Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
-
- N3
- Entrades: 35
- Ubicació: Sabadell
Re: Barcelona vol prohibir els vehicles més contaminants
Bona nit,
després de llegir els últims comentaris, em sorgeix un dubte: el meu pare es va comprar un VW Passat el 2006, però que havia estat circulant per Alemanya amb matrícula alemanya (esclar) des del 2002 (quan es va fabricar). Llavors el 2006 li van canviar la matrícula per una nova d'espanyola. La meva pregunta és, aquest cotxe tindrà 20 anys el 2022 o el 2026? Quan s'aplicarien les sancions segona la data de matriculació?
PD: Ja se que pel 2022 se'l haurà canviat o les normes seran diferents, però és un dubte que tenia.
després de llegir els últims comentaris, em sorgeix un dubte: el meu pare es va comprar un VW Passat el 2006, però que havia estat circulant per Alemanya amb matrícula alemanya (esclar) des del 2002 (quan es va fabricar). Llavors el 2006 li van canviar la matrícula per una nova d'espanyola. La meva pregunta és, aquest cotxe tindrà 20 anys el 2022 o el 2026? Quan s'aplicarien les sancions segona la data de matriculació?
PD: Ja se que pel 2022 se'l haurà canviat o les normes seran diferents, però és un dubte que tenia.
Home. El cotxe, com a tal, tindrà 20 anys el 2022.marc_valldo ha escrit:Bona nit,
després de llegir els últims comentaris, em sorgeix un dubte: el meu pare es va comprar un VW Passat el 2006, però que havia estat circulant per Alemanya amb matrícula alemanya (esclar) des del 2002 (quan es va fabricar). Llavors el 2006 li van canviar la matrícula per una nova d'espanyola. La meva pregunta és, aquest cotxe tindrà 20 anys el 2022 o el 2026? Quan s'aplicarien les sancions segona la data de matriculació?
PD: Ja se que pel 2022 se'l haurà canviat o les normes seran diferents, però és un dubte que tenia.
Realment si el criteri que prenen per limitar l'edat és la matrícula, no serà un criteri gaire fiable, ja que casos com el que tu comentes n'hi poden haver-hi bastants...
Salutacions,
Oriol
Oriol
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Molt bé; doncs jo dic que en la pràctica cap cotxe de més de 20 contamina suficient com per a no poder-lo deixar entrar. I ja tenim dues opinions contraposades, i cap base exacta més enllà del "tu contamines massa, tu contamines suficient".Javi M ha escrit:En la pràctica, cap cotxe de més de 20 contamina suficientment poc com per a poder-lo deixa entrar... Tot i això, ni que sigui l'1% dels cotxes matriculats abans del 97 que contaminin suficientment poc, la Llei ho hauria de contemplar.
La resolució, com diu n'awe: prohibició, frases cara a la galeria dels qui anuncien la prohibició, i cap explicació seriosa sobre com afecten de poc o molt la salut aquests TDi de menys de 20 anys (o d'aquest mateix any) que sí que podran entrar i sortir.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Si ho fan ben fet, no establiran un càlcul en base a la matrícula (amb la qual cosa els cotxes rematriculats lògicament el "falsejarien"), sinó que cada lectura de matrícula generaria una consulta precisa sobre el vehicle en qüestió al registre, que tindrà les dades concretes.oriolp13 ha escrit:Realment si el criteri que prenen per limitar l'edat és la matrícula, no serà un criteri gaire fiable, ja que casos com el que tu comentes n'hi poden haver-hi bastants...
Una d'elles és la "data de 1ª matriculació" (diferent de la "data de matriculació"), i si aquesta era coneguda en el moment de fer la documentació espanyola, a la del Passat li hauran posat "x/x/2002", amb la qual cosa la verificació de l'edat es podrà fer de manera exacta.
Dit això, ja conec un cas del propietari d'un Citroën Tiburón dels anys 70 a qui li han enviat l'adhesiu "B", se suposa que per error/absència d'aquesta dada en la documentació
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
També es podria fer basat en una mesura de la contaminació en les successives revisions ITV i establir adhesius en consequència
No. Si un cotxe augmenta el seu nivell d'emissions, no se li ha de donar un distintiu de menor categoria, sinó impedir que circuli fins que se solucioni l'avaria.
És de sentit comú, i és el que es fa.
