"Nova" T-11

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: metring » Dimecres 08/02/2012 14:34

wefer ha escrit:
Gràcies, T-11, per intentar dinamitar l'actual sistema integrat :cop


Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 20295
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: MZA_1600 » Dimecres 08/02/2012 14:34

És uns dels riscos que té utilitzar un sistema de bitllets multipersonals. El que sobta és que ara es comencin a preocupar pels suposats problemes que dóna. La sol·lució contra això: que els bitllets siguin unipersonals. Obviament no hi estic d'acort.

I cuidado que a lo millor s'ordena als ACC que recullin totes les T-10 que vegin pel terra per evitar quests presumpte frau.
MZA_1600
N7
N7
 
Entrades: 410
Membre des de: Dissabte 30/08/2008 12:22

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: Platanito » Dimecres 08/02/2012 16:06

metring ha escrit:Tampoc no crec que justament aquesta iniciativa, pugui carregar-se el sistema tarifari. Aquest, realment, ha demostrat que no és rentable, i potser tens raó en què és possible que l'acabin anul·lant, i tornem a tenir els bitllets per separat per cada operadora o sistema.

Jo no sé si es pot rentar o no el sistema tarifari. El que és clar és que va ser llençat en un moment en què l'ús del transport públic queia, ja que la gent es comprava cotxes a dojo i se'l canviava quan havia de començar a passar-li la ITV. Ha ajudat a incrementar la utilització dels transports, i la crisi no ha fet sino créixer aquest ús. Però si no surten els números hauran de prendre mesures, i si amb les retallades en línies i freqüències no n'hi ha prou és probable que es replantegi aquest sistema tarifari. Les possibilitats són diverses: títols individuals i nominatius, escurçament del temps d'enllaç, barreres tarifàries d'enllaç als intercanviadors ferroviaris com es fa entre les dues línies del metro de Toulouse...

De tota manera, no crec que optin per eliminar la intermodalitat quan precisament la supressió de línies de bus es fa basant-se en que es pot cobrir el mateix recorregut amb altres línies, sovint no directes. M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.

Igualment, amb aquest mecanisme solucionem el reaprofitament de viatges que fa un mateix, però per exemple no es pot impedir un "T-11" d'un usuari habitual del metro Sagrera-pl. Espanya (L1) que li doni la tarja a la sortida a un altre que agafi la L8 (FGC) fins a Sant Boi, tenint en compte que si fos un sol usuari faria exactament el mateix recorregut i en el mateix temps.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2617
Membre des de: Divendres 17/06/2005 8:22
Ubicació: Isàrnia

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Dimecres 08/02/2012 16:21

Platanito ha escrit:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat. Per exemple, si cancel·les el bitllet a Torrassa (L1) i et "pesquen" sortint de la Renfe a l'Hospitalet al cap d'una hora, és probable que hagis anat fins a plaça de Sants o Catalunya, hagis fet una gestió o una compra ràpida i hagis aprofitat el viatge (cancel·lació) per fer el desplaçament de tornada sense pagar un nou viatge. Això que la normativa no permet és un forat al sistema que normalment no se sanciona, i que d'aquesta manera podrien sancionar.


Multar en base a "probabilitats"? :emprenyat
Hoy se me cruzó un camión de OCSAL: ¡7 años de mala suerte!
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 4068
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 0:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: Mortadel·lo » Dimecres 08/02/2012 18:00

on diu la normativa que això no es pugui fer?
ESTE TOPIC HA SIDO DESRATIZADO Y DESINSECTADO POR SERDESA
Avatar de l’usuari
Mortadel·lo
N9
N9
 
Entrades: 1637
Membre des de: Dimarts 03/05/2005 23:13

Batudes

EntradaAutor: Guigui » Dijous 09/02/2012 10:05

Platanito ha escrit:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.

Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21819
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: metring » Dijous 09/02/2012 13:51

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 20295
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Batudes

EntradaAutor: Platanito » Divendres 10/02/2012 9:17

Guigui ha escrit:
Platanito ha escrit:M'inclino més aviat per les "redades" amb lectores intel·ligents que calculin la possibilitat de que un estigui a bord de l'autobús en funció de la línia o estació d'origen, o que un baixi d'un tren en funció d'on hagi pujat.

