Prohibició de fotografiar als transports públics

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Prohibició de fotografiar als transports públics

Entrada Autor: wefer » Dijous 16/09/2010 23:44

Nota: fil provinent de http://transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=9983

Sobre els permisos per fer fotografies, he llegit aquest article força interessant:

http://fotografiaperfecta.wordpress.com ... otografia/

Pel que fa als nostres interessos, cal aplicar el següent:
1.- ¿Pueden las fuerzas del orden hacernos borrar las imágenes de nuestra tarjeta de memoria o velar el carrete?
NO. Bajo ningún concepto. El único que puede ordenar la destrucción de la propiedad decomisada es un juez. Y para eso antes tiene que ser decomisada y por tanto constar en un informe y existir una denuncia.
2.- Si estoy fuera del aeropuerto y hago fotos al interior… ¿es legal?
Si es legal. Cualquier prohibición de realizar fotografías en un recinto no es aplicable fuera del recinto, apuntes a donde apuntes la cámara.
5.- ¿Es legal hacer fotos dentro de un aeropuerto?
En contra de la creencia popular que es que no, el caso es que en un lugar público, es legal hacer fotografías puesto que ninguna ley lo impide.
6.- ¿Puede alguien ponerme la mano delante del objetivo de mi cámara?
NO. Ni siquiera un agente de las fuerzas del orden a menos que me esté deteniendo. Y si te tocan la cámara, es una AGRESIÓN y es denunciable.
7.- ¿Puede un vigilante, guardia de seguridad, etc impedirme hacer fotografías en un lugar público?
NO. En ningún caso.
10.- Entonces, ¿puedo ir por un aeropuerto impunemente haciendo fotos a todo?
NO. No por todo el aeropuerto. Las zonas con acceso restringido NO tienen carácter de espacio público [...] Tampoco se aplica a las zonas en las que debes llevar un título de transporte o billete. Por ejemplo, podemos hacer fotos en el vestíbulo del metro, pero requerimos de autorización una vez pasadas las taquillas.
12.- ¿Puede un agente de las fuerzas del orden echarme de un lugar público por estar haciendo fotos?
No. Al menos, no por hacer fotos.
13.- ¿Y si me dicen que un edificio o avión es una marca registrada o tiene copyright?
En España un edificio o monumento no puede tener copyright.



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 17/09/2010 12:39

Doncs a mi un "goril.la" em va obligar a esborrar fotos a l'aeroport. Anavem a acomiadar a un cosí de la dona que marxava un any al Japó i vam voler fer una darrera foto un cop havia passat ja el control de seguretat. Doncs el "segurata" em va dir que a) no se pueden tomar fotografias donde salgan miembros de seguridad i b) no se puede fotografiar el área restringida.

Obviament, per no encarar-m'hi, les vaig esborrar en la seva presència. No vaig caure en no fer més fotos amb aquella targeta i en arribar a casa, fer servir un programa de recuperació d'arxius... Una autèntica llàstima!



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Divendres 17/09/2010 12:58

wefer ha escrit:5.- ¿Es legal hacer fotos dentro de un aeropuerto?
En contra de la creencia popular que es que no, el caso es que en un lugar público, es legal hacer fotografías puesto que ninguna ley lo impide.
.

Marçal, he estat llegint l'article que enllaçaves i si t'hi fixes, als comentaris diu que la llei respecte a fer fotos als aeroports, ha canviat i pel que es desprèn, necessites autorització "hasta" per treure la càmera. Una altra cosa és el tema que un agent de seguretat (pública o privada) t'obligui a esborrar el material fotogràfic. Suposo que, a les males, l'únic que pot fer és denunciar-te, retenir-te, que la policia et posi a disposició judicial...

Però tornem al tema del fil: FGC. Fotos si o fotos no?



