Pàgina 2 de 4

Vergonyós

Publicat: Dimarts 20/04/2010 19:52
Autor: UT440_132M
El més vergonyós és que 130 anys després encara se circuli en via única entre Montcada i Vic, i sembla que va per llarg. :nono

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimarts 20/04/2010 19:56
Autor: Sagrerenc
Santfeliuenc ha escrit:Nunca me ha convencido esa especie de trazado extrañísimo de la L8 de Pza. España hacia Francesc Macià y de ahí a Glòries dando un rodeo por Travessera y, por cierto, también bajo la Sagrada Familia, en lugar de hacerlo por la vía directa y más efectiva de la Gran Vía.
Aquest traçat té sentit si és per a una línia exclusiva de Metro (L8) donat que la zona de Francesc Macià està mal servida. Però per als serveis suburbans i de rodalia sí que seria més eficient prolongar el túnel per la Gran Via.

El fet de canviar l'ample de via no ho veig com una prioritat. Crec que és preferible tenir altes freqüències i uns bons intercanviadors on l'enllaç s'efectuï de manera ràpida.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimarts 20/04/2010 23:56
Autor: Marc31
(Por cierto,en las prolongaciones de metro encuentro escandaloso que se hayan "olvidado" del tramo de la L-2 Badalona Centre-Morera,que me parece muy necesario).
[/quote]

Si te fijas en el plano del pdf despues de la prolongacion de Badalona Centre, salen unas líneas discontinuas hacia Casagemas con una curva q supongo q sería la subida hasta la Morera, supongo q no lo han descartado del todo y está pendiente de estudios...pero si es necesario, yo soy de Casagemas, y tng 15-20 min hasta Pep Ventura..pero es lo q hay

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimecres 21/04/2010 0:39
Autor: 437.001
També trobo estrany, per no dir que se´n foten de la gent, que et venguin com una NOVA actuació del PDI 2009-2018 la L2 de Pep ventura a Badalona Centre, la L9 quan ja s´han obert els primers trams (ok, en falten molts més, però són del pla anterior, no el poden posar en aquest!), i la L5 de Horta a Vall d´Hebron quan falten pocs mesos per a que obri...

Es creuen que la gent és tonta. de tota manera, també diré una cosa, la gent sembla que s´hagi cansat de tenir interès per les coses... tot i que no m´estranya perquè.

:emprenyat

Parlant de tot, i una mica en línia amb el que deis crec que en guigui, segueixo sense entendre com cony ningú lligat d´alguna manera a FGC no sap veure que convé més un nou accés més ràpid i directe entre Sarrià (per part de la línia del Vallès), Sant Boi o Molí Nou (per part de la del Llobregat) i algun punt del centre de BCN, amb menys parades que ara, i que faci que anar de Manresa, Igualada, Terrassa o Sabadell sigui més ràpid.
La soterritis ens ha tallat possibilitats de creixement de la xarxa.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimecres 21/04/2010 20:02
Autor: EUKibo
Hi ha alguna cosa nova? És el mateix PDI 2010 però perllongat pel 2018.

En tema de metro sembla que fins el 2014 només faran que acabar la L4, L9 i L10

Entre el 2014 i 2018 haurien de fer només:
L1 Fondo - Badalona Centre. Hospital de Bellvitge - El Prat
L3 Trinitat N - Trinitat V. Zona Universitària - Baix Llobregat

També posen l'extensió de la L2, espero que aquesta la deixin com la menys prioritària, perquè ja si que seria insultant que tornessin a abandonar el projecte de la L1 Fondo - Badalona per l'extensió de la L2 a Montjuic (4/6 noves estacions ja estan servides per L3, L9 i L10 i 2/4 estacions es troben a la muntanya de Montjuic)

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimecres 21/04/2010 20:15
Autor: Miquel
EUKibo ha escrit: L3 Trinitat N - Trinitat V.
Aquesta prolongació, ja triguen a fer-la, he llegit per algun lloc que són 900 metres, espero que no s'hi passin 6 anys un cop comencin a treballar-hi.

I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista.

Per cert, interesant la reconversió de la T6, sembla que TRAM li ha trobat una sol·lució millor a aquesta negre línia. Tot i que ja posats, podrien seguir fins a Montcada passant per Vallbona per reforçar una mica millor la xarxa, i que aquella zona, sigui accesible desde el nord.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimecres 21/04/2010 21:58
Autor: sergi
"I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista."