És de sentit comú, i és el que es fa.
El meu sentit comú em diu que aquesta mesura anirà acompanyada de la mateixa prohibició per als vehicles tot terreny i tancs d'ús civil com el Hummer, molt més contaminants que un utilitari de fa vint anys... O potser m'equivoco i només afecta a les castes inferiors?
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Segons estudis independents en condicions reals de circulació un cotxe de fa 20 anys contamina el doble que un d'actual. Res a veure amb les mentides que estan explicant molt mitjans generalistes últimament (qui està pagant tota aquesta campanya?) on he arribat a sentir que els cotxes de fa 20 anys contaminen 100 vegades més. És de bojos!!!
Si la normativa es complís els cotxes actuals haurien de contaminar molt menys però les homologacions es fan en condicions irreals que possibiliten "trucar" els motors perquè passin la normativa. S'ha demostrat que els motors trucats de Volkswagen, per exemple, contaminen 40 vegades més del que permet la normativa actual Euro6. No hi ha ni un sol cotxe modern, NI UN, que compleixi les especificacions que dóna el fabricant en quant a consum i contaminació:
http://www.libremercado.com/2015-09-26/ ... 276557802/
Encara més: llençar un cotxe que funciona i fabricar-ne un de nou contamina i molt. Per què no es té en compte aquest cost en l'equació? És clar, perquè no interessa a la indústria, que està encantada amb les noves mesures anticontaminació. Sabíeu que gairebé un 30% de les emissions d'un cotxe s'emeten en el seu procés de fabricació? No ho sabeu perquè ja s'encarreguen ben bé d'amagar-ho:
http://www.burbuja.info/inmobiliaria/bu ... olina.html
Partint d'aquest fet, resulta que un cotxe de més de 20 anys podrà circular 0 dies al mes per Barcelona, mentre que un de nou podrà circular-ne 31. Això és just? Òbviament no.
Si volem ser justos tothom ha de tenir la possibilitat de contaminar EL MATEIX i aquest nivell és el que hem de discutir quin és. És 100? Doncs 100 per a tothom. És 0? Doncs 0 per a tothom. Si el meu cotxe contamina el doble que el del veí ACCEPTO DE BON GRAT poder circular només la meitat de dies que el meu veí amb cotxe nou, però en cap cas que el meu veí pugui circular quan li roti i jo mai.
El sistema que s'implantarà es basarà en lectors de matrícules a les entrades de Barcelona. No hi ha cap impediment tècnic per saber quantes vegades ha entrat cada cotxe a Barcelona. Si no es fa és perquè no es vol i perquè el que és busca no és realment el que es diu.
Resumint: la mesura no busca rebaixar la contaminació de manera lògica sinó que és purament propagandística i amb cert regust a interessos ocults poderosos. I com sempre, la patirem els de sempre.
Si la normativa es complís els cotxes actuals haurien de contaminar molt menys però les homologacions es fan en condicions irreals que possibiliten "trucar" els motors perquè passin la normativa. S'ha demostrat que els motors trucats de Volkswagen, per exemple, contaminen 40 vegades més del que permet la normativa actual Euro6. No hi ha ni un sol cotxe modern, NI UN, que compleixi les especificacions que dóna el fabricant en quant a consum i contaminació:
http://www.libremercado.com/2015-09-26/ ... 276557802/
Encara més: llençar un cotxe que funciona i fabricar-ne un de nou contamina i molt. Per què no es té en compte aquest cost en l'equació? És clar, perquè no interessa a la indústria, que està encantada amb les noves mesures anticontaminació. Sabíeu que gairebé un 30% de les emissions d'un cotxe s'emeten en el seu procés de fabricació? No ho sabeu perquè ja s'encarreguen ben bé d'amagar-ho:
http://www.burbuja.info/inmobiliaria/bu ... olina.html
Partint d'aquest fet, resulta que un cotxe de més de 20 anys podrà circular 0 dies al mes per Barcelona, mentre que un de nou podrà circular-ne 31. Això és just? Òbviament no.
Si volem ser justos tothom ha de tenir la possibilitat de contaminar EL MATEIX i aquest nivell és el que hem de discutir quin és. És 100? Doncs 100 per a tothom. És 0? Doncs 0 per a tothom. Si el meu cotxe contamina el doble que el del veí ACCEPTO DE BON GRAT poder circular només la meitat de dies que el meu veí amb cotxe nou, però en cap cas que el meu veí pugui circular quan li roti i jo mai.