Ja que et veig molt preocupat pel bon ús de la llengua (com un servidor), i veient que has posat "redades" entre cometes, aquí va un copet de mà: batudes.

Si us plau, que algú em talli un dit!
:cop
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Avatar de l’usuari
Platanito
N10
N10
 
Entrades: 2617
Membre des de: Divendres 17/06/2005 8:22
Ubicació: Isàrnia

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: Fran-Ikarus » Divendres 10/02/2012 9:32

I quatre més, per còmplices.
Hoy se me cruzó un camión de OCSAL: ¡7 años de mala suerte!
Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N10
N10
 
Entrades: 4068
Membre des de: Dissabte 21/05/2005 0:19
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: França451 » Dilluns 27/02/2012 22:19

Fran-Ikarus ha escrit:A banda de consideracions vàries...

Això:
Platanito ha escrit:Font: Web de l'ATM, apartat "Característiques del sistema tarifari".


no és una normativa.

Una normativa, o reglament en aquest cas, és això (la del Metro TMB, per posar un sol exemple):
http://www.tmb.cat/es/reglaments-generals

Artículo 10: Uso indebido del servicio y medidas aplicables (apartats a) fins a f), seguits de les mesures a prendre en cas de detectar-se algun d'aquests usos indeguts)

Per cert, segons les definicions adaptades al Metro TMB (8.2), passar-se d'estació, canviar d'andana a la següent i tornar enrera ja és un segon viatge. Adonar-te de que t'havies deixat la carpeta de la universitat, les claus o l'entrada pel teatre, i canviar de direcció per tornar a buscar-los a casa, ja és un segon viatge. Si associéssin la normativa a aquestes definicions, "aniríem bé per anar a Sants" (ironia)


Es decir que el día que yo hice la línea de TMB 7 Diagonal Mar-Zona Universitaria y en Zona Universitaria piqué como trasbordo la T10 y hice: Línea 3 a Trinita Nova, Línea 11 a Can Cuiàs, Línea 11 de nuevo a Trinita Nova, Línea 4 a La Pau, Línea 2 de La Pau a Gorg, Línea 10 a La Sagrera, Línea 9 a Can Zam, Línea 9 a La Sagrera, ¿cuántas normattivas me saltté a la torera? Porque todo lo que hice desde que inicié recorrido en Zona universitária en Metro línea 3 hasta mi salida en La Sagrera después de línea 9, fue con la picada del trasbordo de zona universitária, y esto fue a las seis de la tarde, cuando mi salida del Metro fue a las diez de la noche.

Pero pongo otro ejemplo más claro aún: en una de mis visitas afotables a la Estaciò de França, piqué viaje con la T10 en Poblenou para agafar el metro, y calculé la hora término de trasbordo. En Barceloneta me fui a edF y afoté el vestíbulo, antes de que venciera el trasbordo entré en la playa de vías picando como trasbordo. Pero desde que hice esa picada de trasbordo hasta que cogí el tren a Paseo de Gràcia, transcurrian entre tres y cuatro horas, en Paseo de Gràcia, cogía Minibuque a Clot, y a la salida de clot, al pasar la tarjeta por los tornos me daba validación de salida correcta. ¿Ahí me salté alguna norma?

Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

Eso es como una cosa que leí para evitar los dessshaucios de una vivienda: cuando te vayan a desshauciar alquilas una habitación a un familiar por 1 o 5 euros al mes durante 100 años, el contrato lo registras en el Registro de la Propiedad, y el banco te echa, pero no puede echar a tu inquilino debido al contratttto que has registrado, con lo cual el inquilino puede seguir viviendo y pagando al banco los cinco euros mensuales (o un euro mensual). Al parecer la ley tiene ese agujero en su normativa. Pues con todo esto, pasa igual: que todos estos sistemas y normativas tienen más aghujeros que un queso de gruyère, y en todos los agujeros nos colamos. Así que , que venga el alcalde, su suegra y el Papa a chillar, que mientras que la normativa tenga esta clase de cosass, seguirán pasando cosas así. Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.
Aeropó èh er grá ar cú de l' Htasiò de Fransa. I Chagrera TÁ èh aqueh fantahma senh coyón, que no ha pogú deborái-la.
França451
N8
N8
 
