Notícies de l'Aerobús

Autobusos, carrils VAO, taxi, cotxe compartit i resta de transport públic.
Autobuses, carriles VAO, taxi, coche compartido y resto de transporte público.
Respon
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1551
Ubicació: Muntanyola

L'AMB aprova l'adjudicació del servei de l'Aerobús i l'Acord per a la nova mobilitat metropolitana després de la COVID-1

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 01/07/2020 18:35

30.06.20 | Tema: Mobilitat i transport

El Consell Metropolità de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha aprovat avui, dimarts 30 de juny de 2020, l'adjudicació de la concessió del servei públic de l'Aerobús.

Atès que l'empresa més ben classificada finalment es va retirar del concurs, per la impossibilitat de complir la seva oferta en els termes que es va presentar, i en compliment del que disposa l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, es va proposar la segona empresa més ben classificada.

Un cop s'ha comprovat que aquesta empresa proposada com a adjudicatària compleix els requeriments de conformitat que estableix l'article 150 de la Llei de contractes del sector públic, l'AMB ha aprovat avui l'adjudicació de la concessió de l'Aerobús a favor de la UTE ALCALABUS,SL - CASTROMIL, SA - EMPRESA MONFORTE, SAU.

L'AMB recorda que el procediment s'ha realitzat seguint el procés de contractació, a través de concurs públic, de manera clara i transparent, amb tots els requisits legals i amb total transparència.

L'AMB també recorda que la resolució d'aquesta adjudicació permetrà renovar i modernitzar la flota d'autobusos de l'Aerobús, un pas indispensable per mantenir els estàndards de qualitat del servei públic i ambientalitzar la flota per seguir lluitant contra la contaminació atmosfèrica. També es recorda que s'incrementarà la rendibilitat, i així s'ingressaran més diners a l'erari públic, ja que el cànon establert és més elevat que l'actual. El cànon unitari per trajecte venut del nou contracte serà almenys de 3,01 euros, mentre que el cànon que ingressa l'administració actualment és de 2,30 euros.

L'Aerobús, que és de titularitat i de gestió de l'AMB, està integrat per dues línies d'autobús (A1 i A2) que connecten respectivament el centre de Barcelona (Pl. de Catalunya) amb les terminals T1 i T2 de l'aeroport, en 35 minuts. La flota de l'Aerobús és de 30 vehicles. L'any 2019, aquest mitjà de transport específic per als passatgers d'avió va tenir 5.784.717 viatges.

La nova mobilitat després de la COVID-19
Paral•lelament, el Consell Metropolità de l'AMB també ha aprovat avui l'Acord per a la nova mobilitat metropolitana, que ja es va presentar a la premsa el passat mes de maig i se centra en 4 grans eixos i 23 mesures prioritàries. L'acord s'ha treballat amb els 36 ajuntaments metropolitans i altres agents públics i privats.

http://www.amb.cat/ca/web/amb/actualita ... sa/llistat



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1773
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimarts 04/08/2020 20:08

Sanció milionària a quatre empreses per la licitació irregular de l’Aerobús

Imatge
El Tribunal Català de la Competència de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha sancionat quatre empreses de transport per coordinar les ofertes en la licitació del servei de l’Aerobús, entre l’aeroport i el centre de Barcelona. Es tracta de Transportes Urbanos y Servicios Generales, SAL (Tusgsal), Transports Ciutat Comtal, SA, (TCC), Serveis Generals de Mobilitat i Transport, SL, (SGMT), la consultora Cinesi SL (CINESI) i Automóviles La Alcoyana, SA, (Vectalia). Segons l’ACCO, les empreses haurien acordat que aquesta darrera presentés una oferta fictícia a l’AMB per explotar el servei amb la finalitat de beneficiar la UTE formada per Tusgsal, TCC i SGMT.

