Pàgina 5 de 44

Publicat: Divendres 07/12/2007 8:57
Autor: Trenscat
Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!

Publicat: Divendres 07/12/2007 10:26
Autor: megapauer
UT596001 ha escrit:Molt senzill: tarificació per kilòmetres, pur i dur. Estic fart de pagar per un Castellar-Badia, uns 12 km, el doble que un Barcelona-Castelldefels que és més del doble que aquesta distància.

Barcelona-Castelldefels 2 zones JA!
Jo tampoc he entès mai per què:

Barcelona (Pl. Catalunya) - Sant Cugat (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - Cerdanyola (16 kms) -> 2 zones
Barcelona - El Masnou (17 kms) - > 2 zones
Barcelona - Molins de Rei (16 kms) -> 2 zones

Barcelona - Castelldefels (22 kms) -> 1 zona

Barcelona - Aeroport (15 kms) -> 4 zones en Renfe

3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms


La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?

Sistemes de navegació

Publicat: Divendres 07/12/2007 13:46
Autor: Guigui
Trenscat ha escrit:Evidentment el sistema per km recorreguts seria el més just però... com ho fas? El sistema es complicaria enormement!
Amb les tecnologies disponibles actualment, considero profanament que hauria de començar a ser possible. Bé utilitzen els sistemes de navegació per a tantes altres aplicacions, oi? Doncs podrien fer-ho registrant les validacions a l'inici i al final del trajecte.

Publicat: Diumenge 09/12/2007 22:45
Autor: FGC
No dic que no pogués funcionar, però es fes com es fes, l'inventor del "sarao" el voldria veure al peu del canyó a pl.catalunya informant un aun i amb el degut detall i temps a cadascún dels clients/tes que sense entendre ni jota li preguntin que carai han fet!!! xD xD ( Jo personalment procuraria agarfar les vacances just aleshores!!!) xD
És molt còmode liarla de daltabaix desde un despatx i ja "batallaràn" per allà sota...... :evil:

Publicat: Dimarts 11/12/2007 19:31
Autor: Túnels del Garraf
megapauer ha escrit: 3 zones:
Barcelona - Mataró -> 30 kms
Barcelona - Sitges -> 39 kms
Barcelona - Terrassa -> 27 kms
Barcelona - Martorell -> 28 kms


La meva pregunta és: per què es beneficia especialment als pobles de la línia de Vilanova? Puc entendre la dificultat de establir una tarifa per kilòmetres, però les zones no haurien d'estar estipulades per a TOTS IGUAL?
Segons el Google Earth:

Barcelona (Sants) - Sitges: 33.5 km
Barcelona (PdGràcia) - Sitges: 36 km (mai 39!)

Barcelona (Sants) - Mataró: 34 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Mataró: 31 km

Barcelona (Sants) - Terrassa: 36 km
Barcelona (Pl Catalunya Renfe) - Terrassa: 33 km
Barcelona (Pl Catalunya FGC) - Terrassa: 28 km

Barcelona (Sants) - Martorell: 26 km
Barcelona (Pl Catalunya) - Martorell: 29 km

Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.

Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.

Publicat: Dimarts 11/12/2007 19:39
Autor: metring
De L.V.:

La T-10 subirá 30 céntimos y costará 7,20 euros

ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85% | Los títulos de transporte adquiridos en 2007 no usados se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008

11/12/2007| Actualizada a las 15:24h

Barcelona. (Agencias).- El consejo de administración de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM) ha aprobado hoy las tarifas del transporte público del sistema integrado para 2008, en el que el abono T-10 de una zona, uno de los títulos más utilizados, pasará de costar 6,90 euros a 7,20, lo que supone un alza del 4,35%.

Las tarifas acordadas hoy suponen un incremento medio ponderado de los títulos integrados de la ATM del 4,2%, un porcentaje que se reduce al 3,8% en el conjunto del sistema, que incluye los títulos propios de los operadores, principalmente el billete sencillo y los títulos sociales, un incremento idéntico al de la inflación interanual a octubre de 2007 en Catalunya.

Según ha informado hoy la ATM, este incremento de precios es inferior al autorizado el pasado 14 de noviembre por la Comisión de Precios de Catalunya, que se situaba en el 4,3%.

La T-50/30 de una zona, otra de las tarjetas más utilizadas, pasará a costar 29,80 euros, un total de 1,20 euros más que este año, mientras que la T-Mes de una zona incrementará su precio en 1,90 euros, hasta los 46,25 euros.

La tarifa de la T-Joven es una de las que menos aumentará, en concreto un 3,85%, y pasará de los 104 euros de este año a 108 a partir del próximo 1 de enero.

El billete sencillo sube un 4% y costará 5 céntimos más, hasta 1,30 euros.

Por cada viaje realizado el usuario abonará una media de 0,625 euros, lo que supone un incremento de 2,3 céntimos respecto a las tarifas de este año.

