Problemes amb cancel·ladores

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Problemes amb cancel·ladores

Entrada Autor: metring » Dijous 07/04/2011 15:05

Una carta de lector de La Vanguardia:

http://www.lavanguardia.es/participacio ... encia.html

Tmb desconeix el concepte "presumpció d'innocència"


Cartas | 07/04/2011 - 11:52h


L'Hospitalet

Ahir a la tarda em van penalitzar amb 50€ de multa a l’estació Espanya de la L1, en una revisió massiva, per no tenir validada la meva targeta. Però jo sí que l’havia passat per la màquina a Can Serra (L1) i així ho vaig fer constar.

Davant la meva resposta, l’ agressivitat de la revisora va anar en augment, fins al punt que un altre company va haver de continuar amb la meva gestió, donat l’estat d’irascibilitat en què es trobava. Em van dir que tenia 30 dies per al·legar. Però no vaig trigar ni 15 minuts en anar a l’estació Universitat (L1) a posar la meva reclamació. Em van comentar que era massa aviat i que no podien fer res, que anés un altre dia. Increïble. He tornat avui.

Com que a les càmeres de videovigilància no puc accedir sense denúncia, he tingut la idea d’ imprimir tots els extractes bancaris de la meva targeta des del mes de desembre, entregant-los com a document adjunt. Allà es pot veure com cada 25 dies, aproximadament, compro una 50/30 i una mitja de 2 o 3 T-10 al mes.

La cara de la noia que m’ha atès a l’oficina d’Atenció al Client d’Universitat ha estat un poema. Li semblava exagerat que presentés tota aquella “paperassa” per una insignificant multa de 50€. Llavors, com defenso els meus drets? Abans de finals de mes m’han de donar una resposta. Però abans del 4 de maig he d’haver pagat. A sobre, la multa no és tal, sinó que es diu “recaptació”. No trobeu que aquí passa alguna cosa estranya?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 07/04/2011 15:13

Doncs sí que passa alguna cosa extranya, perquè els interventors de TMB passen els títols per la màquina que llegeix la banda magnètica, no és problema de que estigui imprès o no el viatge. Així que agafaré amb pinces aquesta carta...



Avatar de l’usuari
Trytasa Baldaquino
N7
N7
Entrades: 330
Ubicació: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76

Entrada Autor: Trytasa Baldaquino » Dijous 07/04/2011 15:17

No sé, però aquesta queixa em sona massa antiga...

En els darrers anys, quan els interventors et demanen la tarja, te la passen per un trasto que els diu si la validació ha estat correcta o no. I la comprovació no és per la impressió de tinta, sinò per la banda magnètica, per la qual cosa si has passat la targeta per la validadora correctament, no és possible l'error.

Els extractes bancaris, a part de servir per a què els del CAC es parteixin la caixa amb el llistat de compres (potser indiscretes) i amb el saldo de la senyora, no serveix per a res, ja que pot haver comprat les targetes per al seu marit, la seva sogra o la veïna del sisè. De fet, sona estrany que algú gasti una 50/30 i tres T-10 al mes, ja que li sortiria més a compte una T-Mes...

En fi, no sé que li passaria a la bona dona: no es va fixar si havia validat correctament, si va tenir temptacions en veure la porta entreoberta o directament va saltar els torniquets en delicte flagrant. Però dubto que li donin la raó, ja que la pressumpció d'innocència es demostra portant un títol validat a sobre.

Com va dir el poeta: "Et creus molt llest?"


¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 07/04/2011 15:18

Podria ser que la màquina fallés i no ho registrés, a l'igual que de vegades passes el títol i no s'obre una cancel·ladora? Però això passa a Renfe també. I un altre cas és que de vegades, et diu la màquina "Fora de servei", i et penses que no te l'ha cancel·lat, i quan vas a una altre, ja t'han picat dos viatges. Evidentment, en aquests casos, he reclamat i m'han fet un nou títol.

Canviaré el títol del fil, per incloure altres casos.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dijous 07/04/2011 15:28

No crec que tingui res a veure amb la tinta de les cancel·ladores (com ja s'ha dit, afortunadament, no s'ha de dependre de que la impressió de la validació sigui bona o no, que sovint no ho és gaire), sinó amb errades del propi sistema d'actualització dels viatges. A mi una vegada em va "tornar enrera" fins a 37 viatges quan em quedaven uns 10 o 12 d'una T50-30... Llavors, si la màquina comet una errada, ves a saber quants comportaments diferents és capaç de tenir.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 07/04/2011 17:00

Sobre les al·legacions i sobre la fonamentació d'aquestes al·legacions pot fer constar el que aquesta persona cregui convenient, però del que es tracta és de saber si en aquell viatge es va validar o no el bitllet, no cal donar-hi tantes voltes, que la màquina pot fallar, ja us dic jo que sí, però TMB sap o ha de saber quines són les fallades més habituals de les seves validadores i si es correspon amb el que li pugui haver passat a aquesta senyora, i no és manca de presumció d'inocència simplement es fa un control de bitllets i si no se'n porta un de vàlid es considera al viatger sense bitllet i com a tal s'aplica allò que està establert.