A més, durant 18 mesos no es podran presentar a cap concurs. Concretament, l’acord consistia en què Alcoiana presentava una oferta fictícia o de cobertura per permetre que l’altra –la UTE formada per Tusgsal, TCC i SGMT– en presentés una altra més competitiva “preservant l’aparença de l’existència d’una competència efectiva”. De fet, l’empresa que presenta l’oferta fictícia no té cap intenció de guanyar el concurs ni de competir amb l’altra empresa. Aquesta pràctica es va estendre entre 2017 i 2019.

Segons apunta l’ACCO, l’Alcoiana (Vectalia) va presentar una oferta després d’intercanviar informació amb les empreses que pertanyen a la UTE i que finalment va resultar guanyadora. L’ens recorda que l’article 1.1 de la Llei 15/2017, de 3 de juliol, de defensa de la competència prohibeix els acords entre operadors econòmics i per això ha imposat una sanció de 864.245,42 euros a Tusgsal; de 1.052.162,35 euros a TCC; d’1.494.090,99 euros a SGMT; de 199.090,99 euros a Cinesi i de 478.395,1 euros a L'Alcoiana. A més, també imposa una multa de 22.800 euros al directiu de Tusgsal i SGMT Carles Fàbregas per la seva participació en els fets.
https://www.totbarcelona.cat/economia/s ... bus-90128/
http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus


Salvem l'Estació de França!

Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Dijous 06/08/2020 16:59

https://www.lavanguardia.com/local/barc ... l-tmb.html

Multa de 3,9 millones al cártel que quería falsear el concurso del Aerobús
:cop

Una de las empresas que presentó simplemente lo hizo para dar apariencia de competitividad y facilitar la adjudicación a la empresa local

Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.

La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.


El jugoso contrato público del Aero­bús llevó a la unión temporal de empresas formada por Tusgsal, su filial Serveis Generals de Mobilitat i Transport y Transports Ciutat Comtal (empresa participada por TMB y Moventia) a acordar la presentación de una oferta de cobertura a través de la compañía Auto­mó­vi­les La Alcoyana. La intrigante presentación de la empresa alicantina, integrada dentro del grupo Vectalia, no pretendía en ningún caso aspirar a prestar el servicio, simplemente trataba de dar apariencia de competitividad y ayudar a ajustar la puntuación en la licitación de manera que facilitase la adjudicación a la UTE local.

La jugada llegó a manos de la Auto­ri­tat Catalana de la Competència (Acco) en el verano del 2018 y, dos años después, el organismo ha resuelto que los hechos acreditados “evidencian la existencia de un cártel”, un acuerdo anticompetitivo entre empresas competidoras. Este comportamiento ha sido sancionado con una multa de 3,9 millones a las cuatro empresas de transporte que estaban metidas en el asunto y a la consultoría Cinesi, que intermedió e intercambió información entre las compañías ­infractoras. El director general de Tusgsal, Carles Fábregas, también ha sido sancionado personalmente.

Además, el tribunal de la competencia ha impuesto a las empresas involucradas la prohibición de presentarse a ningún concurso de transporte del Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) durante los próximos 18 meses.

La adjudicación provisional fue suspendida por el AMB cuando se abrió la investigación hace dos años. El pasado mes de junio se resolvió la concesión en favor de la unión temporal de empresas que había quedado segunda mejor clasificada, formada por Alcalabus, Castromil y Empresa Monforte, lo que supondrá la llegada al área metropolitana de un nuevo operador de transporte que hasta ahora no tenía presencia en Catalunya.



Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Dijous 06/08/2020 17:02

Se le han acabat els "tejemaneges" a Tusgsal i al seu Director General... :avall



Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Dijous 06/08/2020 17:23

Resolució de l'ACCO :plas

http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... 18-Aerobus


Pag. 26: "- Carles Fábregas va participar en l’elaboració i presentació de la mateixa oferta, així com Alejandro García i Josep Carles Herrero, tots ells integrats a SGMT/TUSGSAL/TCC i al mateix temps en la preparació de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA, amb ple coneixement de l’existència de l’acord col·lusori. "

