Suspés un conductor de bus per portar la bici

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Suspés un conductor de bus per portar la bici

Entrada Autor: metring » Dijous 06/11/2008 18:58

http://es.noticias.yahoo.com/5/20081106 ... ed071.html

TMB suspende 15 días a un conductor de autobús por llevar una bicicleta y desobedecer e insultar a un superior

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha sancionado a un conductor con 15 días de suspensión de empleo y sueldo por llevar una bicicleta en el autobús y "desobedecer la orden de un superior e insultarlo" en el incidente, que ocurrió el 22 de julio. Al día siguiente, el empleado "insistió" en su actitud contra un mando, según informó hoy la compañía en un comunicado. Seguir leyendo el arículo
En una rueda de prensa en dependencias de la CGT, el conductor, Manuel Casado, explicó hoy que el 22 de julio conducía un autobús de la Línea 63 --Universitat-Sant Joan Despí-- con una bicicleta suya atada en el lugar reservado para silla de ruedas y cochecitos de niños.

Según dijo, normalmente lleva una bicicleta plegable, como hacen "muchos compañeros", colocada en un espacio reservado para los enseres del conductor. La plegable la utiliza para desplazarse entre terminales de autobuses que le toca conducir y volver a casa, aunque en aquella fecha llevaba una bicicleta de montaña.

Aseguró que un mando le esperaba en un descanso en la terminal de Sant Joan Despí con actitud "provocativa" y que "hizo bajar al pasaje" para que el empleado retirara la bicicleta, lo que motivó que el conductor lo insultara. "Al final ha venido todo porque yo le increpé, y le increpé porque él me provocó", señaló el empleado, que continuó la marcha con la bicicleta dentro del autobús.

El conductor afirmó que quería dejarla aparcada en la avenida Diagonal, por donde pasa el autobús de la Línea 63, pero finalmente desistió porque el autobús "iba lleno de gente". Mientras esperaba el día siguiente en la cochera a coger un autobús con la bicicleta plegable, otro mando le dijo "que no subiría con ella". "Ya me estaban esperando", aseguró el conductor, que optó por irse a casa.

"CONFIRMADO" POR GRABACIONES

El empleado aseguró que "la provocación se ha visto confirmada" con una grabación posterior al incidente sobre una conversación entre mandos y que difundió hoy la CGT. En la grabación que se pudo oír durante la rueda de prensa, un superior le dice a otro de rango inferior sobre el citado conductor que "se trata de intentar provocarlo un poco a ver qué dice el tío por la emisora".

"De lo que se trata es de que el tío entre al trapo", continúa el primer superior, y sentencia: "Intenta, sin meterle, sin que se vea, provocarlo para que largue a ver qué dice, es para añadirle más datos al expediente que ya se le va a hacer de entrada".

El presidente del comité de empresa de la sección de autobuses de TMB y delegado de la CGT, Saturnino Mercader, reclamó a TMB "depurar responsabilidades" en mandos de la regulación del tráfico de autobuses, retirar el expediente disciplinario "porque es fruto de la provocación", y que la compañía "se disculpe" al conductor.

Según Mercader, a través de las grabaciones se entiende que "la bicicleta es la excusa". "No vamos contra el colectivo de mandos", aseguró Mercader, quien dijo ir a por "dos o tres que, siguiendo órdenes de una dirección reaccionaria, consiguen desprestigiar a un colectivo".

TMB PREPARA ACCIONES LEGALES

La empresa consideró que la difusión de las conversaciones, obtenidas "de manera presuntamente ilegal y presentadas previa manipulación", y de fotografías de los trabajadores que supuestamente las protagonizan en panfletos de la CGT pueden constituir "un delito de intromisión ilegítima a la intimidad".

Por ello, prepara medidas legales "para impedir que la CGT persista en este comportamiento", que, "además de afectar la imagen de unos empleados, puede alterar gravemente el clima de convivencia en el seno de la empresa". También ha abierto una investigación interna para saber cómo se han obtenido las grabaciones.