El sistema que s'implantarà es basarà en lectors de matrícules a les entrades de Barcelona. No hi ha cap impediment tècnic per saber quantes vegades ha entrat cada cotxe a Barcelona. Si no es fa és perquè no es vol i perquè el que és busca no és realment el que es diu.
Resumint: la mesura no busca rebaixar la contaminació de manera lògica sinó que és purament propagandística i amb cert regust a interessos ocults poderosos. I com sempre, la patirem els de sempre.
La contaminació és un afer secundari en aquesta questió, no se'n busca reduir-la, el que es busca és ingressar ja que les administracions no tenen cash.
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
La unitat mòbil de control de la contaminació ambiental (del 1995, B-PF) no podrà circular, l'any vinent, els dies d'episodi ambiental de contaminació
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Ahir prop de 50 clubs i entitats de vehicles clàssics i antics es van reunir a Manresa per tal d'informar de primera ma sobre la reunió mantinguda pel Clàssic amb la Generalitat de Catalunya el mateix divendres al matí, i per decidir quins havien de ser els passos a seguir per tal d'aconseguir que les limitacions de circulació previstes a la ciutat de Barcelona (amb afectació a la corona de 40 municipis adherits al projecte), no afectin als vehicles clàssics i antics.
Després d'haver mantingut la reunió a la Generalitat i després de llegir el document que han elaborat, veiem que no hi ha una política clarament definida pels vehicles clàssics i antics, i per tant semblaria que es veuen igualment limitats, tot i així la receptivitat dels responsable de tirar endavant el projecte de limitació es bona en vers els nostres vehicles, i ara cal actuar de forma coordinada per aconseguir el que les principals ciutats europees ja han aconseguit.
Tots els presents van acordar unànimement:
- Agrupar-se dins de l'associació de clubs de Catalunya que està constituïda i integrada a la FEVA, convocant-ne una assemblea i nomenant una nova junta directiva formada per membres dels clubs presents a la reunió d'ahir.
- Decidir coordinadament les accions a emprendre.
- No emprendre accions que puguin donar una mala imatge no desitjada davant de l'administració, i encara menys davant de la opinió pública.
- Mostrar la voluntat d'arribar tant lluny com sigui necessari per aconseguir un tracte adequat pels vehicles clàssics i antics, sent conscients que cal respectar el medi ambient.
- Buscar el millor assessorament legal possible.
- Acollir a totes aquelles entitats legalment constituïdes que ahir no van poder ser a la reunió, sempre que acceptin la línia de treball acordada.
El Clàssic Motor Club del Bages agraeix públicament i felicita per l'esforç realitzat, malgrat les inclemències meteorològiques, a tots els assistents a la reunió d'ahir, tant per la seva presència, com pel seu interès i sobretot pel seu tarannà.
Llista d'inscrits:
ALFISTAS CLUB SPORT
AMERICAN CAR CLUB DE CATALUNYA
AMICS VOLKSWAGEN CATALUNYA
AMICS D’AUTOMÒBILS ANTICS DE RUBI
AMICS DELS VEHICLES CLÀSSICS DE BEGUES
AMIGOS COCHES VETERANOS
ANDRÉ CITRÖEN CLUB DE CATALUNYA
ANTIC CAR CLUB DE CATALUNYA
ASOCIACIÓN CONVOY
ASS. VEHICLES HISTÒRICS I ALTRES PRESTACIONS.
ASR – ANTIGALLES SOBRE RODES DE LLIÇA D’AMUNT
BIELA CLUB MANRESA
BIELA CLUB 600
CLAN DELS CLASSICS
CLASSIC CAR CLUB LA GARRIGA
CLASSIC CAR CLUB LES FRANQUESES
CLASSIC CLUB MONTMELÓ
CLASSIC CLUB VILADECANS
CLASSIC MOTOR CLUB DEL BAGES
CLASSIC MOTOR CLUB MONTSENY
CLUB 600 BARCELONA
CLUB ALFA ROMEO CATALUNYA
CLUB DE VEHICLES HISTÒRICS DE LLEIDA
CLUB FORO 600
CLUB JEEP COMANDO ESPAÑA
CLUB MARESME CLÀSSICS DE MATARÓ
CLUB MINI COOPER
CLUB MG CATALUNYA
CLUB PORSCHE 356
COL·LECCIÓ D’AUTOMÒBILS SALVADOR CLARET
ENTUSIASTES DELS MINIS DE REUS
ESCUDERIA BAIX EMPORDÀ
ESCUDERIA HISPANO SUIZA
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE VEHICULOS ANTIGUOS – FEVA-
GRUP AFICIONATS ALS VEHICLES D’EPOCA DE REUS
GRUP MOTOS CLÀSSIQUES DE REUS
MATRA CLUB – M550
MERCEDES BENZ CLUB DE ESPAÑA
MONTEPIO DE CONDUCTORS MANRESA-BERGA
MOTOR CLUB AVINYÓ
MOTO CLUB GIRONA
MOTO CLUB IMPALA
MOTO CLUB MANRESA
RACC – REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA
RAID PROMISES 4X4
RETRO CAR CLUB RONÇANA
UNIO 4 CLASSICS
Després d'haver mantingut la reunió a la Generalitat i després de llegir el document que han elaborat, veiem que no hi ha una política clarament definida pels vehicles clàssics i antics, i per tant semblaria que es veuen igualment limitats, tot i així la receptivitat dels responsable de tirar endavant el projecte de limitació es bona en vers els nostres vehicles, i ara cal actuar de forma coordinada per aconseguir el que les principals ciutats europees ja han aconseguit.
Tots els presents van acordar unànimement:
- Agrupar-se dins de l'associació de clubs de Catalunya que està constituïda i integrada a la FEVA, convocant-ne una assemblea i nomenant una nova junta directiva formada per membres dels clubs presents a la reunió d'ahir.
- Decidir coordinadament les accions a emprendre.
- No emprendre accions que puguin donar una mala imatge no desitjada davant de l'administració, i encara menys davant de la opinió pública.
- Mostrar la voluntat d'arribar tant lluny com sigui necessari per aconseguir un tracte adequat pels vehicles clàssics i antics, sent conscients que cal respectar el medi ambient.
- Buscar el millor assessorament legal possible.
- Acollir a totes aquelles entitats legalment constituïdes que ahir no van poder ser a la reunió, sempre que acceptin la línia de treball acordada.
El Clàssic Motor Club del Bages agraeix públicament i felicita per l'esforç realitzat, malgrat les inclemències meteorològiques, a tots els assistents a la reunió d'ahir, tant per la seva presència, com pel seu interès i sobretot pel seu tarannà.
Llista d'inscrits:
ALFISTAS CLUB SPORT
AMERICAN CAR CLUB DE CATALUNYA
AMICS VOLKSWAGEN CATALUNYA
AMICS D’AUTOMÒBILS ANTICS DE RUBI
AMICS DELS VEHICLES CLÀSSICS DE BEGUES
AMIGOS COCHES VETERANOS
ANDRÉ CITRÖEN CLUB DE CATALUNYA
ANTIC CAR CLUB DE CATALUNYA
ASOCIACIÓN CONVOY
ASS. VEHICLES HISTÒRICS I ALTRES PRESTACIONS.
ASR – ANTIGALLES SOBRE RODES DE LLIÇA D’AMUNT
BIELA CLUB MANRESA
BIELA CLUB 600
CLAN DELS CLASSICS
CLASSIC CAR CLUB LA GARRIGA
CLASSIC CAR CLUB LES FRANQUESES
CLASSIC CLUB MONTMELÓ
CLASSIC CLUB VILADECANS
CLASSIC MOTOR CLUB DEL BAGES
CLASSIC MOTOR CLUB MONTSENY
CLUB 600 BARCELONA
CLUB ALFA ROMEO CATALUNYA
CLUB DE VEHICLES HISTÒRICS DE LLEIDA
CLUB FORO 600
CLUB JEEP COMANDO ESPAÑA
CLUB MARESME CLÀSSICS DE MATARÓ
CLUB MINI COOPER
CLUB MG CATALUNYA
CLUB PORSCHE 356
COL·LECCIÓ D’AUTOMÒBILS SALVADOR CLARET
ENTUSIASTES DELS MINIS DE REUS
ESCUDERIA BAIX EMPORDÀ
ESCUDERIA HISPANO SUIZA
FEDERACIÓN ESPAÑOLA DE VEHICULOS ANTIGUOS – FEVA-
GRUP AFICIONATS ALS VEHICLES D’EPOCA DE REUS
GRUP MOTOS CLÀSSIQUES DE REUS
MATRA CLUB – M550
MERCEDES BENZ CLUB DE ESPAÑA
MONTEPIO DE CONDUCTORS MANRESA-BERGA
MOTOR CLUB AVINYÓ
MOTO CLUB GIRONA
MOTO CLUB IMPALA
MOTO CLUB MANRESA
RACC – REIAL AUTOMÒBIL CLUB DE CATALUNYA
RAID PROMISES 4X4
RETRO CAR CLUB RONÇANA
UNIO 4 CLASSICS
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Una pregunta des de la ignorància:
Un humil Opel Corsa o Ford Fiesta de fa 15 anys amb un motor de 60 cavalls contamina més que un 4x4 actual amb 200 cavalls?
Tinc la impressió de que l'ajuntament de Barcelona no reprimeix el vehicle privat, directament castiga els pobres. Un altre exemple: reducció d'àrees verdes d'aparcament a Gràcia i construcció de nous pàrkings de pagament (el de Travessera de Dalt, i el que faran sota el nou mercat de l'Abaceria).
Vols tenir cotxe? Perfecte, però compra-te'l nou i paga't un pàrking.
Un humil Opel Corsa o Ford Fiesta de fa 15 anys amb un motor de 60 cavalls contamina més que un 4x4 actual amb 200 cavalls?
Tinc la impressió de que l'ajuntament de Barcelona no reprimeix el vehicle privat, directament castiga els pobres. Un altre exemple: reducció d'àrees verdes d'aparcament a Gràcia i construcció de nous pàrkings de pagament (el de Travessera de Dalt, i el que faran sota el nou mercat de l'Abaceria).
Vols tenir cotxe? Perfecte, però compra-te'l nou i paga't un pàrking.
El proper 1 de desembre entra en servei la Zona de Baixes Emissions (ZBE), què comprèn aprox. l'àmbit de les Rondes de Barcelona.
Concretament, el terme de Barcelona (excepte Collserola i Zona Franca), L'Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs.
Més info a www.canvidhabits.cat
Concretament, el terme de Barcelona (excepte Collserola i Zona Franca), L'Hospitalet de Llobregat i Sant Adrià de Besòs.
Més info a www.canvidhabits.cat
Salvem l'Estació de França!
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Doncs sí que podrà: camions (entre d'altres) exents, en l'actual implementació.Fran-Ikarus ha escrit:La unitat mòbil de control de la contaminació ambiental (del 1995, B-PF) no podrà circular, l'any vinent, els dies d'episodi ambiental de contaminació
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
la majoria de vehicles de més de deu anys. Barcelona aposta, d'aquesta manera, per renovar la flota de vehicles com a mesura per reduir els nivells de contaminació i així ho ha inclòs com un dels punts del Pla d'energia, canvi climàtic i qualitat de l'aire de Barcelona, que el el ple de l'Ajuntament ha d'aprovar divendres. Un cop aprovat
Sembla que fa poc ha entrat en servei una pantalla a St Joan Despí que et mostra la teva matrícula del cotxe i quin distintiu tens quan pases uns quants metres abans d'aquesta pantalla.
Localització → https://goo.gl/maps/Dqu9p3tm5GK2
Localització → https://goo.gl/maps/Dqu9p3tm5GK2
- Fran-Ikarus
- N11
- Entrades: 5765
- Ubicació: La Gran Barcelona
- Contacta:
Què no hi era tot decidit, ja?
https://ajuntament.barcelona.cat/qualit ... ons_828366
Participa en la redacció de l'ordenança de la Zona de Baixes Emissions
Medi ambient. En marxa el procés participatiu per elaborar l'ordenança reguladora de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona. Participa en les sessions de debat i digue-hi la teva!
Sabeu que a partir del 2020 hi haurà restriccions permanents de certs vehicles per reduir la contaminació? Quina és la zona afectada? Sabeu quins vehicles no hi podran circular? Tots aquests detalls els regularà la nova ordenança de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona. L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un procés participatiu per col·laborar en la redacció d'aquesta normativa.
