Pàgina 1 de 2
Variant de Vallirana
Publicat: 19 jul. 2013, 15:00
Autor: genissimon
Sembla que, després de la mala resposta del Ministerio de Fomento respecte al reinici de les obres de la variant de Vallirana, els veïns d'aquesta població reprenen les protestes. La primera, tallar la N-340 el proper dissabte 27 de juliol al matí.
I amb tota la raó del món:
Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?
Salut !!
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 01 ago. 2013, 09:33
Autor: Platanito
genissimon ha escrit:Per cert, una pregunta: quan estigui la N-340 desdoblada a partir de Vallirana cap a Vilafranca, la via es dirà B-24 o A-7?
Si no és autovia no es podrà dir A-7... Encara gràcies que pertany a la xarxa estatal i no caldrà que li diguin C-nn per després anar-li canviant la numeració a cada corba.
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 01 ago. 2013, 10:55
Autor: wefer
Segur que la paralització des de fa anys i panys d'aquesta obra no té res a veure amb el fet que convertiria aquesta carretera en alternativa gratuïta a l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure que l'accés a la B-30 des de l'A-2 porti a mig fer des de fa anys i panys, amb els ponts ja mig rovellats, perquè evitaria el pas de molts conductors pel peatge de Martorell de l'AP-7 d'Abertis.
Com tampoc té res a veure la paralització de totes les obres a la N-II entre Girona i Palafolls, on s'estan caient els talussos ja mig construïts i rovellant els ponts a mig fer, amb el fet que seria una autovia gratuïta alternativa a l'AP-7 d'Abertis
Res a veure, res...
El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.
Obra social
Publicat: 01 ago. 2013, 11:10
Autor: Guigui
wefer ha escrit:El dia que Catalunya sigui independent, li canviaran el nom a Abertislàndia.
Deixem-ho en Caixalunya. Més fàcil de pronunciar i, al capdavall, tot va a parar a la mateixa butxaca.
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 18 nov. 2014, 08:06
Autor: genissimon
Diu que es reprenen les obres de la variant de Vallirana a la N-340 (o A-7)... A veure si les acaben algun dia...
Salut !!
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 21 jul. 2017, 23:23
Autor: Oriolix
A Vallirana ja no saben què fer per reclamar la variant. Ara versionen el "Despacito". Almenys l'humor que no falti
https://youtu.be/wHLzINYszfk
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 11 maig 2019, 19:29
Autor: Oriolix
Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca? Ho dic perquè el pas per l'Ordal sembla complicat (arriba a cota 500) i un túnel per sota de tot l'Ordal seria molt llarg (5km?)
Una alternativa seria fer una nova N-340 més al sud, passant per Olesa de Bonevalls. Caldria fer un túnel des de les Casetes d'en Julià fins a l'entrada de la vall d'Olesa, però seria molt més curt, de només 2km. Per a la resta del traçat , caldria ampliar carreteres actuals i fer la variant d'Olesa, perquè no passés pel poble. Tampoc no faria falta que fos autovia, i n'hi hauria prou que fos una bona via de 1+1, perquè tampoc no hi hauria trams llargs de pujada o baixada, amb una cota màxima de 350
El detall seria:
A) Accés des de N-340 a boca est túnel (nou traçat pel polígon industrial): 1,4 km
B) Túnel de ca n'Olivella: 2km
C) Boca oest túnel-accés Olesa de Bonesvalls: ampliació Camí de can Prunera: 1,8 km
D) Variant Olesa (nou traçat): 3km
E) Olesa - Avinyó nou: ampliació BV-2411: 5km

- olesa_bonesvalls.jpg (353.49 KiB) Visualitzat 20804 cops
En total serien 13,2km: 4,4 km de nou traçat (accés inicial + variant), 2km de túnel i 6,8 km d'ampliació de les carreteres actuals
Quina necessitat hi ha?