La empresa puntualizó que en la tramitación del expediente se tuvo en cuenta "los hechos comprobados", con independencia de las grabaciones, que "no cuestionan en ningún caso la existencia de la falta laboral, producida con anterioridad, ni la corrección del procedimiento seguido".

Recordó que la sanción "es firme", porque no ha sido impugnada, y que la CGT "no se ha dirigido a la dirección de la empresa para formular ninguna objeción".



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 06/11/2008 19:23

http://www.rojoynegro.info/2004/spip.php?article24395


La CGT saca a la luz la grabación de un caso de Abuso de autoridad en TMB
El 22 de julio un conductor de la cochera de Ponent fue victima de un caso de abuso de autoridad, elaborado por un Cap de Línea (CGOL) con la colaboración de varios mandos, que acabó en un expediente disciplinario y 15 días de suspensión de empleo y sueldo.
CGT Barcelona

Jueves 6 de noviembre de 2008

Gracias a una grabación que alguien ha “colgado” en Internet (http://acosolaboralentmb.podbean.com/), (lo transcrito a continuación esta en el minuto 15 con 30 segundos), ha quedado demostrado que cuando se trata de sancionar a un conductor la Dirección de TMB no duda en utilizar cualquier método, incluso la mala fe y la provocación.
Discusión
Lo que hoy denunciamos empezó con una discusión entre un mando (Ramírez, alías Piolín en la grabación) y un conductor (Casado) el pasado 22 de julio y acabó con una sanción, firmada por el Director de Recursos Humanos, Marc Barberà, en la que se le imponían a Casado 15 días de suspensión de empleo y sueldo.
Los hechos, que resumimos aquí pero que puedes escuchar en toda su extensión en la web antes mencionada, empiezan cuando Ramírez, mando de explotación, ve que en un autobús cuyo conductor estaba ausente, hay una bicicleta. El mando antes de esperar el regreso del conductor para saber que está pasando, informa a CRT de lo que ha visto y cuando ve que regresa el conductor deja expresamente su móvil abierto con la intención de que en CRT se oiga la conversación que iba a tener con Casado. “… te voy a dejar el teléfono abierto para que escuches la conversación” se oye como le dice Ramírez al mando del CRT que le atiende.

Malos modos

Casado que, habitualmente lleva una bicicleta plegable detrás del asiento, ese día llevaba una bicicleta standar (puesto que le habían cambiado de servicio y la plegable no le iba bien) en el interior del bus con la intención de “aparcarla” en el terminal, se vio sorprendido de repente por un mando, que con malos modos, le ordenaba que sacara la bici.
Unos modos tan nefastos los del mando que hasta un pasajero se escucha como le llama “chulo”.
Las maneras de Ramírez provocaron que Casado reaccionara negándose a hacerle caso, lo que provocó a su vez que Ramírez le pidiera que recogiera sus cosas y abandonara el autobús.
En la grabación que hay en la red aparece un nuevo personaje, se trata de un CGOL, al que Ramírez presenta con el nombre de José, y que no es otro que José Fernández, que se dirige al mando de CRT, Eduardo Haro, para darle instrucciones precisas de actuación con el objetivo de “cazar” al conductor.