Entrades: 768
Membre des de: Diumenge 17/07/2011 19:23
Ubicació: T6 Espronceda/L2 Bac de Roda/R1 y R2 Clot-Aragò

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: Sagrerenc » Dilluns 27/02/2012 23:28

França451 ha escrit:Otra cosa extraña: el día que fui a Sant Vicenç de Calders. Debería colocar un cartel enorme en este foro diciendo: TODOS LOS VIAJES POR LA RED DE RODALIES DESDE BARCELONA HACIA EL SUR DE LA PROVINCIA, CÓMPRESE EL BILLETE EN VILADECANS, GAVÀ, CASTELLDEFELS, EN LA R2 Y SANT FELIU DE LLOBREGATT EN LA R4. Para llegar a estas estacioness, úsese T10 de 1 zona, y en las máquinas autoventa de las estaciones citadas, cualquier estación de destino hasta Sant Vicenç te cobrará desde la zona 2. Desde que me enteré que en estas estaciones valía la cancelación de salida con la T10 de 1 zona, me ahorro un par de eurillos sacando el ida y vuelta de Rodalies en estas estaciones aprovechando a que Rodalies las tiene en zona 2 pero yo me "cuelo" con una ATM 1. (Mejor no digo cómo a mi regreso de Sant Vicenç me mettí en la R8 para luego bajar a Monttcada en la R2, y saliendo fuera y picando mi T10 en Monttcada lleguè a Barcelona).

(...)

Y por cierto: no es por nada pero el agujero de ahorrarte una zona en el billete de Rodalies me lo dijísteis vosstros en este foro, pues yo antes pensaba que para ir a Gavà o Castelldefelss, tenía que pagar un billete de 2 zonas de Rodaliess, y gracias a vuestro consejo, aprovecho el agujeraco que tienen para "merendarme" una zona en la r2 y R4 gracias a la maravillosa incompetencia del sistema zonal de Rodalies con la ATM. Ah!!!!!!!!1 Y mi próxima aventura será ir al Aeroport del Pratttt con mi Tt10 de 1 zona en Rodalies. :riure Como es tarjeta integrada, los tornos de salida del aeroport me la validarán, ahorrandome 3 euritos con 50 que vale el sencillo de 4 zonas.


Aquest estalvi és només si agafes Metro+Tren. Perquè si el viatge només és en tren, surt més a compte agafar un bitllet senzill de x zones, que no pas gastar un viatge de la T-10 d'una zona i un bitllet senzill de (x-1) zones. En qualsevol cas, això t'obliga a baixar del tren, cancel·lar el bitllet i agafar el següent tren, així que la pèrdua de temps no compensa de cap manera l'estalvi.
Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N8
N8
 
Entrades: 1267
Membre des de: Dimarts 22/12/2009 16:17
Ubicació: RER E (Haussmann-St-Lazare - Porte Maillot - La Défense)

Desfem un monumental equívoc

EntradaAutor: Guigui » Dimarts 28/02/2012 9:24

França451 ha escrit:tienen más aghujeros que un queso de gruyère

Contràriament al que diu el tòpic, el Gruyère no té forats. Anem-lo canviant per l'Emmental, si us plau.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


"El transport públic té un cost". I el règim político-econòmic imperant i la seva manera de fer, què?
Abolició del cotxe oficial ara!
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
 
Entrades: 21819
Membre des de: Diumenge 26/02/2006 18:02
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Re: "Nova" T-11

EntradaAutor: metring » Dimarts 04/06/2013 14:04

Al final, fins i tot TMB s'hi apunta! :)

TMBinfo ‏@TMBinfo

La T-50/30 permet fer 50 viatges en 30 dies. Quan no la necessitis, la pots deixar a una altra persona perquè l’usi http://ow.ly/lsgmI
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
 
Entrades: 20295
Membre des de: Dissabte 04/03/2006 13:28
Ubicació: Fabra i Puig

Anterior

Torna a: Transport en general / Transporte en general

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant