Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
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victorcasta
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Re: HAGAMOS CÁBALAS... PRECIOS ATM 2009

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 02/12/2008 1:19

Si els meus fills ja anessin en transport públic, prefereixo pagar quasi 2,92 euros al mes que 7,70 euros per cada 10 viatges...



oriolp13
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Entrada Autor: oriolp13 » Dimarts 02/12/2008 13:13

Ho trobo una aberració. Jo sóc estudiant, tinc 17 anys, i cada dia faig servir el metro mínim 2 vegades. Quinà diferència hi ha entre la gent de 12 anys i jo, ja que a ells la targeta segur que els hi paguen els pares, i am mi, en aquest cas, també. Els dos l'utilitzem per anar a estudiar; és més, la T12 serà per qualsevol menor de 12 anys, que alamillor jo l'hi treuria més profit. Jo he de pagar 108€ per trimestre, i ells, amb 35€ tiraràn tot l'any...
ho trobo una autèntica vergonya. Crec que com a mínim els menors de 18 i els universitaris, que es crees un carnet acreditatiu de que estàs estudiant i has d'agafar el transport públic per anar-hi, poder obtenir una "T-Estudiant" a un pregu assequible, i promoure l'ús del TP i no arruinar a la gent. Perquè quan tingui els 18 me la faràn pagar a mi, i si he d'escollir, preferiré agafar la moto, que segur que em surt potser igual de preu, però no haure d'anar enllaunat en un tren i tampoc l'hauré d'esperar.


Salutacions,

Oriol

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JaMiRo!
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Entrada Autor: JaMiRo! » Dimarts 02/12/2008 20:42

Welcome to Banana Republic... )))

La tarjeta de transporte T-10 costará medio euro más a partir del mes de enero

Això representa més d'un 7%, tenint en compte que l'IPC està a l'entorn del 2% i que aquesta serà la pujada de referència dels sous, i que a molts ni això perquè estan a l'atur...Em sembla una presa de pèl.

I més tenint en compte que el petroli ara mateix està a nivells baixos, per la qual cosa no se d'on collons surt aquesta xifra.

Aaah, calla, a pagar com burros els sous estratosfèrics i les pijades als seus cotxes oficials.

El meu vot per a les properes el·leccions el tinc clar. Blanc nuclear...


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metring
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Entrada Autor: metring » Dimecres 03/12/2008 8:55

De La Vanguardia en paper d'avui:

Tarifas dolorosas :'(

El aumento de precio del metro y el autobús causa indignación entre los usuarios

RAÚL MONTILLA - Barcelona
No se entiende, hasta el punto de que hasta llega a indignar. Y duele. La subida de tarifas del transporte público es algo que nunca gusta, pero este año menos. Porque sube más de lo habitual, incluso más que cuando no había crisis. Y porque lo hace especialmente la T-10, que es la tarjeta más utilizada. No gusta porque la medida ataca directamente al bolsillo de la mayoría de los ciudadanos: los que utilizan el transporte público en detrimento del transporte privado, muchas veces porque es el medio más económico o porque no les queda otra.

Las protestas se alzaron ayer desde partidos políticos, asociaciones de usuarios... Múltiples voces, pero fue en la calle donde el descontento era más palpable. Pocos usuarios del transporte público desconocían que el 1 de enero tendrán que pagar 7,70 euros por la T-10, frente a los 7,20 que pagan ahora. O que la tarjeta 50/ 30 sufrirá una subida también de entre el 5,6% o el 5,7% dependiendo de la zona. El incremento de cada año, habitualmente, se asume con quejas, que se suelen expresar con la boca pequeña. Este año no. Los comentarios de "ellos qué van a saber, si utilizan coches de lujo para moverse" o "amíme gustaría verlos en el metro a las siete de la mañana en invierno o a las ocho de la tarde en verano", se repetían. Y algunos peores.

"¿No será que lo suben para pagar el árbol de Navidad a pedales?"
, bromeaba Miguel Jiménez en una de las numerosas paradas de autobús del entorno de la plaza Espanya. "Ahora en serio - carraspeaba-,todo esto es una prueba más de lo que los políticos se están alejando de los problemas reales de la gente. Y eso sí que es preocupante, más que la subida del transporte. Crear la T-12 está bien, aunque considero que es excesivo aún que se pague 35 euros cada año. Pero mis hijos, de todas formas, no utilizan el metro para trabajar. Yo sí", añadía este usuario del autobús.

