Noves tarifes ATM Barcelona

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dijous 01/03/2007 10:28

Guigui ha escrit:
Ecomobisostrans ha escrit:Potser li serveix fins la data impresa, ho heu provat?
No, igualment l'ha acabat abans i som massa garrepes com per regalar-li res a TMB, l'ATM o qui sigui d'aquests. Tanmateix, sospito que compti la data límit tarifària, més tenint en compte el que diu l'empresa: llevat les T-Jove i T-Trimestre, tots els altres títols caduquen el 28 de febrer.
Excepte a FGC, que any rere any s'entesta a afirmar per tots els mitjans que tots els títols integrats adquirits durant el 2006 no seran vàlids a partir d'avui.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 01/03/2007 11:47

Si a algu li passa aixo lo millor que pot fer es donarli al taquiller o personal d'atencio o al conductor del bus dien-li que no funciona i que es veu ben clar que la data de caducitat es la que es. Suposo la majoria que no tindrien cap problema en canviar-la.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dijous 01/03/2007 15:00

Ecomobisostrans ha escrit:Si a algu li passa aixo lo millor que pot fer es donarli al taquiller o personal d'atencio o al conductor del bus dien-li que no funciona i que es veu ben clar que la data de caducitat es la que es. Suposo la majoria que no tindrien cap problema en canviar-la.
A les tarjetes pretallades d'estanc (i taquilles de FGC) posa ben gran i clar l'any de validesa. Per tant, si veu que és de 2006, es podrà negar a bescanviar-la amb el simple motiu de "seguir ordres".

A més, les tarjetes tant de metro, MAE de FGC i Tramvia posa ben clara la data de compra. Amb els bitllets comprats a RENFE, en canvi, només es pot saber de l'any que és per el preu.



buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Divendres 02/03/2007 0:26

Però imaginem que, per casualitat, compres una T-Jove o T-Trimestre el dia 15 de desembre (per dir algo). Se suposa que en comprar-la estàs acceptant que el titol et durarà 2 mesos i mig i no pas tres, que és el que se suposa que hauria de durar?



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 02/03/2007 9:39

buertu ha escrit:Però imaginem que, per casualitat, compres una T-Jove o T-Trimestre el dia 15 de desembre (per dir algo). Se suposa que en comprar-la estàs acceptant que el titol et durarà 2 mesos i mig i no pas tres, que és el que se suposa que hauria de durar?
Entenc que no, tenint en compte que l'ATM anuncia explícitament que aquests títols tindran validesa fins al 31 de març. En tot cas, haurien de dir allò de "Vàlid fins al pròxim canvi de tarifes", així que en última instància és l'ATM qui decideix què passa amb aquells títols. Ara bé, legalment no crec que pugui escurçar la validesa d'un títol adquirit legalment i que es comença a fer servir mentre la tarifa és vigent. Si ho fes se la podria demandar per estafa.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Divendres 02/03/2007 10:33

creo que la cuestion es sencilla, se avisa con antelacion que todos los titulos caducan a 28 de febrero del año siguiente, y que muchos usuarios lo saben pues cada año es lo mismo, si hay un gran fallo al permitir que se permitan inducir a los usuarios pensar que si se activa una t-mes por ejemplo el 4 de febrero se pueda usar hasta el 3 de marzo, y es algo que se deberia corregir, pero es muy posible que digan de que usted estaba avisado lo que haga es por su cuenta y riesgo....



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 03/03/2007 10:35

No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/03/2007 0:29

Ecomobisostrans ha escrit:No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.
Sembla que aquest és el criteri de l'ATM, però no tots els operadors estan disposats a aplicar-lo. Un cop més, l'A de l'ATM fa molta figa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

buertu
N7
N7
Entrades: 384
Ubicació: Sant Joan Despí

Entrada Autor: buertu » Diumenge 04/03/2007 15:12

Ecomobisostrans ha escrit:No costaria nada que se permitiera usarla durante 1 mes/3 meses a prtir de la 1ª validacion, siempre que esta se haga antes del 31 de marzo.
Yo no estoy muy de acuerdo con esto, porque si validas por ejemplo una T-Jove el dia 30 de marzo, sería título de transporte válido hasta el 30 de junio, es decir, 6 meses después de la aplicación de las nuevas tarifas.
Y no creo que sea muy conveniente que de 12 meses que tiene un año, 6 los tengamos que pasar adaptando tarifas y con la convivencia de 2 tarifas diferentes.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dilluns 05/03/2007 16:25

Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dilluns 05/03/2007 16:56

Ecomobisostrans ha escrit:Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.
A mi no em sembla just que a una persona que compri una T-Jove al preu de les noves tarifes li pugui caducar abans que una altra comprada amb la tarificació anterior.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/03/2007 21:31

Ecomobisostrans ha escrit:Yo la verdad es que lo mire por donde lo mire no le veo el inconveniente, ya que no es que se tengan que vender targetas de 2 tarifas diferentes, sino que el que ya la tiene pueda usarla.
Però això es prestaria a abusos. És a dir, si jo, a finals de cada any, compro unes 5 T-10 i 2 T-50/30 per mi i la meva dona, calculant que ens permetran cobrir tot el període de validesa de l'antiga tarifa, encara faria una compra més massiva i podria validar per primer cop totes les T-10 que vulgui abans d'acabar aquest termini, quedant-me un munt de targetes amb 9 viatges perquè les vagi gastant quan vulgui.

Per exagerades que em semblin les pujades de tarifes, ja que qui ens demana contenció de la inflació és el primer que no predica amb l'exemple, també hi ha unes regles de joc a les quals atenir-se mínimament. I malgrat tot, encara gaudim d'una de les xarxes de TP més barates de totes les grans metròpolis d'Europa Occidental.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 06/03/2007 11:58

Guigui ha escrit:I malgrat tot, encara gaudim d'una de les xarxes de TP més barates de totes les grans metròpolis d'Europa Occidental.
En termes absoluts, sí. En termes relatius al salari de la població, no ho tinc ta clar.



Avatar de l’usuari
javi82
N6
N6
Entrades: 278
Ubicació: L'Hospitalet

Entrada Autor: javi82 » Dimecres 07/03/2007 1:02

En termes relatius encara més. Amb dades de l'any 2005 la única ciutat europea amb metro q tenia una T-10 més barata q Barcelona era Kiev, parlant en termes de PPA.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 07/03/2007 17:15

I abonaments mensuals?

Aquí l'ús de la T-10 d'una zona és anormalment alt, en part per un preu irracional dels abonaments de viatges il·limitats.

Per tal que una T-Mes d'una zona sigui "rendible" caldria fer 65 viatges de T-10. A dues zones aquest ràtio baixa fins als 47 viatges, i es manté per aquests valors a la resta de zones.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/03/2007 22:09

entfe001 ha escrit:I abonaments mensuals?

Aquí l'ús de la T-10 d'una zona és anormalment alt, en part per un preu irracional dels abonaments de viatges il·limitats.
Cert. Per exemple, a Viena, un abonament mensual equival a 30 viatges senzills aprox. (no hi ha targetes tipus T-10) I un abonament anual surt per menys d'11 abonaments mensuals. O sigui, amb uns 310 o 320 viatges, ja en fas per un any.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dissabte 10/11/2007 11:01

:P

Como cada año, a finales, se publicaran los precios atm, en este caso para 2008, no hay nada oficial aun, pero podemos aventurar precios...

billete sencillo 1,30€?
t-10 1 zona: 7,10€?
de 2 zonas: 14,20€?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/11/2007 11:31

L'ideal seria congelar els preus de 2008, després del desgavell de la Renfe.



Avatar de l’usuari
George85
N8
N8
Entrades: 700
Ubicació: BCN, Eixample
Contacta:

Entrada Autor: George85 » Dissabte 10/11/2007 12:19

metring ha escrit:L'ideal seria congelar els preus de 2008, després del desgavell de la Renfe.
I quina culpa en tenen el 99% restant de les empreses que formen el sistema integrat (TMB, FGC, BaixBus, TUSGSAL, i totes les altres empreses urbanes i interurbanes)?

A més, Renfe ni tant sols en forma part. Simplement, va acceptar acceptar els bitllets de la ATM.

Rodalies no funciona, "pero la vida sigue"! El que han de fer és buscar la forma de compençar el mal funcionament que ha tingut i llestos. Si la compensació fós lo suficientment justa, ningú es plantejaria congelar els preus de l'ATM de cara al 2008.

Congelar els preus és la forma més fàcil de solucionar el problema. I si tot ho fem així en aquest país, seguirem sent un país de "pa sucat amb oli".

;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 10/11/2007 13:02

Val, però sempre augmenten els preus per sobre de l'IPF, ni que fos per compensar dels altres anys...



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”