Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Re: Alguna noticia dels preus 2012 d’atm?

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 24/11/2011 9:40

Estic revisant els meus bitllets de tramvia dels 50...

On tinc el pamflet aquell que començava... BARCELONÉS! ?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 24/11/2011 10:26

Perdoneu, però ho he de dir en gran:

Si enlloc de llençar calers en aeroports inútils i Fòrums de les Cultures iguals, haguessin estalviat quan les vaques eren grasses, ara no estaríem així!! Que treballin gratis els polítics, fins que no resolguin el què ells solets han liat!!!!



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 24/11/2011 11:59

Cal retallar,d'acord.Peró no de la manera que ho està fent la Generalitat.Retallant coses essencials,disparant el preu del transport públic un disbarat,el tiquet farmacèutic.I en canvi qué ha retallat en telefónia móbil dels polítics,en cotxes oficials,en chófers,(podria afegir en sous peró aixó si que no farà ningú),en institucions que no serveixen de gaire com les diputacions o els consells comarcals?Per qué jo diria que quasi gens.

D'acord que s'haurà de corregir el despilfarro en coses xorres que han fet els anteriors,peró no de la manera inaudita que ho esta fent CiU,prioritzant les retallades en sanitat(i arruinant les butxaques de la gent amb les pujades de preu)abans que retallar cotxes oficials,chófers,institucions inútils,enbaixades,subvencions(2 milions fa poc li han dónat al seus amics del grup Godó),TV3,etc...

Sobre la pujada de la T-10,si la d'1 zona costarà entre 9 i 10 €,la de 2 zones entre els 18 i els 20€.No els servirà de gaire aquesta pujada,ja que creixar la gent que fa frau,i molta gent és passarà al transport privat,col.lapsant les carreteres.

Perço el que em fa ms mal és com la gent els segueix votant a aquests de CiU,que s'ha demostrat en un any que són uns autèntics inútils i altres coses que no diré,per mi s'ha demostrat que és molt pitjor que el PP.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 24/11/2011 12:15

metring ha escrit:Perdoneu, però ho he de dir en gran:
Si enlloc de llençar calers en aeroports inútils i Fòrums de les Cultures iguals, haguessin estalviat quan les vaques eren grasses, ara no estaríem així!! Que treballin gratis els polítics, fins que no resolguin el què ells solets han liat!!!!
En el cas de la majoria de gent que participa al fòrum, som tots bastant crítics, però a gran part de la població ja l'hi anava bé aquesta gran festa!
Si reflexionem una mica veurem que ENCARA ARA hi ha gent que demana coses estúpides com soterraments i altres obres que es veu i se sap que són caríssimes i que no generen benefici pel conjunt de la societat.

PERÒ TOT AIXÒ ENCARA ES FA! Hem après alguna cosa? no!!!

Tornat al fil... Perquè no es suprimeix ja el non-stop de FGC i així ens estalviem una mica de la pujada de tarifes. Del metro costarà més però dels FGC es podria fer el proper cap de setmana!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/11/2011 12:18

No hi ha dubte que hi ha coses que s'haurien de retallar i no es fa, però la qüestió de fons no canvia: la despesa fa anys que està desbocada, i ha arribat el moment d'estirar el fre d'emergència. De fet, s'hauria hagut de fer abans perquè la patacada no sigui tan forta, però és que no hi ha més remei.

I prepareu-vos, perquè tot això tot just acaba de començar.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 24/11/2011 12:27

El problema no es que puguin la T-10 sino el preu mig del transport públic.
Potser seria nes inteligent:
- El bitllet senzill a 2€ + 0,50 € per zona adicional
- La T-10 a 15€. 5€ per zona adicional.
- Eliminar la T-50/30.
- La T-Mes a preu de de T-50/30 actual.
Els usuariso habituals contents, i que nostres estimats turistes de tota europa que ja paguen els bitllets de les seves ciutats a 2€, que també ho fagin a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/11/2011 12:29

Ferry1ac1 ha escrit:Del metro costarà més però dels FGC es podria fer el proper cap de setmana!
No crec que costi massa fer-ho al metro. Si ens atenem a la rumorologia, sembla que hi posaran mans a l'obra. I siguem realistes: amb les retallades que toca fer, aquesta és una de les despeses més prescindibles al transport públic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 24/11/2011 12:43

Poso unes tarifes que sempre m'ha semblat molt logiques.
Helsinki:
- Bitllet senzill 2,5€
- Bitllet senzil maquina 2€
- Abonament 1 dia 7€
- Abonament mensual 43€

Si ets estudiant o jubilat descompte del 50% en abonaments mensuals.