La sensación generalizada era esa. La falta de conocimiento de la realidad de los políticos - como genérico-."Es que hay crisis. La cosa está muy mal. Tendrían que darse cuenta", sentenciaba Juan Romero Galán, pequeño constructor de 52 años dedicado ahora a hacer "remiendos para salir adelante". Casi cada día, cuando tiene que ir a Barcelona, deja aparcada la furgoneta en alguna ciudad del área metropolitana, cerca de una parada de metro - "No voy a pagar 25 o 30 euros por un parking"-y opta por la T-10. "Yyo sé de qué hablo cuando digo que la cosa está muy mal. Y lo que no puede ser es que suban algo que además utiliza la gente que va más justa", añadía.

CRÍTICAS A LOS QUE MANDAN Los usuarios dicen que los políticos tienen sus coches de lujo para moverse

QUIEBRA DE CONFIANZA "¿No será que lo suben para pagar el árbol de Navidad a pedales?"

GESTO MUY CRITICADO Algunos consideran que los precios se deberían haber congelado dos años

MULTA POR COLARSE El usuario pide que antes de subir tarifas se vigile más a los que no pagan su billete


"Es que, de alguna forma, es algo que afecta sobre todo a los que menos posibilidades tienen", explicaba en la avenida Paral · lel Mercè Batlle mientras aparcaba en el Bicing. "Yo me muevo en bicicleta, cuando el servicio no está estropeado o hay algún problema - sonreía-.Para ir a según qué sitio me muevo en transporte público. A lo mejor la subida realmente a mí no me supone un problema. Cojo transporte público, pero también puedo tomar el coche. Pero ¿y quien no puede hacerlo?", se preguntaba. "Tendría que ser gratuito, es una necesidad", añadía.

Este último posicionamiento se repetía en más de un usuario. "Es un servicio público. Si no puede ser gratuito, al menos que reciba subvenciones para que le cueste lo menos posible al ciudadano, aunque sea deficitario. Ya lo pagamos con nuestros impuestos. Si no, que no me cobren impuestos y cogeré un taxi, y así no tendré que ir en el metro o en el autobús como en una lata de sardinas", razonaba Fran en la parada de metro de Hostafrancs.

"Pagar 7,20 euros por una tarjeta ya es caro. Y más por el servicio que nos ofrecen, con los problemas que ha habido y que hay. Por ejemplo, en Renfe. No es lógico ni justo que encima tengamos que pagar más. Y que sea una subida tan importante tal como estamos… Es que 50 céntimos, parece que no, pero es dinero", razonaba ayer Domingo Carrero. En su caso, en la parada de metro de la línea 5 de Cornellà.

"El precio lo tendrían que haber congelado, al menos, dos años. Lo que dicen que va a durar la crisis. Es una subida muy poco sensible a la realidad. Estamos en crisis pero suben los precios. No se entiende", añadía Alicia Albertos. Cristina López se confesaba: "Mi marido trabaja en TMB". Y después se desahogaba: "Yo, por supuesto que lo veo mal también. En la empresa hay dinero. Y hay mucha gente que se cuela".

De hecho, algún usuario incluso lo señalaba. Uno aseguraba que, aunque la multa es de 40 euros, si se paga pronto se puede quedar en 20. Y sale más a cuenta que pagar.

La noticia era comentada. Era sabida. Aunque todavía ayer a alguno le pillaba por sorpresa. Era el caso de Fátima Bayón, en paro, de 34 años, con dos hijos pequeños - ahora los dos resfriados-y que se veía obligada a correr detrás de uno de ellos por el interior del tranvía. "El niño tiene la manía de escaparse", aseguraba cuando se bajaba en la parada de Montesa. A pesar de haber recuperado el aliento, recibía la noticia con la boca abierta. "La T-10 ya cuesta 7,20 euros, que ya es dinero. Pero 7,70… Yo a veces tengo que pedirles dinero a mis padres para comprar alguna tarjeta... Unos cincuenta céntimos por cada tarjeta puede parecer poco dinero, pero cuando no llegas a final de mes, es mucho. ¡Y eso que estamos en tiempos de crisis!".
Un vistazo a los precios en Europa

