Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Part d'Alemanya vol limitar les autopistes a 120 Km/h

Entrada Autor: wefer » Diumenge 01/05/2011 0:07

Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Diumenge 01/05/2011 1:35

Osti, m'he de treure el carnet ràpid o no podré complir mai el que desitjava (a Montmeló no té gràcia).

Deixant apart aquesta frivolitat, he de dir que em sembla bé si ajuda a no contaminar tant. Però recordo que aquí ens baixaren la velocitat a 80 i les emissions de CO2 eren gairebé les mateixes, i el mateix passa amb el suposat estalvi de benzina dels 110.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 01/05/2011 2:47

Doncs jo no veig gaire diferència cap a l'opinió de la gent als dos llocs, la mesura es pot comparar i la reacció de la gent també, i és simplement que hi ha opinions per tots els gustos, i aquí també la majoria d'accidents són a carreteres convencionals.
wefer ha escrit:Actualment, no hi ha límit genèric de velocitat a les autopistes alemanyes.
En alguns trams, hi ha limitacions de velocitat, segons el traçat, però en d'altres on el traçat ho permet, la velocitat és lliure. Això significa que els nombrosos Porsche, Audi, Mercedes, BMW, etc, que circulen per Alemanya, poden circular a 250 km/h sense cap mena de problema.
Vist així, i si creiem el que ens diuen aquí les autoritats de trànsit, sembla que la mortaldat en aquestes autopistes hauria de ser alarmant... però resulta que no és així. Alemanya ocupa una posició mitjana en la quantitat d'accidents que es produeixen.
Per què passa això? Jo tinc les meves "pròpies" teories:
1- La seguretat dels seus automòbils: no és el mateix circular amb el típic Peugeot 206 de fa 10 anys que circula per carreteres espanyoles, que en el típic Mercedes clase C que a Alemanya és considerat un utilitari mitjà.
2- No tothom va al límit. Tot i no haver-hi límit, molta gent circula per sota de 130 Km/h. No obstant, també n'hi ha molts que van per sobre. el que no podria dir és si més que a Espanya o menys.
3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes. Si circulem a 200 Km/h per una autopista molts diran que som uns temeraris. Bé, segurament ho som... però resulta que l'impacte serà, en el pitjor dels casos, l'equivalent al de dos cotxes xocant de cara a 100 Km/h. I en canvi, aquest cas es dóna constantment en carreters de dos sentits, a velocitat totalment legal, i ningú s'escandalitza.

Doncs bé, ara resulta que a Baden-Württemberg (seu de Mercedes i Porsche entre d'altres), han pujat al govern els verds, i una de les primeres mesures que volen imposar és limitar a 120 Km/h la velocitat de les autopistes. No cal dir que hi ha hagut un rebombori més que considerable ja que molts ho consideren intolerable:
http://www.gtspirit.com/2011/04/27/tens ... -industry/

És realment curiós com, a tant relativa poca distància d'aquí, es poden arribar a veure les coses tant diferents. Igualment, dóna que pensar com ens empassem sense reflexionar les limitacions que ens imposa el nostre govern, amb l'excusa de la seguretat.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23730
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 01/05/2011 3:47

wefer ha escrit:3- Els accidents realment greus acostumen a donar-se en carreteres de doble sentit, no pas en autopistes.
A Alemanya, els accidents grossos amb força morts solen passar en autopistes. El cas més recent, vuit morts a prop de Rostock per una tempesta de sorra el 8 d'abril passat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 01/05/2011 11:39

I suposo que aquí també. Per quantitat absoluta d'accidents, n'hi ha més a zona urbana i carreteres secundàries; però quan n'hi ha un a autopista és amb més víctimes.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 01/05/2011 12:35

En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 01/05/2011 17:41

Moltes gràcies, força interessant, crec que determinats punts no són importables a casa nostra.

Quant a l'accidentalitat segons el tipus de via, normalment estadísticament quan es parla d'accidents es tenen en compte els que tenen com a mínim un mort, si se't trenca el paraxoc, un fanal o el cotxe et queda per tirar però no hi ha danys personals no compta

Quant a les velocitats, no és cert que la limitació a 80 no aportés beneficis, que potser no n'aportés tants com s'havia dit però sí que en va portar, potser hagués estat més adequat fer més km limitats i en canvi a 100.

Els accidents més que pels cotxes pròpiament solen ser produïts pels conductors que fan imprudències o temeritats, no només pel que fa a la velocitat, de molts tipus.

Tots els casos en què s'ha incrementat la velocitat màxima de circulació en paral·lel s'han incrementat els accidents, quan s'ha fet el contrari els accidents han disminuït, no són teories ni filosofia, és experiència, això no treu que els límits han de ser coherents i que sovint no ho són.
Fran-Ikarus ha escrit:En aquest bloc hi ha una llista de 20 punts que semblen prou ben parits, per explicar part de les coses:
http://davidmeanaautobahn.blogspot.com/

Entre d'altres, fixeu-vos en els punts 1 i 5...


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”