Recuperar una T-Trimestre
Recuperar una T-Trimestre
Hola,
Ahir vaig perdre la meva estimada T-Trimestre, segons totes les meves hipòtesis, a l'estació de Renfe Plaça Catalunya. Era de 4 zones i encara quedava fins finals de març. Tota una loteria pel qui la trobi...
Avui he anat a la guixeta i un noi molt amable m'ha dit que no la té, i que pregunti a Att al Client. M'ha sobtat tanta amabilitat (i un català perfecte). Resulta que el noi és nou i porta 5 dies treballant allà , enhorabona per ell i pels viatgers, ja que en aquella guixeta acostumen a haver simis que ni t'entenen quan els parles.
Després he anat a Att al Client de Renfe, i m'han dit que ningú ha portat cap T-Trimestre extraviada. I que vagi provant sort.
Fixeu-vos amb el Karma... just abans d'entrar a Att al Client, em trobo un telèfon (amb funda) al terra. Era un Samsung (amb Android) encara enjegat. I enlloc de quedar-me'l l'he donat allà mateix a Att al Client perquè en gestionin la devolució.
La meva pregunta és... no hi ha manera de que em generin una nova T-Trimestre? A Att al Client de TMB provo sort o perdré el temps?
Dic jo, ensenyant el comprovant de compra (gener 2012) i posant el meu DNI allĂ davant seu, no seria possible? AlgĂş ho ha provat mai?
En aquest paĂs estĂ clar que qui paga i es "porta bĂ©", tĂ© les de perdre i no l'ajuda ni "el Karma"........
Salut!!!
Ahir vaig perdre la meva estimada T-Trimestre, segons totes les meves hipòtesis, a l'estació de Renfe Plaça Catalunya. Era de 4 zones i encara quedava fins finals de març. Tota una loteria pel qui la trobi...
Avui he anat a la guixeta i un noi molt amable m'ha dit que no la té, i que pregunti a Att al Client. M'ha sobtat tanta amabilitat (i un català perfecte). Resulta que el noi és nou i porta 5 dies treballant allà , enhorabona per ell i pels viatgers, ja que en aquella guixeta acostumen a haver simis que ni t'entenen quan els parles.
Després he anat a Att al Client de Renfe, i m'han dit que ningú ha portat cap T-Trimestre extraviada. I que vagi provant sort.
Fixeu-vos amb el Karma... just abans d'entrar a Att al Client, em trobo un telèfon (amb funda) al terra. Era un Samsung (amb Android) encara enjegat. I enlloc de quedar-me'l l'he donat allà mateix a Att al Client perquè en gestionin la devolució.
La meva pregunta és... no hi ha manera de que em generin una nova T-Trimestre? A Att al Client de TMB provo sort o perdré el temps?
Dic jo, ensenyant el comprovant de compra (gener 2012) i posant el meu DNI allĂ davant seu, no seria possible? AlgĂş ho ha provat mai?
En aquest paĂs estĂ clar que qui paga i es "porta bĂ©", tĂ© les de perdre i no l'ajuda ni "el Karma"........
Salut!!!
FĂłrmula.CAT: MĂşsica en catalĂ i grups independents
- Fran-Ikarus
- N11

- Entrades: 5818
- Membre des de: 21 maig 2005, 01:19
- UbicaciĂł: La Gran Barcelona
- Contacta:
Re: Recuperar una T-Trimestre
Ostres, aixà que has perdut prà cticament una T-Bimestre de 4 zones... Extrapolant els preus, ben bé 200 euros de pèrdua.
Les meves condolències, no volia fer sang... Si et serveix de consol, si el DNI/NIE estĂ ben visible, ningĂş no la pot utilitzar de manera legal. I, si ho fan i els enxampen, la sanciĂł corresponent hauria de ser considerable (molt pitjor que viatjar sense tĂtol)
EstĂ clar que has de provar-ho, home, que sĂłn 200 euros...
Les meves condolències, no volia fer sang... Si et serveix de consol, si el DNI/NIE estĂ ben visible, ningĂş no la pot utilitzar de manera legal. I, si ho fan i els enxampen, la sanciĂł corresponent hauria de ser considerable (molt pitjor que viatjar sense tĂtol)
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Bé, una manera seria si conservessis el tiquet. En teoria, amb això i el DNI et poden fer un duplicat.
Ara la pregunta del milio... conserves el tiquet?
Ara la pregunta del milio... conserves el tiquet?

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
Hola!
Després de furgar vaig trobar el ticket de compra.
A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que Ă©s polĂtica de l'empresa no fer duplicats.
Llavors què? M'estan invitant a que em coli o què? Què els hi costa fer-me una t-trimestre d'un mes i mig? Si ja dic, no es pot ser bona persona i pagar les coses, perquè a la que necessites ajuda no t'ajuda ni déu i acabes sent un trepa.
Tanta identificació del DNI i tantes maric**** que a la prà ctica a l'usuari no li serveixen per res (bé si, per molestar-te, encara més, quan hi ha un control en una sortida, tens pressa, i a sobre has de treure la cartera per ensenyar el DNI).
En fi...
Després de furgar vaig trobar el ticket de compra.
A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que Ă©s polĂtica de l'empresa no fer duplicats.
Llavors què? M'estan invitant a que em coli o què? Què els hi costa fer-me una t-trimestre d'un mes i mig? Si ja dic, no es pot ser bona persona i pagar les coses, perquè a la que necessites ajuda no t'ajuda ni déu i acabes sent un trepa.
Tanta identificació del DNI i tantes maric**** que a la prà ctica a l'usuari no li serveixen per res (bé si, per molestar-te, encara més, quan hi ha un control en una sortida, tens pressa, i a sobre has de treure la cartera per ensenyar el DNI).
En fi...
FĂłrmula.CAT: MĂşsica en catalĂ i grups independents
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23892
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Duplicats
Pobrets... Molt que ja els costa fer duplicats d'alts cĂ rrecs, i no els queda xavalla per a menudències com aquestes...anigwei ha escrit:A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que Ă©s polĂtica de l'empresa no fer duplicats.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
josep_serre
- N9

- Entrades: 2158
- Membre des de: 04 maig 2005, 09:06
- Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contacta:
Re: Duplicats
En qualsevol cas sĂłn les condicions dels tĂtols.Guigui ha escrit:Pobrets... Molt que ja els costa fer duplicats d'alts cĂ rrecs, i no els queda xavalla per a menudències com aquestes...anigwei ha escrit:A Att al client de Plç Universitat diuen que no es pot fer cap duplicat, ja que Ă©s polĂtica de l'empresa no fer duplicats.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Doncs a mi em sembla un escĂ ndol que no li facin un duplicat i que tinguin la barra de dir-li que Ă©s polĂtica d'empresa, com si sota aquesta premisa tot s'hi valguĂ©s.
Si tens temps lliure i ganes d'oci, denuncia a la OCU. Perquè clar, perdre un tĂtol de transport que no tĂ© cap sistema que en garateixi la seva recuperaciĂł Ă©s una cosa que Ă©s evident que passarĂ amb certa freqüència, igual que es pot perdre una tarjeta del banc. Aleshores, no queda tan clar que la "polĂtica d'empresa" de no fer-ne duplicats sigui una polĂtica d'empresa legitima.
Per aquesta regla de tres, jo podria vendre or a un cèntim, que desprĂ©s l'or fos en realitat caca i dir que "la meva polĂtica d'empresa es dir-li or a la caca".
Si tens temps lliure i ganes d'oci, denuncia a la OCU. Perquè clar, perdre un tĂtol de transport que no tĂ© cap sistema que en garateixi la seva recuperaciĂł Ă©s una cosa que Ă©s evident que passarĂ amb certa freqüència, igual que es pot perdre una tarjeta del banc. Aleshores, no queda tan clar que la "polĂtica d'empresa" de no fer-ne duplicats sigui una polĂtica d'empresa legitima.
Per aquesta regla de tres, jo podria vendre or a un cèntim, que desprĂ©s l'or fos en realitat caca i dir que "la meva polĂtica d'empresa es dir-li or a la caca".

Conec una frase meravellosa per posar-la en aquesta signautra, però lamentablement no m'hi cap en aquest marge.
-
josep_serre
- N9

- Contacta:
I en aquest cas tambĂ© hi ha unes condicions, em penso que es fan els duplicats amb un cert cost, no Ă©s el tema del fòrum.Busman ha escrit:Si tens temps lliure i ganes d'oci, denuncia a la OCU. Perquè clar, perdre un tĂtol de transport que no tĂ© cap sistema que en garateixi la seva recuperaciĂł Ă©s una cosa que Ă©s evident que passarĂ amb certa freqüència, igual que es pot perdre una tarjeta del banc. Aleshores, no queda tan clar que la "polĂtica d'empresa" de no fer-ne duplicats sigui una polĂtica d'empresa legitima.
D'altra banda i si jo dic que l'he perdut i aixà aconsegueixo tenir diverses T-Trimestre al preu d'una? No obstant, estic d'acord amb què s'hauria de prendre alguna solució, que potser podrien portar les targetes sense contacte.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Jo també penso que és un tros de cartulina amb massa valor, és per això que en el meu cas amb la T-Jove, sempre la he portat separada de tota la resta i amb una funda, i mai m'ha donat problemes.
Podria fer-se que al imprimir la T-Trimestre o abonaments semblants, s'imprimĂs un resguard on apareixĂ©s la data d'expediciĂł, el DNI de la persona i la data de caducitat; en el cas d'estacions de RENFE es pot fer amb la impresora Olivetti de tira groga. Aquest resguard degudament sellejat amb el segell de l'estaciĂł en el moment de la venta seria suficient per demostrar la seva autenticitat. Per evitar la picaresca, ja que pots alegar que la has perdut i no ser aixĂ, aquesta operaciĂł nomĂ©s es podria fer-se un sol cop.
Podria fer-se que al imprimir la T-Trimestre o abonaments semblants, s'imprimĂs un resguard on apareixĂ©s la data d'expediciĂł, el DNI de la persona i la data de caducitat; en el cas d'estacions de RENFE es pot fer amb la impresora Olivetti de tira groga. Aquest resguard degudament sellejat amb el segell de l'estaciĂł en el moment de la venta seria suficient per demostrar la seva autenticitat. Per evitar la picaresca, ja que pots alegar que la has perdut i no ser aixĂ, aquesta operaciĂł nomĂ©s es podria fer-se un sol cop.
-
josep_serre
- N9

- Contacta:
La clau estĂ en inutilitzar el suport antic quan es fa aquesta operaciĂł cosa que no Ă©s possible amb el sistema actual i amb l'existència d'un registre dels tĂtols emesos d'aquest tipus amb el nĂşmero d'identificaciĂł fa anys per tenir la T-Mes era necessari tenir prèviament una acreditaciĂł i les dues coses eren necessĂ ries per a tenir validesa.MZA_1600 ha escrit:Jo tambĂ© penso que Ă©s un tros de cartulina amb massa valor, Ă©s per això que en el meu cas amb la T-Jove, sempre la he portat separada de tota la resta i amb una funda, i mai m'ha donat problemes.
- Fran-Ikarus
- N11

- Contacta:
Fa molt que no compro una T-Mes (imagino que la T-Trimestre tĂ© exactament les mateixes regles d'Ăşs, a banda de la duraciĂł i del mes extra de lĂmit de caducitat en el pas d'un any al segĂĽent), i no estava segur de que incorporĂ©s la mateixa llegenda "Els tĂtols malmesos, perduts o sostrets no donaran dret a cap canvi(...)". En aquest cas, Ă©s realment per donar-te les condolències, i, com diu el Josep Serre, Ă©s d'esperar que la cosa millori en el futur, si s'incorporĂ©ssin canvis de format a aquests tĂtols o a tota la gama en general.
Ja que hi som, si algĂş estiguis utilitzant ara mateix la teva T-Trimestre il·lĂcitament, quina seria la sanciĂł si l'enxampĂ©ssin? (que Ă©s difĂcil, ja ho sĂ©). La mateixa que pels qui utilitzen il·lĂcitament una targeta rosa, T4, T12, etc. que no Ă©s seva, o de menys envergadura?
Vull dir: la denĂşncia Ă©s en els mateixos termes per utilitzar un tĂtol de transport unipersonal intransferible aliè, tant si aquest tĂtol tĂ© tarifaciĂł social com si no, o bĂ© en el primer dels casos la denĂşncia Ă©s mĂ©s "dura"? (ja que aquest frau tĂ© unes connotacions ètiques adicionals prou reprobables)
Ja que hi som, si algĂş estiguis utilitzant ara mateix la teva T-Trimestre il·lĂcitament, quina seria la sanciĂł si l'enxampĂ©ssin? (que Ă©s difĂcil, ja ho sĂ©). La mateixa que pels qui utilitzen il·lĂcitament una targeta rosa, T4, T12, etc. que no Ă©s seva, o de menys envergadura?
Vull dir: la denĂşncia Ă©s en els mateixos termes per utilitzar un tĂtol de transport unipersonal intransferible aliè, tant si aquest tĂtol tĂ© tarifaciĂł social com si no, o bĂ© en el primer dels casos la denĂşncia Ă©s mĂ©s "dura"? (ja que aquest frau tĂ© unes connotacions ètiques adicionals prou reprobables)
Tenint en compte que la tinta de les mĂ quines expenedores dura, com a molt, un mes, cap; perquè ningĂş podrĂ demostrar que aquell tĂtol no Ă©s de qui el porta (en no poder-se llegir el DNI). Ara bĂ©, potser una altra polĂtica d'empresa de TMB sigui "si el DNI no se ve, multa".
Encara no ho he dit, però jo sóc usuari de la T-trimestre, i vaig amb molta cura amb aquestes coses.
Encara no ho he dit, però jo sóc usuari de la T-trimestre, i vaig amb molta cura amb aquestes coses.

Jo tinc una T-MES que em vaig comprar l'altre dia pero el dni em surt sense la lletra, no em dóna opció a posarle la mà quina. Té validessa legal sense la lletre si la troba un altre?Fran-Ikarus ha escrit:Ostres, aixà que has perdut prà cticament una T-Bimestre de 4 zones... Extrapolant els preus, ben bé 200 euros de pèrdua.
- Fran-Ikarus
- N11

- Contacta:
La lletra en si mateixa Ă©s prescindible. No afegeix informaciĂł al DNI/NIF. NomĂ©s hi Ă©s per reduĂŻr la probabilitat d'equivocar-se en proporcionar el nĂşmero, ja que se'n deriva mitjançant un algorisme, i per tant serveix per validar-lo; igual que els dĂgits de control d'un nĂşmero de compte bancari.