Conflicte a TMB contra les retallades (vagues 2012)

Tot el que no es pugui englobar als apartats anteriors.
Todo lo que no se pueda englobar en los apartados anteriores.
Respon
Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Re: Conflicte a TMB contra les retallades

Entrada Autor: faristol » Dilluns 13/02/2012 10:06

Es vol donar la imatge de que aparentment tot va perfecte i no es aixi, o es que si que hi va i ens volen fer creure que no?

D'una part es celebra quelcom tan avançat com el MOBAIL i d'una altre banda estem tan avançats que unes obres de millora ¿..? fan que mig Poble Nou passi fred, es que jo ja n'estic fart de tan decorat i de tanta aparent mancança i que sigui mes important QUEDAR BE AMB ELS DE FORA que amb els Barcelonins, per molt del MOBAIL que siguin, perque oi que els dels sectors que aquest congres els hi vagi be, no seran solidairs i es retallaran els guanys? no, es logic.

A Internet hi han opinions diverses i confrontades sobre el MOBAIL, si busqueu es posible que arribeu a mes conclusions que veient la tele i escoltant la radio locals.

Em de posar bona cara tots, perque uns pocs no s'els malmeti el negoci i despres seguir igual de malament? La gent no es culapble, si algu te por de quedar malament i perdre que es queixi a qui toqui i que no rebem sempre els mateixos.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/02/2012 10:50

faristol ha escrit:Es vol donar la imatge de que aparentment tot va perfecte i no es aixi, o es que si que hi va i ens volen fer creure que no?

D'una part es celebra quelcom tan avançat com el MOBAIL i d'una altre banda estem tan avançats que unes obres de millora ¿..? fan que mig Poble Nou passi fred, es que jo ja n'estic fart de tan decorat i de tanta aparent mancança i que sigui mes important QUEDAR BE AMB ELS DE FORA que amb els Barcelonins, per molt del MOBAIL que siguin, perque oi que els dels sectors que aquest congres els hi vagi be, no seran solidairs i es retallaran els guanys? no, es logic.

A Internet hi han opinions diverses i confrontades sobre el MOBAIL, si busqueu es posible que arribeu a mes conclusions que veient la tele i escoltant la radio locals.

Em de posar bona cara tots, perque uns pocs no s'els malmeti el negoci i despres seguir igual de malament? La gent no es culapble, si algu te por de quedar malament i perdre que es queixi a qui toqui i que no rebem sempre els mateixos.
Totaaalment d'acord!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/02/2012 11:38

http://www.lavanguardia.com/economia/20 ... viles.html

El Govern prevé servicios mínimos en TMB que aseguren la movilidad en congreso de móviles


Se espera que lleguen a la capital catalana más de 60.000 personas de todo el mundo para participar en el Mobile World Congress

Economía | 13/02/2012 - 11:23h


Barcelona. (EFECOM).- La Generalitat prevé establecer unos servicios mínimos para el metro y el autobús que garanticen la movilidad de los usuarios y de las personas que llegarán a Barcelona para participar en el Mobile World Congress (MWC) durante las jornadas de huelga convocadas por los sindicatos de TMB.

Así lo ha asegurado hoy el conseller de Empresa y Empleo, Francesc Xavier Mena, durante una entrevista a Catalunya Ràdio, en la que ha calificado de "inverosímil" la convocatoria de paros en el transporte público realizada por los sindicatos coincidiendo con la celebración en Barcelona del congreso de móviles. "Es como si se hubiera planteado una situación así durante los Juegos Olímpicos de 1992 de Barcelona. Si hubiera pasado entonces, toda la sociedad hubiera reaccionado en contra", ha subrayado.

Tras recordar que la celebración en Barcelona del MWC ha supuesto un gran esfuerzo y que se trata de "una gran oportunidad", Mena ha subrayado que "estableceremos unos servicios mínimos que permitan garantizar la movilidad de las personas en su vida laboral y personal, y la de los congresistas que tanto aportan a la economía doméstica de los catalanes". En esta línea, ha apuntado que se espera que lleguen a la capital catalana más de 60.000 personas de todo el mundo para participar en este congreso.