Es tan fuerte lo que dice el CGOL que reproducimos aquí la conversación para que juzgues tú mismo sus palabras:
Grabación 22 julio, Línea 63, Turno 8
EDUARDO: ¿Compañero?
RAMIREZ: Si
EDUARDO: Que he vuelto de almorzar ¿cómo ha quedado eso?
RAMIREZ: Bueno, uno a cero, estoy aquí hablando con el Jose, con el jefe
EDUARDO: Ah es que me ha dicho que le llame, pero voy a llamar a Piolín a ver si…
RAMIREZ: ¿Él te ha dicho que tú lo llames?
EDUARDO: Si, bueno, cuando he subido de almorzar me han dicho que lo llamara
RAMIREZ: Espera, espera que te paso al Jose
JOSE: ¿Eduardo?
EDUARDO: Dime
JOSE: Vaya almuerzo que te has “pegao”
EDUARDO: ¡ai carai!! pues fíjate, me he ido de aquí a los 47 y a la media
JOSE: Da igual escúchame. ¿sabes de que va el rollo?
EDUARDO: Si, todo lo que ha pasado antes si, lo que ha pasado ahora no
JOSE: Vale, la resolución final es que por una especie de razonamiento un poco extraño que te explicaré en otro momento el tio continua trabajando.
EDUARDO: Si
JOSE: Entonces se trata de intentar provocarlo un poco para ver que dice el tio por la emisora ¿vale? Entones lo que tendrías que hacer es llamar al tio y preguntarle algo así como si todavía va con la bicicleta en el coche o alguna cosa de esas, entonces ofrecerle la posibilidad, bueno, de rectificar, de que deje la bicicleta en la parada si puede, y si no y si tiene algún problema desde el centro le enviamos una furgoneta para que le recoja la bicicleta
EDUARDO: ¿Pero la bicicleta en el autobús ni hablar?
JOSE: Pero la bicicleta en el autobús ni hablar ¿vale?
EDUARDO: Vale
JOSE: Se trata de que si tiene que continuar trabajando que continue trabajando, pero de lo que se trata es de que el tio entre al trapo
EDUARDO: Vale, ¿puede ser por teléfono no?
JOSE: Si, si por supuesto, mientras quede grabado
EDUARDO: Vale, porque de momento la bicicleta sigue en el coche
JOSE: El tio, por lo que tengo entendido, sigue con la bicicleta en el coche,
EDUARDO: Vale
JOSE: Pregunta ¿oye, sigue o no sigue? …intenta, sin meterle, sin que se vea, provocarlo para que largue a ver que dice, es para añadirle más datos al expediente que ya se le va a hacer de entrada.
EDUARDO: Ok, pues mira está aquí en Maria Cristina de bajada, ah no, está saliendo de San Justo, le digo que cuando llegue a Universidad que me llame.
JOSE: Vale
EDUARDO: Y ya hablo yo con el ¿okey?
JOSE: Nada más, luego me dices a ver como ha ido la cosa
EDUARDO: Luego te llamo

Instrucciones precisas
Como se puede apreciar en esta trascripción de la conversación, el CGOL, llamado José Fernández, le da instrucciones precisas al mando de CRT, Eduardo
Haro, para que provoque a Casado:
“…Entonces se trata de intentar provocarlo un poco para ver que dice el tio por la emisora.… pero de lo que se trata es de que el tio entre al trapo.
…intenta, sin meterle, sin que se vea, provocarlo para que largue a ver que dice, es para añadirle más datos al expediente que ya se le va a hacer de entrada.”
Estas son tres frases del CGOL, José Fernández, con las que justifica la orden infame que le da al mando de CRT, Eduardo Haro, y que éste sólo cuestiona lo referente a la manera de hacer la faena “ … Vale, ¿puede ser por teléfono no?”
Siempre habíamos sospechado que la Dirección utilizaba métodos infames para buscar pruebas con las que poder sancionar a los conductores y conductoras y hoy ya lo podemos asegurar.
Lo que le ha ocurrido a Casado abre la caja de los truenos y pone nuevamente en cuestión las decenas de expedientes abiertos a muchos compañeros y compañeras, entre ellos el también conductor de Ponent, Pablo Diez, o los más recientes abiertos, durante las movilizaciones por los dos días.
Desde CGT entendemos que la gravedad de estos hechos es de tal calado, que no sólo vamos a pedir que se depuren responsabilidades para los dos mandos y el CGOL que salen en la grabación, sino que exigiremos una nota de disculpa pública hacia el conductor y, evidentemente, que le sea borrado del expediente esta sanción.
Recordamos a la Dirección que el anexo de faltas y sanciones del convenio se tipifica claramente como falta grave el abuso de autoridad en el punto 2.3.
Esta falta se convierte en muy grave cuando, tal y como se específica en el punto 2.4, esta comisión de falta grave sea con mala fe, como queda demostrado en la grabación.
Desde CGT entendemos, por lo tanto, que la Dirección de TMB debe actuar frente a este claro abuso de autoridad, de no ser así, será evidente para todos los trabajadores/as de esta empresa que hay una connivencia total con los superiores que actúan de esta manera.



