La odisea de fer Tramits a la DGT

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

La odisea de fer Tramits a la DGT

Entrada Autor: davida » Divendres 08/09/2023 15:15

Aquest dies necesito fer un tramit a la DGT. En el meu cas el permis internacional de conduir.
M'he trobat que es imposible realitzar el tramit.
Presencialment. Cita previa obligatoria.
- Per la web, app o telefono no hi han dates disponibles a cap delegació de Transit a Catalunya. Em tindria que anar a Osca!!!
- HI ha mafies que cobren per cites previes. https://elpais.com/economia/2023-03-20/ ... acion.html
Telematicament.
- Es obligatoria tenir un acceso tipo Cl@ve. Jo el tenia per la declaracion d'hisenda.
- Intento fer el tramit telematicament. Per fer el pagamanet em demana un compte corrent o tarjeta de credit. Pero no val un un compte o targeta de qualsevol banc d'Espanya (ja ni dic la U.E). Nomes els que la DGC acepta. Exemple acepta CaixaBanc o BBVA pero no Santader o Sabadell. Probo amb la targeta de credit de 2 persones de maxima confiança y falla. Una d'aquestes persones em diu que li sortia el mateix quan va intenta pagar telematica el carnet d'identitat pel seu fill. Es veu que el sistema verifica el dni.
- M'obro una compte virtual amb un banc del asociats a la DGT. Al pas em dona error. Contacte con el administrador del Sistema
- Despres de no quans intents l'App de Cl@ve em diu que porto mases utilitzacions de la aplicaicon i em bloqueja fins dema

El carnet el necesito d'aqui un mes. Em vaig pagant un gestoria o anar a Osca



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 08/09/2023 16:11

Continuo amb el tramits.
- Desde la web el pagament fallaba. Finalment he anat a la App i alla he coseguit pagar la tasa 4.5 (carnet internaciona) de forma aillada. El mateix pas a la web sortia error 400. La app m'ha donat un numero de pagamanet
- He tornat a la web i enlloc de registrarme per Cl@ave movil, ho he fet per Cl@ave pin . Exactament la mateixa app pero en la primera escaneja un qr i em sortia el pin i en el segona posava dni i data caducitat i obria la App per veure el pin. He demanat el carnet de conduir internacional posat el codi que la app m'ha generat. Pero a l'app no es pot solicitar el Carnet de conduir internacional
- He rebut confirmacion que en 2 dies habils puc recollir a la DGC sense cita previta el carnet de conduir internacional portant una foto carnet.

Reflexions:
- La DGT t'obliga a treballar amb determinats bancs.... Una vegonya
- No hi ha cites previes pero si puc anar a fer-me sense cita previa el carnet de conduir internaciona. El carnet no esta preparat perque presencialment tic que portat una fotografia.. La unica diferencia es que he pagat (i el que m'ha costat) per anticipat



iFercat
N7
N7
Entrades: 387

Entrada Autor: iFercat » Diumenge 10/09/2023 17:20

Jo el vaig demanar quan vaig anar a USA i no vaig tenir cap d'aquests problemes.
Jo tinc certificat digital que facilita molt l'autenticacio pero el proces final acaba sent el mateix.
I m'el van enviar a casa.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 12/09/2023 10:38

Jo m'he vist involucrat ja en diversos tipus de tràmit amb Trànsit (recalco que és Trànsit perquè té aquí les competències), incloses cites prèvies a la Campana per a canvi de nom de vehicles i/o matriculació com a històrics, sol·licitud i tramitació de permisos de circulació per a esdeveniments de vehicles històrics.

Efectivament el denominador comú quan toca pagar una taxa és que els pagaments només accepten una sèrie de bancs. Ítem més, si és per targeta crec que només pot ser CaixaBank, per la qual cosa jo, que no en sóc client, m'he vist sempre obligat a utilitzar el pagament per "carta de pagament" (allò que abans es portava al terminal especial de CaixaBank perquè et llegís un codi de barres, i que ara també es pot fer per web, introduint el llarguíssim codi per teclat)

Diria, però, que la restricció d'entitat bancària és cosa de Trànsit i/o Gencat, i no pas de la DGT.

Pel que fa a identificació, jo no he patit grans problemes utilitzant el DNI-e, i de vegades inclús sense això, sinó accedint per DNI+codi únic enviat per SMS (sistema idCAT)

Tinc claríssim, però, que això constitueix una gran barrera tecnològica per a persones, generalment de certa edat, que no coneixen aquests sistemes, o no s'hi acostumaran fàcilment. Sense anar més lluny, aquests tràmits per a permisos de circulació involucren 3 persones, i com que les altres 2 no tenen el DNI-e i diuen que no poden/no saben/no els funciona fer-ho per idCAT, dels 3 sempre me'ls acabo "menjant" jo. I encara gràcies, perquè ves a saber si en altres associacions amb gent d'edat avançada fins i tot els costi tenir una sola persona capaç de fer-los.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 12/09/2023 12:54

Aquest tramit son a la DGT del Gobern d'Espanya. No al Servei Catala de Transit

Jo no he tingut ningun problema tecnca. Tinc certificat digital al DNi, Cla@ve, etc.. Jo em dedico profesional a la seguretat informatica i tinc coneixament molts superiors a la majoria.
Tot han sigut problemes funcionals:
- No hi ha cites previes. O falta funcionaris o hi ha mafies que ho impedeixen
- Pagament nomes posible en determinades entitats.
- Pagament imposible a la web. Nomes he pogut a traves mobil.
- Finalment es un tramit presencial. Tinc que anar a la DGT amb una foto per fer-me el carnet internacional. Per anticipat nomes he fet el pagament.
- El tramit requereix fer-se en 3 plataformes diferent, cada pas en un lloc difernete :Web, App i presencialment.
- Requereixen cita previa inicialment. Pero si fas el pagamanent online ja no necesites cita previa. I el carnet no esta fet perque tinc que portar presencialment una foto



Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”