Publicat: 13 maig 2019, 09:36
Autor: Guigui
Oriolix ha escrit:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?
Re: Quina necessitat hi ha?
Publicat: 15 maig 2019, 21:18
Autor: Sanato
Guigui ha escrit:Oriolix ha escrit:Quan al final acabin el túnel de Vallirana, algú sap per on continuaran arrreglant la N-340 fins a Vilafranca?
Hi ha cap necessitat de gastar remilions i malmetre la natura per a ampliar la carretera més enllà de Vallirana?
Estic segur que a la llarga s'acabarà fent el túnel de l'Ordal, serà una bona alternativa a la saturada entrada a BCN pel Llobregat, tant l'A2 com la B23.
Ara que no aprovo la proposta d'Oriolix, passaria massa prop del parc natural del Garraf i tallaria pel mig la seva connexió natural amb les muntanyes de l'Ordal
Túnel de l'Ordal
Publicat: 15 maig 2019, 21:37
Autor: Guigui
La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Re: Túnel de l'Ordal
Publicat: 16 maig 2019, 08:14
Autor: Platanito
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 16 maig 2019, 09:52
Autor: davida
La concessió la Ap7 caduca en 2 anys. Encara fa mes innecessària qualsevol obra.
Re: Túnel de l'Ordal
Publicat: 16 maig 2019, 16:36
Autor: Gat_l-h
Guigui ha escrit:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Es més, siempre he pensat que la continuació natural del tram quan arrivi a Molins de Rei, a més d'enllaçar amb FGC a Quatre Camins, es continuar fins a Cervelló i Vallirana per una banda i fins a la Palma i Corbera d'una altra. Només falta veure com estan les carreteres a segons quines hores. Entre Cervelló, Vallirana, la Palma i Corbera sumen gairebé 42.000 habitants... més que, per exemple, Igualada.
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 16 maig 2019, 22:42
Autor: Oriolix
Al web de l'Ajuntament de Vallirana he trobat el projecte de la variant de les Casetes d'en Muntaner

- variant_casetes.jpg (215.33 KiB) Visualitzat 20372 cops
http://www.vallirana.cat/uploads/201802 ... tes_OK.pdf
Continuen l'autovia en direcció cap a l'Ordal evitant la "S" actual. El problema és que en direcció a l'Ordal no hi ha una opció de túnel tan bona i tan a baixa cota com l'opció per Olesa de Bonesvalls. Aquesta opció escurçaria un 10% la distància Vilafranca-Barcelona i donaria a Olesa de Bonesvalls una connexió per carretera decent.
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 16 maig 2019, 23:59
Autor: 122-042-132
Quines ganes tens de malmetre el territori, prou trinxat que el tenim. Deixem en pau la Vall de Bonesvalls.
Tanmateix, el projecte i la reserva se sòl ja està fet, i no va per ací. El plantejament urbanístic ja està fet. Va per l'Ordal.
Salut!
Re: Túnel de l'Ordal
Publicat: 17 maig 2019, 20:01
Autor: Sanato
Guigui ha escrit:La saturació del Baix Llobregat no se soluciona amb més carreteres, sinó millorant el transport ferroviari. A més, prové del mateix Baix Llobregat. Així doncs, un hipotètic túnel de l'Ordal seria una autèntica aberració, tant econòmica com ecològica.
Totalment d'acord; només dic que n'estic segur.
D'aquí 40 o 50 anys en tornem a parlar
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 17 ago. 2019, 16:33
Autor: Oriolix
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 10 set. 2019, 11:37
Autor: Tioviejo50
20 anys per acabar l'obra....que gossos son....

Re: Variant de Vallirana
Publicat: 03 nov. 2019, 17:49
Autor: albert28
15 anys esperant la variant: entrem al túnel de Vallirana, a punt de ser inaugurat
Després de 31 anys de protestes veïnals reclamant una solució per a les cues de l'N-340 a Vallirana, la variant que evitarà travessar aquest municipi del Baix Llobregat està a punt d'obrir. Encara no hi ha data confirmada per a la inauguració, però tot apunta que serà aquesta setmana.
TV3 ha pogut fer un recorregut pel túnel de prop d'un quilòmetre i mig que passa per sota de Vallirana. És un dels més moderns i intel·ligents de la xarxa de carreteres de l'Estat:
[...]
Ara, segons el ministeri de Foment, s'estan fent les comprovacions tècniques dels sistemes de seguretat del nou tram. Són sistemes de seguretat complexos que permetran que, per dins el túnel, puguin circular camions amb mercaderies perilloses. Aquest serà un dels pocs túnels per on estarà permès el pas d'aquests tipus de vehicles.
https://www.ccma.cat/324/15-anys-espera ... a/2960521/
Re: Variant de Vallirana
Publicat: 05 nov. 2019, 15:13
Autor: 122-042-132
La variant de Vallirana obre avui, després de 15 anys d’obres. La infraestructura ha patit aturades i canvis diverses vegades
Informació del Diari Ara
Han fet falta més de 15 anys d’obres i moltes hores de cua a la carretera, però finalment el ministeri de Foment va anunciar ahir que l’esperada variant de Vallirana s’obre des d’avui dimarts al trànsit. Es tracta del tram d’autovia B-24 que, a partir d’avui, es converteix en l’alternativa a la N-340 al pas per aquest municipi, una reivindicació històrica al territori. Les obres, de fet, es van licitar l’any 2003 i van començar el 2004. Seguint aquest calendari, la infraestructura s’hauria hagut d’inaugurar tres anys després, el 2007. En canvi, no s’ha obert a la circulació fins dotze anys més tard.
El traçat que avui s’obre al trànsit comença en una rotonda sobre la N-340, a l’entrada del nucli urbà de Vallirana, que arriba del port de l’Ordal, i finalitza a l’enllaç amb Cervelló oest de la B-24. Segons va explicar ahir el ministeri en un comunicat, el nou itinerari representa “una alternativa de gran capacitat per al trànsit de llarg i mitjà recorregut” que fins ara es veia obligat a circular pel mig de Vallirana -seguint la N-340-, on hi ha una limitació de velocitat a 50 km/h, moltes interseccions amb semàfors i passos de vianants. Tot plegat ha fet que aquest tram hagi estat, fins avui, un focus de retencions freqüents.
L’obertura d’aquesta infraestructura llargament reclamada suposa, per tant, un canvi substancial per als veïns del municipi, que fins ara suportaven el pas d’uns 19.000 vehicles de mitjana diaris pel centre urbà. Ara aquesta alternativa servirà per desviar una gran part del trànsit i en minimitzarà els efectes, com ara el de la pol·lució, el soroll i el risc d’atropellaments, a banda de millorar la seguretat viària. La longitud total del tram és d’uns tres quilòmetres, amb dues calçades de dos carrils per sentit, i la majoria del tram discorre pel nou túnel de Vallirana.
El cost final de les obres ha ascendit fins a 176 milions d’euros, incloent-hi les expropiacions, la redacció del projecte i el control i la vigilància.
Obres intermitents
Vallirana reclama aquesta variant des de finals dels 80. La culminació de l’obra ha estat motiu de queixes i retrets constants entre els governs municipal, català i espanyol. L’acte de col·locació de la primera pedra -el març del 2004- va suposar, a la pràctica, el tret de sortida d’un calendari molt accidentat. Durant aquests anys, les obres s’han engegat i aturat diverses vegades i els temps d’execució s’han dilatat. L’últim sotrac va ser durant la crisi, amb les retallades: el 2011 es van aturar les obres i també se’n va suspendre el pressupost fins al 2014, quan es van reprendre.
Video oficial de Foment, de la nova variant de Vallirana
https://www.youtube.com/watch?v=vUGyd-vGLA8