El Govern divulgó ayer un informe elaborado por la Autoritat del Transport Metropolità en el que se argumenta que, con todo, Barcelona sigue gozando de un transporte público relativamente más barato que otras capitales europeas. Llama la atención que en este comparativo no se haya incluido el metro de Madrid, que pese a un considerable déficit, sigue teniendo un coste más barato para los viajes simples (la red de Madrid no está integrada como la de Barcelona). De acuerdo con las cuentas de la ATM, Barcelona sigue gozando del abono mensual más barato en comparación con los de Bruselas, París, Londres, Viena y Lyon. Del mismo modo, el abono de diez viajes para una sola zona que, como ocurre en el caso de Barcelona, es el más utilizado por los usuarios de la red en la mayoría de las ciudades, también es el más barato. De todos modos esto tiene sus matices. El abono de diez viajes en París cuesta, por ejemplo, 11,40. Sin embargo, en esta comparación, el trabajo de la ATM ignora las importantes reducciones de las tarifas sociales de las que se benefician los usuarios de la red parisina y también el hecho de que el coste de los desplazamientos al trabajo forma parte de los gastos a los que han de hacer frente las empresas. Esto resta presión social sobre los precios del transporte y, por el contrario, incrementa las quejas de la patronal cada vez que la autoridad metropolitana de París incrementa los precios. Algo parecido ocurre en la aglomeración de Bruselas.

En el caso de Londres, la política tarifaria es muy flexible y goza también de numerosas ayudas sociales, que han llevado a la red pública al borde de la bancarrota en más de una ocasión. Además, la política tanto en la red de ferrocarril como en la de metro - la primera privatizada de Europa en el caso de el tren-es particularmente favorable al usuario, al ofrecerle siempre las tarifas más convenientes.
El ´tarjetazo´ de la década :emprenyat

Desde que los precios se cuentan en euros, e incluso cuando reinaba la peseta, jamás se había producido un incremento de la T-10 - el título de transporte más utilizado-tan alto como el que se registrará el próximo 1 de enero. A lo largo de esta década,las subidas han oscilado entre el 3,5% y el 5,5% (en el 2006). En valores absolutos, nunca se había dado una subida superior a los 35 céntimos.Ahora el tarjetazo es de 50 céntimos.
Recaudación de 48 millones al mes

En el primer semestre de este año, el sistema de transporte públicode la ATM ha validado un total de 482,3 millones de viajes, lo que supone un descenso del 1% respecto al mismo periodo del 2007. Estos desplazamientos suponen unos ingresos de 291,8 millones de euros, de los que casi 160 proceden de la recaudación de TMB. La mayor caída en el númerode viajes (un 11,6%) corresponde a los autobuses de TMB.
Madrid aumenta un 8,6% el metro

Los títulos de transporte más utilizados del metro de Madrid habrán subido este año un 8,6%. La Comunidad incrementó un 2% las tarifas a mitad del verano para sufragar los costes derivados del aumento de los precios de los carburantes. A esta actualización de tarifa se sumará la revisión anual, con la que el precio del metrobúsrepuntará un 6,8%. A diferencia de Barcelona, el sistema tarifario de Madrid no está integrado.
Sindicatos y usuarios arremeten contra la subida


Opinión unánime: es el peor momento para aumentar las tarifas por encima del poder adquisitivo de los salarios

JAUME V. AROCA - Barcelona

Pese a esta subida, al Govern le faltan 112 millones para poner en marcha la L-9 en septiembre.
Con la excepción del consejo de administración de la ATM y de las instituciones que cada uno representa - en realidad, como se explica en esta página, ni tan siquiera todos los miembros del consejo lo apoyaron-,nadie entiende ni comparte el incremento de los títulos más comunes del transporte público del área de Barcelona.

Por mucho que ayer la Generalitat y los municipios trataban de hacer pedagogía y explicar las causas de esta decisión, durante todo el día tronaron las voces contrarias al incremento de los precios.

El argumento compartido por todos los críticos es unánime: este es el peor momento para apoyar un aumento por encima del poder adquisitivo de los salarios.

Los dos sindicatos mayoritarios en Catalunya fueron de los primeros en poner el grito en el cielo. La Unión General de Trabajadores acusó al Govern de fomentar la pérdida de poder adquisitivo de los trabajadores, y juzgó inexplicable que en un momento de graves dificultades para las clases más modestas un gobierno de izquierdas apruebe este incremento. En la misma línea abundó Comisiones Obreras. También el presidente del Consell de Treball, Econòmic i Social, Josep Maria Rañé, criticó la medida al advertir que "cualquier subida de precios por encima del índice de precios al consumo perjudica a las familias". La organización de usuarios, Promoció del Transport Públic también criticó el aumento.

El malestar de las organizaciones sociales catalanas es doble, porque, en esta ocasión, el organismo consultivo de la ATM donde están representados los sindicatos ni tan siquiera ha sido escuchado a la hora de revisar las tarifas.

En el terreno político, el líder de la oposición, el convergente Xavier Trias, calificó de "escándalo" que su adversario, el alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, acepte "este incremento exagerado de las tarifas". En el mismo sentido también criticó que la tarjeta para estudiantes no sea "totalmente "gratuita. El portavoz del PP, Alberto Fernández Díaz, calificó el incremento de "tarjetazo abusivo". El edil popular calificó a la T-12 de "positiva pero insuficiente, ya que las familias numerosas vuelven a estar excluidas". El sistema, no obstante, es deficitario. "Incluso con este incremento en el 2009 tendremos que inyectar 112 millones para poner en marcha la ampliación de la línea 9", aseguraba ayer el secretario de Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal. "El sistema tiene problemas. Tal vez nuestro error es no explicarlo mejor a nuestros usuarios".

En la misma línea se pronunciaba la concejal de Seguridad y Movilidad del Ayuntamiento de Barcelona y presidenta de TMB, Assumpta Escarp: "Ayer, a la vez que aumentábamos las tarifas, incrementamos un 10% la subvención de los ayuntamientos al sistema de transporte público. La administración subvenciona casi el 60% de cada viaje que se realiza en la red pública". El alcalde Jordi Hereu ha avalado el aumento de las tarifas.

En el fondo, lo que pone de manifiesto esta controversia es la debilidad del sistema de financiación del transporte público, y también, como admiten algunos gestores, las ineficiencias derivadas de unas compañías públicas que no se han adaptado - porque probablemente nunca lo han necesitado-a las necesidades del mercado.
Portabella se abstuvo

Una de las voces más críticas escuchadas ayer fue la del concejal de ERC, Jordi Portabella. Su posición llamaba la atención ayer en la medida que el concejal republicano forma parte del consejo de administración de la Autoritat del Transport Metropolità que aprobó las tarifas. La contradicción se aclaró cuando fuentes de ERC precisaron que Portabella se abstuvo en la votación de las tarifas. Fue la única voz matizadamente discrepante en la reunión del lunes en la ATM donde otra representante de ERC, esta vez, por el Govern, sí votó a favor. Portabella ayer consideraba "inadmisible la creación de un nuevo título de transporte para los estudiantes mientras se incrementa el precio del título de transporte más usual por encima del IPC". En este sentido, el líder republicano reclamó una ley de financiación del transporte público "para poner las cosas en claro".



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metring
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Entrada Autor: metring » Dimecres 03/12/2008 9:08

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3098039

Ricard Riol: 'Calen fonts de finançament per a evitar l'augment exagerat del preu dels transports'

El president de l'Associació per la Promoció del Transport Públic critica la pujada de preus de l'any vinent

L'Associació per la Promoció del Transport Públic (APTP) critica l'augment de preu del transport públic que ha acordat (pdf) l'Autoritat del Transport Metropolità, i que entrarà en vigor el mes vinent. El president de l'APTP, Ricard Riol, ha explicat a VilaWeb que, els preus, els havien apujats massa, 'sobretot tenint en compte la crisi actual', i que calia cercar noves formes de finançament. La T-10 és el bitllet que més s'encareix: prop d'un 7%.

L'ATM justifica la pujada de preus amb l'augment del cost dels carburants i de l'IPC, però Riol no ho troba bé: 'És evident que, si l'IPC puja, el preu del transport no pot mantenir-se, però s'ha apujat massa'. L'augment acordat per l'ATM gairebé triplica la inflació interanual de desembre, que és d'un 2,4%. 'El transport públic és una eina social i ha d'assegurar la mobilitat a tothom', i amb la crisi econòmica, els usuaris encara notaran es ressentiran més d'aquesta pujada, diu Riol.