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 17/09/2010 20:38

Dr. T ha escrit:Marçal, he estat llegint l'article que enllaçaves i si t'hi fixes, als comentaris diu que la llei respecte a fer fotos als aeroports, ha canviat i pel que es desprèn, necessites autorització "hasta" per treure la càmera. Una altra cosa és el tema que un agent de seguretat (pública o privada) t'obligui a esborrar el material fotogràfic. Suposo que, a les males, l'únic que pot fer és denunciar-te, retenir-te, que la policia et posi a disposició judicial...
No, està restringit fer fotos a la zona dels escáners. Un cop t'allunyes d'allí, pots fotografiar el que vulguis. Porto centenars de fotos d'avions des de les finestres.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5704
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 19/09/2010 11:18

Jo no n'he fet masses de fotos, a aeroports, però en la zona de botigues, sales d'espera, accès a les portes d'embarcament, etc. em semblaria inútil establir una normativa, principalment per com són de grans aquestes zones i perquè pràcticament tothom du a sobre, avui en dia, un dispositiu que en pocs segons fa fotografies, i ni tan sols pots saber si és allò que està fent o bé marcant un número de telèfon, o qualsevol altra operació.

L'única vegada que m'han prohibit fer fotos -tot i que ja n'havia fet una-, va ser de camí entre l'avió i la terminal, en un d'aquests aeroports on el trajecte es fa a peu. Una auxiliar de terra va venir amb cara d'"espantada", dient-me apresuradament que no es podia, que no es podia... Jo estava utilitzant una càmera, però novament hi havia molta gent connectant o ja utilitzant els seus mòbils per dir que havien arribat bé, i no entenc com es pot voler controlar qui fa fotos, si pràcticament qualsevol que tingui un mòbil a la mà pot estar fent-ne una :nose


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Diumenge 19/09/2010 18:50

jo vaig anar 2 cops a fer fotos a l'aeroport del prat i no em van posar cap pega. l'unic que em van dir era que no podia fer fotos als controls de seguretat i que no podia passar mes enlla del control de seguretat (vaig estar a la terminal 2C). de fet, hi han cartells de prohibicio en les zones on no es poden fer fotos (si ho trobo, us el posare)



twipsy
N6
N6
Entrades: 173
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: twipsy » Diumenge 19/09/2010 18:55

aixo es el que posa a la pagina de AENA:
Está prohibido hacer fotografías y grabaciones con cualquier medio, salvo autorización expresa de la autoridad aeroportuaria, en ciertas zonas sensibles del aeropuerto como, por ejemplo, en los controles de seguridad.

En caso de incumplimiento de esta norma, se pedirá a los viajeros que borren el material inmediatamente y en presencia del personal de seguridad. Si no se puede borrar, le será retirado.

Las áreas donde sea aplicable esta prohibición estarán señalizadas mediante los siguientes carteles informativos instalados en sus proximidades:
Imatge

(cartell disponible en PDF: http://www.aena.es/csee/ccurl/194/604/ESP-INGL%20A4.pdf)



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 19/09/2010 23:09

Está prohibido hacer fotografías y grabaciones con cualquier medio, salvo autorización expresa de la autoridad aeroportuaria, en ciertas zonas sensibles del aeropuerto como, por ejemplo, en los controles de seguridad. En caso de incumplimiento de esta norma, se pedirá a los viajeros que borren el material inmediatamente y en presencia del personal de seguridad. Si no se puede borrar, le será retirado.
Que posin el que vulguin. Mentre no es demostri el contrari, aquesta clàusula crec que és il·legal, així que no poden aplicar-la.

Perquè veieu que d'on sorgeixen la majoria de problemes per fer fotos és de la ignorància i els complexos d'inferiorritat d'uns pocs que haurien de dedicar-se a protegir la gent, però es creuen el "sheriff del condado" (suposo que és alguna mena de trauma infantil):