Al mismo tiempo, el conseller ha lamentado que el anuncio de la convocatoria del paro haya dañado ya la imagen de la ciudad. "El mal ya está hecho para la imagen que se está proyectando. Los organizadores del congreso están preocupados", ha apuntado.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 13/02/2012 11:44

Poques "redundàncies" són tan providencials com aquesta! :plas


El Govern prevé servicios mínimos en TMB que aseguren la movilidad en congreso de móviles


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 13/02/2012 11:57

Espero que quan es faci lo del MOBAIL no toquin cap "zanja" i tambe espero que a mi em garanteixin certes coses a part de la movilitat, si no si que em moure...JO MATEIX.

O sigui el organitzadors estan preocupats no? doncs jo conec gent MOOOLT preocupada fa temps i no els hi fan cas.

Ja em diran a on he passar a recolllir aquests presuntes "beneficis" que portara el congres del MOBAIL, ja que diuen que sera beneficios pera tots....que potser gracies al Congres podrem tornar enrere amb les retallades....si es aixi callo.



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 13/02/2012 12:00

metring ha escrit:
faristol ha escrit:Es vol donar la imatge de que aparentment tot va perfecte i no es aixi, o es que si que hi va i ens volen fer creure que no?

D'una part es celebra quelcom tan avançat com el MOBAIL i d'una altre banda estem tan avançats que unes obres de millora ¿..? fan que mig Poble Nou passi fred, es que jo ja n'estic fart de tan decorat i de tanta aparent mancança i que sigui mes important QUEDAR BE AMB ELS DE FORA que amb els Barcelonins, per molt del MOBAIL que siguin, perque oi que els dels sectors que aquest congres els hi vagi be, no seran solidairs i es retallaran els guanys? no, es logic.

A Internet hi han opinions diverses i confrontades sobre el MOBAIL, si busqueu es posible que arribeu a mes conclusions que veient la tele i escoltant la radio locals.

Em de posar bona cara tots, perque uns pocs no s'els malmeti el negoci i despres seguir igual de malament? La gent no es culapble, si algu te por de quedar malament i perdre que es queixi a qui toqui i que no rebem sempre els mateixos.
Totaaalment d'acord!
+1 :plas :plas



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/02/2012 12:12

Fran-Ikarus ha escrit:Poques "redundàncies" són tan providencials com aquesta! :plas


El Govern prevé servicios mínimos en TMB que aseguren la movilidad en congreso de móviles
Es veu que la mobilitat de la resta de persones (uns quants milions, poca cosa) els importa ben poc.

El dia que deixin enrere aquests tics autoprostituïdors, potser el país sabrà tirar endavant.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 13/02/2012 12:51

MZA_1600 ha escrit:
calisay ha escrit:
MZA_1600 ha escrit:Com més perillós asseguren els polítics que és montar una vaga, amb més ganes s'hauria de fer. És el que toca i és el que es mereixen.

:plas :plas :plas
Aviam, segons tu aleshores que és el que s'hauria de fer? Que els treballadors tanquin la boca, se'ls hi baixi el sou i es creguin que és la unica sol·lució d'aquesta crisi? Estàs segur que aquest argument és veritat? Estàs segur que baixar el sou als treballadors és la unica manera de combatre la crisis? T'asseguro que a mi no em patina la neurona.
La teva frase: "Com més perillós asseguren els polítics que és montar una vaga, amb més ganes s'hauria de fer. És el que toca i és el que es mereixen" és una autèntica bomba. Només et dic que si tothom se l'agafa al peu de la lletra acabarem com a Salvador de Bahia! Saps de què et parlo? 146 assasinats en 10 dies per una vaga!

I què dèien els polítics: que era perillós. Què els hi dius tu: que facin vaga!!! Visca!!!! El món és perfecte, cada dia surt el sol, no hi ha gent dolenta i les malalties es curen soles!

