Comparativa de les diferents ATM catalanes

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Comparativa de les diferents ATM catalanes

Entrada Autor: josep_serre » Divendres 06/01/2012 13:17

Obro aquest fil per oferir una comparació del funcionament, organització i serveis de les diferents ATM catalanes.

En primer lloc cal remarcar el diferent significat d'ATM en el cas de Barcelona significa Autoritat del Transport Metropolità i a la resta, Autoritat Territorial de la Mobilitat.

ATM Barcelona, ha planificat els serveis d'autobús nocturn i el pla director d'infrastructures, no ha fet cap pla de serveis pel que fa al transport públic diürn i manté en tots els casos en l'àmbit municipal el transport urbà, fins i tot en aquells casos en què el transport urbà pot ser d'interès per a gent que no és habitant del municipi, pel que fa a informació sobre transport públic la que hi ha a part de la de l'autobús nocturn, és a base del buscador "mou-te" no existint cap aplicació de l'àmbit de l'ATM, això és una mancança greu en tant que aquest buscador no conté els autobusos urbans que permeten accedir a determinats indrets dels municipis on no hi ha parada d'autobús interurbà, ni tan sols guia dels serveis, no existeix cap informació clara sobre la xarxa d'autobús interurbà, de quines línies són, quins són els operadors quines línies fa cada operador, si que existeixen links cap a les pàgines web dels operadors amb les diferents informacions, les pàgines web tenen informacions amb formats totalment diferents, des de buscadors, fins a horaris en pdf penjats, altres horaris en format web, el tipus d'informació també varia molt però és remarcable en aquests operadors manca de precisió amb la ubicació de les parades als municipis

ATM Camp de Tarragona, és potser la que ha tingut un treball menys significatiu de totes, a l'igual que l'ATM de Barcelona no disposa d'un buscador del seu àmbit utilitzant la web el buscador "mou-te" amb les mancances abans esmentades, l'ATM té una existència fins i tot qüestionable, comportant-se a efectes pràctics com una secretaria del departament de Territori i Sostenibilitat en l'àmbit Tarragoní, gran part de les notícies que apareixen a la seva web no tenen a veure amb el transport públic i sovint ni tan sols amb la mobilitat, i de fet gran part de les notes de premsa ni tan sols corresponen a notícies elaborades per l'ATM, sinó és un recull de notícies relacionades amb el territori, en alguns casos sent tangencial la mobilitat aparegudes a la premsa local o bé a diferents empreses o institucions, com ara notícies relacionades amb l'aeroport de Reus extretes de la web d'AENA la informació pel que fa els serveis d'autobús del seu àmbit té les mateixes mancances que les esmentades a l'ATM de Barcelona. Pel que fa al sistema tarifari integrat no permet l'utilització dels seveis integrats entre les 23H i les 6 (excepte EMT Tarragona u Reus Transport) si no és amb la T-Mes o T50/30, aquesta límitació també existeix amb l'Aeroport de Reus, excepte amb Reus Transport, també hi ha grans mancances d'integració tarifària, no estan integrats la majoria d'autobusos urbans ni autobusos depenents dels consells comarcals del Priorat, Baix Penedès i la Conca de Barberà, la xarxa de recàrrega dels títols ATM deixa bastant a desitjar només a l'estació d'autobusos de Tarragona trobem un lloc dedicat a això, no sent possible ni a bord dels autobusos, ni als punts de venda dels diferents operadors i a l'oficina de l'EMT de Tarragona, no sent possible a llocs com ara, Estació d'autobusos de Reus, Cambrils, Valls, Estació Adif de Camp de Tarragona, Tarragona i Reus, Aeroport de Reus, no obstant si que és possible a les proximitats d'aquests indrets llevat de l'Aeroport de Reus i Estació Camp de Tarragona, existeix una llista amb la xarxa de venda i recàrrega però no està suficientment senyalitzada, per exemple a les parades d'autobús lista d'ubicació dels llocs propers. Tot i fer servir la mateixa tecnologia els suports recarregables no són intercanviables entre si, pel que fa als de Reus Transport, EMT Tarragona i ATM Camp de Tarragona.

ATM Lleida, el seu treball ha estat millor que el de l'ATM del Camp de Tarragona, és possible recarregar els títols integrats als punts de venda dels operadors i a bord de l'autobús (excepte urbà de Lleida), cosa molt valorable degut a la dificultat de fer-ho en alguns municipis degut a la dispersió geogràfica que pot dificultar fer la recàrrega a determinades dates i hores, l'àmbit del sistema tarifari integrat s'ha anat ampliant progressivament sent clarament insuficient la divisió en només dues zones, lamentablement no inclou el seu àmbit part del territori aragonès estretament vinculat amb Lleida, trobem sistematitzat a la seva pàgina web la informació sobre l'autobús nocturn, però en canvi no tenim tanta facilitat amb l'autobús diürn, no obstant trobem aplicacions interessants com un mapa amb tots els punts de parada de transport públic del seu àmbit i les línies que hi presten i servei i enllaç amb la informació d'aquella línia, o bé les línies que serveixen a cada municipi, a l'igual que l'ATM de Tarragona tot i fer servir el mateix suport que els autobusos de Lleida, són suports incompatibles quant a recàrregues, no estan integrats els autobusos urbans de l'àmbit Lleidatà a excepció de l'urbà de Lleida i aquest queda exclòs de la informació, coma data curiosa el servei de la línia de La Pobla de Segur, consta com un servei entre Lleida i Àger.

ATM Girona, és possiblement la que ha fet millor la seva comesa, disposa a la seva web de la informació de les línies de transport públic del seu àmbit, d'una forma bastant més entenedora que l'ATM de Lleida, no obstant és lamentable el seu àmbit reduït no incloent les comarques de la Garrotxa, el Baix Empordà i l'Alt Empordà, tot i que pel que fa a la xarxa de venda no ho tinc tan conegut com a la resta d'ATM és possible fer la recàrrega als autobusos (en alguns casos) i punts de venda dels operadors.

ATM Comarques Centrals, tot i el seu nom té com a àmbit únicament el Bages, la seva actuació va ser planificar la millora dels serveis al Bages tant pel que fa als desplaçaments intercomarcals com intracomarcals, finalment la seva activitat sembla haver quedat quasi extingida dins de l'àmbit de l'ATM de Barcelona que ha extès la integració tarifària en tot l'àmbit d'aquesta ATM.

És comú com a mancances de tots els sistemes integrats llevat el de Barcelona, la impossibilitat de fer recàrregues, en màquines autovenda, servicaixa, ni informació suficient dels llocs on és possible fer-ho amb targeta bancària.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”