Pag. 27: "Així mateix cal destacar la coincidència personal dels membres del Consell d’Administració, de la Junta d’Accionistes i del Comitè de Direcció d’SGMT mostrada al paràgraf LXXII de la proposta de resolució, com ara, de Carles Fábregas i Juan A. Giménez que són membres de tots els esmentats òrgans de govern i Josep Carles Herrero del Consell de Direcció d’SGMT i al mateix temps ocupen càrrecs de direcció o són apoderats de les empreses TUSGSAL i TCC. La integració de les mateixes persones als òrgans de govern d’SGMT, TUSGSAL i TCC també es mostra respecte a Alfonso Suárez, Federico Llobet i Justo Alarcón, (TUSGSAL) i Miquel Martí i Josep Maria Martí (TCC)"

Pag. 27: "Altres evidències són significatives respecte al coneixement que de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA en tenien els càrrecs directius de les empreses matrius d’SGMT, com ara la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (director general de TUSGSAL) i el Sr. Federico Llobet (president del Consell d’administració de TUSGSAL) i el correu intern de TCC de 29 d’octubre de 2018, sobre els tuits realitzats per l’usuari de Twitter el 8 d’agost de 2018. En relació amb la conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas i el Sr. Federico Llobet (posterior a la data de presentació d’ofertes el 5 de juny de 2018) on se l’informa de la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (ALCOYANA) en el sentit següent: “Otro tema q comentó y es el que le preocupaba es una previsible vía de la denuncia a la agencia de la competencia. Han pedido un informe a Garrigues para anticipar posibles argumentos. Sería conveniente comentar el tema con los Martí.”. “Els Martí” són els Srs. Miquel (president, conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC) i Josep Maria Martí (conseller delegat i membre del Consell d’Administració de TCC). En resposta, el Sr. Federico Llobet (president i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) no qüestiona ni pregunta el seu interlocutor (Carles Fábregas) sobre el motiu de la possible denúncia davant les autoritats de competència en relació amb la licitació de l’Aerobús, ni li sorprèn la conversa mantinguda amb José Luís Romillo (Vectalia/Alcoyana) sobre la licitació de l’Aerobús, la finalitat de l’informe demanat a un despatx d’advocats per a “anticipar posibles argumentos” o la conveniència de “comentar el tema con los Martí” de TCC, fet sorprenent si no hi ha un coneixement previ pel Sr. Federico Llobet de TUSGSAL de la conducta col·lusòria. La preocupació de TCC per la possible repercussió de les irregularitats en la licitació de l’Aerobús també es fa palesa al correu electrònic intern de TCC de 29 d’octubre de 2018 entre Josep Maria i Miquel Martí, Juan A. Giménez, Josep Carles Herrero i altres persones de TCC: “Aquest tal X porta uns quants tuits en contra nostra, l’estem seguint.”.

Pag. 30: "Conversa de WhatsApp de 9 d’agost de 2018 entre Carles Fábregas (TUSGSAL/SGMT) i Federico Llobet (TUSGSAL/SGMT) en què es trasllada una conversa entre Alfonso Suárez (TUSGSAL) i José Luís Romillo (ALCOYANA) sobre la preocupació d’ALCOYANA del fet que hi hagi una denúncia a l’autoritat de competència. "

Pag. 31: "La participació reconeguda de CINESI en la conducta infractora ha estat fonamental per a la consecució i l’èxit de l’oferta de cobertura d’ALCOYANA. CINESI ha jugat un paper especialment actiu i amb total coneixement en la implementació de l’acord col·lusori"

