Pàgina 1 de 5

Proposta de numeració línies ATM Barcelona

Publicat: Diumenge 03/12/2006 14:07
Autor: Guigui
Si l'ATM té competències per decidir la numeració de les línies (oi que les té?) aleshores que es deixin de tants romanços i que posin només xifres a les línies d'autobús. Proposta: Les que circulin per Barcelona, que tinguin una o dues xifres i les altres, tres. En funció del municipi o zona per on circulin, que comencin per una xifra diferent. Per exemple: 1xx per l'Hospitalet, Cornellà i El Prat, 2xx per Esplugues, St. Just, St. Joan Despí, St. Feliu i Molins de Rei, 3xx per Badalona, St. Adrià i Sta. Coloma, 4xx per Montcada, Mollet, Ripollet i Cerdanyola, etc. I si amb 3 xifres no n'hi ha prou, doncs amb 4. Però el que no pot ser és marejar el personal amb codis de caixa forta.

I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.

Re: Numeració de línies

Publicat: Dilluns 04/12/2006 16:31
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:Si l'ATM té competències per decidir la numeració de les línies (oi que les té?) aleshores que es deixin de tants romanços i que posin només xifres a les línies d'autobús. Proposta: Les que circulin per Barcelona, que tinguin una o dues xifres i les altres, tres. En funció del municipi o zona per on circulin, que comencin per una xifra diferent. Per exemple: 1xx per l'Hospitalet, Cornellà i El Prat, 2xx per Esplugues, St. Just, St. Joan Despí, St. Feliu i Molins de Rei, 3xx per Badalona, St. Adrià i Sta. Coloma, 4xx per Montcada, Mollet, Ripollet i Cerdanyola, etc. I si amb 3 xifres no n'hi ha prou, doncs amb 4. Però el que no pot ser és marejar el personal amb codis de caixa forta.

I si volen combinacions de lletres i números, que les deixin per als altres modes de transport. Si cal o no, és a dir, si l'usuari ho necessita per a diferenciar-ho d'altres modes, no ho sé, però es podria aplicar de la següent manera: Mxx per metro, Rxx per rodalies i Txx per tramvia. I santes pasqües.
L'ATM ja va presentar una proposta de numeració, que era:
-del 1 al 199 línies de TMB
-del 200 al 299 resta de línies de la zona 1
-del 300 al 399 línies del Garraf
-del 400 al 499 línies de l'Alt Penedès
-del 500 al 599 línies del Baix Llobregat
-del 600 al 699 línies del Vallès Occidental
-del 700 al 799 línies del Vallès Oriental
-del 800 al 899 línies del Maresme

Les nocturnes (excepte la 153 de TMB i el nocturn urbà de Castelldefels d'estiu) ja ho compleixen, ja que són:
-Del N0 al N29 línies de la zona 1 (línies actuals: N0, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11, N12, N13, N14, N15, N16 i N17
-N3* per al Garraf (línia N30 Barcelona-Vilanova-Vilafranca)
-N4* per a l'Alt Penedès (línia N40 Barcelona-Vilafranca)
-N5* per les del Baix Llobregat (N50 i N51)
-N6* per les del Vallès Occidental (N60, N61, N62, N63, N64 i N65)
-N7* per les del Vallès Oriental (N70, N71, N72, N73)
-N8* per les del Maresme (N80, N81 i N82)

Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).

Aquí tens el document proposta de l'ATM on tenia assigant un codi per línia. És un pèl antic i algunes línies ja no hi són, com la Castellar del Vallès-Terrassa, que ara són 2 línies (Castellar del Vallès-Sabadell i Sabadell-Terrassa), i les noves no hi són, com la Sabadell-Mataró. Curiosament la UAB-Montcada sí té numeració integrada (em refereixo a la línia 648.

La meva proposta de numeració seria la següent (independentment de l'operador que l'explotés)
-1 al 99 línies urbanes de qualsevol municipi
-del 100 al 299 línies comarcals (és a dir, un Barcelona-Sant Boi no podria portar aquest tipus de numeració al ser intercomarcal)
-del 300 al 499 (ampliable) línies d'àmbit provincial/veguerial

I per les nocturnes:
-N0 a N9 urbanes de qualsevol municipi
-N10 a N29 comarcals
-N30 a N49 (ampliable) intercomarcals no interveguerials/interprovincials

La resta de línies que quedin fora d'aquest supòsit estarien sense numerar, i la numeració proposada s'aplicaria al conjunt de Catalunya.

(Editat per evitar malentesos panbarcelonistes :D)

Publicat: Dilluns 04/12/2006 16:50
Autor: aarongilp
UT596001 ha escrit:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!

Publicat: Dilluns 04/12/2006 17:03
Autor: UT596001
aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!
El que volia dir és que totes les línies urbanes, comarcals i veguerials del país estarien numerades!!! I les que estarien sense numerar serien les interveguerials.

Corregiré la redacció per evitar més malentesos. :D

Publicat: Dilluns 04/12/2006 17:18
Autor: aarongilp
UT596001 ha escrit:
aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit:La resta de línies estarien sense numerar, i s'aplicaria al conjunt de Catalunya.
El vallesano ara també és centralista!!! Doncs no. Totes les línies numerades, sigui o no Barcelona. Porto uns díes fent una proposta de línies de la zona de Girona (inclòs fora de l'àmbit de l'ATM-Girona), amb numeracions incloses. Quan tingui llest l'arxiu XLS el penjaré. És que entre que les interurbanes no porten número (aquí) i que molts per no portar no porten ni cartells (o els porten apagats), és un fàstic!
El que volia dir és que totes les línies urbanes, comarcals i veguerials del país estarien numerades!!! I les que estarien sense numerar serien les interveguerials.

Corregiré la redacció per evitar més malentesos. :D
És que no ho veig bé tampoc. Les interveguerials haurien de tenir, per exemple, una numeració de 4 dígits (o interprovincials seguint tal i com estem ara), per diferenciar-les de les interurbanes. La idea és poder tenir-ho tot ben clar. Per exemple...tu estàs a Olot, i compres un bitllet per Girona. Et diuen tal andana i confies en arribar a l'hora perquè tens un compromís, per dir algo, però resulta que hi ha dues línies, la d'Amer i la de Banyoles - Besalú, i per aquesta última tardes 15 minuts més. Tu no mires l'hora i agafes l'autobús que no és, així que patam, ja l'hem espifiat. Un altre exemple, a Palafrugell. Tots els autobusos paren allà mateix. Tu preguntes si va a Girona i et diuen que sí, i hi puges. Però resulta que és un circular i vas via Cassà de la Selva...enlloc de tardar una hora en tardes dues.

Amb les interveguerials, el mateix. El Girona - Sant Hilari en seria un exemple. Té 3 sublínies, una per l'AP-7, una altra per Anglès i una altra per Santa Coloma. Apa, ja l'hem liada...per això millor que cadascuna tingui un número de línia apart.

Publicat: Dilluns 04/12/2006 18:38
Autor: UT596001
Els exemples que m'has posat són línies veguerials (però que serien intercomarcals, vaja). Jo amb referia a línies tipus Barcelona-Girona o Lleida-Girona, Lleida-Tortosa.

Publicat: Dilluns 04/12/2006 18:44
Autor: aarongilp
UT596001 ha escrit:Els exemples que m'has posat són línies veguerials (però que serien intercomarcals, vaja). Jo amb referia a línies tipus Barcelona-Girona o Lleida-Girona, Lleida-Tortosa.
Girona - Barcelona té numero de línia, la 602 ;) encara que sigui de l'ATM barcelonina. Però no, no em cola. Totes amb número de línia i ja ta.

Re: Numeració de línies

Publicat: Dilluns 04/12/2006 18:57
Autor: Guigui
UT596001 ha escrit:Alguns urbans tenien numeració especial (dos lletres que indicaven el municipi i el número de línia, per exemple a Lliçà de Vall crec que estaven numerades com a LV1, LV2, LV3, LV4 i LV5), les capitals comarcals conservaven l'existent i d'altres tenien numeració de línia interurbana (per exemple al urbà de Castellar del Vallès li tocava tenir el 654, ara està numerat com a C4).
Doncs jo trobo que aquesta llicència per saltar-se una nomenclatura força entenedora a base de posar-hi lletres no pot ser. Un autobús és un autobús i prou, tant si va per dins d'una població com per fora. Si volen diferenciar les urbanes de les interurbanes pel nombre de dígits, doncs sigui. Però cal que hi hagi una numeració unitària per totes les línies integrades, de la mateixa manera que cal integrar tots els serveis de metro (TMB i FGC) i rodalies (FGC i Renfe) en una nomenclatura única per a cada mode de transport.

I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)

Re: Numeració de línies

Publicat: Dilluns 04/12/2006 20:57
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)
Aquesta numeració és de la EMT, no de l'ATM. La L vol dir Llobregat, i la B Besòs, també hi havien unes quantes V** que eren de Vallès.

Publicat: Dilluns 04/12/2006 20:58
Autor: UT596001
aarongilp ha escrit:
UT596001 ha escrit:Els exemples que m'has posat són línies veguerials (però que serien intercomarcals, vaja). Jo amb referia a línies tipus Barcelona-Girona o Lleida-Girona, Lleida-Tortosa.
Girona - Barcelona té numero de línia, la 602 ;) encara que sigui de l'ATM barcelonina. Però no, no em cola. Totes amb número de línia i ja ta.
Aquest número se l'ha inventat la Sagalés!

Bé, m'has convençut, que en portin totes, hala!

Re: Numeració de línies

Publicat: Dilluns 04/12/2006 22:01
Autor: Guigui
UT596001 ha escrit:
Guigui ha escrit:I d'altra banda, un bon garbuix es deu fer l'ATM si, per una banda, permet numeracions Lxx a L'H i Bxx a Sta. Coloma i Badalona. Números i prou, que, per embolicar-ho més, a sobre coincideix amb la nomenclatura de les línies de metro. (I per què porten L en lloc d'M?)
Aquesta numeració és de la EMT, no de l'ATM. La L vol dir Llobregat, i la B Besòs, també hi havien unes quantes V** que eren de Vallès.
Ho sento per la confusió. Però això em duu a una pregunta: Quines responsabilitats té l'EMT i quines l'ATM? No podrien ser un únic organisme?

Publicat: Dimarts 05/12/2006 10:46
Autor: alexbn
La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.

La ATM se limita a cobrar y parece ser que poco más.

Publicat: Dimarts 05/12/2006 10:51
Autor: Guigui
alexbn ha escrit:La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.
Gràcies per l'aclariment. Però encara em queda un dubte, que és el tema que s'ha creat a partir d'aquest fil: la nomenclatura de les línies de tots els modes de transport. Tenia entès que era l'ATM, però ara resulta que també s'hi fica l'EMT? Crec que això ho haurien d'unificar o, per dir-ho sense embuts, que l'EMT ho deixi i que aquest tema quedi exclusivament en mans de l'ATM.
alexbn ha escrit:La ATM se limita a cobrar y parece ser que poco más.
Si no vaig errat, són els que decideixen les tarifes i que, en general, gestionen la integració tarifària a l'RMB.

Publicat: Dimarts 05/12/2006 16:09
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:
alexbn ha escrit:La EMT tiene delegadas las competencias de la DGPT para la zona 1, o sea, es la que otorga las concesiones, compra los autobuses, decide horarios, frecuencias y paradas, etc. Lo único que no hace es construir la infraestructura del metro, ya que eso sigue siendo competencia directa de la Gene, que es su propietaria, aunque los trenes sean de la EMT a través de la empresa pública TMB.
Gràcies per l'aclariment. Però encara em queda un dubte, que és el tema que s'ha creat a partir d'aquest fil: la nomenclatura de les línies de tots els modes de transport. Tenia entès que era l'ATM, però ara resulta que també s'hi fica l'EMT? Crec que això ho haurien d'unificar o, per dir-ho sense embuts, que l'EMT ho deixi i que aquest tema quedi exclusivament en mans de l'ATM.
És que l'ATM no ha fet pràcticament res en tema nomenclatura a part de les línies L6, L7 i L8 per part de FGC, el tramvia i alguna línia d'autobús fora de la zona 1 (línies llançadora a 4 camins, línies d'Autocorb i la 648 perquè es fa a mitges entre 2 operadors... a resta de línies numerades és perquè estan numerades a criteri dels operadors (vaja, que s'han inventat els seus pròpis números) o directament no estan numerades.

Publicat: Dimarts 05/12/2006 16:30
Autor: Guigui
UT596001 ha escrit:És que l'ATM no ha fet pràcticament res en tema nomenclatura a part de les línies L6, L7 i L8 per part de FGC, el tramvia i alguna línia d'autobús fora de la zona 1 (línies llançadora a 4 camins, línies d'Autocorb i la 648 perquè es fa a mitges entre 2 operadors... a resta de línies numerades és perquè estan numerades a criteri dels operadors (vaja, que s'han inventat els seus pròpis números) o directament no estan numerades.
Doncs s'haurien d'espavilar perquè no pot ser, simplement perquè hi hagi operadores diferents, que cadascú posi els números, lletres o combinacions de caixa forta que li surti dels nassos. Al capdavall, si paguem bitllets integrats també tenim dret a gaudir d'una nomenclatura integrada que ens faciliti la vida, o no?

I si l'ATM fa ben poc per la nomenclatura, com també per procurar que es faci una xarxa de TP decent a l'RMB, de què serveix? (Pregunta retòrica, perquè la resposta "per omplir la panxa i el compte corrent a quatre directius" ja me la sé).

:(

Publicat: Dimarts 05/12/2006 18:49
Autor: alexbn
Según la ATM, no saben cuántas líneas de bus hay. Básicamente porque les pedí la lista actualizada de identificadores y me dijeron que "no disponemos de esa lista". Eso aparte de que cuando se vaya a aplicar "habrá que hacer una campaña de información al usuario". Total, que se aplicará, pero no se sabe cuándo. Yo le echo bien bien un par de añitos.

Publicat: Dijous 07/12/2006 20:09
Autor: UT596001
Més llenya al tema nomenclatures! Foto de la placa de parada de l'Hospital Taulí de Sabadell. Sobren comentaris:

Imatge

Publicat: Divendres 08/12/2006 12:22
Autor: alexbn
Que teóricamente debieran ser 601, 651, 653 y 643 si no recuerdo mal.

Publicat: Divendres 08/12/2006 13:06
Autor: aarongilp
Per cert...algú podria posar el PDF de les numeracions de l'ATM? Em sona que algú el va penjar aquí fa temps, però no el trobo...

Publicat: Dissabte 09/12/2006 10:09
Autor: UT596001
aarongilp ha escrit:Per cert...algú podria posar el PDF de les numeracions de l'ATM? Em sona que algú el va penjar aquí fa temps, però no el trobo...
http://www.documentsptp.org/documents/20030400-atm.pdf