Web donde puedes encontrar la grabación completa:
http://acosolaboralentmb.podbean.com/ (lo es a partir del minuto 15 con30 segundos


Documentos adjuntos
publicación UTOPIA de la SS de autobuses en donde se habla de la gavacion de las conversaciones que han realizado los mandos de autobuses para provocar al conductor (PDF - 358.8 KB)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/11/2008 22:13

Vejam. Si la CGT està realment interessada en defensar els seus conductors, suposadament desprotegits davant l'arbitrarietat de l'empresa, que ho denunciïn a tribunals. Encara que les gravacions no puguin comptar com a prova, tindran testimonis dels fets. Ara, si van pel món publicant converses obtingudes il·lícitament i fan agitació per canals poc convencionals, molt em temo que hauré de pensar que la CGT no vol més que brega.

I consti que, vistes les coses, no em posiciono a favor de ningú. Simplement em miro les maneres que tenen uns per fer-se notar i que no em semblen gens apropiades per solucionar conflictes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dijous 06/11/2008 22:28

Les converses per les emissores de les empreses d'autobús són normalment enregistrades per si cal aclarir algun incident i saber les comunicacions que hi ha hagut i el grau de coneixement de la situació quan s'ha produït l'incident, a més a més qualsevol persona és ben lícita de gravar les converses que manté siguin pel mitjà que siguin, altra cosa seria que hagués "punxat" l'emissora i d'allà hagués gravat la conversa.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 06/11/2008 22:32

visir5704 ha escrit:Les converses per les emissores de les empreses d'autobús són normalment enregistrades per si cal aclarir algun incident i saber les comunicacions que hi ha hagut i el grau de coneixement de la situació quan s'ha produït l'incident, a més a més qualsevol persona és ben lícita de gravar les converses que manté siguin pel mitjà que siguin, altra cosa seria que hagués "punxat" l'emissora i d'allà hagués gravat la conversa.
Doncs motiu de més per dur TMB a tribunals, perquè quedaria força clar el cas i el conductor quedaria rehabilitat. Essent així, per què s'entesta la CGT a anar al xoc en lloc de defensar el conductor perquè li sigui retirada la sanció?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 07/11/2008 14:51

Guigui ha escrit:Doncs motiu de més per dur TMB a tribunals, perquè quedaria força clar el cas i el conductor quedaria rehabilitat. Essent així, per què s'entesta la CGT a anar al xoc en lloc de defensar el conductor perquè li sigui retirada la sanció?
perquè ves a saber quantes infraccions ha fet aquest conductor o perquè han anat a per ell.

Sols cal recordar el cas d'Al Capone, que sols van conseguir detenir-lo per la declaració de la renda.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

2700
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: 2700 » Divendres 07/11/2008 18:54

megapauer ha escrit:
Guigui ha escrit:Doncs motiu de més per dur TMB a tribunals, perquè quedaria força clar el cas i el conductor quedaria rehabilitat. Essent així, per què s'entesta la CGT a anar al xoc en lloc de defensar el conductor perquè li sigui retirada la sanció?
perquè ves a saber quantes infraccions ha fet aquest conductor o perquè han anat a per ell.

Sols cal recordar el cas d'Al Capone, que sols van conseguir detenir-lo per la declaració de la renda.
Has sentit parlar alguna vegada del benefici de "presunción de inocencia"fins que no es demostri el contrari.

L´actitud premeditada del comandament d´anar per ell esta "ENREGISTRADA" i "PROVADA" però el que dius del conductor ni tens proves ni esta enrigistrat.

Aproves l´actitud premeditada dels comandaments?perquè no veig que la reprobis com la del conductor

T´agradaria que et jutgesim a tu sense ni tan sols coneixet?

