Sinistralitat a les carreteres

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
mfuentesll2
N5
N5
Entrades: 123

Re: Sinistralitat a les carreteres

Entrada Autor: mfuentesll2 » Divendres 09/11/2018 1:28

Sobre això parlant amb una amiga de Madrid que va vindre al Saló del Manga em va dir que allà a cada cantonada un festiu et trobes controls, jo aqui cada cop que surto a les nits en 2 anys nomès m'he trobat un control i va ser a la N-240 entre Lleida i Borges.



tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dimecres 21/11/2018 13:17

Ahir per la tarde degut a la pluja vam tindre múltiples accidents a les autovies A-7 i T-11, al Camp de Tarragona.

Dos turismes i un camió han xocat al seu pas per Tarragona, mentre que un cotxe ha patit una sortida de via a la T-11 reusenca.

https://tarragonadigital.com/comarques/ ... -tarragona

A causa de l'impacte, el conductor d'un dels cotxes ha resultat ferit lleu, en patir una fuetada cervical durant la topada, mentre que els quatre ocupants i conductors de l'altre cotxe i del camió han resultat il·lesos.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 22/11/2018 13:17

El passat dilluns un tràiler va quedar creuat al mig de la C-17 a l'altura de Centelles. A causa de les importants retencions que es van produir, la e12 va ser desviada via Manresa. En aquest accident no es van haver de lamentar persones ferides.
http://el9nou.cat/osona-ripolles/actual ... centelles/


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dilluns 26/11/2018 12:29

Espectacular accident el que hi ha hagut aquest matí a Reus. Un vehicle s'ha sortit de la carretera T-315 i ha acabat bolcat al marge de la via sense afectar el trànsit. L'ocupant del turisme ha estat traslladat a l'Hospital Sant Joan de la capital del Baix Camp, segons han informat els Bombers de la Generalitat a TarragonaDigital, però no han donat detalls de l'estat de la persona accidentada.

https://tarragonadigital.com/reus/bolca ... bellissens



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 12/12/2018 12:53

http://el9nou.cat/valles-oriental/actua ... mio-latex/

Tallada la C-17 en sentit sud a l’Ametlla per l’accident d’un camió que portava làtex
El sinistre ha passat minuts abans de les 9 del matí i també provoca cues en sentit nord perquè hi ha un carril tallat. El làtex en estat líquid s’ha escampat per la calçada

Ferran Polo 12/12/2018 | 10:05 l'Ametlla del Vallès

Imatge
Amb l'impacte ha trencat els separadors de formigó i ha afectat la calçada en sentit nord | Servei Català de Trànsit

L’accident d’un camió que transportava palets amb bidons de làtex en estat líquid i que ha perdut la càrrega talla la calçada en sentit sud de la C-17 a l’Ametlla aquest dimecres des de minuts abans de les 9 del matí. També afecta la circulació en sentit nord perquè amb l’impacte contra el separador de formigó aquest s’ha trencat en diversos trossos i ha quedat ocupant el carril esquerre de la calçada en sentit Vic. A més, part de la fuita també ha afectat els carrils en direcció nord. Amb tot, no ha afectat a cap vehicle que estigués circulant en direcció cap a Vic.

El sinistre ha passat a l’altura del quilòmetre 24, just a l’entrada de l’Ametlla, davant del Centre Comercial Sant Jordi i de la comissaria de la Policia Local del municipi.

Segons el Servei Català de Trànsit, hi ha uns 3,5 quilòmetres de cua en sentit sud i uns 3,5 en sentit nord, segons informa el Servei Català de Trànsit. El conductor del vehicle ha sortit il·lès del sinistre.

Al lloc, hi treballen dues dotacions dels Bombers que miren de contenir la fuita del producte. També s’ha alertat als operaris de manteniment de la carretera. Caldrà una grua de grans dimensions per poder retirar el camió sinistrat.

Els Mossos investigant les causes del sinistre i actuen en els desviaments de trànsit en sentit sud que es fan per el mateix enllaç de l’Ametlla: els vehicles surten de la C-17 cap a la rotonda de la Policia Local i tornen a incorporar-se a la C-17 en sentit sud per l’accés des de l’Ametlla. En sentit nord, també es fan desviaments per l’enllaç amb la carretera de Llerona i l’interior del centre comercial.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dilluns 17/12/2018 15:09

Un home de 53 anys va morir aquest diumenge a la nit quan circulava en moto per Barcelona. La víctima va caure del vehicle quan circulava en direcció Besòs i estava a punt d'agafar la sortida de Sarrià-Sant Gervasi de la Ronda de Dalt. Com a conseqüència de l'impacte va morir en el mateix lloc en el qual va tenir l'accident, segons ha informat en un comunicat la Guàrdia Urbana de Barcelona.

Catalunya diari



tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dimarts 18/12/2018 13:26

El programa europeu d’avaluació del risc en carretera, també conegut com a EuroRAP, acaba de fer públic el seu informe anual relacionat amb la perillositat de la xarxa viària a tot el territori espanyol. D’entre totes les carreteres que apareixen a la llista, un total d’11 tenen una part localitzada a Catalunya, i també ocupen el seu lloc corresponent al rànquing final.

Més info de la noticía a Catalunya Diari

Finalment, el programa EuroRAP ha determinat que els trams més perillosos de les carreteres de Catalunya són els següents:

N-230, Lleida / Tram: 133,4 - 145,5
N-260, Girona / Tram: 117,3 – 179,5
N-230, Lleida / Tram: 156,2 – 166,7
N-230, Lleida / Tram: 108,4 – 122,9
N-230, Lleida / Tram: 166,7 – 189,6
N-260, Lleida / Tram: 226,4 – 247,1
N-420, Tarragona / Tram: 775,7 – 794,4
N-230, Lleida / Tram: 25,8 – 66,4
N-154, Girona / Tram: 0,0 – 7,8
N-420, Tarragona / Tram: 794,4 – 821,8
N-260, Lleida / Tram: 279,4 – 307,0



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23397
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 27/07/2019 19:48

Una nena de 3 anys i el seu pare moren en un xoc frontal a la C-12, a l'alçada de Xerta
També hi ha una persona ferida crítica, que viatjava asseguda al costat de l'home mort, i un ferit menys greu, que era qui conduia l'altre vehicle
https://www.ccma.cat/324/dos-morts-en-u ... a/2938179/


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Tioviejo50
N3
N3
Entrades: 32

Entrada Autor: Tioviejo50 » Dimecres 18/09/2019 20:57

Un altre accident (un més :emprenyat ) a la C-55, la carretera que NO ha volgut desdoblar, parlant clar i català, la Generalitat de Catalunya....en canvi, han estat donant la llauna perque si es desdobles la N-II i la N-340...que ja esta bè que ho facin....pero NO volen desdoblar, per fer negoci amb l'autopista C-16....vergonyós.... :cop

https://www.regio7.cat/fet-divers/2019/ ... 68289.html



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 05/11/2019 1:20

https://el9nou.cat/osona-ripolles/actua ... -al-pinos/

SOCIETAT
Milloraran la senyalització al punt negre de la C-17 al Pinós

El Departament de Territori i Sostenibilitat millorarà la senyalització al punt quilomètric 42,8 de la C-17 al Pinós, on el […]

Vicenç Bigas 04/11/2019 | 18:04 Centelles/Seva
Imatge
Milloraran la senyalització al punt negre de la C-17 al Pinós | Sagi Serra

El Departament de Territori i Sostenibilitat millorarà la senyalització al punt quilomètric 42,8 de la C-17 al Pinós, on el 22 d’octubre es van produir tres accidents en vuit hores amb el resultat de dues noies ferides greus. La coincidència d’aquests sinistres en tan poc espai de temps i sempre en sentit sud ha posat en alerta els tres alcaldes implicats –en aquest punt termenegen Centelles i Seva i és a tocar de l’accés a Aiguafreda–, que s’han posat en contacte amb el director general d’Infraestructures i Mobilitat, Xavier Flores, per mirar de trobar una solució a aquest punt on han perdut la vida diverses persones.

El Departament ja tenia endegat un projecte per reforçar el paviment de la carretera entre Tagamanent i Centelles, que es preveu licitar abans d’acabar l’any. Paral·lelament, es millorarà la senyalització i les balises en aquest tram. De moment, el rètol indicant la proximitat de l’accés a Aiguafreda, que es va endur un dels cotxes sinistrats, no s’ha tornat a reposar. “Els vam dir que ho miressin”, segons l’alcaldessa de Seva, Maria Anna Pineda, perquè es considera que pot confondre en aquell lloc i provocar que alguns conductors agafin equivocadament i a una velocitat inadequada el trencant que en realitat porta al pas inferior per accedir al restaurant.

L’Ajuntament de Seva ha demanat també una millor neteja als voltants d’aquest establiment per evitar que s’hi embassi aigua quan plou, ja que als embornals s’acumulen restes procedents dels camions que s’enduen la runa de la pedrera que hi ha al lateral de la C-17. El pes d’aquesta muntanya de runa provoca un moviment de fricció sobre la infraestructura que fa que apareguin deformacions a l’asfalt uns metres més amunt del Pinós de forma periòdica. Els treballs de conservació que es duran a terme a la carretera ja tenen previst tornar a intervenir a millorar el ferm en aquest punt.

El buidatge de la pedrera es fa a un ritme molt més lent del previst inicialment, després que la runa no es pogués traslladar a la veïna pedrera d’El Fitó, i fins i tot en alguns períodes, com va ser el mes d’agost, s’atura. De tota manera, segons fonts del Departament, continuarà mentre no es comprovi que s’estanca el desplaçament de la muntanya cap a la carretera i en qualsevol cas hi ha totes les alertes activades per si en algun moment es produeix un moviment brusc.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3767
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 02/02/2021 23:58

Es reobre el cas de l'accident d'autobús de Freginals.

https://el9nou.cat/valles-oriental/actu ... freginals/

La fiscalia demana quatre anys de presó per al xofer de la Garriga que conduïa l’autocar accidentat a Freginals

L’escrit d’acusació argumenta que va desatendre les normes de seguretat vial conduint cansat i amb son

ACN 02/02/2021 | 10:45 la Garriga


La Fiscalia demana quatre anys de presó per al xofer veí de la Garriga que conduïa l’autocar accidentat a l’autopista AP-7 a l’altura de Freginals (el Montsià) la matinada del 19 de març de 2016 i en el qual van morir tretze persones així com 26 més van resultar ferides.

L’escrit de conclusions argumenta que l’acusat va desatendre “de forma greu” les normes reguladores de la seguretat vial posant-se al volant del vehicle cansat i amb son.

L’autocar traslladava de tornada un grup d’estudiants d’Erasmus de la Universitat de Barcelona que havien visitat la festa de les Falles de València. Diversos testimonis van relatar que conduïa de forma irregular, fent esses i anant d’un costat a l’altre del carril de circulació.

El ministeri públic considera que l’acusat era “conscient” que patia cansament i son en el moment de començar el trajecte des de València una hora i mitja abans. Prova d’això, apunta, és que “va obrir en diverses ocasions la finestreta de la seva posició perquè entrés aire fresc sense adoptar cap altra mesura per evitar la conducció” en aquestes condicions, com hauria estat, detalla, “estacionar el vehicle i descansar durant el temps necessari per garantir una conducció posterior òptima”.

Uns “deures de prevenció i abstenció” que l’acusat va desatendre tot i ser-ne coneixedor, segons Fiscalia, “atesa la seva dilatada experiència com a conductor d’autobusos”. En el moment dels fets l’acusat., que va donar negatiu a les proves d’alcoholèmia i drogues, portava 14 anys treballant de forma indefinida a l’empresa Autocares Alejandro Tours, amb seu a Mollet, com a conductor d’autobús. El vehicle no presentava avaries mecàniques, tenia passada la ITV i durant l’any anterior se li havia fet el manteniment i reparacions ordinàries.