Al final tothom té abonament mensual. A Barcelona la T-Mes val 51€ que a Helsinki, malgrat que el bitllet senzill es quasi el doble.
A Barcelona la majoria va amb la T-10, tant el habituals, els turistes o els ocasionals.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dijous 24/11/2011 12:46

http://www.ara.cat/societat/Recoder-T-1 ... 40418.html

Recoder nega que la T-10 pugi a 9 euros, però subratlla que l'increment tarifari dependrà de les aportacions de l'Estat espanyol

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha negat avui que la targeta T-10 , la més utilitzada pels usuaris a l'àrea de Barcelona, augmenti fins a 9 euros tal i com ha informat aquest dijous El Períodico, com a part de les mesures anunciades pel Govern aquesta setmana. No obstant, Recoder ha advertit que l'increment dependrà de si el Ministeri de Foment manté les seves aportacions.

"Ho desmenteixo rotundament, són especulacions sense una base certa”, el titular de territori, que ha assegurat que el Govern encara no ha decidit “les pròximes tarifes” del transport públic. “Hi ha estudis i propostes, però no hi ha cap decisió adoptada”, ha subratllat Recoder als mitjans de comunicació després d'un acte celebrat a Barcelona.

El conseller ha subratllat que l'increment del preu dels bitllets dependrà de les aportacions de les administracions. “"La Generalitat i els ajuntaments estem d'acord sobre el que aportarem l'any que ve, però l'Estat, any rere any, ha disminuït les seves aportacions, i les notícies que tenim és que aquest any encara poden baixar 70 milions més”, ha assenyalat Recoder, i ha advertit que, de ser així, “el dèficit del sistema seria difícilment suportable amb les tarifes actuals”.

Per a Recoder, un horitzó lògic per al manteniment de l'actual sistema de transport públic passaria perquè les aportacions de les administració subvencionessin el 50% del bitllet -davant del 60% actual- i que la resta anés a càrrec dels ciutadans.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/11/2011 13:12

davida ha escrit:Poso unes tarifes que sempre m'ha semblat molt logiques.
Helsinki:
- Bitllet senzill 2,5€
- Bitllet senzil maquina 2€
- Abonament 1 dia 7€
- Abonament mensual 43€
I ara, comparem-ho amb el poder adquisitiu de cada país per tenir clar quan hauria de costar aquí el transport públic a igualtat de condicions (faré servir el PIB com a simplificació, però el resultat és força indicatiu):
PIB per càpita Espanya: 29.400 $ (abans de la crisi)
PIB per càpita Finlàndia: 35.400 $
Aproximadament Espanya respecte Finlàndia: -19%

Els preus quedarien:
- Bitllet senzill 2€
- Bitllet senzil màquina 1,6€
- Abonament 1 dia 5,7€
- Abonament mensual 34,8€

Amb això queda ben clar que Barcelona té, comparativament, un transport públic extraodinàriament car, i no precisament de millor qualitat.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 24/11/2011 13:28

Mako448 ha escrit:Cal retallar,d'acord.
Segur?
  • Objectiu d'estalvi previst amb les mesures preses fins ara més les que encara no ens han dit: 2.700 milions d'euros/any
  • Frau fiscal de les grans fortunes a Catalunya: 16.000 milions d'euros/any.
  • Mesures preses contra el frau: 0.
Llegiu això, i entendreu com funciona Catalunya: http://www.setmanaridirecta.info/notici ... ros-anuals

Cal dir res més? Ens estan prenent el pèl de mala manera.