Los títulos de transporte adquiridos en 2007 y que no se hayan utilizado se podrán cambiar hasta el 30 de junio de 2008, mientras que los integrados T-10, T-50/30, T-Familiar, T-Mes y T-Día serán válidos hasta el 29 de febrero de 2008, y la T-Trimestre y la T-Joven, hasta el 31 de marzo de 2008.

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.

Publicat: Dimarts 11/12/2007 19:40
Autor: metring
Túnels del Garraf ha escrit:
metring ha escrit:De L.V.:

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.
:D :D :D

Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví... :)

Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.

Publicat: Dimarts 11/12/2007 20:22
Autor: Mako448
ELs bitllets d1 zona quasi sempre s'han pujat 5 cèntims?Peró i els de dos?Els pujaràn cinc cèntims,o nes pujaràn deu?(És el que ha fet FGC en els darrers anys)

Sí un bitllet senzill de dos zones a FGC ara costa 1,85€(308pts.),ens pujarà a un 1,90 o a 1,95€(a 5 cèntims dels 2 euros)

Em sembla una vergonya que ens cobreixin qusi 2 euros en un trajacte d'uns 15 o 20km(hi ha casos pitjors com Martorell o Olesa,que crec que ara costa uns 2,40 o 2,60,no ho recordo bé),i que a mès ès triga entre mitja hora i 40 minuts.Aixó és vergonyos.No entenc perqué RENFE és molt mès barat i allò és una línia de ferrocarril de debò(poqus parades),emntre que FGC ho podem considerar un metro suburbà(trigues mès i pagues mès,peró que és això?)

Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)

Publicat: Dimarts 11/12/2007 21:39
Autor: megapauer
Túnels del Garraf ha escrit:Com pots veure, les coses canvien molt segons el lloc d'origen a l'hora de prendre les distàncies, i en el cas de Terrassa, també la companyia.

Dir que es beneficia a la línia de Vilanova ho trobo massa arriscat. I fins Castelldefels és àrea metropolitana oficialment, no només ho considera l'ATM.
Doncs jo ho veig així.

De totes maneres et convido a utilitzar un GPS o http://www.viamichelin.es i esculls l'itinerari més curt i veuràs com tinc raó. ;)

Més pífies

Publicat: Dimarts 11/12/2007 22:57
Autor: Guigui
ATM acuerda las nuevas tarifas para 2008 con un aumento medio de los títulos del 3,8% | La T-Jove es de las que menos ve incrementado su aumento porcentual, un 3,85%
Com s'entén que un dels títols que menys pugi estigui per damunt de la mitjana? Decididament, el sistema educatiu ibèric és una disbauxa.

Publicat: Dimecres 12/12/2007 9:46
Autor: Ecomobisostrans
metring ha escrit:
Túnels del Garraf ha escrit:
metring ha escrit:De L.V.:

Por otra parte, Sitges (Barcelona) ha firmado hoy el convenio de adhesión al sistema tarifario integrado, que se hará efectivo antes del 1 de abril de 2008.

Con esta adhesión, los ciudadanos de la capital del Garraf podrán beneficiarse de la integración tarifaria con la red interurbana y los servicios de Renfe, metro, autobús y tranvía del área metropolitana de Barcelona.


:D :D :D

Doble alegria! Per una part ja estem al Sistema Tarifari Integrat i per una altra els de La Vanguardia ens fan capital del Garraf. Espero que no ho llegeixi cap vilanoví... :)

Ara, aquesta notícia no és del tot correcta, doncs jo soc de Sitges i utilitzo títols integrats per anar en Rodalies i després utilitzar metro, tramvia, etc.


Suposo que es deu referir al bus urba de Sitges, explotat per TCC, i potser tambe a la linia Castelldefels-Sitges, tambe de TCC.

T-10 més cara pel combustible, segons l'Ajuntament

Publicat: Dijous 13/12/2007 14:04
Autor: Guigui
Notícia de l'Avui:

--------------------------------------------------------------------------------------

L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible

ACN / Miquel Codolar
Barcelona
Ult. Act. 13.12.2007 - 13:49 hs


La regidora de Seguretat, Assumpta Escarp, ha justificat l'augment del preu del transport públic, que l'any vinent s'incrementarà un 4,35%, per l'increment del preu del combustible, l'IPC propi del transport públic que elabora la Generalitat i el manteniment del percentatge del preu que paga l'usuari. Escarp ha explicat que l'usuari de servei paga un 44% del cos real i que la resta l'aporten les administracions, en el 75% l'estat espanyol i la Generalitat, i la resta entitats locals. La regidora considera que 'la manera d'afavorir el servei públic és donar qualitat, donar servei i sobretot donar resposta. És veritat que hem d'anar adaptant les tarifes, i és veritat que el que també s'ha de fer és d'alguna manera anar cobrint la tarifació social amb les tarifes en general'. A més, ha dit que 'la gran aposta pel transport públic' és allargar la xarxa de metro, millorar les freqüències, i adquirir més autobusos. 'Aquest és el gran incentiu del transport públic, que tingui servei i sigui un servei de qualitat', ha reiterat.

Publicat: Dijous 13/12/2007 15:32
Autor: UT596001
Mako448 ha escrit:Sincerament,el bitllet senzill de 2 zones que el deixin tal com està ara(1,85€),perqué com pugui a 2€,em passo als S&S(encara que el servei comparat amb FGC és una m****)
El preu de 2 zones és el mateix tant per a FGC com per a Soler i Sauret, per tant seria una mica (no, molt) massoquista passar-se a Soler i Sauret per el factor preu... acabant pagant el mateix.

Per cert, a l'adreça aquesta nota de premsa de l'ATM pots consultar tots els preus per a la resta de zones.

(Per exemple, el bitllet senzill de 2 zones seran 1,95 euros, i la T-10 14,40 euros :roll: )

Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?

Publicat: Dijous 13/12/2007 15:35
Autor: Guigui
L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...

Re: Ha de ser l'Ajuntament de Barcelona?

Publicat: Dijous 13/12/2007 15:37
Autor: UT596001
Guigui ha escrit:
L'Ajuntament de Barcelona justifica l'encariment de la T-10 per l'increment del preu del combustible
El que m'estranya és que hagi de ser l'Ajuntament de Barcelona qui hagi de justificar l'augment del bitllet integrat. Que no toca a l'ATM donar la cara? Prou que sé que tota l'estructura en qüestió fa una forta ferum d'incest, però almenys podrien guardar les formes...
L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.

La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació >:( :x ) o bé a través de l'AMTU.

L'Ajuntament no és l'ATM

Publicat: Dijous 13/12/2007 15:41
Autor: Guigui
UT596001 ha escrit:L'ajuntament de Barcelona és l'únic que té representació directa a l'ATM, per tant en certa manera sí és responsable de la decisió del preu de la T-10.

La resta d'ajuntaments que puguin estar representats o bé ho estan via EMT (el qual també en forma part l'Ajuntament de Barcelona, és a dir, té doble representació >:( :x ) o bé a través de l'AMTU.
Però malgrat això, no és l'Ajuntament de Barcelona qui pren la decisió en solitari, sinó l'ATM en el seu conjunt. Podria donar-se el cas que aquesta prengués una decisió contrària a la voluntat de l'Ajuntament. Aleshores també justificarien la decisió adoptada?

Com dic, és qüestió de formes, que els polítics d'aquest país no saben guardar en absolut.

T-10 dues zones

Publicat: Dijous 13/12/2007 18:07
Autor: Guigui
També em continua escandalitzant que una T-10 de dues zones costi exactament el doble que dues T-10 d'una zona.

¿Combustible?

Publicat: Dijous 13/12/2007 18:13
Autor: Santfeliuenc
Hola,

¿Más cara la T-10 por el combustible? a ver, RENFE no utiliza combustible alguno, FGC no utiliza combustible, TRAMMET tampoco va con combustible, los funiculares, ascensores y teléfericos varios tampoco creo que vayan con combustible. Solamente estarían sujetos a esta excusa barata para sangrarnos más el bolsillo los buses urbanos e interurbanos, de los cuales, no todos están integrados... ¿es suficiente motivo y tienen tanto peso dichos autobuses como para que haya que subir escandalosamente el precio de la T-10 hasta la cifra de 7,20 euros?

A mi me parece que NO. Es más el combustible sube por igual en toda España y existen ciudades donde la diferencia de precio del billete de bus comparado con Barcelona es abismal. ¿No utilizan el mismo combustible?

A mi me parece que quien más utiliza la T-10 es el usuario de cercanías (RENFE, FGC, tranvía...) que se adentra en Barcelona y que luego cambia al metro, a otra red de cercanías y mínimamente utiliza el bus, pero muy mínimamente, ¿vamos a poner como excusa el combustible? ya que el objetivo es robar a la gente a manos llenas y sangrar sus bolsillos, seamos un poco más creativos con las excusas, ¿no?

Saludos,
Sergio

Re: ¿Combustible?

Publicat: Dijous 13/12/2007 23:48
Autor: wefer
Santfeliuenc ha escrit:¿Más cara la T-10 por el combustible?
Ens prenen a tots per subnormals profunds.
Ens diuen que pujarà pel combustible... però la majoria dels transoports funcionen amb electricitat a tarifes pactades que de moment no han sigut revisades a l'alça.
Però és que encara que no fos així, la pujada està molt per sobre de l'IPC, i resulta que l'IPC ja inclou la pujada del carburant. Però curiosament, l'IPC, que després es farà servir per pujar les pensions o els sous, només serà del 3%.
En fi, repeteixo, ens prenen per subnormals.

Subnormals

Publicat: Divendres 14/12/2007 11:20
Autor: Guigui
wefer ha escrit:Ens prenen a tots per subnormals profunds.
Cree el ladrón que todos son de su condición. :evil: