Carreteres principals que perden prioritat de circulació

Cotxes, motos, bicis, etc. i infrastructures associades (autopistes i autovies).
Coches, motos, bicis, etc. e infraestructuras asociadas (autopistas y autovías).
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Carreteres principals que perden prioritat de circulació

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 01/03/2007 10:19

Obro aquest fil per intentar fer un llistat de cruïlles on la que no té preferència és la que té un rang superior o bé altres casos de carreteres principals que no perden la prioritat en alguns casos. Ho il·lustraré amb dos exemples:
  1. La carretera C-1415 (Granollers - Mataró per la collada), després de trobar la C-60 venint de Parpers, té un cediu el pas per deixar preferència als vehicles procedents de la carretera local que ve de Dosrius.
  2. La N-II s'incorpora a la ronda de Mataró mitjançant un altre cediu el pas.
Ja sé que el tema pot semblar una pocasoltada, però em fa gràcia.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3159
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 01/03/2007 11:11

Amb la proliferació de rotondes a les cruïlles del país, cada cop hi ha més cediu-el-pas a totes les carreteres. Altra cosa són les autovies i autopistes. A França ja fa molts d'anys que això és així i, a sobre, al pas per moltes poblacions et trobes tots els passos de vianants elevats i moltes limitacions a 30 Km/h.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 01/03/2007 12:35

Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".

Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)

El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 01/03/2007 12:36

Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".

Clar que aquestes zones són molt complexes, en molts casos no es pot parlar de via principal o secundària degut a que estan dissoltes en carrils d'acceleració i deceleració, vies de servei, trams d'enllaç comuns, etc. i a l'hora de la veritat el que es té en compte és la ubicació i fluxe previst de tràfic de cadascuna (com ha de ser, d'altra banda)

El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Denekcalb
N2
N2
Entrades: 15
Ubicació: Cambrils y Les Corts

Entrada Autor: Denekcalb » Dijous 01/03/2007 13:34

Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 01/03/2007 15:54

Denekcalb ha escrit:Si subes a Andorra por la C-14, en la población de Adrall tiene preferencia la C-14 y la que tiene el ceda es la N-260. A pesar de que la nacional tenga una jerarquía más alta que la C-14, lo que sucede aquí es lógico: mucha más gente baja de la Seu d'Urgell a Barcelona, Tarragona y Lérida, que no a Sort. Si la N-260 tuviera prioridad respecto a la C-14, sería... ¡¡una estupidez!!
A parte que hace años, la N-260 en numeración no existía, era la misma C-1313 (actual C-14) la que iba hasta la misma Seu d'Urgell.



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dijous 01/03/2007 15:56

uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas


ES PELIGROSO ASOMARSE

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 01/03/2007 15:58

Mortadel·lo ha escrit:uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
Així és. Mira que hi he passat cops per allà amb l'A2!



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 02/03/2007 13:23

Fran-Ikarus ha escrit:El cas que esmentes de la N-II també podria entendre's com a "transformació en travesia", si bé travesia una mica peculiar per tractar-se d'una ronda. El que vull dir és que la configuració urbana sempre guanya a la carretera que l' "alimenta" (com és lògic, també), i qualsevol carretera nacional important es queda en "no res" davant les implacables normes que regeixen la circulació per casc urbà. I si toca un cediu el pas, doncs cediu el pas (sempre consola més que un semàfor vermell). El que passa és que estem perdent el costum d'això, perquè (feliçment) cada cop hi ha menys obligació d'atravessar poblacions quan viatges per una nacional radial.
Si aquest cas em crida l'atenció és perquè el comparo amb la breu incorporació de la C-25 a la C-17 a Vic, on es disposa de carril propi (és més, per seguir la C-25 ni tan sols fa falta fer cap canvi de carril).



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 03/03/2007 0:32

Mortadel·lo ha escrit:uhmmmmmmm, jo diria que si vas pel carril de l'esquerra venint de la C58 entres al nus de la trinitat sense cap cediu el pas
I si vas pel del centre també. Però no deia entrar al nus, sinó específicament a la Ronda de Dalt quan ja és Ronda :pal


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 03/03/2007 7:17

Fran-Ikarus ha escrit:Entrar a la Ronda de Dalt, sentit Llobregat, des de la C-58, també suposa un "cediu el pas", mentre que incorporar-se a la Ronda Litoral, sentit Besòs, venint des del mateix sector, és directe i el "cediu el pas" és pels vehicles procedents de la Ronda de Dalt, en teoria "la mateixa via".
Amb la nomenclatura viària en mà, veuràs que la Ronda de Dalt forma part de la C-32 (tot i que oficialment es denomini B-20), mentre que, en enfilar el Nus de la Trinitat, es deixa la C-58 (que continua cap a la Meridiana) i, si s'agafa la Ronda Litoral, passa a denominar-se B-10.

Per cert, ara no ho tinc present, però algú sap si el pont que surt de la desviació de la Meridiana en direcció al Nus de la Trinitat també forma part de la B-10?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 03/03/2007 11:50

Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/03/2007 0:40

Home, utilitzo força sovint la incorporació a la Ronda de Dalt al Nus de la Trinitat i mai m'hi he trobat amb problemes, ni tan sols amb força trànsit. Tot i que el traçat no és ideal (de fet, trobo que les carreteres catalanes, en general, deixen força a desitjar en aquest sentit), penso que hi ha temps de sobres per incorporar-se a un dels tres carrils principals.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 27/05/2007 12:42

Entre Hostalric i Maçanet, la C-35 (Parets del Vallès - Llagostera) perd la prioritat a l'enllaç amb la GI-512 (entre els quilòmetres 73 i 74). Val a dir que està senyalitzat, però el primer cop que hi passes la cagues... :xiuxiu :osti



Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dilluns 28/05/2007 11:24

Fran-Ikarus ha escrit:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults? :x


ES PELIGROSO ASOMARSE

Túnels del Garraf
N7
N7
Entrades: 385
Ubicació: Sitges BCN

Entrada Autor: Túnels del Garraf » Dilluns 28/05/2007 20:30

A la C-1412 entre Ponts i el Coll de Comiols passa el mateix, hi ha un encreuament on tçe preferència la carretea local que va a Artesa en comptes de la que va a Ponts, ja que antigament nomçes existia la de Artesa.

A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
Túnels del Garraf l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 28/05/2007 22:27, en total s’ha editat 1 vegada.


67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 28/05/2007 21:23

Mortadel·lo ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Efectivywonder. Per això ho deia, que cap a la Ronda Litoral s'entra força directe (previ canvi de carril, en un sector una mica "delicat" en hores d'alta afluència de vehicles, uns que volen anar de C-58 a Ronda Litoral i d'altres d'AP7 a Ronda de Dalt) i en canvi a Ronda de Dalt s'entra pel carril de servei/"acceleració" (difícil entrar allà accelerant quan venen molts cotxes) amb cediu el pas, perquè et plantes pràcticament dins del túnel en corba.
segueixo sense entendre per on coi entres a la ronda que has de fer un "seda el pasu", vols dir que no fan un carril especial per als renaults? :x
Ah, serà per això que el senyal de Cediu el Pas és un rombo i no pas un triangle! :oops:

No, parlant seriosament: entro des de la C33, em quedo als dos carrils de la dreta (que de fet són l'inici dels que acaben en la Ronda Litoral sentit Llobregat), quan puc (la línia contínua es transforma en discontínua) em canvio dos més a la dreta. Continuo pel de més a la dreta, fins que apareix un carrill de sortida, que agafo en corba cap a la dreta i després ja en clara baixada amb tendència a anar cap a l'esquerra... i això acaba incorporant-se a la Ronda de Dalt, quasi bé a l'alçada del túnel que hi ha al nus.

De fet, hauria de parlar en passat, perquè fa ben bé 2-3 mesos que ja no ho faig, això (ara entro per Meridiana, accès cap a dreta-esquerra a Via Favència, i segueixo aquesta fins a l'entrada 2, on ja entro a la Ronda de Dalt)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 28/05/2007 22:56

Túnels del Garraf ha escrit:A la sortida deArtesa direcció Lleida i tarragona, igual, la C-26 cap a Lleida té la prioritat en comptes de la C-14 cap a Tarragona, tot i que entre Artesa i l'encreuament la carretera s'anomena C-14.
Tres quarts del mateix passa amb l'encreuament entre la C-13 i la C-26 a tocar de Balaguer. Venint de Tremp, la C-13 perd prioritat, tot i que en direcció Lleida segueix anomenant-se C-13.

La qüestió rau en les discrepàncies entre les numeracions i el gros del flux del trànsit. Té molts més usuaris l'eix del Segre, tot i que entre Lleida i la frontera andorrana es digui, segons el tram, C-13, C-26, C-14, N-260 o N-145. Fins i tot agafant el supòsit segons el qual totes les vies catalanes siguin de titularitat de la Generalitat, tindríem tres denominacions diferents per un sol eix. :x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Vehicles privats / Vehículos privados”