L'anunci de l'ATM de l'augment de preus va anar acompanyat del de l’emissió d'una targeta per a menors de dotze anys que costarà 35 euros, amb què podran viatjar per tota la xarxa. Però el president de l'Associació per la Promoció del Transport Públic, critica: 'La T-Infant no és cap excusa per a apujar els preus: si, els diners que s'estalvia la canalla, els ha de pagar el pare, no arreglem pas res'.

'Cal cercar fonts de finançament'

Segons Riol, aquests augments es podrien evitar 'si se cerquessin més fonts de finançament. Per exemple, a través de l'impost sobre carburant, amb abonaments anuals o fent que les grans empreses paguin el transport dels treballadors, com fan a París.' Cal recordar que els preus dels nostres transports s'acosten als de la resta d'Europa, sense que 'els usuaris d'aquí tinguin el poder adquisitiu que tenen a Europa.'

També propugna que la Generalitat cerqui nous recursos i aprovi una llei de finançament del transport públic: 'Calen mesures perquè l'augment del preu no repercuteixi sempre en els usuaris.'



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Dimecres 03/12/2008 10:31

De acuerdo con las cuentas de la ATM, Barcelona sigue gozando del abono mensual más barato en comparación con los de Bruselas, París, Londres, Viena y Lyon.
Mentida podrida! Un abonament anual a Viena val 458 euros, mentre a Barcelona (4 trimestrals) en són 508. I això sense comptar el poder adquisitiu mitjà, entre sous més alts i habitatge més barat.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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JaMiRo!
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Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 03/12/2008 20:30

Guigui ha escrit:Mentida podrida! Un abonament anual a Viena val 458 euros, mentre a Barcelona (4 trimestrals) en són 508. I això sense comptar el poder adquisitiu mitjà, entre sous més alts i habitatge més barat.
Vés, una més Guigui. Una més al sac de mentides que aquesta colla d'impresentables tenen als seus despatxos i als maleters dels seus Audis pagats pels ciutadans.

Així és la colla d'ineptes que ens governen. Es pensen que solucionen coses amb escriptoris de luxe als cotxes, amb 400€ d'ajuda, posant el sou mínim a 600€, i apujant molt per sobre de l'IPC el preu del TP (a sobre quan els carburants han baixat).

Per mi se'n poden anar a prendre pel... :culo


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automotorserie 436
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Entrada Autor: automotorserie 436 » Dimecres 03/12/2008 21:28

Según mis cuentas el aumento es de casi un 10% en la T-10, el título más utilizado. Y nos cuentan la milonga que cada viaje sólo sube 5 céntimos...y 5 céntimos no es el duro de antes.
En un año loco a nivel económico, pues más bien creo que todo esto es provocado por la avaricia de los que más tienen y más quieren, no se les ocurre otra cosa que a los que tenemos que utilizar el transporte público apretarnos más el cinturón.

Visto el precio de la gasolina yo os digo, cada vez me entran más ganas de utilizar mi coche!.

Os imagináis por un momento una huelga sin utilizar el transporte público?, el caos que se generararía...les tocaría bajar los precios, pero no ocurrirá estamos aborregados, preocupados con nuestros problemas individuales y así nos va... el robo de las compañías de teléfonos, de la energía, yo sólo oigo los millones que han dejado de ganar, y los millones que aún ganan, la avaricia lo corrompe todo. Le tocará ahora al transporte público para después privatizarlo?,. De verdad no entiendo nada... :emprenyat


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

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metring
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Entrada Autor: metring » Dissabte 24/01/2009 23:05

http://www.europapress.es/catala/notici ... 83645.html

UGT promou una campanya en línia de protesta per l'encariment del transport públic


BARCELONA, 23 de gener (EUROPA PRESS)


UGT de Catalunya ha iniciat avui una campanya de protesta per la pujada del preu del transport públic, que considera "molt per sobre" de l'IPC del 2008. El sindicat ha habilitat una aplicació a la seva pàgina web que permetrà enviar correus electrònics de protesta a les empreses TMB, Ferrocarrils de la Generalitat, Renfe Rodalies, Tram i ATM.

L'usuari només ha d'introduir el seu correu electrònic i el seu nom i la pàgina web envia de manera automàtica la queixa, en què es rebutja "l'augment abusiu" del preu dels títols, es reivindica el transport públic com a "necessitat social" i s'exigeix una pujada "més continguda" per als pròxims anys.

El sindicat també alerta de la pèrdua de poder adquisitiu que la pujada "desproporcionada i injustificada" suposa per als treballadors. De moment, ja s'han enviat 1.736 queixes.



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metring
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Entrada Autor: metring » Dissabte 24/01/2009 23:07

http://www.ugt.cat/index.php?option=com ... Itemid=106

UGT inicia la campanya "T-Cara" per protestar contra la pujada de preus del transport públic

Escrit el 23-01-2009 14:47


Des de http://www.ugt.cat es poden enviar correus de protesta als responsables de TMB, l'ATM, FGC, TRAM i RENFE Rodalies

Enguany el treballador que es desplaci per 1 zona amb T-10 haurà de pagar 53,38 euros de sobrecost per sobre de la pujada de l'IPC

La UGT de Catalunya ha iniciat una campanya ciutadana de protesta per la pujada de les tarifes del transport públic molt per sobre de l'IPC del 2008. La campanya, que porta el nom de "T-CARA", consisteix en un aplicatiu a la web del sindicat (http://www.ugt.cat) que permet enviar correus electrònics de protesta als responsables de TMB (de metro i d'autobusos), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, RENFE Rodalies, TRAM i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

La carta que envia l'aplicatiu és la següent:

Senyor/a:

Em dirigeixo a vostè per exposar el meu rebuig a l'augment abusiu dels títols de transport que han aprovat aquest any. El transport públic és una necessitat social. Per a molts treballadors/es i usuaris/es l'ús del transport públic és necessari per poder accedir als seus llocs de treball. Aquest augment suposa una pèrdua del nostre poder adquisitiu. Per tots és sabut que som en un any de crisi. És per aquest motiu que exigim que en propers anys aquesta pujada sigui més continguda vers la situació real dels sous familiars.

En només un dia, ja s'han enviat 1.640 correus electrònics.

Sobreingrés de l'ATM de 13.535.843 euros


Des de la UGT de Catalunya considerem del tot desproporcionat i injustificable l’increment de preus d’aquest servei públic que utilitzem molts treballadors i treballadores.


En un any el treballador que es desplaci per 1 zona tarifària de l'Àrea Metropolitana, haurà de pagar 53,38 euros de sobrecost per sobre de la pujada de l'IPC si ho fa servint targetes T-10, i 58,18 euros si ho fa amb T-50/30. I si sumem el sobrecost dels darrers 3 anys, en total un treballador haurà de pagar de mitjana 77,92 euros per desplaçar-se per 1 zona de l'Àrea Metropolitana (mitjana durant un any del bitllet senzill, T-10 i T-50/30).


En tres anys l'ATM ha tingut un sobreingrés (és a dir, per sobre de l'IPC) de 13.535.843 euros, només en la Zona 1 tarifària. Amb aquests diners es podrien comprar 1.757.902 targetes T-10 del valor actual.


Aquest augment de les tarifes comporta la pèrdua del poder adquisitiu dels treballadors de Catalunya, i sobretot de l’Àrea Metropolitana. El servei públic té una funció social i com a tal ha de donar un servei públic de qualitat. En canvi, s’han primat els beneficis de les empreses en lloc del factor social que exerceixen els serveis públics.

http://www.ugt.cat/images/stories/tarifa-atm-1zona.pdf



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Guigui
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Entrada Autor: Guigui » Diumenge 25/01/2009 1:06

En tres anys l'ATM ha tingut un sobreingrés (és a dir, per sobre de l'IPC) de 13.535.843 euros, només en la Zona 1 tarifària.
Algú em sabria dir a quant puja la partida pressupostària de l'ATM destinada als costs salarials d'alts càrrecs i de representació?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


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victorcasta
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Entrada Autor: victorcasta » Diumenge 25/01/2009 7:19

Guigui ha escrit:
En tres anys l'ATM ha tingut un sobreingrés (és a dir, per sobre de l'IPC) de 13.535.843 euros, només en la Zona 1 tarifària.
Algú em sabria dir a quant puja la partida pressupostària de l'ATM destinada als costs salarials d'alts càrrecs i de representació?
El pressupost per al 2009 són 1.905.296 euros, incloses les cotitzacions a la Seguretat Social, per a tot el personal de l'ATM.



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metring
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Entrada Autor: metring » Divendres 27/02/2009 8:44

http://es.noticias.yahoo.com/5/20090226 ... ed071.html

Los abonos de 2008 para el Metro y autobuses de Barcelona caducan el sábado


Europa Press

Los abonos de transporte de 2008 para el Metro y los autobuses urbanos de Barcelona caducarán el sábado, a excepción de la T-Trimestre y la T-Joven, que podrán utilizarse hasta el 31 de marzo, según informó hoy Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) en un comunicado. Seguir leyendo el arículo

En concreto, el domingo dejarán de ser válidos la T-10, la T-50/30, la T-Familiar, la T-Mes, la T-Dia y la T-4. Entre el domingo y el 30 de junio, los títulos caducados del 2008 sin utilizar -sin viajes descontados-- se podrán cambiar, abonando la diferencia de precio, en centros de TMB.

La T-4 únicamente se podrá cambiar en el Centro de Atención al Ciudadano de la estación de Universitat, donde se puede coger las líneas 1 y 2 del Metro. El resto se podrán canjear también en los centros de Sagrada Família --L2 y L5--, Sants Estació --L3 y L5-- y Sagrera --L1 y L5--.



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metring
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Entrada Autor: metring » Dimecres 04/03/2009 19:14

http://www.ugt.cat/index.php?option=com ... Itemid=131

Més de 10.000 correus electrònics contra la pujada de preus del transport públic

Escrit el 04-03-2009 18:47

La campanya 'T-CARA' aconsegueix el seu objectiu: situar el debat de la pujada de les tarifes del transport públic. Ara, les associacions veïnals n'agafen el relleu

Enguany el treballador que es desplaci per 1 zona amb T-10 haurà de pagar 53,38 euros de sobrecost per sobre de la pujada de l'IPC

La UGT de Catalunya es mostra satisfeta per l'èxit de la campanya "T-CARA", endegada en protesta per la pujada de les tarifes del transport públic molt per sobre de l'IPC del 2008. La campanya consisteix en un aplicatiu a la web del sindicat (http://www.ugt.cat) que permet enviar correus electrònics de protesta als responsables de TMB (de metro i d'autobusos), Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, RENFE Rodalies, TRAM i l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM). En poc més d'un mes des de la seva posada en funcionament, ja són 10. 040 els correus electrònics que s'han enviat.

La carta que envia l'aplicatiu és la següent:

Senyor/a:

Em dirigeixo a vostè per exposar el meu rebuig a l'augment abusiu dels títols de transport que han aprovat aquest any. El transport públic és una necessitat social. Per a molts treballadors/es i usuaris/es l'ús del transport públic és necessari per poder accedir als seus llocs de treball. Aquest augment suposa una pèrdua del nostre poder adquisitiu. Per tots és sabut que som en un any de crisi. És per aquest motiu que exigim que en propers anys aquesta pujada sigui més continguda vers la situació real dels sous familiars.

Mitjançant la campanya "T-CARA", la UGT de Catalunya ha estat la primera en situar l'excessiva pujada de les tarifes del transport públic en el centre del debat social. Ara, el nostre sindicat es mostra satisfet que les associacions veïnals prenguin el relleu d'aquesta reivindicació i la facin també seva.

Sobreingrés de l'ATM de 13.535.843 euros

Des de la UGT de Catalunya considerem del tot desproporcionat i injustificable l'increment de preus d'aquest servei públic que utilitzem molts treballadors i treballadores.

En un any el treballador que es desplaci per 1 zona tarifària de l'Àrea Metropolitana, haurà de pagar 53,38 euros de sobrecost per sobre de la pujada de l'IPC si ho fa servint targetes T-10, i 58,18 euros si ho fa amb T-50/30. I si sumem el sobrecost dels darrers 3 anys, en total un treballador haurà de pagar de mitjana 77,92 euros per desplaçar-se per 1 zona de l'Àrea Metropolitana (mitjana durant un any del bitllet senzill, T-10 i T-50/30).



En tres anys l'ATM ha tingut un sobreingrés (és a dir, per sobre de l'IPC) de 13.535.843 euros, només en la Zona 1 tarifària. Amb aquests diners es podrien comprar 1.757.902 targetes T-10 del valor actual.



Aquest augment de les tarifes comporta la pèrdua del poder adquisitiu dels treballadors de Catalunya, i sobretot de l'Àrea Metropolitana. El servei públic té una funció social i com a tal ha de donar un servei públic de qualitat. En canvi, s'han primat els beneficis de les empreses en lloc del factor social que exerceixen els serveis públics



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metring
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Entrada Autor: metring » Dijous 03/12/2009 18:44

http://www.abc.es/agencias/noticia.asp?noticia=194604

El comité de empresa del Metro pide no se suba el precio de los billetes 2010

Barcelona, 2 dic (EFE).- El comité de empresa del Metro de Barcelona ha solicitado a la empresa Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) que no se aplique para el próximo año 2010 ningún tipo de incremento en el precio de los billetes o tarjetas de abono.

En una carta, el comité de empresa justifica esta petición por "los tiempos de crisis económica por los que está pasando la ciudadanía".

Si bien la petición se ha dirigido a la empresa TMB es la Autoridad del Transporte Metropolitano, cuyo consejo de administración preside el conseller de Política Territorial y Obras Públicas de la Generalitat, Joaquim Nadal, quien elabora y aprueba las tarifas cada año.

"Esperamos -se indica en la carta- que en este caso demuestren sensibilidad hacia nuestros usuarios y tengan a bien considerar esta propuesta" que, por el momento, no ha tenido respuesta por parte de la empresa. EFE.



josep_serre
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Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/12/2009 15:57

Ja tenim els nous preus dels títols ATM per l'any 2010.

L'increment de preus és del 2%, el més baix que recordo a la majoria de títols tot i que amb la enginyeria tarifària de l'ATM oficialment és del 0,57%, basat en què la T-Jove s'incrementa fins els 25 anys per sense més condicionants i l'implantació de la T-12 que el proper any serà d'implantació en tot l'exercici, per cert a la nota de premsa tenen la barra de dir-nos que podem estar contents que els havien autoritzat a incrementar l'1% quan han incrementat el doble.

http://www.atm-gestor.org/uploads/Nota_ ... i_T-12.pdf

Per cert el càlcul de la tarifa mitjana ponderada tenint en compte l'impacte econòmic de la T-12 es fa tenint en compte les previsions de sol·licituds d'aquest títol o la realitat?

Al final ja veieu perquè serveix la T-12 per justificar increments de preus més forts, i a sobre ens prenen per imbècils.


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Lluita1714
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Entrada Autor: Lluita1714 » Dilluns 14/12/2009 16:10

Genial, quin país que tenim! Hem d'estar orgullosos de viure a Catalunya, a Espanya, a Europa, al món! Orgullosos de tenir uns transports competents que es preocupen pel ciutadà, Que ha baixat l'IPC? és igual, tot sigui pel ciutadà, no canviaran!.

Ara seriosament, feia mesos ens prometien que baixarien els preus acord amb la baixada de l'IPC i tot el que ha passat! Felicitats, benvolgut govern, que pagues 1500 euros a qui es compri un cotxe, però aquells que no saturen la mobilitat, que no contaminen o que realment no es poden pagar un cotxe, els apugen el preu del bitllet, i temo que també és culpa de la pujada de l'IVA, que encara que no estigui aprovada, si l'aproven finalment, l'ATM no pot variar els preus al juliol.

Espectacular eh? sí senyor!. Suposadament l'apujada dels imposts era per cobrir el deute de l'estat, en part (entre tantes coses) degut a l'excés d'ajudes. Estem pagant doncs, els usuaris del transport públic, els vehicles privats dels que sí que poden comprar-se'n un en aquestes dates? Sort que són d'esquerres! I ICV, que tant critica la supressió de l'impost de successions, no dirà res? O és que Saura no agafa el metro?

Així és com volen acabar amb el català emprenyat, (ara anomenada desafecció) :plas


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

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Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/12/2009 16:14

Ah i que ningú es cregui la baixada de la tarifa mitjana ponderada per ampliar la T-Jove als 25 anys, que ja es podia comprar fins els 25 anys si s'obtenia el carnet t-jove justificant que s'estava estudiant, ningú es feia el carnet t-jove i se la comprava directament.


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Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 14/12/2009 17:36

Em pregunto quina pujada ens té preparada RENFE de cara a l'1 de Gener. En sabem quelcom?


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

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Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 14/12/2009 17:37

Doncs per algun lloc havia sentit que Renfe n'havia demanat alguna de força sonada, però és l'Estat qui ho ha d'aprovar, i recordem que repercuteix en l'inflació, i aquesta a les pensions, a les ajudes socials, etc...
UT440_132M ha escrit:Em pregunto quina pujada ens té preparada RENFE de cara a l'1 de Gener. En sabem quelcom?


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