Sobre la no utilització de la paraula multa és perquè TMB no pot pròpiament multar això ho fa l'administració després de la pertinent denúnica com a pas previ s'utilitzen altres camins per tal que el viatger pagui allò previst en aquests casos utilitzant termes alternatius, en funció de les empreses el nom pot ser, bitllet amb sobretaxa, percepció mínima, tarifa de control, bitllet amb recàrrec, etc.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 09/05/2011 17:48

Tot i que es tracta dels autobusos de TMB crec que aquest és un bon lloc per comentar-ho, si es creu que s'ha de canviar de fil o el que sigui cap problema!

En les dues últimes setmanes m'ha passat dos cops que les validadores dels autobusos tenien les hores malament (però MOLT malament). Avui he pujat al 70 cap a les 11 i m'ha marcat a la T-10 20:34 d'ahir!!!

Sort que ho he vist perquè havia de fer transbord i era l'últim viatge (així que m'hauria d'haver comprat un senzill), li he comentat al conductor que m'ha dit que ja havia avisat i m'ha fet un bescanvi amb 2 viatges.

El pitjor és que la setmana passada em va passar el mateix amb un 14 pel centre però no me'n vaig adonar, i a l'agafar el 9 a Pl. Catalunya quan vaig veure que m'havia tornat a picar li vaig dir al conductor i lògicament em va dir que no hi podia fer res (està clar que jo el podia estar enganyant perquè ell no tenia manera de comprovar-ho).

No demano (que es podria fer) que totes les validadores vagin coordinades al segon, però que portin hores de diferència ja és més fort! I com que la meitat de la gent ni se n'adona perquè no ho comprova, més d'un es deu quedar tirat al fer transbord sense entendre què ha passat.



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dilluns 09/05/2011 18:21

Ferry1ac1 ha escrit:
En les dues últimes setmanes m'ha passat dos cops que les validadores dels autobusos tenien les hores malament (però MOLT malament). Avui he pujat al 70 cap a les 11 i m'ha marcat a la T-10 20:34 d'ahir!!!
Una cosa semblant em va passar a mi fa uns mesos amb les validadores de Cerdanyola-Universitat (que per cert, a veure si les canvien o fan alguna cosa perquè per molt que les intentin arreglar, cada dia hi ha un parell o tres fora de servei). En el meu cas, no era descoordinació horària, directament, la màquina anava mesos endarrerida... em va marcar la T-10 un dia (no recordo exactament quin) de juliol, quan, en realitat estàvem a octubre... em vaig adonar al anar a marcar de nou a la TUS, on em va comptar de nou un viatge. Al dia següent vaig anar a reclamar i ja em va costar que em tornessin el viatge... :roll:


Imatge

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Dimecres 09/11/2011 13:57

us explico una de nova:

ahir al matí vaig comprar una T50-30 a una estació de metro, i vaig procedir a fer-la servir per primer cop, va passar per la cancel·ladora sense que s'hi imprimís res, no és que no tingués tinta, perquè no va fer ni el sorollet d'imprimir ni res, va passar directament, i em va obrir pas;
ja em vaig suposar que alguna cosa rara hi hauria...efectivament al vespre vaig tornar a agafar el metro i la cancel·ladora em va dir que tenia un títol defectuós, es va donar la casualitat que una altra persona es trobava en exactament la mateixa situació, amb una tarja comprada a la mateixa màquina!
per sort hi havia pseudo-taquiller que amablement ens va fer sengles títols bescanvi als dos afectats, a veure si la nova tarja dura una mica més!


ES PELIGROSO ASOMARSE

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 09/11/2011 14:23

Mortadel·lo ha escrit:us explico una de nova:

ahir al matí vaig comprar una T50-30 a una estació de metro, i vaig procedir a fer-la servir per primer cop, va passar per la cancel·ladora sense que s'hi imprimís res, no és que no tingués tinta, perquè no va fer ni el sorollet d'imprimir ni res, va passar directament, i em va obrir pas;
Hi ha estacions en que això passa de moltes vegades. La Florida <M> L1 era una festa de validadores que obrien pas sense marcar el bitllet, però això si deixant-lo defectuós.

La gran pregunta és què passa si et paren els revisors! Perquè està clar que no s'ho creuen!