La Zona de Baixes Emissions és un àmbit delimitat per les Rondes de Barcelona per on, avui dia, els cotxes sense distintiu ambiental de la DGT ja no podrien circular en cas d’episodi de contaminació per diòxid de nitrogen (NO2). A partir del gener de 2020, però, aquestes restriccions seran permanents per als vehicles més contaminants tots els dies laborables de 7.00 a 20.00 h. L’objectiu d’aquesta mesura és reduir la contaminació i, per tant, millorar la qualitat de l’aire.
Per informar d’aquesta normativa, recollir les opinions de la ciutadania i incorporar-les a la redacció de la nova ordenança, l’Ajuntament ha iniciat un procés participatiu amb diverses sessions de debat obertes a tothom. El calendari de trobades és aquest:
27 de juny, 18.00 h. Edifici històric de la Universitat de Barcelona (aula capella). Gran Via de les Corts Catalanes, 585.
3 de juliol, 18.00 h. Casa de Convalescència (aules 11 i 13). Sant Antoni Maria Claret, 171.
11 de juliol, 18.00 h. Centre d’Atenció Pediàtrica Integral Barcelona Esquerra – CAPIBE (auditori). Numància, 7-13.
Alhora, també s’ha posat en marxa un espai al Decidim Barcelona perquè tothom pugui dir-hi la seva. S’hi pot accedir en aquest enllaç.
https://ajuntament.barcelona.cat/qualit ... ons_828366
Participa en la redacció de l'ordenança de la Zona de Baixes Emissions
Medi ambient. En marxa el procés participatiu per elaborar l'ordenança reguladora de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona. Participa en les sessions de debat i digue-hi la teva!
Sabeu que a partir del 2020 hi haurà restriccions permanents de certs vehicles per reduir la contaminació? Quina és la zona afectada? Sabeu quins vehicles no hi podran circular? Tots aquests detalls els regularà la nova ordenança de la Zona de Baixes Emissions Rondes de Barcelona. L'Ajuntament de Barcelona ha posat en marxa un procés participatiu per col·laborar en la redacció d'aquesta normativa.
La Zona de Baixes Emissions és un àmbit delimitat per les Rondes de Barcelona per on, avui dia, els cotxes sense distintiu ambiental de la DGT ja no podrien circular en cas d’episodi de contaminació per diòxid de nitrogen (NO2). A partir del gener de 2020, però, aquestes restriccions seran permanents per als vehicles més contaminants tots els dies laborables de 7.00 a 20.00 h. L’objectiu d’aquesta mesura és reduir la contaminació i, per tant, millorar la qualitat de l’aire.
Per informar d’aquesta normativa, recollir les opinions de la ciutadania i incorporar-les a la redacció de la nova ordenança, l’Ajuntament ha iniciat un procés participatiu amb diverses sessions de debat obertes a tothom. El calendari de trobades és aquest:
27 de juny, 18.00 h. Edifici històric de la Universitat de Barcelona (aula capella). Gran Via de les Corts Catalanes, 585.
3 de juliol, 18.00 h. Casa de Convalescència (aules 11 i 13). Sant Antoni Maria Claret, 171.
11 de juliol, 18.00 h. Centre d’Atenció Pediàtrica Integral Barcelona Esquerra – CAPIBE (auditori). Numància, 7-13.
Alhora, també s’ha posat en marxa un espai al Decidim Barcelona perquè tothom pugui dir-hi la seva. S’hi pot accedir en aquest enllaç.
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Horaris i sancions: el reglament que limita els vehicles més contaminants a Barcelona
La Zona de Baixes Emissions entrarà en vigor l'1 de gener i també abasta una part d'alguns municipis veïns
https://www.ccma.cat/324/horaris-i-sanc ... a/2947864/
La Zona de Baixes Emissions entrarà en vigor l'1 de gener i també abasta una part d'alguns municipis veïns
https://www.ccma.cat/324/horaris-i-sanc ... a/2947864/
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7072
- Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Faig resum per qui no es vulgui llegir l'article sencer:
- Es començarà a multar a l'abril de 2020
- Els cotxes afectats podran circular dissabtes i festius tot el dia, i els feiners de 20:00 a 7:00. Igualment els propietaris es podran donar d'alta a una plataforma web on, avisant, podran circular puntualment amb els seus cotxes fins un màxim de 10 dies l'any.
- Els cotxes de persones amb mobilitat reduïda i d'emergències queden exclosos de la normativa.