa serà un procés més llarg igual que anar a treballar.

Imatge

Bé i a continuació té la resposta de TMB a un vei que ha preguntat per allargar la H16 fins al barri de la marina, on sembla que no mereixem que arribin les linies que travessen tota Barcelona i arriben a l'Hospitalet i Badalona.

Imatge

A ver, desde mi punto de vista la zona Bonanova Ganduxer-Mandri, queda cubierta integra por el 70 y el 14 como siempre han tenido acordaros, que era 70 Sans-Bonanova y el 14 Zoo Est. Término-Bonanova. el 72 siempre terminó al llegar a Diagonal.
En cuanto a la parada de Pl. Cerdá también hay que tener en cuenta que enlazará con las líneas de Baixbus que seguramente por eso lo han hecho para poder facilitar un cómodo enlace a las poblaciones Llobregatenses, además del H12.
Y el último a las 21,00 si que es muy temprano, habrá que estudiarlo.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Divendres 08/11/2013 21:27

Guigui ha escrit:Com diu el seu nom, una línia d'aportació és una línia que uneix diversos indrets amb un o més punts d'enllaç amb línies importants o d'alta capacitat.
Com si fos una línia secundària?



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1897

Entrada Autor: sag470 » Divendres 08/11/2013 21:36

Eduardo ha escrit:A ver, desde mi punto de vista la zona Bonanova Ganduxer-Mandri, queda cubierta integra por el 70 y el 14 como siempre han tenido acordaros, que era 70 Sans-Bonanova y el 14 Zoo Est. Término-Bonanova. el 72 siempre terminó al llegar a Diagonal.
En cuanto a la parada de Pl. Cerdá también hay que tener en cuenta que enlazará con las líneas de Baixbus que seguramente por eso lo han hecho para poder facilitar un cómodo enlace a las poblaciones Llobregatenses, además del H12.
Y el último a las 21,00 si que es muy temprano, habrá que estudiarlo.
Completament d'acord.
Lo de las 21.00 es falso. La última salida de Zona Franca es a las 22.05 y de Can Caralleu a las 22.45.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 08/11/2013 21:50

Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:Com diu el seu nom, una línia d'aportació és una línia que uneix diversos indrets amb un o més punts d'enllaç amb línies importants o d'alta capacitat.
Com si fos una línia secundària?
Si vols dir-li així, sí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2208
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Divendres 08/11/2013 22:24

A hores d'ara ja es troben senyalitzades amb un avís totes les parades afectades pels canvis de la 2ª fase de la Nova Xarxa.

S'han elaborat tres tipus d'avisos: el de les parades on la línia es substituïda, on s'avisa del canvi; el de les parades on deixa de prestar servei la línia existent sense alternativa, i el de les parades on pararà per primer cop una línia.

Per exemple, a les noves parades de l'H10 a l'Av. Alfons XIII de Badalona, s'han posat avisos amb la premisa Propera parada de la línia H10, on es presenta la nova línia i s'explica el seu recorregut acompanyat d'un plànol. A les parades de Sant Adrià i Badalona que queden sense servei de la 44, s'emplaça a les parades més properes de l'H10 i la 143, explicant els canvis amb un plànol. A les parades on l'H10 substitueix a la 43 i/o la 44, i on la 143 substitueïx a la 43, s'informa dels canvis també acompanyat d'un plànol.


Salvem l'Estació de França!

Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 08/11/2013 22:59

sag470 ha escrit:
Miquel ha escrit:Per cert, veig que al plànol "primitiu" de les línies de la NXB la V3 te pinta de finalitzar per Pedralbes i la V5 és la que finalitza a Can Caralleu (després la V7 a Sarrià). Com és que ara s'ha desplaçat la V3 més cap a la dreta i que passarà amb la V5?
En els plànols oficials anteriors a la 1a fase ja estava com està ara. Les úniques diferències de la 2a fase al projecte inicial són la definició de la H8 a La Maquinista (era una posibilitat) i la prolongació de la H10 a Olim.Badalona.
Doncs se'ls hi ha colat un plànol més antic al pfd, doncs apareix assenyalat perfectament que el terminal del V3 és a Pedralbes (Zona Franca - Pedralbes), i la V5 és (Montjuïc - Can Caralleu).

Altre cosa, a l'intercanviador de "Jardins de la Indústria" on s'aturarà la H8 i la V21 estan posant les parades, i en concret a la parada Marina - Indústria estan canviant la marquesina, suposo que per una d'un nou model.

Mirant el plànol de l'H8, no entenc com no li han posat parada a l'Av. Sant Adrià, davant el parc de la maquinista, ja que sortint de Bon Pastor en bus (11, 73 o B23(?)) i per les eternes obres, ja van directament per Av. Sant Adrià, si l'H8 no para allà, l'usuari no pot fer un enllaç directe amb l'H8, excepte amb l'11, que diria que baixa pel mateix carrer (direcció Onze de Setembre).


El metro de Barcelona amb motoristes!