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 09/12/2011 20:28

En el dia d'avui 09/12/2011 m'he dispossat a fer unes compres nadalenques.
He agafat el BUS a les 18.10 amb una T-10 d'una zona, per tant tenia intercanvis modals fins les 19.25. La tornada a casa meva l'he fet en Rodalies Catalunya a ARC DE TRIOMF a les 19.12 (estava en hora i em sobraven 15 min). Doncs bé en arribar a les validadores que donen a la VIA 2 m'ha descomptat un viatge i m'ha marcat les 19.28. No he pogut fer la reclamació a ARC TRIOMF perque no hi havia personal. En arribar a L'Hospitalet 19.31 faig reclamació a guixeta i li faig veure l'errada i que en 3 min no he pogut arribar desde ARC DE TRIOMF amb el regional que ve de Lleida Pirineus (Unitat 470) en 3 min i em diuen que ells no poden fer res i que he de fer reclamació a ARC DE TRIOMF. Li torno a dir que no hi havia ningú i em diuen que no poden fer res.
Em sembla un atracament que les validadores vagin 16' avançades i em descomptin un viatge i que Rodalies es desentengui del tema fent-me donar voltes i un "vuelva usted mañana" en to funcionaril.
Fitxers adjunts
T10.JPG
T10.JPG (56.85 KiB) Visualitzat 9655 cops



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/12/2011 22:36

I no has demanat el full de reclamació?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 09/12/2011 22:44

Ho he fet mitjançant escrit a rodalies.cat . Veurem que és el que passa. He aportat la foto de la T-10, la validadora per la que he passat i dades com que he deixat passar un tren direcció Molins per tal d'esperar la 470 Lleida P - l'Hospitalet amb arribada a aquesta última a les 19.31 fet que fa inviable haver validat la T10 a les 19.28 a Arc de Triomf



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Divendres 30/12/2011 19:57

mikado ha escrit:Ho he fet mitjançant escrit a rodalies.cat . Veurem que és el que passa. He aportat la foto de la T-10, la validadora per la que he passat i dades com que he deixat passar un tren direcció Molins per tal d'esperar la 470 Lleida P - l'Hospitalet amb arribada a aquesta última a les 19.31 fet que fa inviable haver validat la T10 a les 19.28 a Arc de Triomf
21 dies després encara espero resposta de rodalies.cat

Van enviar un mail inmediat i automàtic, conforme havien rebut la meva queixa i ja està. Si així és com tracten als seus clients els nous gestors . . . uhhmmm, "los mismos perros con distintos collares"



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/12/2011 20:04

mikado ha escrit:21 dies després encara espero resposta de rodalies.cat
I compta amb un altre tant abans no la rebis. En el meu cas, van trigar més d'un mes per a respondre a un suggeriment sobre la flagrant incorrecció lingüística al seu web.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dissabte 31/12/2011 13:17

En dos dies he vist coses estranyes en tres 50/30 que sembla que es transformen en 70/30! Però només pel que fa a la impressió de les validacions. Algú ha vist res similar?

Adjunto l'exemple de la targeta en que es veu millor però ja us dic que ho he vist en 3 targetes en una setmana. Si us hi fixeu comença marcant les validacions com sempre i de cop es transforma al mode 70/30. Potser és per estalviar tinta!
Fitxers adjunts
50-30.JPG
50-30.JPG (21.07 KiB) Visualitzat 9554 cops



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 31/12/2011 13:22

Amb les noves targetes amb holograma, les validadores marcaran els viatges d'una manera diferent. M'imagino que a partir d'aquesta nit.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 31/12/2011 14:20

Les validadores dels busos ja fa dies que marquen els viatges diferent, de manera que no tapin l'holograma. En l'exemple que tinc, amb T10, a l'esquerra de l'holograma queda "003300", després un espai en blanc, i a la dreta de l'holograma "28122226 6".

En canvi, als altres transports que he utilitzat (Metro i busos de TUS) el marcatge encara és "tradicional", escrivint a sobre de l'holograma.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2152

Entrada Autor: albert28 » Dissabte 31/12/2011 14:22

A TMB si que es fa el que diu Frank-Ikarus a l'esquerre del holograma va la línia de bus (he arribat a la conclusió al agafar dues línies diferents) i la dreta de l'holograma la data hora i el nombre de viatges que queden. Això sí, a un amic, la T-50/30 al metro li va apareixer el signe d'infinit (és el que sembla o ho és)
Fran-Ikarus ha escrit:Les validadores dels busos ja fa dies que marquen els viatges diferent, de manera que no tapin l'holograma. En l'exemple que tinc, amb T10, a l'esquerra de l'holograma queda "003300", després un espai en blanc, i a la dreta de l'holograma "28122226 6".

En canvi, als altres transports que he utilitzat (Metro i busos de TUS) el marcatge encara és "tradicional", escrivint a sobre de l'holograma.



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dilluns 02/01/2012 23:17

Quan, ara fa uns 10 dies, vaig comprar una T-50/30 ja amb l'holograma, vaig pensar precisament en aquest canvi que haurien de fer (era més còmode tant per usuaris com per revisors com estava escrit abans, però en un altre fil ja vaig comentar que, si en 10 anys no m'he trobat cap bitllet d'euros fals, la banda aquesta era una ximpleria, així que deixem-ho córrer).

Ara la meva pregunta és: Per què no separen més les impressions de la T-10 per evitar sobreimpressions? L'excusa de que costaria molt reprogramar les màquines ja no val, perquè en dues setmanes bona part d'elles ja han adoptat aquest canvi.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”