Pàgina 3 de 44

Publicat: Dijous 01/03/2007 10:28
Autor: entfe001
Guigui ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Potser li serveix fins la data impresa, ho heu provat?
No, igualment l'ha acabat abans i som massa garrepes com per regalar-li res a TMB, l'ATM o qui sigui d'aquests. Tanmateix, sospito que compti la data límit tarifària, més tenint en compte el que diu l'empresa: llevat les T-Jove i T-Trimestre, tots els altres títols caduquen el 28 de febrer.
Excepte a FGC, que any rere any s'entesta a afirmar per tots els mitjans que tots els títols integrats adquirits durant el 2006 no seran vàlids a partir d'avui.

Publicat: Dijous 01/03/2007 11:47
Autor: Ecomobisostrans
Si a algu li passa aixo lo millor que pot fer es donarli al taquiller o personal d'atencio o al conductor del bus dien-li que no funciona i que es veu ben clar que la data de caducitat es la que es. Suposo la majoria que no tindrien cap problema en canviar-la.

Publicat: Dijous 01/03/2007 15:00
Autor: UT596001
Ecomobisostrans ha escrit:Si a algu li passa aixo lo millor que pot fer es donarli al taquiller o personal d'atencio o al conductor del bus dien-li que no funciona i que es veu ben clar que la data de caducitat es la que es. Suposo la majoria que no tindrien cap problema en canviar-la.
A les tarjetes pretallades d'estanc (i taquilles de FGC) posa ben gran i clar l'any de validesa. Per tant, si veu que és de 2006, es podrà negar a bescanviar-la amb el simple motiu de "seguir ordres".

A més, les tarjetes tant de metro, MAE de FGC i Tramvia posa ben clara la data de compra. Amb els bitllets comprats a RENFE, en canvi, només es pot saber de l'any que és per el preu.

Publicat: Divendres 02/03/2007 0:26
Autor: buertu
Però imaginem que, per casualitat, compres una T-Jove o T-Trimestre el dia 15 de desembre (per dir algo). Se suposa que en comprar-la estàs acceptant que el titol et durarà 2 mesos i mig i no pas tres, que és el que se suposa que hauria de durar?

Publicat: Divendres 02/03/2007 9:39
Autor: Platanito
buertu ha escrit:Però imaginem que, per casualitat, compres una T-Jove o T-Trimestre el dia 15 de desembre (per dir algo). Se suposa que en comprar-la estàs acceptant que el titol et durarà 2 mesos i mig i no pas tres, que és el que se suposa que hauria de durar?
Entenc que no, tenint en compte que l'ATM anuncia explícitament que aquests títols tindran validesa fins al 31 de març. En tot cas, haurien de dir allò de "Vàlid fins al pròxim canvi de tarifes", així que en última instància és l'ATM qui decideix què passa amb aquells títols. Ara bé, legalment no crec que pugui escurçar la validesa d'un títol adquirit legalment i que es comença a fer servir mentre la tarifa és vigent. Si ho fes se la podria demandar per estafa.

Publicat: Divendres 02/03/2007 10:33
Autor: fcuevas27
creo que la cuestion es sencilla, se avisa con antelacion que todos los titulos caducan a 28 de febrero del año siguiente, y que muchos usuarios lo saben pues cada año es lo mismo, si hay un gran fallo al permitir que se permitan inducir a los usuarios pensar que si se activa una t-mes por ejemplo el 4 de febrero se pueda usar hasta el 3 de marzo, y es algo que se deberia corregir, pero es muy posible que digan de que usted estaba avisado lo que haga es por su cuenta y riesgo....

Publicat: Dissabte 03/03/2007 10:35
Autor: Ecomobisostrans
No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.

Publicat: Diumenge 04/03/2007 0:29
Autor: Guigui
Ecomobisostrans ha escrit:No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.
Sembla que aquest és el criteri de l'ATM, però no tots els operadors estan disposats a aplicar-lo. Un cop més, l'A de l'ATM fa molta figa.

Publicat: Diumenge 04/03/2007 15:12
Autor: buertu
Ecomobisostrans ha escrit:No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.
Yo no estoy muy de acuerdo con esto, porque si validas por ejemplo una T-Jove el dia 30 de marzo, sería título de transporte válido hasta el 30 de junio, es decir, 6 meses después de la aplicación de las nuevas tarifas.
Y no creo que sea muy conveniente que de 12 meses que tiene un año, 6 los tengamos que pasar adaptando tarifas y con la convivencia de 2 tarifas diferentes.

Publicat: Dilluns 05/03/2007 16:25
Autor: Ecomobisostrans
Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.

Publicat: Dilluns 05/03/2007 16:56
Autor: entfe001
Ecomobisostrans ha escrit:Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.
A mi no em sembla just que a una persona que compri una T-Jove al preu de les noves tarifes li pugui caducar abans que una altra comprada amb la tarificació anterior.

Publicat: Dilluns 05/03/2007 21:31
Autor: Guigui
Ecomobisostrans ha escrit:Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.
Però això es prestaria a abusos. És a dir, si jo, a finals de cada any, compro unes 5 T-10 i 2 T-50/30 per mi i la meva dona, calculant que ens permetran cobrir tot el període de validesa de l'antiga tarifa, encara faria una compra més massiva i podria validar per primer cop totes les T-10 que vulgui abans d'acabar aquest termini, quedant-me un munt de targetes amb 9 viatges perquè les vagi gastant quan vulgui.

Per exagerades que em semblin les pujades de tarifes, ja que qui ens demana contenció de la inflació és el primer que no predica amb l'exemple, també hi ha unes regles de joc a les quals atenir-se mínimament. I malgrat tot, encara gaudim d'una de les xarxes de TP més barates de totes les grans metròpolis d'Europa Occidental.

Publicat: Dimarts 06/03/2007 11:58
Autor: entfe001
Guigui ha escrit:I malgrat tot, encara gaudim d'una de les xarxes de TP més barates de totes les grans metròpolis d'Europa Occidental.
En termes absoluts, sí. En termes relatius al salari de la població, no ho tinc ta clar.

Publicat: Dimecres 07/03/2007 1:02
Autor: javi82
En termes relatius encara més. Amb dades de l'any 2005 la única ciutat europea amb metro q tenia una T-10 més barata q Barcelona era Kiev, parlant en termes de PPA.

Publicat: Dimecres 07/03/2007 17:15
Autor: entfe001
I abonaments mensuals?

Aquí l'ús de la T-10 d'una zona és anormalment alt, en part per un preu irracional dels abonaments de viatges il·limitats.

Per tal que una T-Mes d'una zona sigui "rendible" caldria fer 65 viatges de T-10. A dues zones aquest ràtio baixa fins als 47 viatges, i es manté per aquests valors a la resta de zones.

Publicat: Dimecres 07/03/2007 22:09
Autor: Guigui
entfe001 ha escrit:I abonaments mensuals?

Aquí l'ús de la T-10 d'una zona és anormalment alt, en part per un preu irracional dels abonaments de viatges il·limitats.
Cert. Per exemple, a Viena, un abonament mensual equival a 30 viatges senzills aprox. (no hi ha targetes tipus T-10) I un abonament anual surt per menys d'11 abonaments mensuals. O sigui, amb uns 310 o 320 viatges, ja en fas per un any.

PRECIOS ATM 2008? SE ADMITEN APUESTAS!

Publicat: Dissabte 10/11/2007 11:01
Autor: fcuevas27
:P

Como cada año, a finales, se publicaran los precios atm, en este caso para 2008, no hay nada oficial aun, pero podemos aventurar precios...

billete sencillo 1,30€?
t-10 1 zona: 7,10€?
de 2 zonas: 14,20€?

Publicat: Dissabte 10/11/2007 11:31
Autor: metring
L'ideal seria congelar els preus de 2008, després del desgavell de la Renfe.

Publicat: Dissabte 10/11/2007 12:19
Autor: George85
metring ha escrit:L'ideal seria congelar els preus de 2008, després del desgavell de la Renfe.
I quina culpa en tenen el 99% restant de les empreses que formen el sistema integrat (TMB, FGC, BaixBus, TUSGSAL, i totes les altres empreses urbanes i interurbanes)?

A més, Renfe ni tant sols en forma part. Simplement, va acceptar acceptar els bitllets de la ATM.

Rodalies no funciona, "pero la vida sigue"! El que han de fer és buscar la forma de compençar el mal funcionament que ha tingut i llestos. Si la compensació fós lo suficientment justa, ningú es plantejaria congelar els preus de l'ATM de cara al 2008.

Congelar els preus és la forma més fàcil de solucionar el problema. I si tot ho fem així en aquest país, seguirem sent un país de "pa sucat amb oli".

;)

Publicat: Dissabte 10/11/2007 13:02
Autor: metring
Val, però sempre augmenten els preus per sobre de l'IPF, ni que fos per compensar dels altres anys...