T'estic parlant de responsabilitat, t'estic parlant de deures i drets, t'estic parlant de societat i no de corporativisme de caqueta, on tothom s'aprofita de la resta mirant de qui es pot aprofitar!

http://internacional.elpais.com/interna ... 78242.html



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/02/2012 13:01

I quantes vides es perdran si el Mobile World Congress té dificultats d'organització per una vaga de transports?

I ara et pregunto: qui surt beneficiat d'aquesta fira? T'ho dic jo, com a possible beneficiari de les activitats de Fira de Barcelona, però resulta que s'estimen més agafar empreses del ram que ofereixen mala qualitat a baix preu: arrambadors sense escrúpols, mentre els treballadors se'n van de buit i penquen els que igualment cobren una misèria. O sigui, ja se'n poden anar al botavant amb les seves festetes de cara a la galeria. I és curiós: els països que funcionen bé (o molt millor que el nostre, si més no: Alemanya, Suïssa, Escandinàvia...) s'estan de glamour i fan que tothom treballi bé, però sense fer tan soroll. En canvi, aquí sembla que no som res si no muntem uns Jocs Olímpics, si no tenim el més gran d'això, el més llarg d'allò, etc. etc. etc. Això sí, amb l'atur més alt d'Europa, no fos cas que ens perdem algun rècord.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 13/02/2012 13:06

Guigui ha escrit:I quantes vides es perdran si el Mobile World Congress té dificultats d'organització per una vaga de transports?

I ara et pregunto: qui surt beneficiat d'aquesta fira? T'ho dic jo, com a possible beneficiari de les activitats de Fira de Barcelona, però resulta que s'estimen més agafar empreses del ram que ofereixen mala qualitat a baix preu. O sigui, ja se'n poden anar al botavant amb les seves festetes de cara a la galeria. I és curiós: els països que funcionen bé (o molt millor que el nostre, si més no: Alemanya, Suïssa, Escandinàvia...) s'estan de glamour i fan que tothom treballi bé, però sense fer tan soroll. En canvi, aquí sembla que no som res si no muntem uns Jocs Olímpics, si no tenim el més gran d'això, el més llarg d'allò, etc. etc. etc. Això sí, amb l'atur més alt d'Europa, no fos cas que ens perdem algun rècord.
???? Però què dius? Quantes vides es perdran? T'has llegit el que estava dient o has contestat el 1er que t'ha passat pel cap?

Jo comentava que dir: "Com més perillós asseguren els polítics que és montar una vaga, amb més ganes s'hauria de fer. És el que toca i és el que es mereixen." és una autèntica salvatjada! Que si podem anar dient animalades com aquesta sense pensar està molt bé, però que estaria bé no empassar-nos-les així com així sense ni pensar-hi!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 13/02/2012 13:10

Ferry1ac1 ha escrit:???? Però què dius? Quantes vides es perdran? T'has llegit el que estava dient o has contestat el 1er que t'ha passat pel cap?
Estaves comparant la vaga de TMB pel congrés de mòbils amb la de la policia de Salvador de Baía. Així que no hi tinc res més a afegir.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 13/02/2012 13:12

Guigui ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:???? Però què dius? Quantes vides es perdran? T'has llegit el que estava dient o has contestat el 1er que t'ha passat pel cap?
Estaves comparant la vaga de TMB pel congrés de mòbils amb la de la policia de Salvador de Baía. Així que no hi tinc res més a afegir.
Jo no estava comparant res! Estava comentant una frase!!



metrobares
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: metrobares » Dilluns 13/02/2012 13:13

Guigui ha escrit:I quantes vides es perdran si el Mobile World Congress té dificultats d'organització per una vaga de transports?