Pag. 32: "La DG de l’ACCO ha proposat que es declari que a la persona física Carles Fábregas en la seva condició de representant legal i directiu de les empreses TUSGSAL i SGMT se li imposi una sanció en aplicació de l’article 63.2 de l’LDC, per la seva participació en la conducta infractor. En aquest sentit, s’ha de tenir en compte que el Sr. Carles Fábregas ha actuat en tant que representant i directiu de TUSGSAL en diverses fases dels fets recollits en aquest expedient com i) signatura de l’oferta de la UTE conjunta de TUSGSAL, SGMT i TCC, moment en què el Sr. Carles 34 Fábregas signa en nom de TUSGSAL; ii) proporcionar les dades de contacte en presentar l’oferta de la UTE conjunta, atès que proporciona l’adreça electrònica de TUSGSAL; iii) intercanviar informació amb treballadors i/o directius d’ALCOYANA, atès que va proporcionar l’adreça electrònica de TUSGSAL; iv) intercanviar missatges de WhatsApp amb els màxims responsables de l’empresa TUSGSAL, Federico Llobet (president del Consell d’Administració de TUSGSAL i membre del Consell d’Administració de TUSGSAL) relatius a informacions sobre una possible denúncia a l’Autoritat de la Competència proporcionades per Alfonso Suárez (secretari del Consell d’Administració de TUSGSAL i Apoderat de TUSGSAL). En conseqüència, es considera que el Sr. Carles Fábregas exerceix un càrrec directiu i de representació a les empreses TUSGSAL i SGMT en el sentit exigit a l’article 63.2 de l’LDC, de manera que en l’exercici dels seus càrrecs disposa de plena capacitat de decisió i autonomia. Des del punt de vista de la seva participació personal i concreta en la conducta i tal com s’ha observat en el fet acreditat vuitè, el Sr. Carles Fábregas és qui es reuneix i contacta amb ALCOYANA per a la preparació de l’oferta de cobertura i qui dirigeix i instrueix sobre el cànon que s’hauria de fixar per a ALCOYANA per tal que acomplís la seva funció d’oferta d’acompanyament i no despertés sospites. Així mateix, dona instruccions a CINESI (Sr. Alejandro García i Sra. Cinta Viladot) per a la preparació efectiva de l’oferta d’ALCOYANA. Al mateix temps, és una de les persones encarregades de revisar l’oferta de l’UTE TUSGSAL-TCC-SGMT. Per tant, les evidències documentals mostren la participació directa i activa del Sr. Carles Fábregas en l’impuls i preparació de l’oferta de cobertura a presentar per l’empresa ALCOYANA i en la simulació de l’existència d’una competència real en el procediment de licitació en el moment de presentar la seva proposta de licitació, amb ple coneixement del caràcter il·lícit de la conducta."

INCREÏBLE!!!! :martell1
Jordi Ferrer Vidal l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 07/08/2020 15:43, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1849

Entrada Autor: albert28 » Dijous 06/08/2020 17:52

“Sobre l’oferta que fa en Singla (consultor extern contractat per a la preparació de l’oferta d’ALCOYANA) per descomptat ell no sap res, però em te una mica
collonit. Crec que haurien d’ofertar un cànon mínim de 2.35, fer-ho per un import inferior canta la Traviata. Hem de vigilar molt amb aquesta oferta, pot aixecar suspicàcies si té alguna coincidència amb la nostra.”
Doncs per a que no faci cap suspicàcia tela amb les altres parts de la oferta, perquè molta diferència amb la resta de competidors en la oferta tècnica i econòmica...

Diferència de la Alcoyana respecte la resta de competidors:
  • Oferta tècnica 25,1 punts: -15,8 punts per sota de la darrera oferta
  • Oferta econòmica 4,63 punts: -36.02 punts per sota de la darrera oferta
  • Total: 29,73 punts - 51,82 punts per sota de la darrera oferta
La denúncia al ACO qui la va possar?



Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Divendres 07/08/2020 15:41

La resolució parla al principi d'unes denúncies per Tweeter :blah
Però per saber una cosa així s'ha d'estar a dins... >:(



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6907
Ubicació: Entre Fabra i Puig, Universitat i Sagrada Família amb metro, bus, Seat 1200Sport, Citroën Xantia
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 08/08/2020 12:53

Les multes a les empreses em semblen perfectes, però el que no entenc és com és possible que els responsables físics de l'estafa no vagin a la presó. No estan robant quatre duros estan robant milions de diners públics.
Jo com a mínim els posava 20 anys a la presó i els embargava TOTS els béns, i crec que em quedo curt.

