Incidències amb títols de transport

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
El Yisus 712
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Re: Incidències amb títols de transport

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 29/06/2020 16:44

albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 15:42
Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...
Crec que això no és possible.
Al validar-la a Cerdanyola és la zona 2C i un bitllet de 4 zones pots:
  • Sitges (Zona 3A): 2C-1-2A-3A (4 zones) SI
  • Vilanova (Zona 4A): 2C-1-2A-3A (5 zones) NO
  • Pineda de Mar (Zona 4E): 2C-1-2E-3E-4E (5 zones) NO
  • St Celoni (Zona 4G): 2C-2D-3D-4F (4 zones) SI
  • Vilafranca (Zona 4B): 2C-2B-3B-4B (4 zones) SI (això ho deixen perquè tens la R8 que et permet evitar passar per la zona 1, tot i que si passes per BCN ningú dirà res)
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.

Si m'equivoco que algú m'ho digui...

PD: he esborrat el missatge del fil Bitllets Rodalies i ATM
A veure ja m'ha quedat clar perquè ha sigut el problema pero jo he pagat per poder fer aquest viatge necessari (per exemple a VNG) i no penso haber desperdiciat el diner (ja per la proxima ho validare a BCN). El que busco es una solució com l'ha que he dit de canviar la zona de 1a validació. (A la tarja posa que es la zona: "61" no se que significarà).
Per cert si tu compres una de 1 zona a Cerdanyola pots anar a Sabadell o Palau Solita P. per exemple.
A veure si algú m'ajuda ja que no es comode estar 3 minuts parlant amb el conductor per deixarme entrar...
:'( :(



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1810

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 18:33

El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:44
albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
El Yisus 712 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 15:42
Hola. Tinc una T Usual de 4 zones i l'he validat a Cerdanyola per priemra vegada i no a Bcn i ara no em deixa anar per exemple a Vilanova Geltrú o Pineda de Mar (Osigui Garraf i Maresme de 4 zones pero per exemple St.Celoni o Vilafranca si). Algu em podria donar una solució? Com per exemple canviar-la de zona de 1a validació...
Crec que això no és possible.
Al validar-la a Cerdanyola és la zona 2C i un bitllet de 4 zones pots:
  • Sitges (Zona 3A): 2C-1-2A-3A (4 zones) SI
  • Vilanova (Zona 4A): 2C-1-2A-3A (5 zones) NO
  • Pineda de Mar (Zona 4E): 2C-1-2E-3E-4E (5 zones) NO
  • St Celoni (Zona 4G): 2C-2D-3D-4F (4 zones) SI
  • Vilafranca (Zona 4B): 2C-2B-3B-4B (4 zones) SI (això ho deixen perquè tens la R8 que et permet evitar passar per la zona 1, tot i que si passes per BCN ningú dirà res)
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.

Si m'equivoco que algú m'ho digui...

PD: he esborrat el missatge del fil Bitllets Rodalies i ATM
A veure ja m'ha quedat clar perquè ha sigut el problema pero jo he pagat per poder fer aquest viatge necessari (per exemple a VNG) i no penso haber desperdiciat el diner (ja per la proxima ho validare a BCN). El que busco es una solució com l'ha que he dit de canviar la zona de 1a validació. (A la tarja posa que es la zona: "61" no se que significarà).
Per cert si tu compres una de 1 zona a Cerdanyola pots anar a Sabadell o Palau Solita P. per exemple.
A veure si algú m'ajuda ja que no es comode estar 3 minuts parlant amb el conductor per deixarme entrar...
:'( :(
61 és el codi de la estació que has picat.
I si valides per primera a vegada a Cerdanyola 1Z si que pots anar a Sabadell però a Palau Solità no, són dues zones.

Aqui pots veure entre 2 punts quantes zones són: https://cercador.atm.cat/?lang=ca#/zones

Altra cosa és que amb el sistema actual amb bitllets de més > 1Z pots fer la picaresca, legal, de validar l'abonament en la zona intermèdia i pots fer viatges en un àrea molt més gran que la teòrica o que hagués sigut d'1Z més.
Em sembla que a can FGC i algunes companyies d'autobús tenen el sistema més capat com demanar que per a un trajecte requereixes d'una targeta de X zones mínim.

Respecte, al tema de canviar la primera zona de validació crec no ho podràs desfer...



Miquel
Administrador
Entrades: 4122
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 29/06/2020 18:53

albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.
No, aquest és l'error conceptual que molts cometen a l'entendre la zona plana.

Cerdanyola mai es compta com si fos de la Zona 1. Cerdanyola sempre és i ha estat a la zona 2C.

La única diferència és que un itinerari (d'origen a destí) entre poblacions que es troben dins la zona metropolitana, es tarifica sempre com 1 zona amb independència de les zones reals travessades (siguin 1, 2 o 6).

Pot semblar una tonteria, però entendre això és el que t'evita després embolics. ;)


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 1810

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 19:04

Miquel ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 18:53
albert28 ha escrit:
Dilluns 29/06/2020 16:14
Que Cerdanyola es compti com zona 1 si fas recorreguts dins de la regió metropolitana però fora d'aquesta zona es conserva la 2.
No, aquest és l'error conceptual que molts cometen a l'entendre la zona plana.

Cerdanyola mai es compta com si fos de la Zona 1. Cerdanyola sempre és i ha estat a la zona 2C.

La única diferència és que un itinerari (d'origen a destí) entre poblacions que es troben dins la zona metropolitana, es tarifica sempre com 1 zona amb independència de les zones reals travessades (siguin 1, 2 o 6).

Pot semblar una tonteria, però entendre això és el que t'evita després embolics. ;)
Efectivament, gràcies per la correcció, m'he explicat un pèl malament i volia dir això que comentes. Merci per la correcció. ;)



El Yisus 712
N3
N3
Entrades: 37
Ubicació: Cerdanyola del Vallès

Entrada Autor: El Yisus 712 » Dilluns 29/06/2020 20:29

Gracies per la info, ara quan tingui que anar li explicaré al conductor fins que caduqui la tarja.
El que he pogut entendre esque amb aquesta T Usual de 4 zones podria anar *per exemple* de Cerdanyola(2C) a Castellbell i el Vilar(5E) pero no de Barcelona(1) a Castellbell(5E)...



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5166
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 16/07/2020 17:07

Això que descriure ara no és pas cap incidència amb títol de transport... sinó una qüestió sobre hipotètiques "incidències sense títol de transport".

Em baso en aquesta idea que tots tenim:
Javi M ha escrit:
Dissabte 02/03/2013 14:29
No sé ben bé com funciona, però els títols de transport tenen associats un assegurança obligatòria (l'AOV). Si posem per cas que ocorregués un accident, no sé quines conseqüències pot tenir no portar el títol validat, de cara a imdemnitzacions.
La setmana pasada, vam entrar al metro entre les 0:05-0:10 (un feiner), en aquesta coneguda franja de temps en que ja una part de les boques d'accés d'algunes de les estacions ja són fins i tot tancades...

Després de trobar l'accés que encara era obert, ens vam trobar amb totes les barreres d'accés obertes, i les validadores amb el missatge "Fora de servei" (o similar, no puc assegurar-ho al 100%). Vaja, que les portes eren obertes, i no és que poguessis entrar sense pagar, és que només podies entrar sense pagar.

Vam fer el nostre trajecte sense problemes, i a l'estació d'arribada no només hi havia les barreres i validadores en la mateixa situació, sinó que ja només deixaven entrar-hi (sense pagar, com dic) les persones que anessin a agafar una línia i sentit concret, ja que a tota la resta de combinacions l'últim tren ja havia passat.

A tots ens sona aquesta situació d'ultimíssims minuts del servei de metro, però la meva pregunta és: què passa, amb l'assegurança obligatòria, si tens cap incident en un d'aquests "viatges gratuits"? (vull pensar que no hi ha revisors a aquelles hores, perquè altrament ens podríem trobar amb dos tipus de problemes diferents)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”