http://www.foropolicia.es/foros/se-pued ... 39491.html

Algunes perles quan els vigilants parlen dels afeccionats al ferrocarril:
Ja.......Asociación de Amigos de metro Madrid,.....pues no sabia que esistia esta asociación, ong, o como se le llame. Me gustaría saber, donde estaban cuando las agresiones de Compañeros en el metro. ¿¿ Sacar fotos ?? ¿¿ A que ?? ¿¿ A los graffitis que se hacen en el ??.....que vayan a sacarle fotos a la Casa de Campo.
Aquí en el metro de Barcelona, igual tal como ha dicho el compi metro123, que para los que se instalan con el equipo profesional lo han de hacer con un permiso, está claro que es imposible controlar las fotos y los videos que se hacen dentro de las instalaciones del metro ya que todos los móviles llevan cámaras, por lo cual no me como la olla y paso, pero evidentemente de lo que no paso, es de los que se ponen a grabar o fotografiar puntos concretos como túneles, vías, cables, etc., o a mi, ahí pido que las borren ipso facto.
Ole sus (...), que les borrin "ipso facto" perquè li dóna la gana a ell. I ja està!!!!
Y yo espero que tambien pase a la historia la tipica imagen del aficionado al video o fotografia amedrentando al Vigilante diciendole "te vas a *******, vas a salir en television". Por que la tonteria que hay con las fotografias en Metro es sublime.
Y otra cuestion. Piensa, si es que sabes, que la misma libertad que pides para hacer fotos la tiene un terrorista, por que los transportes publicos son objetivos potenciales. Me resulta escandaloso que la gente pidiera que se pueda utilizar los telefonos moviles en el Metro despues del 11-M. No soy catastrofista, soy realista, aunque reconozco que en este pais la prevencion no la pasamos por el arco del triunfo.
O sigui, que si per ells fos, prohibirian fins i tot l'çús del mòbil al metro!!! :x Només els falta disparar a tothom que entri al metro, per si un cas fossin terroristes. Visca la paranoia!!!
Mira JL440, CORMAR, o como coj**** te llames: en los transportes públicos no se pueden hacer fotografías y punto. ¿Cómo puedes tener los coj**** de venir a un foro de compañeros Vigilantes y Policias a decirnos lo que podemos hacer y lo que no? ¿Eso quién lo dice? ¿Lo dices tú, picapleitos? Si es así ¿para qué te creas más cuentas, para que se te oiga más? ¿Hacer fotos en el Metro? ¿A quién? ¿A qué? ¿A las nenas que van el Metro, esas que van con faldita corta las haces fotos y luego llegas a casa las pones en el interne y las subes para venderlas verdad? Así de paso te pajeas un rato viendo esas fotos pero que a nadie se le ocurra sacar una foto de tu ****contraviene las normas del foro **** madre que ya nos sacas la Carta Magna.
¿Hacer fotos a los trenes? ¿Para qué? ¿Te gustan los trenes? ¿De qué? Sí claro ya te digo yo para qué: para ponerlas en el interne y venderlas a los de la eta para que hagan cosas como las del 11-M.
JL440, CORMAR o como coj**** te llames: demasiado estás durando en este Foro. Una cosa te digo: como te vea sacando fotos por mi estación te vas a enterar, tú y los de tu especie. :caca: Ya os explicaré yo en qué consiste la normativa de las fotos pero a base de ostias.
Només cal dir que aquest home hauria d'estar en un manicomi. El problema és que segurament a més de no estar-ho, fins i tot porta una arma :nono

I com aquests comentaris i pitjors, fets per persones que es dediquen a vigilar transports públics, tots els que vulgueu.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/09/2010 14:11

Això seria com per denunciar a aquest individu. Psicòpata total!!!



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimarts 21/09/2010 17:59

Millor no parlar de la (.........................) cap d'estació de Sant Vicenç de Calders... :roll:



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dimarts 21/09/2010 19:48

canalcole ha escrit:Millor no parlar de la (.........................) cap d'estació de Sant Vicenç de Calders... :roll:
Ja m'han explicat ja... i la veritat, la manera de donar la sortida als trens 'd'amagat' no se si és per riure o plorar :'(


Imatge

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 02/06/2015 16:17

He estat buscant a veure si trobava un tema semblant al meu cas i crec que aquí es el més idoni.

Ahir al matí juntament amb un altre aficionat vam anar a fer fotos a Garraf, i el nostre pla era quedar-nos a l'estació per fer la nostra sessió de fotos, concretament a la via 6, i a la corba d'entrada de la via 1. Però ens vam trobar una sorpresa, la via 6 estava vallada i no es podia accedir. Com vam veure a l'estació a un vigilant de seguretat (Prosegur) de Renfe, ens vam dirigir a ell li vam comunicar que erem aficionats al ferrocarril i que no provocariem cap estorb, però aquest senyor no ens va deixar fer fotos, al·legant que necessitavem el maleït permís, jo educadament li vaig dir que estava totalment suprimit, i ell continuava amb la cantarella del permís. Vaig acabar amb la discussió perque no volia tenir problemes. Resumint: 0 fotos, i 10 euros pel viatge gastats en no res gràcies a aquest VJ, moltes gràcies senyor!! :emprenyat :emprenyat

Crec que a partir d'ara serà millor anar trobant racons en plena línia en comptes d'anar-hi a les estacions...