I ara et pregunto: qui surt beneficiat d'aquesta fira? T'ho dic jo, com a possible beneficiari de les activitats de Fira de Barcelona, però resulta que s'estimen més agafar empreses del ram que ofereixen mala qualitat a baix preu: arrambadors sense escrúpols, mentre els treballadors se'n van de buit i penquen els que igualment cobren una misèria. O sigui, ja se'n poden anar al botavant amb les seves festetes de cara a la galeria. I és curiós: els països que funcionen bé (o molt millor que el nostre, si més no: Alemanya, Suïssa, Escandinàvia...) s'estan de glamour i fan que tothom treballi bé, però sense fer tan soroll. En canvi, aquí sembla que no som res si no muntem uns Jocs Olímpics, si no tenim el més gran d'això, el més llarg d'allò, etc. etc. etc. Això sí, amb l'atur més alt d'Europa, no fos cas que ens perdem algun rècord.
:plas :plas :plas :plas :plas :plas
Vivimos de la imagen en esta bonita ciudad de Barcelona... :cop :cop :cop :cop



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dilluns 13/02/2012 13:46

Ferry1ac1 ha escrit:
La teva frase: "Com més perillós asseguren els polítics que és montar una vaga, amb més ganes s'hauria de fer. És el que toca i és el que es mereixen" és una autèntica bomba. Només et dic que si tothom se l'agafa al peu de la lletra acabarem com a Salvador de Bahia! Saps de què et parlo? 146 assasinats en 10 dies per una vaga!

I què dèien els polítics: que era perillós. Què els hi dius tu: que facin vaga!!! Visca!!!! El món és perfecte, cada dia surt el sol, no hi ha gent dolenta i les malalties es curen soles!

T'estic parlant de responsabilitat, t'estic parlant de deures i drets, t'estic parlant de societat i no de corporativisme de caqueta, on tothom s'aprofita de la resta mirant de qui es pot aprofitar!

http://internacional.elpais.com/interna ... 78242.html
M'estas dient treballadors que reclamen els seus drets és una irresponsabilitat gravisima?? Clar perque una cosa es estar en el cuento i l'altre viure del cuento, que quedi clar que la responsabilitat només és dels polítics, per fer no fer les coses quan calia i com calia. La classe mitjana / treballadora només actua a conseqüència.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dilluns 13/02/2012 13:58

MZA_1600 ha escrit:
Ferry1ac1 ha escrit:
La teva frase: "Com més perillós asseguren els polítics que és montar una vaga, amb més ganes s'hauria de fer. És el que toca i és el que es mereixen" és una autèntica bomba. Només et dic que si tothom se l'agafa al peu de la lletra acabarem com a Salvador de Bahia! Saps de què et parlo? 146 assasinats en 10 dies per una vaga!

I què dèien els polítics: que era perillós. Què els hi dius tu: que facin vaga!!! Visca!!!! El món és perfecte, cada dia surt el sol, no hi ha gent dolenta i les malalties es curen soles!

T'estic parlant de responsabilitat, t'estic parlant de deures i drets, t'estic parlant de societat i no de corporativisme de caqueta, on tothom s'aprofita de la resta mirant de qui es pot aprofitar!

http://internacional.elpais.com/interna ... 78242.html
M'estas dient treballadors que reclamen els seus drets és una irresponsabilitat gravisima?? Clar perque una cosa es estar en el cuento i l'altre viure del cuento, que quedi clar que la responsabilitat només és dels polítics, per fer no fer les coses quan calia i com calia. La classe mitjana / treballadora només actua a conseqüència.

T'estic dient que el fet que els polítics diguin que una cosa és dolenta no vol dir que automàticament sigui bona perquè són ells són dolents i només hi són per robar. Només això!



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 13/02/2012 20:24

I l'Hereu, donant les darreres fuetades: http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... me-1411141



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 13/02/2012 23:45

El que jo no entenc o no entenc, o encara no he entes be es el seguent:

Si per culpa de les retallades s'han eliminat linies, la 31* per exemple *, com es que pels 60.000 que dieuen que vindran al MOBAIL, han d'estar tots els autobusos, perfectes pulcres, puntuals, quan no ho estan normalment ni pels de aqui,
QUE NASSOS ES AIXO? BIENVENIDO MISTER MARSHALL Versio 2.0?

Tots sabem que la majoria dels participans al MOBAIL no aniran en bus, pero es l'excusa perfecte per tirar per terra les reinvindicacions legitimes y amb tota la rao dels treballadors intentant posar en contra d'aquests tota la societat, tal com van fer els altres amb els controladors aeris, i sembla que el tema no els hi esta sortint com volien i fins i tot la gent esta començant agafar mania al tema del MOBAIL i aixo si es dolent i te uns culpables ELLS, nomes cal mirar Internet, clar si mires als mitjans habituals, la cosa es molt diferent, ahir va ser el Fuentes dema sera el que li van donar un Grammy, i si no poden aniran a la tele, despres de qualsevol cosa del Barça, aquest guio ja es conegut.

* LINIA 31

Es una vergonya el que han fet impossibilitant molt el trasllat de molta gent gran e impedida de diversos barris al Clinic, que si be no estan "impedits" no poden agafar un Taxi pel cost i el metro es una opcio gairebe inassumible, JO mateix no paro de fer favors a gent gran acompanyan-los quan puc cap el Clinic, pero clar com que cada cop tambe atenen menys per les retallades doncs pensaran, perque aquest bus? I encara deuen pensar....veus com s'epabilen
Aixo si amb la caritat i bon fer dels demes que som tot el contrari a ser egoistes o "neoSLLibs" es clar.


Jo no vull tornar al segle XIX i aquests tenen una prepotencia indigna, no tant sols amb el poble si no fins i tot amb Catalunya, els nostres avantpassats que tant varen lluitar per aconseguir tot el que nosaltres disfrutem, alla on siguin segur que estaran esparverats i mes veient que no es fa res ni es diu res.



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 15/02/2012 10:51

http://comunicacio.e-noticies.cat/els-s ... 61698.html


"Els sous de TMB són superiors als de professors de secundària"

L'economista Germà Bel destaca que la privatització és "una alternativa raonable"


L'economista Germà Bel ha denunciat en una article a La Vanguardia que "necessitem més informació sobre les condicions laborals i salarials de TMB, en tots els nivells". "La que hi ha disponible indica que les condicions salarials són molt superiors a les del conveni col·lectiu provincial del sector", ha indicat.

Bel ha remarcat que "són, certament, ben superiors a les de les empreses privades que operen ben bé el 40% de les rutes d'autobús metropolità a Barcelona. Les taules salarials bàsiques donen només una descripció parcial i limitada sobre les remuneracions totals".

L'articulista ha assenyalat que "els complements i plusos són tan variats que fan necessari -i això ho escric literalment- un llibre-guia per seguir-los. També el nombre de pagues extra. Els salaris a TMB són molt superiors a altres feines finançades públicament, com els dels professors d'educació secundària, potser la feina més estressant dels serveis preferencials", ha afegit.

Bel ha recomanat "provar altres vies, com estendre la concessió privada de serveis que ara mateix fa TMB". "Tanmateix, quan la reforma interna és impossible, llavors a partir d'aquest moment la privatització esdevé una alternativa raonable", ha justificat. "Les vagues a TMB són massa recurrents. I els seus costos, pagats amb els preus dels bitllets i-sobretot- els impostos són excessius", ha reblat.

El catedràtic d'Economia Aplicada ha conclòs que "els sindicats convocants, grups d'interès legítim -però privat-, privatitzen en benefici particular un servei públic. No és el primer cop que passa. I alguna cosa s'hi haurà de fer, perquè la resignació i la indiferència no són cap opció".



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Dimecres 15/02/2012 10:55

http://superviventcatala.blogspot.com/2 ... a-tmb.html

Tots Malbaraten Barcelona (TMB)

CiU segueix cobrint-se de glòria. La darrera proesa ha estat pujar la T-10 1€ de cop. Ara en seran 9,25€! És clar que toca estrènyer-se el cinturó -ens ho han repetit milions de vegades-, però cap polític ha parlat encara d'eradicar la despesa milionària en directius de TMB. N'hi ha que s'embutxaquen més de 100.000€ anuals i sumen mig milió d'euros al pla de pensions.

En el següent vídeo, l'ara conseller d'Infraestructures critica una pujada de tarifes del transport públic com l'actual. És llarg i pesat, però també un bon reflex de la demagògia política:




Pujades del preu de la T-10 i la inflació: gran desequilibri.
A l'entrada Les retallades ens ofegaranvam apuntar una hipotètica pujada deltransport públic. El govern dels millors encara no n'havia dit res, però un article a 'El Periódico' elevava la T-10 fins als 9 euros (ara en val 8,25), un augment fora de context. Ja fa massa anys que el cost de la vida i els ingressos de les famílies es distancien.

CiU va afanyar-se a desmentir-ho: com havien d'encarir tant les tarifes? Per favor! Doncs bé, es van quedar curts! Gairebé un mes després, el conseller Lluís Recorder anuncia que la T-10 s'apuja fins als 9,25€, amb un increment del 12%. Em sembla una barbaritat. Fa anys que anem llançats cap a l'euro per viatge. Temps enrere, quan el cost de la targeta començava a créixer, em preguntava on es deturaria. Situava la barrera als 10€, però creia que mai hi arribaríem. L'any 2004 eren 6€ i ara ja en són 9,25€. Hi arribarem...


El bitllet senzill seran 2€ (augment del 38%!), així que pobre del qui s'oblidi la targeta a casa i no porti monedes a sobre. En canvi, la T-Trimestre, la T-mes i la T-Jove s'abareteixen 5€, 1€ i 19€ respectivament. Molt bé: el trajecte dels estudiants cap a la universitat, no serà tan car pels estudiants. Hi ha trampa, però: el país és ple de joves que no fem ús de la T-Jove. Ni amb la rebaixa fins als 100€... D'altra banda, la T-10 predomina en un 70% entre tots els títols, així que les rebaixes amb prou feines amenacen l'augment d'ingressos. La baixada de tarifes en els títols secundaris pretén disfressar les retallades de plausibles ajustaments.

A més, es reduiran línies i franges horàries de baix impacte amb la fórmula que CiU anomenasostenibilització del servei. Des que han retornat al poder, estan obsessionats a encaixar totes les peces, com si la seva presència assegurés l'equilibri perfecte del sistema. Es contindran les plantilles i salaris i es demanarà més eficiència al personal. En aquest país, la crisi s'arregla exigintmés feina per menys diners als treballadors: cap dirigent examina les seves pròpies polítiques, encara que probablement tinguin més impacte.


Aquests dies, s'ha dit que no ens podem queixar, que el transport públic és més car en altres indrets. No hi coincideixo: que d'altres paguin més no vol dir que nosaltres ho haguem de fer. Ja liderem prou rànquings de preus com per competir també en aquest. A més, fent una comparativa de tarifes amb elSalari Mínim Interprofessional es posa de manifest la desproporcionalitat del nostre sistema: paguem 0,17€ més de bitllet senzill que Nova York però el nostre salari mínim és de gairebé 900€ mensuals menys. L'altre tòpic és que, en època de crisi, tots hem de feresforços. Incomplet. En primer lloc, cap de nosaltres ha conduït el país al desastre econòmic. Els culpables, en comptes de rebre pensions vitalícies dels bancs o governs on treballaven, haurien de ser a la presó. En segon lloc, abans de pagar justos per pecadors caldria constatar una voluntat d'arreglar les coses reduint la despesa en polítics, amics i familiars, programes fantasma, dietes, pensions i cotxes oficials. Només complertes aquestes dues premisses tindria sentit demanar col·laboració ciutadana.

Com vam fer amb Generalitat, Diputació i Parlament, a TMB podem denunciar excessos (en qualsevol institució pública és raonable pensar malament dels gestors). No cal dir que les xifres sónsecretes i la ciutadania no té res a dir-hi encara que posi els diners, però he trobat dades de fa temps -misteriosament els articles més actuals són inaccessibles- que serviran de base, ja que els càrrecs polítics mai s'abaixen gaire el salari.