I perdoneu per l'off-topic... però segurament en realitat no és off-topic.



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 24/11/2011 14:50

I de cara el 2012 faria una altre modificación:

Multa per viatjar sense bitllet: 500€
El primer frau si es paga al instant son 50€ (sempre hi han petits fraus involuntaris, perdre una targeta, equivocarse de tarjeta, 2 persones entren juntes i surten per 2 llocs diferents, problemes amb validadores, etc...)

El interventor de Metro, FGC o Tramvia porten un pda per cobrar les multes amb targeta, de pas podria veure a una bd de dades de la ATM si tenen mes multes.



França451
N9
N9
Entrades: 2238
Facebook: Mikel Eric Redondo Santoyo (Pluma de Hierro)
Ubicació: Tota TUS excepte: 11,80,23
Contacta:

Entrada Autor: França451 » Dijous 24/11/2011 15:42

Vamos, que la T70/30 me convendría irla sacando ahora, antes de que le peguen el sablazo...

Lo de los nueve euracos, ya se hizo en Madrid, , pero tengamos en cuenta que las Tmes (abono transportes, allí son más baratas haciendo comparativas de zonas), pero claro... Se subió, se prometió Metro a Las Rosas, a La Fortuna, a La Miraierra y a La Madre que los Parió, y ahora todos a votar a los mismos como borregos. Que suben la T10 a nueve euracos???? Hummm... qué línea de Metro amplía en los próximos meses???? :bleah :bleah


Los tiempos de Calígula se van acabando... Según la Historia, en el 41 vino Claudio. Vamos a ver si es verdad. Al menos para una parte...

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dijous 24/11/2011 18:02

wefer ha escrit:I mentrestant, els diputats que viuen a Barcelona rebent per la cara més de 20.000 euros anuals en concepte de desplaçaments fins al parc de la Ciutadella.
Home, pensa que n'hi ha que hi han d'accedir en helicòpter!

Pels que abogueu per suprimir la T10: jo visc a un barri a la banlieue, i tinc tot el meu món quotidià (feina, gimnàs, escola d'idiomes) en un radi de 20 minuts a peu, motiu pel qual gasto poc més d'una T-10 al mes, sempre per motius d'oci. Si de repent perdo la intermodalitat i a més he de pagar 2 euros per desplaçament, no us semblaria lògic i fins i tot moralment justificable que a partir d'ara em colés? I que consti que jo sóc dels que no deixen colar-se ningú darrera meu a les validadores...


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/11/2011 18:56

Per als que sospesen (suposo que molt teòricament) colar-se per l'augment de preus, una contrapregunta: si augmenta la pressió dels controls i les multes per frau, encara us ho plantejaríeu?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/11/2011 9:16

En Platanito ha posat un exemple ben comú (no parlo de colar-se, sinó de la utilització de la T10). Hom pot ser un usuari habitual del transport públic, fent bastants menys de 50 viatges al mes. Per exemple, suposem algú que visqui a la "banlieu", treballi al centre, i faci a diari 2 viatges per anar i tornar de la feina, i després es quedi al seu barri durant el cap de setmana, o només faci desplaçaments a peu, i pel que fa a cotxe, no en tingui ni el trobi a faltar.

En un mes sense festius ni ponts, fa uns 20x2 = 40 viatges. Si té algun festiu o pont, pot voltar els 38, 36, 34... viatges. És a dir, és un exemple de persona que fa ús més que freqüent del transport públic per a les seves necessitats diàries de desplaçament durant la setmana laboral (que són constants), i que no li surt a compte la T50/30 perquè no arriba al mínim de viatges que la fan rentable, tret d'algun mes que utilitzi esporàdicament el transport públic en cap de setmana (això no ho pot preveure, però, per decidir-se a comprar-la). De comprar-se una T-Mes ja no parlem.