Després d'aquest capítol, vull posar una reclamació a Renfe, sabeu on la podria fer?



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimarts 02/06/2015 17:06

Prova aquí (formulari de consultes, queixes i suggeriments de la web de Rodalies de Catalunya): https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/g ... cale=ca_ES
Es pot escollir com a tema "Normes i drets" i de subtema "Prohibicions", que crec que més o menys aplica al cas de la "prohibició" per fer fotos que algunes vegades ens posen alguns.


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2375
Ubicació: Entre el Barcelonès i Osona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dimarts 02/06/2015 17:45

Des de fora de les estacions també hi ha problemes si es fan fotos.

Sempre recordaré el cas de TRES vigilants que van sortir de l'estació (prefereixo no dir quina) i van anar cap a on estava jo (en un pont que hi passa per sobre) a increpar-me i a amenaçar-me dient-me que "o marxava o em trencaven la càmera"... El cas és que les fotos les feia cap al lloc contrari a on estava l'estació. Amb les males maneres amb què parlaven, vaig preferir marxar que encarar-m'hi. Des de llavors, mai he tornat a fer fotos a trens.

És legal el que van fer? Hauria hagut de trucar als Mossos?


Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClàssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3942
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 02/06/2015 18:08

El cas de Garraf no és nou. Sé de molta gent que s'han topat amb el vigilant torraco**ons, dient que no es pot fer fotos sense permís, i bla, bla...
En el cas que siguis fora d'un recinte privat, és a dir a la via pública, uns vigilants privats no tenen cap mena de competència per fer-te fora, ja que no son agents de l'autoritat. En tot cas, si et poden parar la policia local de torn o els Mossos, demanar la documentació, i ja està, sempre i quan no facis l'animal, com creuar les vies.
Però clar, és la paraula dels vigilants, contra la teva, i tens les de perdre. En tot cas, el que pots fer, és marxar a un altre lloc, i que estigui relativament aïllat de qualsevol accés motoritzat. I si es pot, anotar el número de placa del vigilant, per presentar la corresponent denúncia, i també, portar a sobre la circular d'Adif, on s'esmenta l'abolició del permís de fotografia. Amb aquesta circular es queden amb un pam de nas, i marxen per on han vingut.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1932
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dimarts 02/06/2015 18:56

El problema era que aquell vigilant per molt que li haguéssis ensenyat la circular, em temo que no m'hagués deixat igualment.
Adolescent barceloní ha escrit:Des de fora de les estacions també hi ha problemes si es fan fotos.

Sempre recordaré el cas de TRES vigilants que van sortir de l'estació (prefereixo no dir quina) i van anar cap a on estava jo (en un pont que hi passa per sobre) a increpar-me i a amenaçar-me dient-me que "o marxava o em trencaven la càmera"... El cas és que les fotos les feia cap al lloc contrari a on estava l'estació. Amb les males maneres amb què parlaven, vaig preferir marxar que encarar-m'hi. Des de llavors, mai he tornat a fer fotos a trens.

És legal el que van fer? Hauria hagut de trucar als Mossos?
En el teu cas, si les fotos les feies des de la via pública, ells no tenen cap competència per prohibir res. Per tant, allò que van fer ells no és legal.
aim ha escrit:Prova aquí (formulari de consultes, queixes i suggeriments de la web de Rodalies de Catalunya): https://ovt.gencat.cat/gsitfc/AppJava/g ... cale=ca_ES
Es pot escollir com a tema "Normes i drets" i de subtema "Prohibicions", que crec que més o menys aplica al cas de la "prohibició" per fer fotos que algunes vegades ens posen alguns.
He estat investigant i a la web d'Adif també hi ha un formulari de queixes que es pot imprimir, però no sé si servirà, ja que Adif és propietària de l'estació, però al ser una estació de Rodalies, la gestió està cedida a Renfe.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dimarts 02/06/2015 19:50

Jo he tingut mooolts incidents en temes de fer fotos a trens, metros i busos! Per exemple, el passat dissabte a Balguer, el conductor del bus urbà quasi em dóna amb un pal d'escombra, que segons ell, l'utilitza per obrir la porta! Però tornant a rodalies, si, hi ha algun vigilants que es creuen massa. Divendres a Segur, un em va dir, sort que de bons modes, que parés de fer fotos perquè no podia, alegant nosequin nivell d'aletrta terrorista :x . Però vaja, el millor es duur la web impresa o al mòbil, i si tenen cap problema que utilitzin un dispositiu que tenen, amb dos botonets, per trucar a la sala, i què els informin desde allà. Sempre que estigueu a zones on hi ha poc trànsit, a Garraf per exemple, simplement dur-ne una armilla sempre es molt útil, no obligatori, però evita molts problemes. Inclús m'han dit que no podia fer fotos el propi personal de l'estació (el factor d'entrada o la del bar). Bé, a aquells dos vigilants que m'ho van dir alegant alerta terrorista, se'ls va callar la boca després d'ensenyarli la targeta de visita de la responsable de Comunicación, Marca y Publicadad a Catalunya i Aragó de renfe i la delegada de comunicació y relaciones externas nordeste :D


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 03/06/2015 0:04

raulitinbcn ha escrit: Inclús m'han dit que no podia fer fotos el propi personal de l'estació (el factor d'entrada o la del bar).
Jo, a part dels de seguretat de tota la vida, també m'he trobat amb gent rara que m'ha "prohibit" fer fotos a les estacions, tals com:
  • "La del bar", igual que tu dius
  • Passatgers asseguts a l'andana
  • La de la neteja
  • L'exèrcit francès
Això sí, el cas més espectacular que vaig tenir va ser una maquinista de FGC que va deixar el tren parat i va baixar expressament a donar-me bronca per fer fotos, i vam discutir una estona sobre la suposada prohibició, òbviament inexistent. El millor de tot és que això va ser a l'estació de Gràcia i tallava tota la circulació d'entrada a BCN. Per mi com si volia que discutíssim tres quarts d'hora, el problema el tenia més ella que jo :)



Avatar de l’usuari
Kane_84
N5
N5
Entrades: 145
Ubicació: Artigues|Sant Adrià L2 - Llefià L10

Entrada Autor: Kane_84 » Dimecres 03/06/2015 2:23

wefer ha escrit:
raulitinbcn ha escrit: Inclús m'han dit que no podia fer fotos el propi personal de l'estació (el factor d'entrada o la del bar).
Això sí, el cas més espectacular que vaig tenir va ser una maquinista de FGC que va deixar el tren parat i va baixar expressament a donar-me bronca per fer fotos, i vam discutir una estona sobre la suposada prohibició, òbviament inexistent. El millor de tot és que això va ser a l'estació de Gràcia i tallava tota la circulació d'entrada a BCN. Per mi com si volia que discutíssim tres quarts d'hora, el problema el tenia més ella que jo :)
A mi aixó mateix em va passar a l'estació de metro de Chamartín, de la línia 1 de Madrid. Jo estava filmant com entrava el tren de l'andana contraria, i el maquinista de l'andana on jo hi era va sortir del tren molt empipat obligant-me a esborrar tot el que havia enregistrat, i va afegir "y borralas ahora, que yo lo vea". Vaig començar a tocar botons a la cámera per fer veure que estava esborrant fotos, i poc a poc m'en vaig anar ficant a dins del tren disimuladament. Com que el temps jugaba en contra del maquinista, es va haver d'oblidar de mi i tornar cap a la cabina.

Vaig tenir més impediments en 5 dies a Madrid que en totes les altres ciutats on he fet videos juntes.



ferran6420
N6
N6
Entrades: 283

Entrada Autor: ferran6420 » Dimecres 03/06/2015 10:56

Jo ahir vaig provar de fer unes fotos a dins de l'estació de Cerdanyola Universitat (hi havia una 447 en colors cercanias a la R7) i hi havia un vigilant, no em va dir res.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”