L’escrit d’acusació es remet al registre d’aquest dispositiu i als testimonis dels supervivents a l’hora d’explicar que la conducció de l’acusat va ser “irregular”, fent “esses”, “ziga-zagues” i anant d’una banda a l’altra del carril de circulació i, fins i tot, trepitjant les bandes rugoses de la voravia. També, apunta, va efectuar frenades, acceleracions i desacceleracions de velocitat “injustificades” per les característiques de la via i la circulació, “escassa” en aquell moment.

Segons el tacògraf del vehicle, el sinistre es va produir a les 5:51 hores en un tram de recta i sense condicions atmosfèriques adverses. Mentre circulava de forma constant a 100 km/h, l’autocar va començar a desplaçar-se “de forma constant, progressiva i sense canvis bruscos de direcció cap al marge dret de la via, traspassant la línia contínua rugosa i la zona asfaltada de la voravia arribant a sortint de la calçada” i circulant per la berma prop de 125 metres. Quan es va adonar de la sortida, segons el relat del ministeri públic, l’acusat va fer un canvi de direcció cap a l’esquerra per reincorporar el vehicle a la calçada.

Veient llavors que es dirigia cap a la mitjana, va intentar frenar i girar a la dreta, perdent el control, impactant contra la mitjana i bolcant lateralment. El vehicle va recórrer 21 metres sobre la tanca de protecció lateral fins ocupar bona part de la calçada del sentit sud, per on circulava correctament un turisme amb dos ocupants que no van poder evitar la col·lisió.

Cap de les 13 víctimes mortals no duia cordat el cinturó de seguretat

Arran de l’accident van perdre la vida 13 dels 59 ocupants del vehicle. Cap d’elles no duia cordat el cinturó de seguretat i la majoria ocupaven, principalment, la part posterior del vehicle. Les víctimes mortals van ser set noies italianes -tres de 22 anys, dos de 21 anys, una de 23 i una altra de 25-, dues noies alemanyes de 20 i 25 anys, una noia francesa de 24 anys, una uzbeka de 20 anys, una austríaca de 24 anys i una romanesa de 23.

El ministeri públic acusa el conductor de 13 delictes d’homicidi per imprudència greu i 26 delictes de lesions per imprudència greu pels quals demana 4 anys de presó; 6 anys de privació del dret a conduir vehicles a motor i ciclomotors, amb la pèrdua del permís de conduir, i 6 anys d’inhabilitació especial per a l’exercici de la professió de conductor professional.

La companyia asseguradora GES ha indemnitzat totalment, per la via civil, els perjudicats directes de les 13 víctimes mortals del sinistre, per la qual cosa els familiars només mantenen l’exercici de la via penal, segons detalla la fiscalia. La companyia també ha indemnitzat o consignat judicialment almenys més de mig milió d’euros a diversos ferits.

Tot i això, en concepte de responsabilitat civil, la fiscalia sol·licita que l’acusat, la companyia asseguradora com a responsable civil directa i l’empresa com a responsable civil subsidiària, paguin l’import que determinin els informes sanitaris a aquells afectats que no han renunciat a rebre una indemnització.

La investigació judicial de l’accident s’ha allargat durant gairebé cinc anys. La causa s’ha arxivat en tres ocasions per part de diferents instructors que han passat el jutjat número 3 d’Amposta. Els recursos de les acusacions particulars i Fiscalia, però, han permès que el procediment segueixi endavant, sobretot després que l’octubre de 2019 l’Audiència de Tarragona decidís reobrir el cas i ordenés a la jutge que iniciés el procediment abreujat. L’òrgan encarregat de jutjar el cas serà un dels dos jutjats penals de Tortosa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”