D'aquesta gent n'hi ha molta, moltíssima. Té sentit la T10? I tant. Té sentit pensar que els usuaris habituals de la T10 són tots gent que hauria de passar a comprar-se un títol mensual, o bé estil T50/30? I tant que no.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 11:35

Com ja s'apuntava més amunt, moltes ciutats d'Europa tenen la tarifa estructurada de tal manera que, a la que viatgis amb una assiduïtat mínima, et surt a compte un abonament en lloc del bitllet senzill, ni que sigui en títols multiviatge. Si a Barcelona, t'has de gastar 5 T-10 perquè compensi una T-50/30, i 6 perquè resulti una T-Mes, a Viena n'hi ha prou amb fer 7 viatges perquè valgui més la pena comprar-se un abonament setmanal, 27 per a un mensual i 250 per a un anual.

És que no hi ha color.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
Entrades: 1381

Entrada Autor: Mortadel·lo » Divendres 25/11/2011 11:41

jo em vaig comprar una T50 aquest mes i de fet estic "malgastant" bitllets anant amb metro a tot arreu per trajectes que podria fer caminant o amb bicing perquè ja veig que si no no gastaré els 50 viatges :roll:


ES PELIGROSO ASOMARSE

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/11/2011 12:14

Concretament, cenyint-nos a títols d'1 zona, has de fer 41 viatges en 30 dies, perquè tenir una T50/30 comenci a compensar no anar tirant de T10.

És a dir, que suposant un mes on surtin 20-21 dies laborables, en el cas de la persona que "només" utilitzi el transport públic 2 cops al dia, els laborables, per anar i tornar de la feina, o de la universitat, o d'allà on sigui, no ha de fallar-ne cap. A la que s'hagi de quedar a casa algun dia per malaltia, comença a "pringar" viatges no utilitzats de T50/30, i li acaba sortint el mes més car que "tirant" de T10. Els mesos que hi hagi menys de 20 dies laborables, ídem.

Des del punt de vista contrari, els mesos que faci més viatges que aquests 2 "fixes" dels laborables, li sortirà a compte la T50/30 exactament a partir del primer viatge "extraordinari" que faci.

Per tant, a aquest tipus d'usuari (probablement el Mortadel·lo ho era, aquest mes) que estigui al voltant dels 40 mesos mensuals "assegurats a mitges" no li surt clarament rentable una T50/30 tal i com està plantejada actualment. De fet, quan jo utilitzava aquest tipus de títols és perquè feia, o bé uns 3 viatges diaris garantits els laborables, o bé perquè el meu estil de vida era de fer molts viatges els caps de setmana, amb la qual cosa em "garantia" bastant la rendibilitat fins i tot en mesos amb molts festius. Molts coneguts, però, no portaven aquest ritme de vida, i era més aviat els 2 viatges fixes en laborables, i poca "vida de viatges" en cap de setmana, així que clarament es veien abocats a la T10.

Perquè la T50/30 cobrís aquest ampli sector d'usuaris (i per tant, en guanyés), penso que el seu preu hauria de garantir una rendibilitat clara a la zona dels 35-36 viatges mensuals. Ara bé, si cada cop que pugen les T10 també pugen les T50/30 i aquesta "zona de rendibilitat" sempre es manté al voltant dels 40, "anem malament per anar a Sants".


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 25/11/2011 12:23

Per mostra, un botó. El meu calendari laboral del 2012, com a exemple:

- Gener: 20 dies laborables
- Febrer: 21 d. l.
- Març: 22 d. l.
- Abril: 15 d. l.
- Maig: 21 d. l.
- Juny: 21 d. l.
- Juliol: 22 d. l.
- Agost: 8 d. l.
- Setembre: 17 d. l.
- Octubre: 22 d. l.
- Novembre: 20 d. l.
- Desembre: 13 d. l.

A l'abril tires amb 3 T10 (30 viatges = 24,75 euros amb preus 2011, posem que 27 euros amb preus 2012 si es concretés la pujada a 9). Amb bitllet senzill, 30x2 = 60 euros. Amb una T50/30 a preus 2011, més de 32 euros.

A l'agost, per 16 viatges que cobreixes amb poc més d'una T10 i mitja (uns 13 euros), gastar-se més de 30 en una T50/30? Òbviament no. Comprar-se 16 bitllets senzills = prop de 30 euros.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”