Una salutació



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 07/11/2008 19:32

2700, ja que dones la impressió d'estar ficat a la CGT o ser, com a mínim, conductor de TMB, contesta'm una cosa: per què la CGT no duu TMB als tribunals? Per què sembla preferir la via de la confrontació total, que no solucionarà de cap manera la situació d'aquest conductor, en lloc de rehabilitar-lo per la via judicial?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

palamalaguti
N2
N2
Entrades: 12

Entrada Autor: palamalaguti » Divendres 07/11/2008 23:32

Vergonzosa actitud del conductor de TMB. Las bicicletas no se pueden subir al autobus. El tío lleva la bici en el espacio reservado para las sillas de ruedas. Indignante, esta gente se creen "funcionarios" con trabajos inmunes a las crisis y a los expedientes disciplinarios. Vergonzoso!!!!


botones

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 07/11/2008 23:52

2700 ha escrit:Has sentit parlar alguna vegada del benefici de "presunción de inocencia"fins que no es demostri el contrari.

L´actitud premeditada del comandament d´anar per ell esta "ENREGISTRADA" i "PROVADA" però el que dius del conductor ni tens proves ni esta enrigistrat.

Aproves l´actitud premeditada dels comandaments?perquè no veig que la reprobis com la del conductor

T´agradaria que et jutgesim a tu sense ni tan sols coneixet?

Crec en la presumpció d'inocència, i si portava la bicicleta en el lloc reservat als minusvàlids (cosa que s'ha demostrat), doncs m'importa un pepino la metodologia per haver-lo pescat amb l'infracció.
megapauer l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 08/11/2008 9:44, en total s’ha editat 1 vegada.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

2700
N1
N1
Entrades: 4

Entrada Autor: 2700 » Dissabte 08/11/2008 1:19

T'has identificat, xaval.

"saltaron las hienas en masa"

Et conec d´alguna cosa?

Te he faltat el repecte? Qui collons ets tu per dir.me "xaval" si no en coneixes?

Jo ni defenso ni ataco el conductor,es mès es tan obvi que ha fet malament pujant la bici com la premeditació dels comandaments de "picarlo para ampliar el expediente"nòmes dic que tan culpable es un com els altres i vosaltres nòmes parleu d´una part hi no condeneu l´altre,quina parcialitat!!!

Ni sòc de cgt ni de tmb,però si sòc conductor i estic fart d´alguns "freakis" del transport que creuan sapiguer.ho tot i a mès a mès es pensan que nòmes tenen drets i cap obligació.

Apa macos, que con vuestro pan os los comais.

Arivederci



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 08/11/2008 9:43

Si us plau, no ens anem atacant, donem possiblilitat d'opinar a tothom, des del respecte i la pressumpció d'innocència, no convertim aquesta notícia en un judici paral·lel.

Des de l'administració del FTC, volem deixar clar que només hem publicat una notícia que apareix als mitjans de comunicació, no som responsables del que s'hagi publicat en aquests mitjans, ni ens possicionarem per dir de qui ha estat la culpa i de qui no. També volem demanar disculpes, si algun col·lectiu s'ha sentit ofès. Aquí teniu tots la porta oberta per donar el vostre punt de vista.

Dit això,
:topic



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 08/11/2008 9:56

2700 ha escrit:Et conec d´alguna cosa?

Te he faltat el repecte? Qui bemols ets tu per dir.me "xaval" si no en coneixes?

Jo ni defenso ni ataco el conductor,es mès es tan obvi que ha fet malament pujant la bici com la premeditació dels comandaments de "picarlo para ampliar el expediente"nòmes dic que tan culpable es un com els altres i vosaltres nòmes parleu d´una part hi no condeneu l´altre,quina parcialitat!!!

Ni sòc de cgt ni de tmb,però si sòc conductor i estic fart d´alguns "freakis" del transport que creuan sapiguer.ho tot i a mès a mès es pensan que nòmes tenen drets i cap obligació.

Apa macos, que con vuestro pan os los comais.
Òbviament no em coneixes, però porto per aquí bastant més que tu. I com a mínim hi ha una cerca cortesia en presentar-se i anar-se coneixent. És molt habitual veure en fòrums de transport que apareixen del "no res" sindicalistes i treballadors que, per corporativisme, defensen el que no té defensa.

Si CGT ha publicat la conversació, cosa de MÉS QUE DUBTOSA LEGALITAT ja que és una conversa privada, ho ha fet per intentar motivar un JUDICI SOCIAL perquè sabrà perfectament que als tribunals no té res a fer. Si no ha denunciat TMB als jutjats i prefereix fer aquestes pataletes d'infant és perquè sap perfectament que no hi té res a aconseguir. És una eina habitual en els sindicats. Quan no tenen raó però saben que la consciència social els pot ajudar, monten un numeret, la gent opina (sense saber) i protesta, i al final així forcen una negociació per obtenir el que ells volen.

Bon dia.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

visir5704
N5
N5
Entrades: 155

Entrada Autor: visir5704 » Dissabte 08/11/2008 21:55

A veure si ens calmem tots, d'aquest tema només sabem el que s'ha publicat en aquest mitjà de comunicació, i no podem suposar que perquè aquest senyor hagi fet això, n'hagi fet de més grosses, és un comentari absolutament gratuït i fora de lloc.

Des del meu punt de vista la falta que se li imputa és a simple vista una falta lleu i sembla que hi ha hagut una actitud fora de mida per part dels seus superiors.

Quan a l'actitud del sindicat el que està molt clar és que no poden buscar cap mena d'atenuant a la falta comesa, doncs sembla prou flagrant, ara bé està clar que l'empresa també a comès una falta, que possiblement no sigui tan lleu, simplement una falta intenta contrarrestar l'altra.

I pel que fa al sr 2700, dir-li en primer lloc que benvingut al fòrum, que aquí tots tenim clar que tenim drets i deures i que no cal posar-se així.


DIA CERRADO, este ordenador se apagará de forma AUTOMATICA a la hora establecida.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dissabte 08/11/2008 22:48

visir5704 ha escrit:A veure si ens calmem tots, d'aquest tema només sabem el que s'ha publicat en aquest mitjà de comunicació, i no podem suposar que perquè aquest senyor hagi fet això, n'hagi fet de més grosses, és un comentari absolutament gratuït i fora de lloc.

Des del meu punt de vista la falta que se li imputa és a simple vista una falta lleu i sembla que hi ha hagut una actitud fora de mida per part dels seus superiors.
Bé, jo aquí reclamo la presumpció d'inocència. Se'ls acusa de actitud fora de mida sense saber si és plenament justificada la seva actuació. Si en aquest cas per defensar a un s'ha de perdre la presumpció d'inocència de l'altra part... doncs evidentment aquí algo no quadra.


Quan a l'actitud del sindicat el que està molt clar és que no poden buscar cap mena d'atenuant a la falta comesa, doncs sembla prou flagrant, ara bé està clar que l'empresa també a comès una falta, que possiblement no sigui tan lleu, simplement una falta intenta contrarrestar l'altra.
Bé, la falta dels directius està per demostrar. I com que la gravació no és una prova vàlida legalment, doncs no hi ha prova que els condemni.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 24/11/2008 20:44

http://www.europapress.es/catalunya/not ... 93352.html

TMB emprende acciones legales contra dos sindicalistas de la CGT por difundir una cinta entre mandos sobre un incidente


BARCELONA, 24 Nov. (EUROPA PRESS) -

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha emprendido acciones legales por la difusión de unas conversaciones entre mandos sobre un incidente con un conductor que terminó en sanción, y cuya grabación difundieron responsables de CGT a principios de mes en rueda de prensa, según confirmaron hoy a Europa Press fuentes de TMB.

El conductor terminó sancionado con 15 días de suspensión de empleo y sueldo por llevar una bicicleta en el autobús y desobedecer a un superior e insultarlo el 22 de julio. La CGT difundió la conversación posterior al incidente para probar la "provocación" de los mandos en el incidente, pedir la retirada del expediente sancionador y emprender acciones contra los mandos.

La empresa considera que la difusión de las conversaciones, obtenidas "de manera presuntamente ilegal y presentadas previa manipulación", y de fotografías de los trabajadores que supuestamente las protagonizan en panfletos de la CGT pueden constituir un delito contra la intimidad.

Además, TMB quiere saber cómo se obtuvieron las grabaciones. Por ello, se imputó a los delegados de la CGT Saturnino Mercader y Josep Garganté "por haber difundido las grabaciones", así como al sindicato CGT. La empresa también les ha abierto un expediente informativo.

En declaraciones a Europa Press, el también presidente del comité de empresa, Saturnino Mercader, acusó a TMB de utilizar esta cuestión "como moneda de cambio en la negociación del convenio" 2009-2013 de la sección de autobuses. Antes del inicio de la negociación en mayo, los trabajadores celebraron cinco meses de huelga para conseguir dos días de descanso semanal.

Mercader concretó hoy que el viernes recibieron los expedientes informativos, que "pueden llegar a ser muy graves", después de dirigirse a la dirección de la empresa para pedir la retirada del expediente sancionador al conductor. Sin embargo, la dirección reiteró que mantiene la sanción y comunicó la apertura de los dos expedientes informativos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 24/11/2008 22:01

Nois, comencem a buscar alternatives al bus, perquè pinten bastos. Vejam: la CGT denuncia un abús d'autoritat de l'empresa a través de mitjans "poc convencionals" en lloc d'anar a tribunals, sabent que d'aquesta manera mai no aconseguirà l'aixecament de la sanció, però sí crear un estat d'ànim favorable als seus interessos o, si més no, crispat. TMB, evidentment, no s'ha quedat plegada de braços i ha obrat en conseqüència, tirant per la via judicial. Al final, passarà el que ja vaig dir fa setmanes: la via de la confrontació, com sembla que vol la CGT. A sobre, resulta que els dos expedientats més recents són els "gallets" de la darrera vaga. En fi, ja no cal gaire més perquè el còctel exploti.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 19/12/2008 19:25

http://www.cgtcatalunya.cat/spip.php?article2496


4 mesos de sanció de feina i sou per Mercader i Garganté, d’Autobusos de TMB

L’aturada del dimarts 23 continua vigent. Assemblea 12.30 h. a la Plaça Universitat
divendres 19 de desembre de 2008
per Secretaria de Comunicació
popularitat : 1%
Doncs, al final, totes les fulles repartides, tots els adhesius enganxats, tots els emails enviats i l’aturada del dimarts 23-D han sigut suficients per frenar l’acomiadament dels companys Mercader i Garganté. Avui, la Direcció els ha comunicat que han sigut sancionats amb 4 mesos de feina i sou, que no s’àplicaran fins després del judici.
De totes maneres, els treballadors/es d’autobusos continuen amb l’aturada del 23 de Desembre i amb l’Assemblea. Si veniu, podreu saber de primera mà com està tot el tema de la reducció de servei, la negociació de conveni i els expedients

El dimarts 23 de desembre està convocada una Assemblea general, amb aturada de 11h a 16h, per a tots els treballadors/as, a la Plaça Universitat a les 12:30 h. És important assistir per a demostrar a la Direcció de l’empresa que els treballadors/es estem actius i amb ganes de tenir un bon conveni per a tots els col·lectius. Cal fer una crida a la participació de tots els treballadors/es, per sobre de les sigles sindicals.

Encara podeu trobar milers d’adhesius a la Universitat Central Ocupada (Plaça Universitat), Espai Obert (Sants), CGT (Via Laietana), La Barraqueta (Gràcia), CNT (Joaquín Costa) on s’informa de l’aturada del dimarts 23 de desembre. Aquests adhesius són per posar principalment a les parades, a les marquesines, als busos i allà on se us ocorreixi.

Adjuntem PDF dels adhesius.

Comitè de conveni Autobusos TMB

comitedescansos.blogspot.com/



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 19/12/2008 21:18

Ja n'hi comença a haver prou. Com em vaig témer al seu moment, el conflicte es va tancar en fals, i ara ja el tornem a tenir: els usuaris segrestats per una colla de brètols sense escrúpols.

Si TMB no hi posa mà dura, no ho solucionarà. Vaga injustificada, caps visibles al carrer. I punt.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”