Sent from my ZTE BLADE V0820 using Tapatalk





Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Dimecres 16/09/2020 22:53

Doncs per si no n'hi havia prou amb el primer, segon expedient a TUSGSAL i TCC pel mateix concurs de l'Aerobús per part de l'ACCO!!! :cop :cop :cop

Incoació de l'expedient sancionador núm. 102/2019 - AEROBÚS 2 :emprenyat

De conformitat amb allò que preveu l’article 14 de la Llei 1/2009, de 12 de febrer, de l’Autoritat Catalana de la Competència juntament amb l’article 28 de la Llei 15/2007, de 3 de juliol, de defensa de la competència en relació amb els articles 23 i 28.3 del Reial decret 261/2008, de 22 de febrer, pel qual s’aprova el reglament de defensa de la competència, s’informa que l’Autoritat Catalana de la Competència ha incoat un expedient sancionador contra les societats TRANSPORTES URBANOS Y SERVICIOS GENERALES, S.A.L. i TRANSPORTS CIUTAT COMTAL, S.A.

http://acco.gencat.cat/ca/detall/articl ... b-incoacio



Jordi Ferrer Vidal
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: Jordi Ferrer Vidal » Dimecres 23/09/2020 10:52

El dimarts que ve, al Consell Metropolità de l'AMB, es preguntarà als responsables de Mobilitat el següent:

"Proposta de resolució que presenta el grup deCiudadans:

-Que el Tribunal Català de Competència de l’Autoritat Catalana de la Competència (ACCO) ha sancionat a quatre empreses de transport per coordinar les ofertes en la licitació del servei de l’Aerobús, entre l’aeroport i el centre de Barcelona.
-Que es tracta de:
oTransportes Urbanosy Servicios Generales, SAL (TUSGSAL)
oTransports ciutat Comtal, SL (TCC)
oServeis Generals de Mobilitat i Transport, SL (SGMT)
oConsultora Cinesi, SL (CINESI)
oAutomóviles la Alcoiana, SA (ALCOIANA)

-Que segons la ACCO les empreses haurien acordat que La Alcoiana, presentés una oferta fictícia a l’AMB per tal d’explotar el servei amb la finalitat de beneficiar a la UTE formada per TUSGSAL, TCC i SGMT.

-Que les empreses han estat sancionades en el seu conjunt a pagar 4.000.000 d’euros i a més no podran presentar-se a cap licitació durant un període de 18 mesos.

-Que l’article 1.1. de la Llei 15/2017 de 3 de juliol, en defensa de la competència prohibeix els acords entre operadors econòmics.

-Que la concentració entre operadors en les licitacions públiques, restringeix la competència i elimina els beneficis de la lliure concurrència en els processos de contractació.

-Que una de les empreses sancionades, Transports Ciutat Comtal (TCC) que haurà de pagar 1.052.136 euros està participada per l’AMB a través de TMB.

Per totallò exposat el Grup Metropolità de Ciutadans en base a l’article 43.8 del Reglament Orgànic Metropolità proposa al Consell Metropolità de l’AMB la següent:

]PREGUNTA :o

-Quines són les acciones que realitzarà AMB / TMB al respecte?
-Si la sanció és ferma, s’assumiran responsabilitats polítiques?



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 1773
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dimecres 23/09/2020 20:14

Jordi Ferrer Vidal ha escrit:
Dimecres 23/09/2020 10:52
-Quines són les accions que realitzarà AMB / TMB al respecte?
-Si la sanció és ferma, s’assumiran responsabilitats polítiques?
El què "sobta" és què tan sols Ciutadans ho pregunti. I la resta de grups polítics?? Tots callats!! :xiuxiu :llengua

Evidentment, TMB forma part de TCC (33%) i és part responsable de l'oferta fraudulenta. Per beneficiar a companys privats, per cert.

Encara no ha sortit ningú donar explicacions sobre l'afer, i sort que un grup polític ho demanarà. :fijate


Salvem l'Estació de França!

Respon

Torna a “Autobusos i resta t. públic / Autobuses y resto t. público”