Dubtes sobre la C-33

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Dubtes sobre la C-33

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 22/01/2010 1:14

Sempre que agafo la C-33 se'm plantegen dos dubtes, a veure si algú me'ls pot resoldre.

1) Sortint de Barcelona per l'Avinguda Meridiana, a l'alçada de Can Dragó ens trobem amb un senyal que ens indica el km. 4 de l'A-17. Aquest senyal és relativament nou, així que m'agradaria saber si en aquest punt, la Meridiana encara es diu oficialment A-17.

Imatge

2) 750 metres més endavant, just després de la cruïlla amb el Passeig de Santa Coloma, ens trobem amb el km. 76 de la C-33. De la mateixa manera que el km. 0 teòric de la C-31 és a l'actual N-340, al límit amb el País Valencià, algú em sabria dir on està el km. 0 teòric de la C-33?

Imatge



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 22/01/2010 10:41

El cartell de l'A-17 porta anys i panys... Alou se'l va obligar al canviar el noms de les carreteres.
No se on vaig llegir un cop el km0 de la C-33 es al Vendrell a la bifurcació de la N-340 de la C-31.
En teoria la C-33 es la N340 del Vendrell a Barcelona i l'antiga A-17 de Barcelona a Montmeló.
La C-31 es la N340 del País Valencià al Vendrell, la pròpia C31 del Vendrell a Montgat, N-II de Montgat a Malgrat o Tordera, continuant cap a la costa Brava.



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 23/01/2010 11:07

El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 23/01/2010 16:22

Añadiendo a estas dudas, os pongo una que añun se entiende menos, ¿porque una autopista como la Sabadell y Terrassa es la C-58 y una carretera que en tramos es secundaria es la C-59?, ¿ Qué criterios se siguen?
:nose


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/01/2010 16:37

marc ha escrit:El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?
A que un (A-17) és la denominació desactualitzada però no s'han pres la molèstia en retirar-ne els rètols, com sovint passa en aquest país tan modern que alguns il·lusos encara creuen que és l'enveja del món mundial.
automotorserie 436 ha escrit:Añadiendo a estas dudas, os pongo una que añun se entiende menos, ¿porque una autopista como la Sabadell y Terrassa es la C-58 y una carretera que en tramos es secundaria es la C-59?, ¿ Qué criterios se siguen?
:nose
La nomenclatura viària de la Generalitat no fa distinció entre el tipus de carretera.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 23/01/2010 18:16

Gràcies davida. Ara ho entenc jeje. Llavors dedueixo que l'actual AP-7 hauria de ser la C-34 oi?
Guigui ha escrit:
marc ha escrit:El que jo no he entes mai es el que passa amb el tram final de la Meridiana, perque hi ha punts kilometrics de l'A-17 (actual C-33) de la C-33 i de la C-17. A que es deu que aquest tram tingui 2 noms?
A que un (A-17) és la denominació desactualitzada però no s'han pres la molèstia en retirar-ne els rètols, com sovint passa en aquest país tan modern que alguns il·lusos encara creuen que és l'enveja del món mundial.
El cas és que aquest rètol és relativament nou, diria que fins i tot posterior a la implantació de la nova nomenclatura. Jo recordo el rètol antic no fa gaires anys. ¿Podria ser que la C-33 segueixi la traça de la Ronda del Mig, i s'incorpori a la Meridiana just a l'altura de Rio de Janeiro, i el tram des del Pg. Fabra i Puig sigui anomenat encara A-17?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 23/01/2010 18:49

Sagrerenc ha escrit:Gràcies davida. Ara ho entenc jeje. Llavors dedueixo que l'actual AP-7 hauria de ser la C-34 oi?
És possible, ja que la C-35 és la carretera paral·lela, almenys en el tram entre Granollers i St. Celoni.
Sagrerenc ha escrit:¿Podria ser que la C-33 segueixi la traça de la Ronda del Mig, i s'incorpori a la Meridiana just a l'altura de Rio de Janeiro, i el tram des del Pg. Fabra i Puig sigui anomenat encara A-17?
Considerant que la (en molts trams teòrica) C-31 és la carretera de la costa (Autovia de Castelldefels, Ronda Litoral i N-II al Maresme), la C-32 segueix la Ronda de Dalt i que la numeració va en ordre creixent d'acord amb les línies més o menys paral·leles que tracen, no crec que la Ronda del Mig configuri la teòrica C-33 al seu pas per Barcelona, sinó que més aviat es solapa amb la C-32.

El problema és que la Generalitat, tot volent seguir un sistema a priori coherent, es complica la vida perquè les carreteres, en seguir criteris demogràfics i orogràfics, no sempre respecten unes trames geomètriques artificials.

Pel que fa a les marques de l'A-17, dubto molt que l'estat s'hagi quedat amb uns quants quilòmetres de la Meridiana, quan totes les carreteres i autopistes que en surten són titularitat de la Generalitat (no compto la N-150 perquè arrenca a partir de la C-17).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Via Ràpida
N1
N1
Entrades: 5

Entrada Autor: Via Ràpida » Dilluns 25/01/2010 11:21

El problema per a mi és la gran quantitat de nomenclatures de carreteres que hi ha. Trobo il.lògic que un tram recte de carretera vagi canviant de nomenclatura cada dos per tres. Per exemple el traçat entre Roses i Capmany: comença des de Roses com a GI-610 uns 10 quilòmetres, per continuar 1 km com a GI-604 (enllaç amb N-260). Tot seguit es la C-252 en poc més de 2 km, continua el tram recte per la GI-603 en 8 quilòmetres i l´últim tram de 11 km el fa a través de la GI-602 fins enllaçar amb la N-II al terme de Capmany. :nose Tot el tram pertanya a la mateixa administració, la Generalitat. I la meva pregunta és: No es poden encabir tots aquests tram en un de sol? Així l´usuari no hauria d´estar pendent de mirar la via per on circula per poder-se situar en cas d´accident, averia, emergència...
El que convindria és més reagrupament com es va fer amb les actuals C-12, C-13...

Per altre banda us faig saber que a través de l´enllaç:
http://www.racc.es/externos/gencat/
podeu fer arribar aquests errors en la senyalització, com és el cas de la fita quilomètrica de l´A-17.



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”