Els directius cobren 800.000€ per assistir a reunions que, com a la Diputació, poden durar minuts. Pel que fa als càrrecs polítics (caps de gabinet, assessors d'àrea i assessors de grups polítics), la suma ascendeix a 1.292.411€ anuals. El director de finances té acumulats 522.000€ al seu pla de pensions, mentre que el de la xarxa d'autobusos ja duu un pla de pensions de 387.000€. L'antic Director de RR.HH. i Qualitat, Juan Murcia, va signar un acomiadament pactat amb indemnització de186.000€ al 2003 i -atenció!- 892.000€ d'un pla de pensions de TMB. Pel que fa a l'anterior Conseller Delegat, els càlculs del sindicat majoritari al metro, CGT, pugen a 1.451.000€ entre jubilació i pensió. Entre 2005 i 2007, es van produir com a mínim 4 jubilacions més, que haurien costat a l'entorn dels 4 milions d'euros. A dia d'avui, tenim uns 300 directius, que representen a la vora del 20% del salari total de la "plantilla", si és que se'ls pot integrar en aquest honorable col·lectiu.


A Nova York no són tan moderns, però sobreviuen...
Abans d'imposar augments en les tarifes, caldria retallar l'excés polític. Sempre. Començar pels ciutadans és barroer. Després d'abaixar salaris -i de suprimir càrrecs inútils, majoria a TMB i moltes d'altres institucions-, caldria atacar la despesa supèrflua. Em refereixo -ja n'he parlat algun cop- a lapublicitat, la renovació constant de metros i autobusos, a l'emissió d'estupideses als monitors dels vagons, etc. Som un país deconsideració mitjana -ningú relaciona Catalunya amb cap gran potència mundial, ni molt menys Espanya-, però ens comportem com si fóssim a l'elit. Londres, París, Nova York, Roma... Cap d'aquestes ciutats té metros tan moderns com els nostres. Tampoc emeten ximpleries d'entreteniment vulgar perquè els seus passatgers passin l'estona al metro. En conseqüència, no graven gags divertidíssims que m'encantaria saber quant costen. El 2012, es retallarà la despesa enpublicitat un 42% i en comunicació, un 47%, la millor evidència que gairebé en podríem prescindir, si els polítics han estat tan dràstics. Què punyetes s'ha de publicitar, un transport públic?


Vinga a inaugurar quilòmetres d'AVE, que no en faltin!
El problema s'eternitza: aquí cuidem lasuperficialitat (una cinquantena d'aeroports i rècord en km d'AVE, encara que després no se'n faci ús), per destil·lar una distinció aliena. Som més mediocres del que reflecteixen els nostres metros disfressats a l'última tendència. L'abús del fotimer d'alts càrrecs repartits per TMB, una empresa pública com tantes altres i, per tant, pagada entre tots, n'és la millor prova.

La instal·lació de càmeres i el nou sistema de barreres a les estacions, per cert, van costar 10 milions d'euros més. Total, perquè els de sempre segueixin colant-se igualment i el guarda de seguretat faci veure que no ho ha vist. Si l'infractor/a ets tu, però, prepara't, perquè et caurà una de bona. Sempre contra els més dèbils. Colla de lladres...



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 15/02/2012 12:46

A La Vanguardia llegiras unes coses i altres llocs altres, ja ho sabem, cadascu tira cap on l'interesa.....ningu te la rao al 100% pero amb una mica d'aqui i una mica d'alla un es pot fer una idea mes clara i treure mes conclusions, per exemple sobre lo del congres i altres:

http://atutmbetretallen.wordpress.com/2 ... s-fiscals/


http://www.eltriangle.eu/cat/notices/20 ... _28333.php

Si sempre escoltes els mitjans "oficals" i "oficiosos" nomes tindras una part de la visio, encara que a alguns ja els hi esta be, i si nomes mires els altres doncs tambe nomes et quedaras amb una part, ja dic despres de llegir-ho tot i "picotejar" d'aqui i d'alla un pot fer-se una "composicio de lloc" i treure conclusions, que malauradament sempre o quasi sempre son dolentes.

Pero vaja l'intent de posar a la poblacio en contra dels treballadors de TMB no ha reixit gaire i potser tingui un efecte rebot.



Respon

Torna a “Transport en general / Transporte en general”