Efectivamente.Recuerdo que en los primeros esbozos del PDI 2001-2010 dibujaban un ramal de la L-3,que saliendo a la altura de Canyelles llegaba a Bon Pastor con parada en la Maquinista.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimecres 21/04/2010 22:05
Autor: sergi
"pero si es necesario, yo soy de Casagemas, y tng 15-20 min hasta Pep Ventura..pero es lo q hay"

Yo tengo amigos en la parte alta de Pomar,e idem de idem.

Y en este caso , inexplicablemente, en el proyecto conocido hasta hora figuraba una parada en Morera y de ahí partía directamente el metro de vía única hasta Can Ruti (otro proyecto que parece haberse "caído") sin parar en Pomar..

Inexplicable,insisto...

(Por cierto,la llegada del metro a zonas como Pomar,Montigalá... ya estaba prevista en el plan de metros de 1974!)

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 2:25
Autor: sergibdn
Crec que amb el "follón" que han tingut en ampliar 800 metres la L2 fins a Badalona Centre, al veure tot el que va aparèixer allà abaix (restes romanes) s'han repensat d'ampliar cap a Casagemes i Morera. Així que ens n'hem d'oblidar. Personalment, ho vaig proposar l'any passat al meu Treball de Recerca. Pero d'un altre manera. Deixant el final de linia 2 a Badalona Centre. I ampliar el Tram des del Port de Badalona al llarg de tota la Rambla de Badalona, és a dir, on actualment estan les linies de tren, i després un cop a la Riera de Canyadó pujar cap a dalt per tota la Riera de Canyadó, fins a Can Ruti per la carretera. Donaria cobertura als mateixos barris, no s'hauria de perforar, seria mes ràpid de construïr, mes barat, però potser més lent alhora d'arribar a Barcelona.

Tinc l'estudi que vaig fer de la durada que tindria el trajecte i més dades. En quan pugui les penjo, perque realment ho veig més factible que fer arribar el metro, almenys a curt termini, perqué si hem d'esperar un metro a Morera...

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 6:14
Autor: ferrotren
Miquel ha escrit:
EUKibo ha escrit: L3 Trinitat N - Trinitat V.
Aquesta prolongació, ja triguen a fer-la, he llegit per algun lloc que són 900 metres, espero que no s'hi passin 6 anys un cop comencin a treballar-hi.

I que ademés, crec necessaria la prolongació de la L3 fins a Onze de Setembre o Bon Pastor passant per la Maquinista.

Per cert, interesant la reconversió de la T6, sembla que TRAM li ha trobat una sol·lució millor a aquesta negre línia. Tot i que ja posats, podrien seguir fins a Montcada passant per Vallbona per reforçar una mica millor la xarxa, i que aquella zona, sigui accesible desde el nord.
Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 10:23
Autor: metring
sergibdn ha escrit:Crec que amb el "follón" que han tingut en ampliar 800 metres la L2 fins a Badalona Centre, al veure tot el que va aparèixer allà abaix (restes romanes) s'han repensat d'ampliar cap a Casagemes i Morera. Així que ens n'hem d'oblidar. Personalment, ho vaig proposar l'any passat al meu Treball de Recerca. Pero d'un altre manera. Deixant el final de linia 2 a Badalona Centre. I ampliar el Tram des del Port de Badalona al llarg de tota la Rambla de Badalona, és a dir, on actualment estan les linies de tren, i després un cop a la Riera de Canyadó pujar cap a dalt per tota la Riera de Canyadó, fins a Can Ruti per la carretera. Donaria cobertura als mateixos barris, no s'hauria de perforar, seria mes ràpid de construïr, mes barat, però potser més lent alhora d'arribar a Barcelona.

Tinc l'estudi que vaig fer de la durada que tindria el trajecte i més dades. En quan pugui les penjo, perque realment ho veig més factible que fer arribar el metro, almenys a curt termini, perqué si hem d'esperar un metro a Morera...
Al menys, tu has pensat una possible solució, a veure si es posen les piles i no deixen Can Ruti amb el transport tant deficient que hi ha ara, i el connecten millor amb Barcelona i municipis propers...

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 10:32
Autor: Miquel
Al PDI, sembla que algú ha mirat la resta de noms de Metro, i ha vist que Maragall ja hi era.
Ara hi han posat Plaça de Maragall a l'estació de la L9 i L10.

Terreny i nomenclatura

Publicat: Diumenge 02/05/2010 17:44
Autor: Guigui
ferrotren ha escrit:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Porto es troba íntegrament sobre granit, i bé que hi tenen metro. I si és terreny homogeni, és possible que la tuneladora avanci més de pressa que a la L9.
Miquel ha escrit:Al PDI, sembla que algú ha mirat la resta de noms de Metro, i ha vist que Maragall ja hi era.
Ara hi han posat Plaça de Maragall a l'estació de la L9 i L10.
Però seguirà havent-hi confusió si deixen l'actual estació de Maragall amb el nom tal com el té ara.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 18:17
Autor: victorcasta
ferrotren ha escrit:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Diumenge 02/05/2010 18:28
Autor: Miquel
victorcasta ha escrit:
ferrotren ha escrit:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.
Realment, dubto que el motorista sapigues més del tema, del que algú li va dir, que segurament, també equivocats.
Recordar que per sota la Meridiana ja hi pasa el túnel de Rodalies, i no crec que sigui una excusa per una tuneladora.

Mirant el PDI, al plànol de la prolongació, el final del túnel de la L3 a Trinitat Vella, acaba direcció Nord (cap a Montcada), si fan això, ja marxaràn les posibilitats de prolongar cap al mar.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Dimarts 04/05/2010 1:41
Autor: ferrotren
Miquel ha escrit:
victorcasta ha escrit:
ferrotren ha escrit:Em va dir un conductor de la L3, que el terreny d'aquest perllongament, és molt dur i que costaria bastant perforar, jo espero que no triguin i deixin de perdre el temps.
Amb tots els respectes pel conductor, però prefereixo les opinions que tinguin geòlegs i enginyers de camins. A més, aquesta pot ser una excusa per a un període llarg d'execució de l'obra, però mai per a que aquesta no es faci.
Realment, dubto que el motorista sapigues més del tema, del que algú li va dir, que segurament, també equivocats.
Recordar que per sota la Meridiana ja hi pasa el túnel de Rodalies, i no crec que sigui una excusa per una tuneladora.

Mirant el PDI, al plànol de la prolongació, el final del túnel de la L3 a Trinitat Vella, acaba direcció Nord (cap a Montcada), si fan això, ja marxaràn les posibilitats de prolongar cap al mar.
El que està clar, es que a mi no em serveix com a escusa, però si es cert que el que em va dir aquell maquinista, em va sorpendre.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Divendres 01/10/2010 20:00
Autor: metring
Aquí teniu les al·legacions de la PTP. Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????

Això si, d'acord amb l'al·legació 1.11, massa solapament amb el projecte de perllongament de la L3. És una mica llarg, però val la pena:

http://www.transportpublic.org/images/p ... ns-pdi.pdf

Molt metro, però en cal més

Publicat: Divendres 01/10/2010 21:21
Autor: Guigui
metring ha escrit:Aquí teniu les al·legacions de la PTP. Que Barcelona serà la ciutat amb més metro per habitant o Km./quadrat, amb la quantitat de metro que falta????
Tu ho has dit: què té a veure que tinguem més metro per habitant que ningú i la necessitat de més metro? Potser a altres ciutats ho tenen solucionat de manera diferent, però aquí resulta que tenim el nucli central possiblement més densament poblat de tot Europa (em refereixo al terme municipal de Barcelona), cosa que significa que cal dur molta gent a llocs reduïts i relativament poc distants entre si, i no hi ha transport més idoni per a cobrir aquesta demanda que el metro. Que per exemple Viena, amb un terme municipal cinc vegades més extens però amb els mateixos habitants que Barcelona (1,5 milions aprox.) pugui tirar més de tramvia, és lògic, ja que serveix zones menys denses i, per tant, amb menys demanda per línia.

Dit d'altra manera: és massa simplista comparar algunes xifres i pretendre extreure conclusions pràctiques a partir d'una teoria molt parcial.

Re: Pla Director d'Infraestructures (PDI) 2009-2018

Publicat: Divendres 01/10/2010 23:58
Autor: UT596001
Com si no s'estigués fent cap mil·límetre de metro a Barcelona :roll:

Jo em pregunto: si hem de cedir sempre a les neccesitats de Barcelona, quan ens tocarà veure les inversions en noves línies ferroviàries fora de l'àrea metropolitana? L'any 9999?

Delenda est Cartago

Publicat: Dissabte 02/10/2010 0:15
Autor: Guigui
UT596001 ha escrit:Jo em pregunto: si hem de cedir sempre a les neccesitats de Barcelona, quan ens tocarà veure les inversions en noves línies ferroviàries fora de l'àrea metropolitana? L'any 9999?
No veig quina obligació tinc de parlar de la resta de Catalunya en un tema que tracta del metro de Barcelona.