Dabi
N4
N4
Entrades: 69

Entrada Autor: Dabi » Dissabte 09/11/2013 0:06

sag470 ha escrit:
Eduardo ha escrit:A ver, desde mi punto de vista la zona Bonanova Ganduxer-Mandri, queda cubierta integra por el 70 y el 14 como siempre han tenido acordaros, que era 70 Sans-Bonanova y el 14 Zoo Est. Término-Bonanova. el 72 siempre terminó al llegar a Diagonal.
En cuanto a la parada de Pl. Cerdá también hay que tener en cuenta que enlazará con las líneas de Baixbus que seguramente por eso lo han hecho para poder facilitar un cómodo enlace a las poblaciones Llobregatenses, además del H12.
Y el último a las 21,00 si que es muy temprano, habrá que estudiarlo.
Completament d'acord.
Lo de las 21.00 es falso. La última salida de Zona Franca es a las 22.05 y de Can Caralleu a las 22.45.
Si la darrera sortida és a las 22:45, això està molt millor doncs ara mateix el darrer bus surt força abans. Lo de les 21 és la informació que ens ha arribat al districte.

Respecte a enllaçar millor amb els busos del baix llobregat estaria d'acord si nomes ho fesin a la parada de la ciutat de la justicia, però és que després gira novament per anar direcció plaça cerdà. Per això, millor fes parada on estava abans.

A veure no es tracta de què les zones quedin cobertes amb una línea. Per aquesta mateixa raó, no calia fer canvis en la xarxa perque ja quedava tota Barcelona coberta per una o altra linea. Es tracta de ser pràctics, ara anar a la Bonanova, requereix fer un canvi d'autobus (per cert el 70 funcionarà els festius perque ara no ho fa) i el 72 va força ple moltes vegades més enllà de Maria Cristina i en canvi el V3 no sabem molt bé on porta. Ja veurem els primers dies si funciona però jo crec que el 70 es quedarà curt per portar a tota la gent cap a Bonanova i el V3 anirà força buit.

I respecte a l'H16, teniu alguna informació de perque no arriba més enllà?

Gràcies per respondre. Salutacions



Avatar de l’usuari
Eduardo
N6
N6
Entrades: 201
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Eduardo » Dissabte 09/11/2013 0:50

I respecte a l'H16, teniu alguna informació de perque no arriba més enllà?

Gràcies per respondre. Salutacions[/quote]
Desde mi punto de vista es porque La nueva línea, sustituye y anula en la parte que ha TMB le ha interesado, todo el tramo bajo del 36; justo en ese punto(Fórum) el 36, empieza a subir hacia Sant Andrés.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 10/11/2013 15:46

A algunes parades han posat ja els termometres d'algunes linies, per exemple, a la del metro de Barceloneta, l'H16:
Imatge
Foto meva
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net/hph ... 5494_n.jpg


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 10/11/2013 18:00

Es veu que la nova xarxa de bus serà tan simple i senzilla que ens podrem permetre prescindir de plànols i substituir-los per "termòmetres". :nono



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/11/2013 18:04

La única bona notícia...

"Propera parada: Correus" :x :D



Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Diumenge 10/11/2013 19:05

Fotos d'aquest migdia a la parada de Pavelló Olimpic a Badalona,fa uns dies van pintar un carril-bus...
Imatge
Imatge



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/11/2013 19:11

Segons jo entenc, la H10 té una part del recorregut on coincideixen les línies 43 i 44, i quan enllaça amb la 143, aquesta línia és la part de la 43 no coberta per la H10 i el que queda del recorregut de la H10 coincideix amb la 44.

Per cert, segons jo veig, la H16 no té gaire ressò en el FTC. :nose



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/11/2013 19:19

Petit detall, però un cop més, simptomàtic de com a can TMB es prenen la intermodalitat. Segons els termòmetres, és molt més important l'enllaç amb altres línies de la Noxarbus que no pas amb el ferrocarril.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Diumenge 10/11/2013 19:20

Yo no entiendo por qué el H16 no lo mandan por la ronda litoral hasta el otro costado del Montjuïc, haciendo pocas paradas, por ejemplo cerca del cementerio y poco más. Sería una prolongación lógica siguiendo el esquema ortogonal este, y sería una forma rápida de llegar al centro para los barrios que quedan detrás del Montjuïc.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4440
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 10/11/2013 19:20

Guigui ha escrit:Petit detall, però un cop més, simptomàtic de com a can TMB es prenen la intermodalitat. Segons els termòmetres, és molt més important l'enllaç amb altres línies de la Noxarbus que no pas amb el ferrocarril.
I també posar enllaços amb altres línies d'altres empreses.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 10/11/2013 19:23

alf_ ha escrit:Yo no entiendo por qué el H16 no lo mandan por la ronda litoral hasta el otro costado del Montjuïc, haciendo pocas paradas, por ejemplo cerca del cementerio y poco más. Sería una prolongación lógica siguiendo el esquema ortogonal este, y sería una forma rápida de llegar al centro para los barrios que quedan detrás del Montjuïc.
Sembla que no es volen exposar a demores causades pel trànsit molt canviant a la Ronda Litoral.
Renfe445 ha escrit:
Guigui ha escrit:Petit detall, però un cop més, simptomàtic de com a can TMB es prenen la intermodalitat. Segons els termòmetres, és molt més important l'enllaç amb altres línies de la Noxarbus que no pas amb el ferrocarril.
I també posar enllaços amb altres línies d'altres empreses.
Si et refereixes a les línies de Tusgsal, val a dir que tampoc esmenten les línies de TMB que no són de la Noxarbus. Els que no entren a l'etiqueta, malgrat ser marginalment més lents, es veu que no mereixen esment.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”